DISKUSSION: Värld 24 inställningar

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
100k tar mig och många andra allt ifrån tjugo sekunder till en halvtimma att farma in på ett dygn när man väl fått upp truppantalet lite... vad är vitsen med att farma alls undrar man ju
 

DeletedUser

Guest
Men va skönt jag har lyckats hålla mig borta nu i några månader så ha inte för bråttom med v25 så får jag några månader till med vila ;)
 

Patteh

New Member
Reaktionspoäng
0
Håller en tyst minut för alla adlar som kommer dö på denna världen med 500ms..
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.:)

Kommer att besvara era frågor som jag ser har dykt upp här, om jag missar några så får ni säga till.

Angående Limited Haul:
Se denna tråden - Majoriteten av er spelare ville se det och vi har länge fått önskemål om en Haul värld.

Angående flaggor:
Enkelt, v23 hade inte flaggor så då får v24 det.

Angående fejkgräns och ms:
Anledningen till att vi har valt fejkgräns och en högre ms än vanligt är på grund av dagens webbläsare och hur extremt lätt det är att skicka iväg fejk attacker.
Jag tänker inte gå in i den diskussionen något mer då jag tror att alla här vet hur lätt det är skicka fejk i dagens TW.

Avslutar istället med att citera SuperNova ur en av interna diskussioner som jag tycker beskriver ämnet klockrent:

Problemen bottnar förmodligen snarare i att antalet inkommande du får idag, inte överhuvudtaget går att jämföra med det antal du fått för kanske 2-3 år sedan. 2009 var 3000 inkommande hysteriskt, galet mycket. Hade man skickat 200 fejk så var man stolt.

Idag kommer fejken med minst en nolla extra, och 3000 inkommande är ingenting....


Men vill också ta upp att vi i teamet försöker lyssna på er så mycket vi kan och ge er de bästa inställningarna så därför kommer vi i spelledningen att diskutera den nuvarande fejkgränsen och ms på v24 och ändra om vi anser det nödvändigt.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Är inte det 44 ovanstående sågningar av ms och fejkgränsen tillräckligt med underlag för att ändra dessa inställningar? Observera att ca 1 post är positiv till det? Jag menar om ni nu lyssnar på oss?
 

Grodan Blå

Member
Reaktionspoäng
0
Bort med limited haul eller höj för den delen med, flaggorna får gärna ryka också. Ingen som gillar dem ändå...
 

DeletedUser

Guest
vem fan orkar hålla på med fejks o sån skit, man borde bli glad om man slipper de men de kanske är en samling för dom som gillar att plåga sig själva o inte ett tw-forum ;)

Om man inte kan skicka tåg får man väl nukeadla, de e väl inte så jobbigt.
 

DeletedUser

Guest
Fine att ni inte vill att folk ska ha 10k incs och skit. Men varför fejkgräns OCH 500ms. Välj en av de bara -.-
 

DeletedUser

Guest
Tycker bara det är roligt att sitts och Tagga och leta adlar, det är en del av spelet. Med denna fejk gräns måste man ju skicka en halv off by typ :thinking:
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Enda "positiva" med fejkgräns och 500ms är att man kan flika upp 1000flikar och sen skicka utav helsike. ingen risk för 5/anfall per sekund spärren (Y).
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Den med mest pengar vinner. Köpa flaggor och ress produktion = enkel vinst :)

Nope? Limited haul stoppar alla elitspelare såsom mig själv från att dra ifrån alla noobs. Oavsett va ja betalar, ress prodd gör inte något mycket jämnfört med farmning. (EN offby kan dra in 750k ress genom farmning, EN by kan bara dra in ~216k + de du betalar, NÄR de är maxat)

500 ms
Fejkgräns 5 %
Limited haul
Flaggor


Skit rent ut sagt, jag som säkert många fler såg fram emot en underhållande värld. Vad f*n är detta för trams??!!!

Gör om jag gör rätt, en intressant värld tack. Där man kan spela på RIKTIGT.
v25 NU!

Trams? Vart?

En fråga till alla er som gnäller nu:

Det har pågått en diskussion om inställningarna för v24 länge...

Var var ni när detta diskuterades...? :confused:

Försöker man inte påverka förens det är försent så äre nog dags att tänka om :D

Tror TW teamet äntligen lyssnat på mig :) Känns iaf som så.

-----

Folk gnäller på 500 ms? Men 100 ms är precis lika lätt? Tar ni ned det till 20 MS så blir det lite mer intressant och snajpa, men då kommer alla gråta för de är såpass svårt o snajpa från en by. Är väl bättre att Noobsen får chansen att klara av och snajpa, då ni också kan snajpa? Sånt gråt för noobsen ska få en chans LOL. Guess what, i vissa ögon så är ni noobs också. Så please.

5% Regeln är fan bättre än de flesta förstår. Snacka med nico, och vi var rätt överens om att vi kan dra iväg flera tusen på bara några få minuter. Hur kul är det och vakna upp till 5000 otaggade inks, med 100 fejk + 10 riktiga tåg? "Ja sov bara en timme" Förvisso taggas det lika snabbt, men ja tror inte att alla .se spelare vet hur man taggar på effektivaste sätt. Ni gråter, för ni vet att ni inte kan inka sönder noobs längre. Ganska sorgligt.

Limited haul. Väldigt intressant inställning, Max 500k, de är något som jämnar ut fältet. Förvisso, eliten kommer fortfarande va eliten. Men mid/late så spelar inte farmningen så stor roll, då är de strategi som gäller.

Flaggor är ju skitkul :D Fattar inte varför folk gråter över dem för.

All in all. Sluta gråta för att ni inte kan krossa noobsen på samma sätt som tidigare. De är inte ni som bygger TW, de är nya spelare som gör det. Tänk om vi hade visat lite mer respekt för nya spelare och fått dem att börja istället för och lägga av då ni inkade dem dag 10 i deras karriär.

Bra inställningar för engångsskull.
 

DeletedUser

Guest
Fina inställningar... nej jag bara skoja. Flaggor? 500ms? Fejkgräns? Limited Haul vore kul att testa på men detta är väl lite överdrivet låg nivå. Detta är som mitt kära Bajen, majoritet av felbeslut.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Nope? Limited haul stoppar alla elitspelare såsom mig själv från att dra ifrån alla noobs. Oavsett va ja betalar, ress prodd gör inte något mycket jämnfört med farmning. (EN offby kan dra in 750k ress genom farmning, EN by kan bara dra in ~216k + de du betalar, NÄR de är maxat)



Trams? Vart?



Tror TW teamet äntligen lyssnat på mig :) Känns iaf som så.

-----

Folk gnäller på 500 ms? Men 100 ms är precis lika lätt? Tar ni ned det till 20 MS så blir det lite mer intressant och snajpa, men då kommer alla gråta för de är såpass svårt o snajpa från en by. Är väl bättre att Noobsen får chansen att klara av och snajpa, då ni också kan snajpa? Sånt gråt för noobsen ska få en chans LOL. Guess what, i vissa ögon så är ni noobs också. Så please.

5% Regeln är fan bättre än de flesta förstår. Snacka med nico, och vi var rätt överens om att vi kan dra iväg flera tusen på bara några få minuter. Hur kul är det och vakna upp till 5000 otaggade inks, med 100 fejk + 10 riktiga tåg? "Ja sov bara en timme" Förvisso taggas det lika snabbt, men ja tror inte att alla .se spelare vet hur man taggar på effektivaste sätt. Ni gråter, för ni vet att ni inte kan inka sönder noobs längre. Ganska sorgligt.

Limited haul. Väldigt intressant inställning, Max 500k, de är något som jämnar ut fältet. Förvisso, eliten kommer fortfarande va eliten. Men mid/late så spelar inte farmningen så stor roll, då är de strategi som gäller.

Flaggor är ju skitkul :D Fattar inte varför folk gråter över dem för.

All in all. Sluta gråta för att ni inte kan krossa noobsen på samma sätt som tidigare. De är inte ni som bygger TW, de är nya spelare som gör det. Tänk om vi hade visat lite mer respekt för nya spelare och fått dem att börja istället för och lägga av då ni inkade dem dag 10 i deras karriär.

Bra inställningar för engångsskull.

Så på dig låter det alltså som att tw ska vara ett lätt spel att bemästra. Då har vi skilda åsikter där kan jag säga, inget spel ska vara lätt att kalla sig "bra" på. Enda den nya världen bidrar till är att göra livet lättare på alla sätt och vis, det är inte roligt.
 

Algofobi

Member
Reaktionspoäng
0
Men vill också ta upp att vi i teamet försöker lyssna på er så mycket vi kan och ge er de bästa inställningarna så därför kommer vi i spelledningen att diskutera den nuvarande fejkgränsen och ms på v24 och ändra om vi anser det nödvändigt.

Bra

Fejkgräns är väl ett bra koncept men inte en fejkgräns på 5%, sänk den till mellan 1-3% (3% var det på v3) det funkar fortfarande. Det här med 500ms är ju också otroligt överdrivet... de flesta tyckte att 300ms var lite högt så sätt den mellan 100-250 så har ni väl okej inställningar åtminstånde.
 

DeletedUser

Guest
Nope? Limited haul stoppar alla elitspelare såsom mig själv från att dra ifrån alla noobs. Oavsett va ja betalar, ress prodd gör inte något mycket jämnfört med farmning. (EN offby kan dra in 750k ress genom farmning, EN by kan bara dra in ~216k + de du betalar, NÄR de är maxat)



Trams? Vart?



Tror TW teamet äntligen lyssnat på mig :) Känns iaf som så.

-----

Folk gnäller på 500 ms? Men 100 ms är precis lika lätt? Tar ni ned det till 20 MS så blir det lite mer intressant och snajpa, men då kommer alla gråta för de är såpass svårt o snajpa från en by. Är väl bättre att Noobsen får chansen att klara av och snajpa, då ni också kan snajpa? Sånt gråt för noobsen ska få en chans LOL. Guess what, i vissa ögon så är ni noobs också. Så please.

5% Regeln är fan bättre än de flesta förstår. Snacka med nico, och vi var rätt överens om att vi kan dra iväg flera tusen på bara några få minuter. Hur kul är det och vakna upp till 5000 otaggade inks, med 100 fejk + 10 riktiga tåg? "Ja sov bara en timme" Förvisso taggas det lika snabbt, men ja tror inte att alla .se spelare vet hur man taggar på effektivaste sätt. Ni gråter, för ni vet att ni inte kan inka sönder noobs längre. Ganska sorgligt.

Limited haul. Väldigt intressant inställning, Max 500k, de är något som jämnar ut fältet. Förvisso, eliten kommer fortfarande va eliten. Men mid/late så spelar inte farmningen så stor roll, då är de strategi som gäller.

Flaggor är ju skitkul :D Fattar inte varför folk gråter över dem för.

All in all. Sluta gråta för att ni inte kan krossa noobsen på samma sätt som tidigare. De är inte ni som bygger TW, de är nya spelare som gör det. Tänk om vi hade visat lite mer respekt för nya spelare och fått dem att börja istället för och lägga av då ni inkade dem dag 10 i deras karriär.

Bra inställningar för engångsskull.

Mycket bra post! +1
 

DeletedUser

Guest
Fan jag kommer spela på 4a st värdar när denna kommer ut om jag ska spela denna går hyggligt bra på en lite sådär på andra o började näsan precis på en lol småspelare där lite får se hur det blir.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Så på dig låter det alltså som att tw ska vara ett lätt spel att bemästra. Då har vi skilda åsikter där kan jag säga, inget spel ska vara lätt att kalla sig "bra" på. Enda den nya världen bidrar till är att göra livet lättare på alla sätt och vis, det är inte roligt.

Förstår inte varför du surar på dessa inställningar. Du är väl bland alla noobs? Har du lärt dig o ducka än? Du vet, när man får anfall, skickar man ut trupperna så de inte dör ståendes i byn?

Är du bra så kan du snajpa 100 ms, de är inge skicklighet i det längre. Detta gör de lättare? De gör de väl svårare? Du klagar för att de blir svårare, inte lättare. Sitt ner, tänk igenom och återkom.
 

DeletedUser

Guest
Nu efter 20h sen ni släppte inställningarna har:
2 pers sagt att det är bra
ca 40 pers totalsågat inställningarna och lär inte spela.

Låt oss säga att 20% av de som hatar inställningarna som är så lär det va 800-900 pers på servern. Ni vill väl ändå ha större världar? Gör inställningar som funkar.
Lyssna på vad folk vill ha och så blanda lite. Nästan ingen vill ha kyrkor så det tas bort, INGEN (förutom henke) vill ha flaggor. Flaggor är det dummaste som nånsin funnits i tw.
300ms tyckte folk va för mycket, så sätt den till 100-200.
5% fejkgräns tyckte majoriteten också var för mycket. De flesta har inget emot det. Men varför inte köra på, som algofobi sa, 2-3%.
Limited haul funkar inte om de nya premfunktionerna är kvar.

Premhoror köper flaggor så de får bästa resursflaggan i början och resursboost. Sen när de behöver trupper så aktiverar de rekryteringshastighetsflaggan. Och så kommer de ju kunna reducera priset på allt.

Sen vill ni väl ge nya spelare en chans så fler börjar??? Varför flaggor då? Är ju bara idiotiskt då det gynnar de som spelat tidigare flaggvärldar extremt mycket -.-


Jag kommer iallafall inte köra v24 om inte inställningarna ändras och ingen jag pratat med kommer heller köra.
 

DeletedUser

Guest
Ni som sågat inställningarna kommer ändå spela och det vet ni. Men jag hoppas att ni inte gör det så det blir enklare för mig om jag ska lira.
 
Topp