Öppet brev!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Reaktionspoäng
28
Jag måste skriva en sak som malt i mitt huvud den sista tiden. Jag vet att detta är ett krigsspel, men måste alla vara så otrevliga för det? Jag ser här på forumet, jag läser i brev till mig eller till min stammedlemmar att det är kutym att vara otrevlig, överlägsen och retsam precis hela tiden. Är detta spelet verkligen roligt då? Jag har själv syndat i min ungdom här på TW, men har försökt att hålla en civiliserad ton det senaste året. men det är svårt att vara trevlig när man möter såna människor som man stöter på här.

Det värsta jag ändå varit med om är faktiskt det som händer *piiip* i vår stam. Han fick en familjekris av något slag. Vi är lite osäkra på vad för ngn, men det hade med hans svärmor att göra och vi tror att det är en sjukdom inblandad, en som man inte överlever ifrån. Han var väldigt knäpphändig med informationen på den fronten av naturliga orsaker. Han hade knappt lämnat KÖ till en av oss förräns en viss stam fått informationen ifrån vårt forum tillskickad till sig av de obligatoriska spionerna som alltid finns på TW numera. Och nu sitter dom och tar alla hans byar. Jag säger inte att dom inte ska det, det är ett krigsspel, men att utnyttja att en människa måste ta hand om en annan människa på det sättet är så lågt, så illa. Så jag blir faktiskt upprörd. Vad är detta för människor egentligen? Kan dom inte respektera en sån sak utan ska utnyttja det till sin egen vinning?

Detta är ju tyvärr inte så ovanligt på TW. Men vill vi verkligen ha ett sånt spel! Vill vi verkligen ha såna människor i spelet?

Detta är ett öppet brev till er alla, jag hoppas ni kan hålla till att vara trevliga i era svar, men ska jag vara ärlig så tror jag inte många av er kan det. Tyvärr! :(
 
Senast ändrad:

växjo2

Member
Reaktionspoäng
0
-

ber verkligen ursäkt om det där med XXXXXXXX familj.. men hur skulle vi vetat att han inte är on, det är ftf ett SPEL ,
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hoppas verkligen du inte syftar på oss i 4:20, för den informationen har inte nått oss. Tack för mig, och hoppas hans svärmor blir bättre.
 
Reaktionspoäng
28
ber verkligen ursäkt om det där med per siljas familj.. men hur skulle vi vetat att han inte är on, det är ftf ett SPEL ,

Du får ursäkta mig men att ni börjar er storoffensiv bara 1 timme efter att han lämnat KÖ till oss är bara lite för mycket av en slump. Det måste du ju hålla med om. Kanske inte alla i er stam visste detta, men jag GARANTERAR dig att en del mycket väl vet vad som hänt med Per. Men ingen kommer att erkänna detta så vi kan lika gärna lämna det åt vad det är.

Men den stora frågan är ju om vi vill ha spelare som är otrevlig, överlägsna och som retas konstant i spelet? Borde inte alla ta sig en funderare på hur just dom spelar?
 

DeletedUser

Guest
Tycker att du begår ett misstag bara genom att blotta XXXXXX personliga problem, vilka är högst irrelevanta på det här forumet.

Fiendens svagheter är till för att utnyttjas, inte att ta hänsyn till.
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
Du får ursäkta mig men att ni börjar er storoffensiv bara 1 timme efter att han lämnat KÖ till oss är bara lite för mycket av en slump. Det måste du ju hålla med om. Kanske inte alla i er stam visste detta, men jag GARANTERAR dig att en del mycket väl vet vad som hänt med Per. Men ingen kommer att erkänna detta så vi kan lika gärna lämna det åt vad det är.

Men den stora frågan är ju om vi vill ha spelare som är otrevlig, överlägsna och som retas konstant i spelet? Borde inte alla ta sig en funderare på hur just dom spelar?


Kan bara hoppas han problem med familjen löser sig.

Men i fråga om tidpunkt , jag kan ta gift på att den berodde på att han övergått från att frossa på barbarbyar till att frossa på byar som Fast29 av någon outgrundlig anledning gav till er stam.

4:20 var intresserade av några av de byarna , mig veterligt var det en krock som ledde till en spej som ledde till att de såg hans truppbyggnad som ledde till att de tog hans byar.

I övrigt anser jag att du inte ska ta någons personliga problem via ett öppet forum.

Mvh Bedarö
 
Reaktionspoäng
0
Hoppas det löser sig för honom och hans familj, och att han inte blir alltför sur över att du luftar hans privata angelägenheter i allmänt forum... det är väl för fan hans val om han vill gå ut med det?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Hoppas hans familj klarar sig och hoppas att han inte förlorar förståndet om något hemskt skulle hända, gud förbjude det.


Men har ni inte lärt er något hyfs? Även jag kan respektera Familje-liv och självklart ska man sätta det före ett spel men att någon annan utnyttjar det så är det det absolut lägsta man kan göra. Vart tog respekten vägen? Den flög väl inte bara iväg som ett dammkorn i luften...
 
Reaktionspoäng
28
Hoppas det löser sig för honom och hans familj, och att han inte blir alltför sur över att du luftar hans privata angelägenheter i allmänt forum... det är väl för fan hans val om han vill gå ut med det?

Ja det kan jag hålla med om. Det kanske ser lite dumt ut, men ingen vet ju vem han är då han nickar i spelet. Jag ville bara ha igång en diskussion om otrevligheterna här i spelet och hur människor beter sig. Och ditt ordval är ju också en sak man kan peka på i så fall. Man behöver inte svära för att göra sig förstådd. :) Men om moderatorerna tycker jag gått över gränsen så kan dom ta bort hans nick här (jag editerar min post) så kan vi andra diskutera vidare om varför det är såhär otrevligt i spelet? Eller ni kanske inte tycker att det är det? Det kanske bara är jag som är känslig?

