DeletedUser
Guest
Förhelvete Snoff. Du får köra med summering/footnotes till detta, jobbigt för ögon & fingrar att tjattra om det här om vi ska köra på fulla quotes. Ger ett friskt försök på att adressera vad du skrev en gång, förvarnar om att du "vinner" om det här ska hålla på mycket längre däremot. På med säkerhetsbältet.
När du argumenterar emot MIG är det bra att adressera MINA argument, och inte lösryckta påståenden out of context från andra inlägg. Blir genast lite knepigt då.
You're comparing apples to oranges dude, ett genomgående tema i inläggen från Nej-sidan är att man måste sitta 24/7 för att kunna hänga med om myntprisen halveras, att "folk har familjer och jobb förfasiken, vad i allsin dar?!" etc. Det är skillnad på aktivitet och tokaktivtet, "din" sida vill hävda att s.k. tokaktivitet är nödvändigt för att hänga med med denna potentiella reform, och allt jag påvisar är att detta är felaktigt. Att AKTIVITET lönar sig kan knappast komma som en nyhet för varken dig eller mig, men aktivitet är i dessa sammanhang också något av en synonym till effektivitet.
Att stammen som är flest skulle gynnas mest är matematiskt ofrånkomligt. Aktivitet spelar återigen en faktor, men as it stands, så tjänar Knight mest adlar på en reform av detta slaget. Sen om ni myntar regelbundet eller inte kan jag inte svara på.
Återigen innebär inte mest aktiv = effektivast adlare, vilket vi ser om vi recenserar tillgängligheten av timmar att lägga på tw bland majoriteten av topp-20 spelarna. Familj, jobb, företag, villa är mer vanligt än tjackmissbrukande student. Slump? Glitch in the system? Eller kanske bara ett bevis på att aktivitet inte står i korrelation med adelseffektivitet?
Let's cut the crap - Jag tror att -SK- har bäst teamplayers, i den utsträckning att i vår stam kan man ta semester med 100+ adlar i 2 veckor, och 9 ggr av 10 hitta en KÖ som kommer att förbruka dina adlar, gruppera byarna åt dig och fråga "Så hur var Venedig?" när du kommer hem. Jag har svårt att tro att vi har flest aktiva spelare vad gäller regelbundna inloggningar, eftersom det skulle innebära att MINST 13 spelare i Knight är fasligt inaktiva, och att -SK- måste sitta med 100%ig aktivitet samtidigt. Återigen kommer vi till EFFEKTIVITET.
Ditt argument emot myntpriserna är att vi alla maxar antalet medlemmar i en stam och börjar adla med optimerad effektivitet, om jag inte missat något annat i tråden? Visst är tanken vacker att de 80 bästa spelarna samlas under samma tak och sväljer världen på något år, men newsflash - Ditt exempel är orealistiskt på alla plan, och det vet du. Att du sedan tagit upp att man kan sänka den % som krävs för att vinna världen är även den orealistisk för just v1 (mycket bättre lämpad för andra servrar som du tog upp i ditt exempel). I dagsläget är det neck to neck mellan topp-3 stammarna, och alla ligger på över 20% dominans, men under 30. Med ditt "Vi sänker till 50 så slipper vi billiga adlar!"-argument kan, rent hypotetiskt, -SK- bjuda in hela Knight idag, och sedan vinner vi om någon månad, eftersom vi är galet nära 50%. Anser du att det är en rimlig reform på en värld med ett (mellan 2 parter) jämt världskrig, i ett spel som heter TribalWARS? Om du har spelets namn i åtanke, och sätter MÖJLIGHETEN ATT ADLA MER ÄN EN BY OM DAGEN på andra sidan vågskålen - Vilket känns rimligast? Den dagen spelet heter TribalInvite böjer jag nacken för ditt argument, tills dess står jag nog fast vid att möjligheten att erövra står sig triumfant gentemot en förändrad mållinje. Ni gillar att prata om att billigare mynt skulle kollapsa den konservativa skarans "Vi vill inte förändra v1!", men gör man inte precis samma sak om man ändrar mållinjen? En löptävling vars sträcka är 42 195 meter slutar kallas ett Maraton när sträckan för målgång helt plötsligt blir 35 195 m (~1/6, vilket du propagerar för i förändring av endgame-mållinje) - Att ha möjligheten att spurta har aldrig ändrat varit emot reglerna däremot, även om man har mjölksyra att tänka på
Sen vet jag inte vem som sagt att världen inte stängs snabbare med billigare adlar, men det är fakta - Så blir det. Självfallet finns det olika vägar v1 kan ta, men om du jämför Utfallsscenario A med dagens myntpris kontra Utfallsscenario A med billigare myntpris, så kommer billigare myntpris rendera ett snabbare avslut. Du quotar ganska out of context med ditt bevismaterial för detta dessutom.
