Önskevärld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Skulle man inte kunna ha en önskevärld? Där spelare får lägga fram sina inställningar och sen ha en röstning om vilka inställningar som ska gällas? Tror ni hade det i värld 12. Skulle vara kul om ni kunde fixa så! :)
 

DeletedUser

Guest
Skulle man inte kunna ha en önskevärld? Där spelare får lägga fram sina inställningar och sen ha en röstning om vilka inställningar som ska gällas? Tror ni hade det i värld 12. Skulle vara kul om ni kunde fixa så! :)

Att ge förslag till inställningar skadar ju inte. Vi uppmanar ju er att komma med åsikter & dylik. Så tror inte det skulle va omöjligt :)
 

DeletedUser

Guest
Nej såklart, de har du ju inte. Men igår var det inte samma stämning.
 

DeletedUser

Guest
Ett litet förslag, inte som på v12. Utan att vi gör så att alla får lägga fram sina drömsettings - omröstning - det blir 10 i toppen - omröstning om detta.

Då kan det bli en ÖNSKEVÄRLD just, inte något halvdant, utan det blir då PRECIS så som många vill ha det:cool:
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
Ett litet förslag, inte som på v12. Utan att vi gör så att alla får lägga fram sina drömsettings - omröstning - det blir 10 i toppen - omröstning om detta.

Då kan det bli en ÖNSKEVÄRLD just, inte något halvdant, utan det blir då PRECIS så som många vill ha det:cool:

+ 1 !

(tiåååå)
 

DeletedUser

Guest
Ett litet förslag, inte som på v12. Utan att vi gör så att alla får lägga fram sina drömsettings - omröstning - det blir 10 i toppen - omröstning om detta.

Då kan det bli en ÖNSKEVÄRLD just, inte något halvdant, utan det blir då PRECIS så som många vill ha det:cool:

Snabb fråga.

Hur ska vi utföra en rättvis omröstning, där det inte blir snack om att folk skapar flera konton och röstar/byter IP för att rösta igen?

Det är det som är problemet. EX: 50-50% för Kyrka, blev det på omröstningen.

Sen ställer ju jag mig undrandes över vad du menar med "halvdant", hur menar du då?
 

DeletedUser

Guest
Snabb fråga.

Hur ska vi utföra en rättvis omröstning, där det inte blir snack om att folk skapar flera konton och röstar/byter IP för att rösta igen?

Det är det som är problemet. EX: 50-50% för Kyrka, blev det på omröstningen.

Sen ställer ju jag mig undrandes över vad du menar med "halvdant", hur menar du då?

Sortera bort alla röster från konton som har samma IP samt de som nyligen är skapade? Dvs typ 3 dagar före omröstningen startade

Förövrigt är det viktigaste att barbarerna växer till 3k+, resten av inställningarna kvittar
 

DeletedUser

Guest
Sortera bort alla röster från konton som har samma IP samt de som nyligen är skapade? Dvs typ 3 dagar före omröstningen startade

Förövrigt är det viktigaste att barbarerna växer till 3k+, resten av inställningarna kvittar

Qubbis, du lirar ju inte så? ;) :D

1,5 i hasighet och som QTU sa, 3 K+ barbarer (y). Sen kan ni fan hitta på vilket skit ni vill.
 

DeletedUser

Guest
Snabb fråga.

Hur ska vi utföra en rättvis omröstning, där det inte blir snack om att folk skapar flera konton och röstar/byter IP för att rösta igen?

Det är det som är problemet. EX: 50-50% för Kyrka, blev det på omröstningen.

Sen ställer ju jag mig undrandes över vad du menar med "halvdant", hur menar du då?

Vad jag menar med "halvdant"? Det ska jag förklara med ett litet exempel.. Säg att jag vill ha 3k-barbs kombinerat med en låg världspeed och extremt hög unitspeed, "gratis adlar" + kyrka

Samtidigt vill andra ha hög världspeed, låg unitspeed, lagringar till adlar och barbs som inte ens växer...

Säg sedan i teorin att
barbs som inte ens växer röstas fram
hög världs-speed, låg unitspeed röstas fram
kyrka röstas fram
lagringar till adlar röstas fram

Detta är enbart rent teoretiskt det jag skrev ovan men med "halvdant" syftar jag på att det ena bör hålla ihop med det andra. Vill jag ha hög unitspeed tjänar man på farmning , då vill jag att barbsen växer + att den låga världs-hastigheten gör att man bör ha billiga ("gratis") adlar för folk som eventuellt faktiskt inte farmar ska kunna få adla utan att vänta väldiigt länge. Kyrkvärldar gör att man bör ha rätt feta kluster för att inte förlora slagkraft i "farmförlusterna" som följer med dessa ack så dyra kyrkor...

Mkt bättre då om färdiga förslag röstas fram, gör sedan som QTU säger. En röst för 1 IP-adress. Visst finns familjer och dylikt som lirar, men om ni båda följer forumet får ni antingen: A - Komma överrens om vilken ni ska rösta på B - först till datorn vinner! Lite knep som snubbelben är aldrig fel ;).

För finns många (jag inkluderat) som sitter med 5-15 forumskonton från olika världar och är inte speciellt svårt att skaffa flera om man nu vill det...
 

DeletedUser

Guest
Så hur gör vi med "Helge" som skapar 100 konton och byter IP på/till varje omröstning?

"Helge" gör allt för att sabotera och röstar då på det som ni erfarna inte vill ha. What shall we do with the lalala.

Det är där skon klämmer.
 

DeletedUser

Guest
Så hur gör vi med "Helge" som skapar 100 konton och byter IP på/till varje omröstning?

"Helge" gör allt för att sabotera och röstar då på det som ni erfarna inte vill ha. What shall we do with the lalala.

Det är där skon klämmer.

Men det problemet kvarstår väl ändå även om han har omröstning liknande v12? ;)
 

DeletedUser

Guest
Men det problemet kvarstår väl ändå även om han har omröstning liknande v12? ;)

Spot on. Jag uppmärksammar bara att vi inte kan ha en garanterad fuskfri omröstning p.g.a dagens teknologi.

Men som en spelare sa till mig: Sätt dig i Malmö och börja stämpla händer och kör på valsedlar... Ja tjena!

Så i princip för att summera.

Du vill köra en omröstning där valen är "hela" koncept på inställningarna istället för varje enskild?
 

DeletedUser

Guest
"De gåååår aaaaldrig..." Gillar din inställning gaffel, du vill väl antagligen inte bryta mot innogames "en värld ska vara dålig" policy

Sen om den här "Helge" gör 100 konton borde det ju inte vara så speciellt svårt för er att se det? Han lär ju inte sprida ut sina konton över 100 dagar, utan de är ju troligtvis registrerade under en liten tidsperiod
 

DeletedUser

Guest
Spot on. Jag uppmärksammar bara att vi inte kan ha en garanterad fuskfri omröstning p.g.a dagens teknologi.

Men som en spelare sa till mig: Sätt dig i Malmö och börja stämpla händer och kör på valsedlar... Ja tjena!

Så i princip för att summera.

Du vill köra en omröstning där valen är "hela" koncept på inställningarna istället för varje enskild?

Japp, och då måste du väl hålla med om att det är bättre att köra på mitt sätt, istället för något halvdant?

Sedan så tycker jag QTU ger intressanta vinklar i sitt inlägg..

"De gåååår aaaaldrig..." Gillar din inställning gaffel, du vill väl antagligen inte bryta mot innogames "en värld ska vara dålig" policy

Sen om den här "Helge" gör 100 konton borde det ju inte vara så speciellt svårt för er att se det? Han lär ju inte sprida ut sina konton över 100 dagar, utan de är ju troligtvis registrerade under en liten tidsperiod

En enkel grej vore väl att "låsa" nyregistrering på forumet under denna vecka / dessa dagar som omröstningen håller på?
 

DeletedUser

Guest
Spot on. Jag uppmärksammar bara att vi inte kan ha en garanterad fuskfri omröstning p.g.a dagens teknologi.

Men som en spelare sa till mig: Sätt dig i Malmö och börja stämpla händer och kör på valsedlar... Ja tjena!

Så i princip för att summera.

Du vill köra en omröstning där valen är "hela" koncept på inställningarna istället för varje enskild?

Låter som en bra idé!


Antingen så får man ta chansen att hoppas att "Helge" kommer och gör som du säger, eller så kan man ju sitta klura lite hur man ska fixa det. Som Ica-Stig säger att "låsa" kanske skulle funka. Men beror ju på hur man ska låsa så att säga, går ju inte låsa det helt så riktiga nya användare inte kan regga sig.
 

DeletedUser

Guest
Japp, och då måste du väl hålla med om att det är bättre att köra på mitt sätt, istället för något halvdant?

Sedan så tycker jag QTU ger intressanta vinklar i sitt inlägg..



En enkel grej vore väl att "låsa" nyregistrering på forumet under denna vecka / dessa dagar som omröstningen håller på?

Så bara de som är medlemmar på forumet får rösta? Kuligt
 

DeletedUser

Guest
"De gåååår aaaaldrig..." Gillar din inställning gaffel, du vill väl antagligen inte bryta mot innogames "en värld ska vara dålig" policy

Sen om den här "Helge" gör 100 konton borde det ju inte vara så speciellt svårt för er att se det? Han lär ju inte sprida ut sina konton över 100 dagar, utan de är ju troligtvis registrerade under en liten tidsperiod

Du är för skön. Ska vi fortsätta hålla oss till det konkreta eller ska vi börja diskutera tolkningar och min "inställning" som du så fint säger, som för övrigt, om du tar och läser det jag skrivit, baseras på dagens teknologi.

Tänker inte sitta och dalta med fina ord för att du ska få en "inställning" av mig, som än en gång, inte har ens med saken att göra.

Du om någon, har ju förbrukat många förtroenden, så vi gör det enkelt. Håll dina negativa tolkningar för dig själv, så vi, alla andra som vill få fram något konkret och specifika lösningar som ger vad vi vill ha, så blir det genast mycket trevligare och lättare för oss alla. Tack.

Japp, och då måste du väl hålla med om att det är bättre att köra på mitt sätt, istället för något halvdant?

Sedan så tycker jag QTU ger intressanta vinklar i sitt inlägg..

En enkel grej vore väl att "låsa" nyregistrering på forumet under denna vecka / dessa dagar som omröstningen håller på?

Som du själv sa, så sitter flera personer på flera forumskonton och då, som tidigare sagt, får vi inte en fuskfri omröstning.

Jag har inget emot att göra en sådan omröstning, men NI spelare, ska vara medvetna om att det KOMMER att förekomma.

1. Vi kan inte låsa forum/in-game p.g.a nya medlemmar ska alltid kunna registrera sig.
2. Vi kan sortera ut de IP som röstat flera gånger, javisst, men vi kan inte förhindra att folk ändrar IP.

Det är en ond cirkel och det är, tyvärr, precis samma sak i spelet. Vilket har gjort att mitt förslag dog ut.
(Registrerad X antal dagar innan omröstningen för att kunna rösta... osv)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp