DISKUSSION: Värld 26 och nya funktionen: Premium handel

DeletedUser

Guest
Extremt förvirrande värld.

Ni blandar ihop nybörjarvänliga settings med settings för duktiga spelare vilket inte binder sig samman, OCH FJÄRDE VÄRLDEN I RAD MED FEJKGRÄNS, TÄNK TILL FINNS FOLK SOM INTE TÅL DETTA, OCH V22 ÄR NÄSTAN ÖVER, VART SKA DE DÅ? Ska ni lära nybörjarna att de finns bara ett alternativ här, att fejkgräns är på. Hur ska de klara sig då när de inte lär sig hantera riktiga mängder ram incs? Kommer fördjupa mig nu med varenda settings men vill att detta inlägg ska vara högt upp.


Hastighet: 1.5 - Högspeed. Vilket gynnar resursbyggnader, med andra ord så får du mer av dina premiumfunktioner som 20% ler produktion osv, kommer även boosta upp den nya funktionen med prem handel som jag fördjupar mig senare.
Enhetshastighet: 0.9 till en 1.5 hastighet är detta perfekt.

Med tanke på att ni skulle testa denna premiumfunktion här? Så verkar detta vara bra hastighet, dock har ni en beta server för att testa sådant, så förstår inte varför ni ska testa något här, ska de ut på servrarna ska de vara perfekt! och inte något ni ska "testa" och ni bör inte binda ihop detta med en flagg och nuvarande myntvärldar, eftersom det lägger till 3 extra prem funktioner än vad en värld med mynt,lager och utan denna funktion. Så skulle föredra att ni lägger till denna setting på världar med lager och utan flaggor annars är det helt enkelt för mycket, dock kan vi vända på det hela. Man kan tjäna PP till att ha råd med allt detta, vi får faktiskt se hur de går här.

Paladin: Nej - Senaste världen var v24 med pala så ok.

Bågar: Nej - Senaste världen var v24, med bågar lägger man till en ny nivå i hur man bygger byarna vilket gör det lite svårare för nya att kämpa emot de som redan kan spelets gång. Så här är en klockren nybörjarvänlig inställning.

Kyrka: Ja Ähm, kyrka+fejkgräns, vill ni göra de bättre spelarna må illa? Visst vissa folk gillar kyrka inkl mig själv, men desto fler som har spelat med den förr ogillarden, och den gifter sig bättre i en lagringsvärld än mynt. Tvivlar på att detta var ett bra alternativ att sätta in, visst det höjer det taktiska en nivå, men skulle föreslå något annat än kyrka om ni vill höja det, folk kan överleva med en sak, men lägger man till både kyrka och fejkgräns är de många som backar.

Adelssystem: Mynt - Konstant kostnad, 1 mynt per adelsman. Ingen ökning. 3 adlar per by.

Låter som en lagringsvärld fast utan att "lagringarna går upp"? Jag gillar tanken, det binder ihop med 1.5 hastigheten vilket lär bilda en snabb värld som lär få sig att avgörande ganska snabbt. Men detta är inställningen som faktiskt binder ihop denna settings, eftersom man nu kan köpa sig adelsmän sedan en uppdatering för några månader sedan, så gör denna inställning att man inte tjänar lika mycket på det, men då motverkar ni er egen premfunktion? aja jag gilla det ändå!
Med tanke på att det finns ett par nybörjarvänliga settings på världen är denna raka motsatsen, dessa nybörjare kommer få se sina bättre grannar hinna adla 2 spelare i tiden av vad dom kunde adla 1 sedan innan.

Moral: Ja - Skulle faktiskt vilja se en nutida värld utan moral. Eller nej, världen skulle vara över ganska så mycket snarare

Bonusbyar: Ja - Senaste världen utan bonusbyar var v23 och v17? Rätta mig om jag har fel, denna settings är väldigt sällan av. Vilket jag tycker den aldrig ska vara dessa bonusbyar fuller en ny funktion i spelet och kan även gynna barbadlare för en gångs skull, nybörjarvänlig

Barbarbyar: Ja - Växer/demoleras mellan 2500p

Väldigt intressant faktiskt. Betyder att dessa barbs inte kommer vara i närheten av akademi, på en värld med dessa adelssystem skulle missgynna att adla barbs ännu mer. Jag personligen skulle sätta så de kunde växa 3500-4000p. Men detta gåt nog att jobba med.

Smedja: Enkelt forskningssystem - Inga nivåer, lätt för nybörjarna som tenderar att inte uppgradera sina units på nivåsystemsmedjor, så detta gynnar våra kära nybörjare. Men med tanke på att man inte behöver uppgradera sina units så kommer även de bättre spelarna ännu snabbare till sin kära akademi. Passar in i resten av settingsen.