Det är ett kul SUBSTITUT att katapulta en fiende till Pluto, du får nog svårt att hitta någon som säger att de helst inte adlar, bara de kan katta. Slutresultatet av en "fight" är ju att kunna adla/nolla/radera denna spelaren ur sina regioner, har en spelare ett kluster på 400 byar vid dig idag, och du har 1 adel att förbruka, så kan det ta dig över ett år att adla upp denna spelaren på egen hand, känns inte det oproportionerligt när samtliga topp-3 stammar idag har ett snittpoäng/spelare som överskrider 4 miljoner med ganska god marginal? Att adla ett kluster på ett HALVÅR låter lite skönare än att sitta med samma b-projekt i ett ÅR för min personliga räkning.
Vet inte riktigt vad du vill få sagt här, tycker kategoriseringen du gör är vinklad. Utesluter man "det sociala spelet" och "taktiken" av spelet om man gillar att adla och KRIGA i ett spel som heter Tribalwars, eller man kan vara en blandras? Här sägs inte så mycket.
Vad har ditt utlägg om att det finns fusk i spelet med någonting att göra? Ditt böja reglerna-påstående som läggs fram strax före insinuerar att personer som vill ha billigare mynt, effektiviserar genom att fuska, eller hur ska man tolka det? Allt jag vet är att DH anklagat -SK- för fusk flera gånger = 0 -SK-are bannade. Till min kännedom har 3 personer inom topp-3 stammarna blivit bannade den senaste tiden, var de sitter vet nog både du & jag. Men allt det här är offtopic, och jag ser inte kopplingen du gör mellan det och myntpris.
Det här med falska påståenden och påhittade fakta ser jag inte heller poängen med att ta upp - Har någon ljugit i debatten från Ja-sidan anser du? Är det hidden agendas du är ute efter, så tror jag att vi båda vet varför många på Nej-sidan tycker som dem tycker. Många som spelar konservativa här som inte gjorde rösten hörd sist.
Det här får mig att tro att du inte suttit med några tusen inkommande ännu. I'll give you a hint - Om du har 5k inkommande, så kvittar det om 20 av dem är adlar, eller om 36 av dem är adlar --> Det kommer ta TID att parera rubbet. Man kan självfallet säga att "Ja men adlarna är det viktigaste att urskilja, och 36 adlar tar mer tid att parera än 20", men sanningen är den att någon som ignorerar 5k ram-inks i favör för att stoppa 5-9 adelståg, kommer stå utan rörlig trupp efter första anfallsvågen. Alla som suttit under press vet att antalet adlar gör minimal differens i tiden det tar att rida ut stormen av en ordentlig offensiv.
Somalia: Du anser att det mest snedvridna argument som kommer från NEJ-sidan är att "Vi vill inte behöva sitta 24/7, och det måste man ju om man vill hänga med när adlarna blir dubbelt så många!" Jag har nu läst igenom hela denna tråd 2 ggr och jag kan inte riktigt hålla med dig. I mina ögon så är det faktiskt mest JA-sidan som framför argument om att halvering av myntpriset kommer att gynna de som är flest, mest aktiva och duktiga på att adla.
När du argumenterar emot MIG är det bra att adressera MINA argument, och inte lösryckta påståenden out of context från andra inlägg. Blir genast lite knepigt då.
You're comparing apples to oranges dude, ett genomgående tema i inläggen från Nej-sidan är att man måste sitta 24/7 för att kunna hänga med om myntprisen halveras, att "folk har familjer och jobb förfasiken, vad i allsin dar?!" etc. Det är skillnad på aktivitet och tokaktivtet, "din" sida vill hävda att s.k. tokaktivitet är nödvändigt för att hänga med med denna potentiella reform, och allt jag påvisar är att detta är felaktigt. Att AKTIVITET lönar sig kan knappast komma som en nyhet för varken dig eller mig, men aktivitet är i dessa sammanhang också något av en synonym till effektivitet.
Att stammen som är flest skulle gynnas mest är matematiskt ofrånkomligt. Aktivitet spelar återigen en faktor, men as it stands, så tjänar Knight mest adlar på en reform av detta slaget. Sen om ni myntar regelbundet eller inte kan jag inte svara på.
Många på Ja-sidan framför även argument om att det är rätt, eftersom det är just de som är mest aktiva som är trognast TW och skall premieras med ytterligare övertag, förutom de som man redan har.
Till och med du själv konstaterar i ett av dina inlägg att en av dina motdebattanter för fram att SK är den mest aktiva stammen på V1. Du gör visserligen en reservation för att det är hans teori, men ditt svar i sin helhet reflekterar att du håller med i den åsikten och att det är just den större aktiviteten som är en ledande fråga för hur man spelar spelet.
Återigen innebär inte mest aktiv = effektivast adlare, vilket vi ser om vi recenserar tillgängligheten av timmar att lägga på tw bland majoriteten av topp-20 spelarna. Familj, jobb, företag, villa är mer vanligt än tjackmissbrukande student. Slump? Glitch in the system? Eller kanske bara ett bevis på att aktivitet inte står i korrelation med adelseffektivitet?
Let's cut the crap - Jag tror att -SK- har bäst teamplayers, i den utsträckning att i vår stam kan man ta semester med 100+ adlar i 2 veckor, och 9 ggr av 10 hitta en KÖ som kommer att förbruka dina adlar, gruppera byarna åt dig och fråga "Så hur var Venedig?" när du kommer hem. Jag har svårt att tro att vi har flest aktiva spelare vad gäller regelbundna inloggningar, eftersom det skulle innebära att MINST 13 spelare i Knight är fasligt inaktiva, och att -SK- måste sitta med 100%ig aktivitet samtidigt. Återigen kommer vi till EFFEKTIVITET.
Vidare så anser jag personligen att de mest snedvridna argumenten som Ja-sidan hela tiden för fram är att dels att vi måste halvera myntpriset för att kunna stänga världen snabbare (här verkar de vanligaste tidsparametrarna för tiden kvar innan stängning pendla mellan aldrig och till pensionsåldern) och dels att det krävs halverade myntpriser för att det skall vara skoj att spela eftersom annars kan man inte adla.
Jag tycker att bägge dessa argument är ihåliga. Tidsaspekten har vi redan diskuterat tidigare, och jag kan inte se att någon kan leda i bevis att en halvering av myntpriserna är det snabbaste sättet för att nå endgame. Det finns andra, troligtvis snabbare sätt, utan att ändra reglerna. Vidare så slår ju de som argumenterar för ja-sidan även bort benen på sig själva, eftersom de gärna konstaterar att de inte är ute efter att nödvändigtvis stänga världen snabbare (eller i vart fall inte så pass mycket snabbare) eller att de tror att världen skulle stängas snabbare genom att halvera myntpriserna.
