Gör sanningen ont?!

DeletedUser

Guest
allså ok gaffel teknik kan haverera det förstår vilken medelsvensson som helst.
men på det stora hela så drar väl innogames in för mig att nå sa 4 miljarder per år i vinst eller nått. för dom pengarna ni drar in på oss betalande kunder borde ni väl åtminstånde kunna hålla serverhallen up to date. ta en summa av all vinst köp in nya servrar eller lägg ut dom på ett företag som faktiskt kan garrantera att det aldrig går ner, för så som det varit sedan 2 år tillbaka är inte hållbart i längden så mitt förslag är helt enkelt förnya serverhallen å sluta pilla i saker å ting i databasen som dom på företaget inte verkar ha koll på.
 

DeletedUser

Guest
Hej,
eftersom ja gissar på att gaffel (o andra) går igenom detta så tänkte ja försöka lägga en tankke (förhoppningsvis konstruktiv sådan) för framtiden:

Ifall ja förstod rätt hade ni idag ungefär samma problem som igår?
Varför skulle det då denna gång läggas in en fredstid typ 45minuter före ni fick servrarna up igen.. förstår inte varför ni ska kasta in mer olja i elden... Ja förstår att ni kanske inte längre idag är lika självsäkra som igår över att "alla problem är lösta", men låt oss spela tw nu då serverna är uppe för en gångs skull!.

Tycker det är mycket otrevligt, då varje minut ni har fredsläget uppe landar nån spelares långväga nukes hos fiender (och säger "hej"), som nu tack vare er osäkerhet kommer få 1-3veckor tid att bygga upp sej, medan anfallande spelaren sitter vid sin dator o inte kan göra nåt annat än hjälplöst glo på hur flera dagars timing och arbete går till spillo. Tw är ett krigar spel, o att skicka iväg vackra timade anfall är säkert en passion för många här.. tyvärr denna gång måste vi glo på när våra vackra anfall säger "hej" pga av ett förhastat beslut från er sida.

De verkar som ni väntar på att servern ska bli otillgänglig på nytt eller nåt?.. isåfall kanske ni kan låta oss spela spelet tills den gör det istället för att sitta här o rulla tummarna..?
 

DeletedUser

Guest
Måste vara väldigt svårt att få tag i en dator i dagens samhälle!
:thinking:

Folk är upprörda och ingenting tvingar dig att läsa i de här trådarna.
Det är mänskligt att klaga på högre makter när någonting går fel och de är de enda som kan fixa det.
Har för mig att det är en del av demokrati, eller har majestätsbrott införts i tribalwars och internethaters är bödeln?

nej det har jag inte sag men om de handlar om minuter så kan de vara svårt för vissa kanske?


nej men man vill kanske läsa runt lite och försöka hitta nånting ang en lösning eller något? men som jag sa tidigare har ni haft en server och fått ett problem som tar lite tid att lösa? så inse att problem är en del av livet, och sedan inom it så är det inte lätt med ett fel på en server. så snälla jag ber, sluta gnälla när ni vet om att problem finns överallt spelar ingen roll vart. kolla runt er så ser ni problem ska ni då gnälla på allt som är fel då?


ungefär som maten smakar fel gnäll på dom som tillverkar maten eller tv'n visar fel färg ska ni skriva lika som ni skriver här till dom som tillverkade tv'n då eller? väx upp och se verkligheten. det är ett spel och inte blodiga verkligehten. det är inte ni som står där med yxan i handen eller med ett spjut innanför muren. visst kan man bli lite putt men fan se de på den ljusa sidan dom försöker att vara alla till lags, men försök själv att sätta er in i deras sits så får ni se hur enkelt det är. eller tycker ni bara om att skälla ut än att försöka se en lösning?


mvh
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
ungefär som maten smakar fel gnäll på dom som tillverkar maten eller tv'n visar fel färg ska ni skriva lika som ni skriver här till dom som tillverkade tv'n då eller? väx upp och se verkligheten. det är ett spel och inte blodiga verkligehten. det är inte ni som står där med yxan i handen eller med ett spjut innanför muren. visst kan man bli lite putt men fan se de på den ljusa sidan dom försöker att vara alla till lags, men försök själv att sätta er in i deras sits så får ni se hur enkelt det är. eller tycker ni bara om att skälla ut än att försöka se en lösning?


Nej, visst, du har helt rätt..
Smakar maten jag "beställt" skit så håller jag käften och går därifrån..
OR NOT, det är väl självklart jag klagar på som bara den..

Och om TV "visar fel färg" (dåligt exempel kändes det som) då är det självklart jag åker till dem som sålt tv:n till mig och klagar..

Tänkte du kunde få en sak att tänka på även du.

"Man ska väl få det man betalar för"
(Känns som om ditt motargument denna gången kommer innehålla klag på oss som klagar, så fortsätt gärna.)
 

DeletedUser

Guest
Man kan undra hur många miljoner TW drar in på oss betalande tillsammans , då skall server parken vara funktions duglig med , om det nu börja med detta problem vad säger att inte det sker igen på nån annan server? finns det garantier för det ? nej det gör det inte . Byt ut serverparken ist och använd våra surt betalande pengar till något vettigt så vi får valuta för pengarna

vi står för era löner och utan oss finns inte TW kvar och ni kan gå hem och vara arbetslösa
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Amen gud. Jag vill gärna se er alla göra detta bättre själva. Fel kan det alltid uppstå i alla spel. Men Att bli så förbannade förstår jag inte. Jag är JÄVLIGT glad över att de ger lite pk till alla spelare och tackar så mycket. De kunde lika gärna sagt nej . Pallar ni inte sluta då förhelvete men stå inte och klaga för gör de bättre själv istället för helvete.
 

DeletedUser

Guest
Nej, visst, du har helt rätt..
Smakar maten jag "beställt" skit så håller jag käften och går därifrån..
OR NOT, det är väl självklart jag klagar på som bara den..

Och om TV "visar fel färg" (dåligt exempel kändes det som) då är det självklart jag åker till dem som sålt tv:n till mig och klagar..

Tänkte du kunde få en sak att tänka på även du.

"Man ska väl få det man betalar för"
(Känns som om ditt motargument denna gången kommer innehålla klag på oss som klagar, så fortsätt gärna.)


ja självklart så ska man ju säga ifrån men du går väl inte och skäller ut dom i timmar för att det är nått som är fel. eller hur? (och jag vet att jag hade dåliga exempel, jag tog dom första som dök upp. :)) Du får ju den hjälp dom kan erbjuda för tillfället. och som dom har sagt så jobbar dom för en lösning så vad är vitsen med att fortsätta klaga och klaga och klaga när dom har sagt klart och tydligt att dom arbetar på det och ger oss info så fort dom vet något?


rätta mig om jag har fel, dom har sagt att dom försöker lösa problemet och sedan när dom har löst det så kommer dom att disskutera hur dom ska gå till väga med "ersättning" till den döda tiden. eller ska dom disskutera allt på en gång så de tar längre tid till att lösa det viktigaste just nu? som jag antar är att få igång servrarna så man kan spela?


och sen så kan man inte göra varje person lycklig för de skulle inte funka för vi lever inte i en perfekt värld.....
 

DeletedUser

Guest
(Rensar bort de inlägg som inte tillför något vettigt.)

Blir en hel del att svara på, men vi kommer dit när allt är på sin plats igen.


Planering just nu:

1. Ta bort freden, kl 20.30
2. Börja informera om kompensering.
3. Fortsätta diskussion om vad som skett och hur det kan förhindras.
 

DeletedUser

Guest
Fortsätt posta, för jag läser allt medan jag ordnar med freden och informationen för kompensering.
 

DeletedUser

Guest
Amen gud. Jag vill gärna se er alla göra detta bättre själva. Fel kan det alltid uppstå i alla spel. Men Att bli så förbannade förstår jag inte. Jag är JÄVLIGT glad över att de ger lite pk till alla spelare och tackar så mycket. De kunde lika gärna sagt nej . Pallar ni inte sluta då förhelvete men stå inte och klaga för gör de bättre själv istället för helvete.

Det handlar om att dem är att företag som utlovar min en produkt och tjänst som jag betalar för? Då är det väl klart som fan att jag vill ha det jag betalade för också? Får jag inte det är det väl självklart att man blir förbannad?

Och nej, jag har betalat för att dem ska ge mig ett spel som jag ska kunna spela varje dag 24 - 7 utan problem, och att det spelet sedan ska funka? Inte mitt jobb att se till att det funkar, utan det är något dem som företag ska lägga pengarna på och se till att detta inte händer från första början?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Amen gud. Jag vill gärna se er alla göra detta bättre själva. Fel kan det alltid uppstå i alla spel. Men Att bli så förbannade förstår jag inte. Jag är JÄVLIGT glad över att de ger lite pk till alla spelare och tackar så mycket. De kunde lika gärna sagt nej . Pallar ni inte sluta då förhelvete men stå inte och klaga för gör de bättre själv istället för helvete.

Du lever verkligen upp till din sign. Jag bryr mig inte om förlusten av premium som blev under tiden servern var nere. Utan mer på sättet TW sköts och hur vi informeras. Känns som att det är "Nord-Koreansk struktur" på detta spel, man får inte kritisera, visst vissa kanske inte är sakliga utan bara använder skällsord och kastar pajer hit och dit, men fortfarande inte en anledning till att censurera bort ALLT som går emot crew. Låser trådar här och var utan ens en kommentar varför.

Det är vad jag blir missnöjd på. Samt Nino´s "översittar" attityd som verkar vara kvar sedan uppdateringen till 7,0. Tyvärr tror jag inte jag är ensam.

MVH
 

DeletedUser

Guest
Låser trådar här och var utan ens en kommentar varför.

Skulle du kunna göra oss alla en tjänst och ta det med vår forumschef SuperNova?

Så får vi fram vad som missats, för det där kan vi utan mycket klydd* jobba vidare på.

* = Strul.
 

DeletedUser

Guest
Skulle du kunna göra oss alla en tjänst och ta det med vår forumschef SuperNova?

Så får vi fram vad som missats, för det där kan vi utan mycket klydd* jobba vidare på.

* = Strul.

Om man tar upp det med en skyldig så ignoreras det. Kan vara anledningen till att han säger det till dig.
 

DeletedUser

Guest
Om man tar upp det med en skyldig så ignoreras det. Kan vara anledningen till att han säger det till dig.

Då är det bara att slänga fram det konkreta (privat!), så kan man jobba utifrån det. Handlar egentligen bara om kommunikation.

A & O att kunna föra en dialog med någon i teamet, om man är missnöjd, får man prata med någon annan, annars direkt med mig.
 

DeletedUser

Guest
Man kan tycka att det är märkligt att varje gång (Det har blivit några stycken nu) det strular bland InnoGames servrar så står man handfallna utan någon utarbetad plan för hur man löser situationen. Om InnoGames behandlat sina betalande premiumkunder så som dom borde behandlas så hade man jobbat med förebygande arbete för att direkt veta hur man skall lösa en sådan här situation. Dyker ett segment så har man vektyg för att vidta åtgärder för att spelarna drabbas så lite som möjligt. Som det är idag tycks man uppfinna hjulet varje gång något strular.
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Looooooolll!
Så här ser det ut nu:

Tribal Wars - Logga in
Det gick inte att logga in. Spelvärlden är inte tillgänglig för tillfället.

Blev utslängd när jag skickat iväg 2 första adlarna i ett adelståg :/
 
Topp