Jag tror inte det, jag har märkt att många som slutat spela TW gör det just bara därför att folk är så otrevliga. Folk hotar en, är otrevliga, retas och är överlägsna. Tror ni inte att det förstör för spelet? Det tror jag, jag tror att folks beteende gör att folk som spelar slutar spela och varnar andra för att börja. Jag tror att risken finns att vi bara blir ett fåtal spelare kvar som spelar detta och sedan en massa med "en gångs" spelare som riggar sig till spelet och sedan sluta så fort folk är på dom med otrevligheter.

Att man blir av med en by eller 25, ligger ju spelets natur. men att bli av med en massa byar och sedan få ett hånfullt brev ifrån han som tog dom, då är det ju inte roligt längre. Det tycker ju knappast någon eller hur?
 
Senast ändrad:
Reaktionspoäng
28
Kan bara hoppas han problem med familjen löser sig.

Men i fråga om tidpunkt , jag kan ta gift på att den berodde på att han övergått från att frossa på barbarbyar till att frossa på byar som Fast29 av någon outgrundlig anledning gav till er stam.

4:20 var intresserade av några av de byarna , mig veterligt var det en krock som ledde till en spej som ledde till att de såg hans truppbyggnad som ledde till att de tog hans byar.

I övrigt anser jag att du inte ska ta någons personliga problem via ett öppet forum.

Mvh Bedarö


I så fall så ber jag om ursäkt om det verkligen är en slump. Men du får förstå att ifrån vår sida så ser det väldigt märkligt ut. Speciellt som vi vet att vi har spioner i vår stam. Men inget ont som inte har något gått med sig. Nu fick jag ju intresset att ta denna diskussionen här på forumet. En diskussion som jag tror vi alla behöver.
 

DeletedUser

Guest
Kytampe, glöm inte att verbala utspel är en del av krigandet.
 

DeletedUser

Guest
Personligen diskuterar jag hellre det som gör TW till ett så fantastiskt spel, än att diskutera tråkiga saker.
 

DeletedUser

Guest
Ska först säga att det var ett ganska otrevligt påstående av dig att säga att vi visste om det och utnyjade det, för det första kan du inte seriösst tro att man kan organisera en stor offensiv inom 1h? Oberoende hur aktiv stam det är så ser jag det som rätt så omöjligt.
Jag kan bara säga att vi hade plannerat detta i över en vecka, bokat, sparat off, med mera, och bestämt datum flera dagar tidigare. Denna info är helt ny för mig och för de flesta resterande spelarna, om inte för alla, som spelar i 4:20.

Kan bara personligen önska XXXXXX lycka till IRL och om han vill spela igen även i TW. Men tänker inte låta någon kasta skit på mig eller min stam utan anledning. Sen att ni har en spion är ganska tråkigt för er del, jag har inte hört talas om det förut, men hur som helst är det inget vi kan något för.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller på och bestämmer mig för om frågan är intressant nog att förtjäna en tråd och om den tråden i så fall hör hemma i V9 eller i generella forumet. Jag vill INTE se exempelpersonens nick i skrift här inne igen såvida inte personen intygar att det är ok till mig, hoppas ni respekterar det. Detta är internet, once out - never gone - sedan kan man sudda hur mycket som helst, skadan är redan gjord så diskretion och omtanke tack.

//Humble
 
Reaktionspoäng
28
Håller på och bestämmer mig för om frågan är intressant nog att förtjäna en tråd och om den tråden i så fall hör hemma i V9 eller i generella forumet. Jag vill INTE se exempelpersonens nick i skrift här inne igen såvida inte personen intygar att det är ok till mig, hoppas ni respekterar det. Detta är internet, once out - never gone - sedan kan man sudda hur mycket som helst, skadan är redan gjord så diskretion och omtanke tack.

//Humble

Jag ber så mycket om ursäkt. Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte i de banrona alls, utan ville bara ha igång en diskussion om vad jag tycker är ganska viktigt.

Kytampe, glöm inte att verbala utspel är en del av krigandet.

En del tycker det hör till spelet, och till viss del kan jag acceptera det. Men det har blivit för mycket otrevligheter nu. Folk slutar spela på grund av det. Folk mår dåligt av det. Tänk på att det faktiskt finns väldigt känsliga människor här i världen. Och för en del är den jargongen som är här förödande. Det är därför jag vill diskutera det. Om vi alla diskuterar det och blir medvetna om att det kanske är ett problem så hoppas och tror jag att det per automatik kommer att lugna ner sig.

Sedan får jag be 4:20 om ursäkt, jag ville ha ett exempel att visa upp och gick lite för långt i mitt försök att få ett. Naturligtvis så kan ni inte ordna detta såpass snabbt. Så bra är ni inte :p
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Tror du seriöst att han bryr sig om tribalwars om hans faster har en dödlig sjukdom?

Detta är ett spel, det du pratar om är verkligheten. Det riktiga problemet är förmodligen att vissa inte kan skilja på det.
 
Reaktionspoäng
28
Tror du seriöst att han bryr sig om tribalwars om hans faster har en dödlig sjukdom?

Nej det tror jag absolut inte. Varför skriver du så för? Jag tog bara upp ett exempel, som tyvärr visade sig vara ett dåligt exempel. Jag ville bara ha ngt som vi kunde starta diskussionen kring. Tyvärr verkar det som om inte så många är villiga att diskutera detta, vilket är synd. För jag tror att Tribalwars kommer att självdö om ett, max två år om folk fortsätter att vara såhär otrevlig. För ingen här tror väl på fullaste allvar att någon betalar pengar för att bli förolämpad?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp