Återskapa billig adelsman - V9

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nån som vet hur mycket en adelsman kostar om man förlorat en i v9?
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Det som är det billiga, du behöver inte betala för nya mynt.

Har för mig att när det gäller lagra så måste man betala för nya resurser =P
 

DeletedUser

Guest
Det som är det billiga, du behöver inte betala för nya mynt.

Har för mig att när det gäller lagra så måste man betala för nya resurser =P

Okej om det nu är så borde de ändra det som står i hjälpen. För priset på en adelsman är ju fortfarande samma. :p
För i V4 behöver du bara betala ett paket om du förlorar en adelsman (dvs där är det billigare)
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Mjae det billga är ju att när du når 50 mynt så behöver du inte betala för dem utan bara betala för din adelsman :p
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Det som är det billiga, du behöver inte betala för nya mynt.

Har för mig att när det gäller lagra så måste man betala för nya resurser =P

Om du förlorar en när du anfaller så kostar det ett paket på paketvärldar.
om den blir utslagen i försvar så måste du lagra nytt.
 

DeletedUser

Guest
Mjae det billga är ju att när du når 50 mynt så behöver du inte betala för dem utan bara betala för din adelsman :p

Mjo, men ser på mynten på samma sätt som jag ser på akademierna i V4, dvs de är endast till för att bestämma hur många adelsmän du kan ha på samma gång. Om du förlorar en adelsmän i V4 så behöver du ju inte bygga upp en till akademi för att kunna bygga den igen.
 

DeletedUser

Guest
Okej, vet som sagt inte de andra systemen då jag bara spelar på mynt världar :p

I V4 (och V2 tror jag) är antalet adelsmän man kan utbilda lika med antalet nivåer på alla akademier man har i alla sina byar. Man kan som max bygga upp akademin till nivå 3.
Dvs har du 2 byar med akademi nivå 3 i båda, så kan du bygga totalt 5 st( 6 nivåer - 1 övertagen by) adelsmän.
 

DeletedUser

Guest
Dubbel adlar man en by i v4 förlorar man en adel precis som när den dör i försvar, taskigt värre
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Asså det funkar såhär i denna typ av världar.

När du har myntat vi säger 50 mynt, så kostar en ny adel 51 mynt.

Alltså måste du mynta 51 gånger för att kunna köpa en ny adel.
Men om din nya adel dör, så behöver du inte mynta 52 gånger, eller för den delen 51 gånger utan du bygger upp den för 40k/50k/50k igen.

Du slipper alltså mynta igen om din adel skulle dö.
Där av att det kallas att det är billigt att återuppliva en adel ;)
 

DeletedUser

Guest
Asså det funkar såhär i denna typ av världar.

När du har myntat vi säger 50 mynt, så kostar en ny adel 51 mynt.

Alltså måste du mynta 51 gånger för att kunna köpa en ny adel.
Men om din nya adel dör, så behöver du inte mynta 52 gånger, eller för den delen 51 gånger utan du bygger upp den för 40k/50k/50k igen.

Du slipper alltså mynta igen om din adel skulle dö.
Där av att det kallas att det är billigt att återuppliva en adel ;)

Det låter väldigt missvisande imho eftersom adelsmannen fortfarande kostar 40k/50k/50k
 

DeletedUser

Guest
Det låter väldigt missvisande imho eftersom adelsmannen fortfarande kostar 40k/50k/50k

Det är inte mycket dyrare än de 28k/30k/25k som de billiga adelsmännen på paketvärldarna kostar och i förhållande till alla lagringar som på de världarna måste spenderas om du råkar förlora adelsmännen genom att ta samma by flera gånger eller bli attackerad så är det inte så farligt.

Så nog tycker jag att det är billigt.

För att besvara frågan kostar alltså adelsmännen 40k/50k/50k, oavsett hur du förlorar dem.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
känns som om vi börjar få ett vettigt svar på denna fråga.

tråden låses senare i kväll om inga invändningar kommer upp.
 

DeletedUser

Guest
Det som är det billiga, du behöver inte betala för nya mynt.

Har för mig att när det gäller lagra så måste man betala för nya resurser =P

Om du lagrar skall du få helt gratis adles som du förlorar,så är det iallfall på .net !

EDIT:

Det låter väldigt missvisande imho eftersom adelsmannen fortfarande kostar 40k/50k/50k

Tänk dig att du har skapat din adelsman för 50 mynt,men försvararen råkar döda din adelsmän,då kostar 1 ny adel 40k/50k/50k sedan om du skall bygga 4 nya så blir det 40k x 4 50k x4 50k x4 = 16000/200000/200000 men om du skall fixa helt nya för drygt 51 mynt blir det 40k x 51 50k x 51 50k x51 = / 2040000/2550000/2550000 /adel.
För att bygga ett tåg behövs då 2040000x4/2550000x4/2550000x4=8160000/10200000/10200000.

Ser du skillnaden??
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp