Önskevärld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så bara de som är medlemmar på forumet får rösta? Kuligt

Som vi gjorde med "Värld i repris"-omröstningen. En ny värld med de inställningar som vann, kommer att komma.

När dock, är det inte bestämt. Men ev. V18 eller V19 förhoppningsvis.
 

lolplop2

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är jävligt kul att sitta och läsa igenom alla trådar, framförallt denna eftersom två stycken, QTU och Stig, verbalt köttar sönder en viss CM-manager vid namn Patrik.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är jävligt kul att sitta och läsa igenom alla trådar, framförallt denna eftersom två stycken, QTU och Stig, verbalt köttar sönder en viss CM-manager vid namn Patrik.

Gaffel hälsar att han håller med det komiska ;) ...och att tråden får fortsätta så fort Telia har fått ordning på sitt nätverk.
 

DeletedUser

Guest
Vid vissa tillfällen tycker jag att det är en stor brist för Gaffel att inte ha spelat spelet själv så mycket, och framförallt att erfarenhet på hyfsat hög nivå saknas.

Ontopic:
Blanda en massa olika inställningar till en stor röra blir inte bra. Varför inte ha en högprestanda värld som verkligen är just högprestanda någon gång? Låt säga att man spelar en högprestanda värld i ett halvår eller nåt, man startar på ca 50 byar(uppbyggda), endast 4 stammar spelar världen, en i varje kontinent. Det är förutbestämt sedan innan vilka som spelar och vart dessa startar. Man får lämna in en lista på sitt lag i förväg för att allt ska gå smidigt till. Max 20-25 i varje stam.

Givetvis MÅSTE man ha prem för att få spela på världen. Om det inte skulle gå ihop med betalningen skulle man kanske kunna ta ett högre pris för premium än vanligt eftersom världen hade blivit så speciell. Mynten är billiga för att det ska bli ordentligt med krig. Fejkgräns, milis, nattbonus, moral, kyrka och sånt trams existerar inte. Ytterligare en intressant detalj hade varit att skapa en sådan här värld helt utan barbarbyar, så att man måste kriga. Dels för att farma, och dels för att man inte ska kunna adla barbs.

Här snackar vi riktig high performance och inte någon låtsas-HP som ingen spelar. Om intresset blir stort och många listor på premades lämnas in kan man göra flera sådana här världar samtidigt och sedan skapa en final där vinnarna av de andra världarna spelar mot varandra i ytterligare ett halvår.
 

DeletedUser

Guest
Hej Pöta.

Vi kan idag inte köra på att man startar med ca 50 byar(uppbyggda). Det kräver att vi skapar alla dessa manuellt INNAN vi öppnar världen för spelare. (Max 20-25 i varje stam. Max 4 stammar = 100 spelare, 5000 byar). Kanske i framtiden, men just nu är det inte aktuellt.

Om man bortser från den lilla anmärkningen, så är dina inställningar fullt möjliga. Det bästa hade varit att du skrivit det i en tråd för just sådant, en tydlig summering av varje inställning, inte i löpande text utan som exemplet lyder på första sidan. Kan ge dig det via PM om du inte förstår vad jag tänker på.

Att kräva att spelare SKA ha och betala premium är, enligt mig, en av de anledningar till att vi idag inte har många speedspelare. Gränsen för 100 gratisplatser, gör att de som kommer efter 100, inte är villiga att betala för en runda som dem inte vet vad dem ger sig in på. Osv. Även om det är förutbestämt om vilka inställningar hit och dit, så skulle det sluta med att din HP värld, i själva verket skulle bli EXAKT som Scandinavian Wars 2010 och det är inget jag tänker göra igen. Det krävdes ofantligt mycket arbete, vilket vi inte ha resurser till.