Nybörjarskydd: 6 dagar - Ganska lik v25s 10 dagar. 10 dagar var lite långt tycker jag även för nybörjare så ska bli spännande och se om dessa, nu hinner iaf inte de inaktiva kontona bli barbs innan nybörjarskyddet släps, de var lite komiskt tyckte jag haha. (medveten de tar 14dagar för en spelare att bli barb)

Nattbonus: Ja, 00:00 - 08:00- Ja vad ska man säga, sov gott? Nej detta är en mycket taktiskt funktion och gör så att man kan sova gott om natten även som solo spelare. Iaf lite skönare. Dock hade v25 dessa settings, även fast de bara varade i 3 månader, så fanns de där.

Stamgräns: 26 - Pust, v26, 26 medlemmar, roliga ni va. Relativt lågt antal medlemmar, tillräckligt lite för att det kommer komma diverse familjestammar så vi får allt se här. Även 26 medlemmar är tillräckligt för den klassiska mergning till vinst. Så ja bra antal tycker jag.

Milis: Ja - Möjligt upp till 4 byar och *Du får dubbelt så många milis per nivå.

watt detta kanske är menat för hjälpa de nya spelarna, men de kan jag säga att det kommer vara tvärt om, detta settings gör så att flera bra spelare blir bekväma och går 4 raka offbyar. Kunde inte vart en sämre settings kombination här.

Premiumfunktioner: Alla nya, samma som Värld 19.

Skulle krävas att .se ökade kraftigt i antal spelare om dessa prem funktioner skulle sängas av, medveten att de inte fanns på hpn. Dock räknar jag inte hp som en riktig värld.
Finns inget att tillägga, kan sitta och gråta hur mycket som helst över att man kan ligga in mer pengar nu än förr, men de tänker jag inte göra de låter jag resten göra.

Slutscenario: Maktens Hemligheter

Tendens att bli kortare världar än annars, inte minst nu med detta adlingsystem så kommer de gå fort att ta röra runt bland hemligheterna när de väl är dags. Jag föredrar nog det andra slutscenariot. Men detta är en smaksak, och tror detta gynnar de bättre spelarna även här.

*Spelare kan välja startposition. - Ja denna settings gör att Premades går att skapa. Vilket jag tycker ändå är rätt.

*Möjligt att skicka assistans utanför stammen

Mycket intressant faktiskt, detta stoppar att en stam kan gå rampage, med annars settings som gynnar för att världen ska avslutas snabbt så säger denna värt om, har du vänner så gynnar du, kan du prata skickligt så gynnar detta väldigt bra. Se till att skaffa er vänner säger jag bara!

*Det är möjligt att anfalla stammedlemmar.

Lättare internadling. Även kan adelskrockar införas, vilket gör att en stam måste vara lite mer insatta och använda adelsbokaren. Gör världen lite smidigare.

*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.

BOOOOOOOOM HEADSHOOOOT. Där dog nybörjaren. Kommer inte överleva krigen om de inte får hjälp och kommer in i närheten av folket som kan spela, en sa katt faktiskt lära sig T-Train eller något annat sätt. Men destu svårare att komma på alldeles själv hur och att man ska snipea.
Med tanke på fejkgräns osv så förstår jag mig inte på detta. Vill ni underlätta för de bättre spelarna eller de nya?

*Möjligt att skicka resurser inom och utanför stammen efter 30 dagar.

Folk kan tro att detta är en meningslös setting, detta menas att premades kan bjuda in sin vän och boosta den om 30 dagar, ha en boostad vän i rimmen är väldigt starkt och tar kål på sin omgivning vilket är mycket tråkigt tycker jag.

*Fejkgräns på 1%.

PATETISKT. V23, V24, V25 OCH NU V26 HAR DENNA FEJKGRÄNS PÅ. 4 världar irad. som jag skrev de första raderna i mitt inlägg. Detta går inte, vill har svar av TC hur han tänker här?

Men iaf, detta underlättar starkt för nybörjare och folk som inte orkar tagga ram, är de värt att skicka 5k spej på en spelare? Ja om den inte kan tagga, annars nja.




Overall:

Bra hastighet på världen, lär vara en sådan snabb värld som kommer vara slut ganska snart och de lär inte joina lika mycket spelare som v25, skulle gissa på v24 storlek, kanske lite större.
En blanding av settings för de erfarna blandat med settings för nybörjare. Vilket jag tycker inte går ihop riktigt då man ska sikta in sig på en målgrupp här.

Ni har mycket att fixa inför v27. Då jag antar att v27 kommer vara sista världen på .se innan tw2 dödar sin föregångare.

/Fredrik
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
tråkiga inställningar.. inte värt med en comeback på tw med dom inställningarna..
hoppas v27 blir bättre!!
 
Senast redigerad av en moderator:

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Usch vad besviken jag blev, fejkgräns bort, nattbonus tveksam, inga bågar-buää, kyrka usch. Kunde inte starta v25 och då var inte v26 något heller..
 

DeletedUser

Guest
Mer eller mindre en ny v8. Den som orkar sitta och skicka adelsmän och sen bygga byar har chansen att slå trashcans rekord som var någonstans över 70 miljoner poäng(!) Detta eftersom adelsmännen mer eller mindre är gratis :).
 

DeletedUser

Guest
Har nu erövrat fotbollen och kommit hit för att utvidga mitt land!
Till alla som gråter över de nya premiumfunktionerna, jag bryr mig inte, jag är miljonär.
 

DeletedUser

Guest
Extremt förvirrande värld.



*Fejkgräns på 1%.

PATETISKT. V23, V24, V25 OCH NU V26 HAR DENNA FEJKGRÄNS PÅ. 4 världar irad. som jag skrev de första raderna i mitt inlägg. Detta går inte, vill har svar av TC hur han tänker här?

Men iaf, detta underlättar starkt för nybörjare och folk som inte orkar tagga ram, är de värt att skicka 5k spej på en spelare? Ja om den inte kan tagga, annars nja.

/Fredrik

Tack för din feedback Jokern.

Anledningen till vi har med fejkgräns mer och mer är för att spelare inte ska kunna sitta och skicka ofantligt stora mängder fejk attacker, det går inte spelet ut på. En gräns på 1% gör att detta inte går och det är fortfarande en liten gräns.
 

DeletedUser

Guest
En väldigt sund fråga: Hur kom ni fram till dom här inställningarna?
Vem är det som bestämmer egentligen? Gå tillbaka till icke PP-sprängda världar.
Är pengarna allt ni bryr er om, eller varför ens komma på tanken att inför PP-handel? Ni har ju redan "Fritt-Premium-Konto" när man kommer till 500 poäng (eller hur många det är). Känns som svepskäl.

Hur kan man påverka eran oförmåga att skapa vettiga världar?
 

DeletedUser

Guest
Tack för din feedback Jokern.

Anledningen till vi har med fejkgräns mer och mer är för att spelare inte ska kunna sitta och skicka ofantligt stora mängder fejk attacker, det går inte spelet ut på. En gräns på 1% gör att detta inte går och det är fortfarande en liten gräns.

Vi har växt upp med att man ska skicka väldigt massor med attacker. Vi har lärt oss det, vi har bemästrat oss det, så säg mig inte hur vi spelar TW.

Ni kanske vill att kommande generationer ska anpassa sig till tw2 då jag hört det är mindre tidskrävande? Men förstör nu inte för oss som fortfarande vill ge allt ut på nuvarande tribalwars. Sätter ni 4 världar irad med samma inställning som så många hatar och ni undrar varför folk inte fortsätter efter 1 spelad värld?
 

DeletedUser

Guest
Vi har växt upp med att man ska skicka väldigt massor med attacker. Vi har lärt oss det, vi har bemästrat oss det, så säg mig inte hur vi spelar TW.

Ni kanske vill att kommande generationer ska anpassa sig till tw2 då jag hört det är mindre tidskrävande? Men förstör nu inte för oss som fortfarande vill ge allt ut på nuvarande tribalwars. Sätter ni 4 världar irad med samma inställning som så många hatar och ni undrar varför folk inte fortsätter efter 1 spelad värld?

Sen kanske man inte bara ska se genom ena ögat. Finns nog många spelare som inte tycker om 1000+ MB incs för att dem helt enkelt inte har tid eller lust med det. V22 har ju vart den mest keffaste världen på senare tid om man kollar till externa mm, samtidigt som v23 håller högre tempo och börjar närma sig 1års firande.
 

DeletedUser

Guest
Sen kanske man inte bara ska se genom ena ögat. Finns nog många spelare som inte tycker om 1000+ MB incs för att dem helt enkelt inte har tid eller lust med det. V22 har ju vart den mest keffaste världen på senare tid om man kollar till externa mm, samtidigt som v23 håller högre tempo och börjar närma sig 1års firande.

Ja de har haft 3 världar irad att gotta sig i.
 
Topp