Ditt argument emot myntpriserna är att vi alla maxar antalet medlemmar i en stam och börjar adla med optimerad effektivitet, om jag inte missat något annat i tråden? Visst är tanken vacker att de 80 bästa spelarna samlas under samma tak och sväljer världen på något år, men newsflash - Ditt exempel är orealistiskt på alla plan, och det vet du. Att du sedan tagit upp att man kan sänka den % som krävs för att vinna världen är även den orealistisk för just v1 (mycket bättre lämpad för andra servrar som du tog upp i ditt exempel). I dagsläget är det neck to neck mellan topp-3 stammarna, och alla ligger på över 20% dominans, men under 30. Med ditt "Vi sänker till 50 så slipper vi billiga adlar!"-argument kan, rent hypotetiskt, -SK- bjuda in hela Knight idag, och sedan vinner vi om någon månad, eftersom vi är galet nära 50%. Anser du att det är en rimlig reform på en värld med ett (mellan 2 parter) jämt världskrig, i ett spel som heter TribalWARS? Om du har spelets namn i åtanke, och sätter MÖJLIGHETEN ATT ADLA MER ÄN EN BY OM DAGEN på andra sidan vågskålen - Vilket känns rimligast? Den dagen spelet heter TribalInvite böjer jag nacken för ditt argument, tills dess står jag nog fast vid att möjligheten att erövra står sig triumfant gentemot en förändrad mållinje. Ni gillar att prata om att billigare mynt skulle kollapsa den konservativa skarans "Vi vill inte förändra v1!", men gör man inte precis samma sak om man ändrar mållinjen? En löptävling vars sträcka är 42 195 meter slutar kallas ett Maraton när sträckan för målgång helt plötsligt blir 35 195 m (~1/6, vilket du propagerar för i förändring av endgame-mållinje) - Att ha möjligheten att spurta har aldrig ändrat varit emot reglerna däremot, även om man har mjölksyra att tänka på
Sen vet jag inte vem som sagt att världen inte stängs snabbare med billigare adlar, men det är fakta - Så blir det. Självfallet finns det olika vägar v1 kan ta, men om du jämför Utfallsscenario A med dagens myntpris kontra Utfallsscenario A med billigare myntpris, så kommer billigare myntpris rendera ett snabbare avslut. Du quotar ganska out of context med ditt bevismaterial för detta dessutom.
Argumenten om att det inte är kul att spela om vi inte halverar priset skjuts ju sönder av samma ja-sida ett antal gånger i debatten. Det konstateras att det roliga med TW är ju att fightas och jävlas med sina motståndare. Det sägs att det är lika roligt att pulta sönder byar till 26 poängsnivån som att adla. Stämmer dessa argument så kan man ju faktiskt finna nöjet där med de trupper man har, och inte nödvändigtvis kräva billigare myntning.
Det är ett kul SUBSTITUT att katapulta en fiende till Pluto, du får nog svårt att hitta någon som säger att de helst inte adlar, bara de kan katta. Slutresultatet av en "fight" är ju att kunna adla/nolla/radera denna spelaren ur sina regioner, har en spelare ett kluster på 400 byar vid dig idag, och du har 1 adel att förbruka, så kan det ta dig över ett år att adla upp denna spelaren på egen hand, känns inte det oproportionerligt när samtliga topp-3 stammar idag har ett snittpoäng/spelare som överskrider 4 miljoner med ganska god marginal? Att adla ett kluster på ett HALVÅR låter lite skönare än att sitta med samma b-projekt i ett ÅR för min personliga räkning.
Så, som jag ser det, så handlar det till syvende och sist om att Ja-sidan drivs av ett antal spelare som helt enkelt tycker att det skulle vara kul att få tillgång till många fler adlar för att kunna växa ännu snabbare genom att ta andras aktiva byar.
Och det är väl inget som man egentligen kan säga något om. Alla har ju rätt att spela spelet som de tycker är kul och på de sätt som ger dem tillfredsställelse. En del tycker att det är kul att vara med på en värld sedan start och bygga upp sitt enda konto (och stå och falla med det kontot), andra tycker det är kul att kliva in i en värld med ett redan stort topp 30 konto och driva det vidare så länge som man tycker det är kul. En del tycker att de vill spela superaggressivt och vara ute och adla hela tiden, växa och ligga högst i tillväxtrankingen, andra vill ligga högst i OBA rankingen (utan att för den sakens skull vara störs i antal byar), ytterligare andra prioritera taktiken och det sociala spelet i stammen framför adlandet och växandet.
Och det är ju så det skall vara.
Vet inte riktigt vad du vill få sagt här, tycker kategoriseringen du gör är vinklad. Utesluter man "det sociala spelet" och "taktiken" av spelet om man gillar att adla och KRIGA i ett spel som heter Tribalwars, eller man kan vara en blandras? Här sägs inte så mycket.
Men, precis som att det finns regler som skall följas så tycker de flesta inte om de personer som gillar en spelstil som går ut på att böja dessa regler eller att fuska för att spela spelet som de själva tycker är roligt. Därför skickas det in "tickets" mot de spelare som man upptäcker bryter mot de spelregler som finns, eller i vart fall görs det väl oftast så. För visst finns det väl en och annan som ser genom fingrarna vad gäller vissa regelbrott om det gynnar dem själva eller deras stam eller deras kompis. Moralen kan ju vara lite töjbar hos många ibland. Nog är det väl många som har frestats av att använda just det där praktiska scriptet (som minskar tiden framför datorn något) trots att det inte är helt godkänt av spelledningen? Det negativa blir ju så klart när frestelsen tar överhand om personen verkligen bryter mot reglerna.
Och visst, gillar man inte reglernas utformning så kan man ju begära att de skall ändras till något man tycker bättre om. Men gör man med det så får man också acceptera att andra kan tycka annorledes eller att andra kan vilja ändra på andra regler också.
Men låt oss åtminstone använda oss av ärliga argument varför man vill ändra på vissa regler, inte gömma sig bakom falska påståenden och påhittade fakta.
Vad har ditt utlägg om att det finns fusk i spelet med någonting att göra? Ditt böja reglerna-påstående som läggs fram strax före insinuerar att personer som vill ha billigare mynt, effektiviserar genom att fuska, eller hur ska man tolka det? Allt jag vet är att DH anklagat -SK- för fusk flera gånger = 0 -SK-are bannade. Till min kännedom har 3 personer inom topp-3 stammarna blivit bannade den senaste tiden, var de sitter vet nog både du & jag. Men allt det här är offtopic, och jag ser inte kopplingen du gör mellan det och myntpris.
Det här med falska påståenden och påhittade fakta ser jag inte heller poängen med att ta upp - Har någon ljugit i debatten från Ja-sidan anser du? Är det hidden agendas du är ute efter, så tror jag att vi båda vet varför många på Nej-sidan tycker som dem tycker. Många som spelar konservativa här som inte gjorde rösten hörd sist.
Bottom line - att påstå att tillgång till fler adlar inte kommer att innebära att man tvingar sina motståndare till mer aktivitet är bara löjeväckande. Alla, inklusive du själv Somalia, verkar vara överens om att det som tar mest tid är att skicka många anfall och att sortera och hantera många inkommande. Och visst, att skicka adlar tar inte så lång tid, men att säga att om de som argumenterar för fler adlar får det, inte också kommer att skicka fler anfall på andra spelare, är bara naivt.
Och, att det finns en direkt koppling mellan antal anfall och spenderad tid vid TW verkar ju alla här vara överens om.
/Snoff
Det här får mig att tro att du inte suttit med några tusen inkommande ännu. I'll give you a hint - Om du har 5k inkommande, så kvittar det om 20 av dem är adlar, eller om 36 av dem är adlar --> Det kommer ta TID att parera rubbet. Man kan självfallet säga att "Ja men adlarna är det viktigaste att urskilja, och 36 adlar tar mer tid att parera än 20", men sanningen är den att någon som ignorerar 5k ram-inks i favör för att stoppa 5-9 adelståg, kommer stå utan rörlig trupp efter första anfallsvågen. Alla som suttit under press vet att antalet adlar gör minimal differens i tiden det tar att rida ut stormen av en ordentlig offensiv.