"Ytterligare en intressant detalj hade varit att skapa en sådan här värld helt utan barbarbyar, så att man måste kriga. Dels för att farma, och dels för att man inte ska kunna adla barbs." Något jag helt håller med dig, om det vore möjligt, hade jag utan tvekan kört det som experiment på Värld Classic. Dock kan vi ju testa "no haul", men jag vet inte vad ni/du, spelare, säger om det. Skulle vara intressant.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
"Ytterligare en intressant detalj hade varit att skapa en sådan här värld helt utan barbarbyar, så att man måste kriga. Dels för att farma, och dels för att man inte ska kunna adla barbs." Något jag helt håller med dig, om det vore möjligt, hade jag utan tvekan kört det som experiment på Värld Classic. Dock kan vi ju testa "no haul", men jag vet inte vad ni/du, spelare, säger om det. Skulle vara intressant.

No Haul är ett roligt koncept som fungerar tillsammans med en hög världsspeed men världen måste då också pågå ett tag för att göra det intressant och därav behöver man en låg medlemsnivå för stammar.
Kan vara en intressant idé om man undviker att köra med ett relativt högt mål för att vinna världen.
/h0ra.
 

DeletedUser

Guest
Hej Pöta.

Vi kan idag inte köra på att man startar med ca 50 byar(uppbyggda). Det kräver att vi skapar alla dessa manuellt INNAN vi öppnar världen för spelare. (Max 20-25 i varje stam. Max 4 stammar = 100 spelare, 5000 byar). Kanske i framtiden, men just nu är det inte aktuellt.
Nej, det är synd. Det funkar heller inte om man låter växa barbarer på världen och sätter maxgränsen på dessa barbarer till 9k och sedan omvandlar dessa barbs till spelarbyar när världen startar? Jag vet inte hur era verktyg ser ut, men om ni någon gång i framtiden hade startat en sådan värld hade jag spelat den.

Om man bortser från den lilla anmärkningen, så är dina inställningar fullt möjliga. Det bästa hade varit att du skrivit det i en tråd för just sådant, en tydlig summering av varje inställning, inte i löpande text utan som exemplet lyder på första sidan. Kan ge dig det via PM om du inte förstår vad jag tänker på.
Problemet är att jag inte vill spela en värld ända från 26p eftersom jag tycker det är ointressant.

Att kräva att spelare SKA ha och betala premium är, enligt mig, en av de anledningar till att vi idag inte har många speedspelare. Gränsen för 100 gratisplatser, gör att de som kommer efter 100, inte är villiga att betala för en runda som dem inte vet vad dem ger sig in på. Osv. Även om det är förutbestämt om vilka inställningar hit och dit, så skulle det sluta med att din HP värld, i själva verket skulle bli EXAKT som Scandinavian Wars 2010 och det är inget jag tänker göra igen. Det krävdes ofantligt mycket arbete, vilket vi inte ha resurser till.
Skillnaden är att speed suger och att mina förslag äger. Och ja, lite av scandwars-stuket eftersöker jag väl med en sådan värld. Jag tycker att det är fel att kalla en HP-värld för HP om man har möjlighet att spela utan prem.

"Ytterligare en intressant detalj hade varit att skapa en sådan här värld helt utan barbarbyar, så att man måste kriga. Dels för att farma, och dels för att man inte ska kunna adla barbs." Något jag helt håller med dig, om det vore möjligt, hade jag utan tvekan kört det som experiment på Värld Classic. Dock kan vi ju testa "no haul", men jag vet inte vad ni/du, spelare, säger om det. Skulle vara intressant.
No haul är inte det jag hade i tanken. Man ska fortfarande kunna farma, men det ska inte vara möjligt att farma eller adla några barbs, vilket ökar pressen på dig som spelare att prestera, och dessutom tänka efter innan du farmar. Detta skulle göra spelandet svårare, vilket borde vara signifikativt för en HP-värld.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
pöta sa:

Kommer skicka in det och så får högre makt bestämma om det låter tilltalande. =)

Skulle man inte kunna ha en önskevärld? Där spelare får lägga fram sina inställningar och sen ha en röstning om vilka inställningar som ska gällas? Tror ni hade det i värld 12. Skulle vara kul om ni kunde fixa så! :)

För att avrunda frågan och besvara den på samma gång.

Absolut ska vi i framtiden göra något liknande. Om det så blir koncept (paket)-baserat eller varje inställning för sig, återstår att se.

Vi kommer fortsätta bolla det internt och så ska vi försöka klämma in det på första bästa tillfälle. =)

Thread closed.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp