Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
det går snabbare för större än små att få fram adels om jag inte har fel för när ja var väldigt liten (i spelet)så kämpade jag verkligen för att skrapa fram ett par adels men senare nu så får jag en adels per dag

jag påstår inte att jag är stor just nu men det finns en skillnad
 

DeletedUser

Guest
Okej här kommer en liten guide som motbevisar din teori gabe och som tar fram logiken i ett lägre myntpris.


En stor spelare som producerar trupper och använder dessa regelbundet = mindre resurser till Adlar

I detta fall innebär det att om man krigar så blir präglandet av guldmynt lidande, då man exempelvis har 500 byar så krävs det 501 guldmynt för att få en tillgänglig adelsman.

Har man då 500 byar är det 500 byar som det ska rekryteras trupper i och det är inte billigt.


Är man däremot en liten spelare med 10 byar krävs endast 11 guldmynt och vilken jubelidiot som helst kan räkna ut att det är billigare att prägla 11 guldmynt än 501 guldmynt.


Använder en liten spelare lika många trupper som en stor spelare? Svar: Nej

Varför?

Jo, En stor spelare möter Oftast större spelare eller i samma storlek, om vi förutsätter att en någorlunda stor spelare har trupper i sina byar, innebär det att den anfallande spelaren blir av med trupper och den försvarande spelaren blir av med trupper.

Kan en stor spelare anfalla en liten spelare? Svar: Ja
Vad händer?

Jo en stor spelare anfaller en liten spelare och moralen är 30 % vad innebär detta? Jo att man behöver använda MYCKET mer trupper för att kunna döda försvararens trupper = mindre trupper

Resultat - det behövs mer trupper för att överleva/vinna. Lösning? Rekrytera mer trupper = mindre resurser till guldmynt.




Använder en liten spelare trupper? Svar: Ja, men inte samma utsträckning.

Varför?
En liten spelare anfaller ofta andra små spelare eftersom de inte vill råka illa ut genom att anfalla större spelare

Vad händer?

Jo, en liten spelare brukar i regel ha mindre trupper att försvara sig med än större spelare, ofta pågrundav att de är nya på tribalwars.

När en liten spelare anfaller en liten spelare, går det åt mindre trupper, dels för att de inte behöver kämpa mot moralen och dels för att försvararen oftast inte har en by full av trupper.

Resultatet av detta blir att en spelare som är liten kan prägla mera än en spelare som måste rekrytera trupper varje dag.



Sen kommer vi till den slutgiltiga gruppen = Barbarian by adlare och internadlare

Kan dessa vara både stora och små spelare? Svar: Ja.

Krävs det ofta mycket trupper för att ta en barbarian by? Svar: Nej.

Kan man då använda resurserna till mynt? Svar: Ja. I den här gruppen tjänar stora spelare på ett sänkt myntpris då det har fler byar och slipper bygga trupper hela tiden.


Detta gäller barbarian byar som man inte behöver bygga upp från 26 p. DVS byar som har ungefär 6000 eller mer i poäng.




Summan av kardemumman - vilka tjänar mest på ett sänkt myntpris?

Svar: Barbarian by adlare STORA SOM SMÅ

Är detta något farligt att dessa spelare får fler byar?

Enligt min mening, NEJ med motivering, Internadlare och barbarian adlare har ingen krigserfarenhet och är inte van vid att möta trupper. Därför är det väldigt lätt att slå ut dessa spelare. Dels pga att om man bara präglar mynt så har man inte resurser att göra trupper och om man behöver göra trupper så tillhör man inte den här gruppen, för isåfall går mer resurser åt till att rekrytera trupper.


Resultatet av ett sänkt myntpris blir då = Mer adlar till alla, det är ett krigsspel vi spelar och det skulle innebära att diplomatin blir ännu viktigare och ett samarbete inom stammen, vilket är meningen då vi spelar tribalwars

Over and Out
Lalamums
Södra kungariket

Kejsare av Kontinent 73 samt 83 Välkommen
 
Senast redigerad av en moderator:

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
DU pekar ut flera gånger i ditt inlägg att det är billigare att prägla 11 mynt än det är att prägla 501 mynt. Det stämmer iofs, men sedan har du inte tänkt på att större spelare oftast har en ganska så mycket högre inkomst på sina resurser än vad mindre spelare har = mer ress till mynt och trupp för dom större spelarna.

Så det är inte alltid lätt att vara liten på en värld heller ;)
 

DeletedUser

Guest
Varför skall vi ens tänka på dem små? :S Vi är fortfarande i v1 och inte v11 ;)

Denna värld är 3 år gammal ...
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Känns som att det var ett tag sedan du spelade en start Lala. Alla som spelar en start vet att det krävs mycket mer för att få ihop resurser till mynt än det gör mid-game med över 200 byar. När du har ca 200 byar så är det inte alls som du säger att man rekryterar för fullt i alla byar, för du har, om du inte har väldigt lite deff nästan alltid 20-25% byar som står med full farm och bara producerar resurser.

Detta ger ca 13 mynt per by -> 13x50=650 mynt. Det tar ca 7 dagar att fylla förråden på v1 om du inte farmar alls. Alltså kan du i bara 25% av dina byar dra fram 650 mynt per vecka, om du nu har 200 byar. Detta är över 3 adlar per vecka.

Jag tänker inte börja räkna på vad det kostar att mynta _utan att farma_ när man har runt 100-500k. Men du förstår nog själv att det är dyrare och tar längre tid, aye?

Jag håller dock med om att myntpriserna bör sänkas, såväl på v1 som på v5. Det skapar ett mycket roligare spel!
 

DeletedUser

Guest
Har, efter flera varv fram och tillbaka diskuterat myntpriset för Värld 1 på TribalWars.se och kommer därför med en glad nyhet.

Jag har nu fått igenom förslaget om att halvera myntpriserna för adlar på Värld 1.


Ändringen kommer att gå i kraft den: 19e April!
 

DeletedUser

Guest
Har, efter flera varv fram och tillbaka diskuterat myntpriset för Värld 1 på TribalWars.se och kommer därför med en glad nyhet.

Jag har nu fått igenom förslaget om att halvera myntpriserna för adlar på Värld 1.


Ändringen kommer att gå i kraft den: 19e April!

Det är inte 1:a april ännu.
 

DeletedUser

Guest
Helt vansinnigt att införa en sådan här stor förändring utan en riktigt omröstning.

De aktivaste är de som gynnas mest av detta, vilket iofs gynnar mig rejält. Men likväl så får inte sådana här stora saker bara göras, för att ett par spelare tycker så.

Har ni ingen med sunt förnuft, som kan tänka till eller?
 

DeletedUser

Guest
Helt vansinnigt att införa en sådan här stor förändring utan en riktigt omröstning.

De aktivaste är de som gynnas mest av detta, vilket iofs gynnar mig rejält. Men likväl så får inte sådana här stora saker bara göras, för att ett par spelare tycker så.

Har ni ingen med sunt förnuft, som kan tänka till eller?

Förvisso.

Om du kollar på den omröstning vi haft i denna tråd, så kan jag berätta för dig att den hade sett likadan ut i spelet. (IGM vote)

Om ni vill göra processen längre än vad den redan tagit så är det helt okej för mig. Jag är ute efter det som majoriteten vill ha.

Ni har min uppmärksamhet nu, argumentera ni som är för och emot.
 

DeletedUser

Guest
Tack Gaffel!

Min argument mot en förändring finns att läsa tidigare i den här tråden, men jag tar dem igen.

Det som gör V1 till min enda värld är tiden jag behöver lägga på spelandet. V1 håller en extremt långsam fart, vilket passar mig perfekt.

En dubblering av adels, skulle för mig innebära ökad aktivitet, då jag behöver skicka adels dubbelt så ofta. Mina fiender kommer också ha dubbla antalet adels att skicka mot mig, vilket också kommer ta extra tid från mig och min fritid (som jag önskar jag hade ;) )

Så summa summarum. Jag vill inte lägga mer tid på detta än vad jag redan gör och vill jag ha mer fart, finns det 10 andra världar att vända sig till
 

DeletedUser

Guest
Tror en undersökning in game skulle vara bra med, eftersom endast fåtal procent har röstat här. Även om jag är rätt säker att det kommer bli samma resultat in game
 

DeletedUser

Guest
Har inte röstat här och kommer inte att rösta här. Detta är en poll skapad av en spelare i ett forum som troligen inte alla 4000 aktiva på V1 läser. Därför tänkte jag lägga min röst på den in game-poll jag räknade med skulle föregå ett sådant beslut. En poll som ingen som spelar kan undvika eller missa. Svarar man inte DÄR så är man rökt och får acceptera utgången.

Forumsdeltagande är inte obligatoriskt för att spela TW och jag vet flera som (rätt eller fel) inte bryr sig om det allmänna forumet utan fokuserar på stamforumet.

Säger som synes vare sig bu eller bä till myntpriser men vill gärna se en omröstning gå ut till alla som SPELAR, inte alla som läser det fristående forumet. Här behöver man inte ens vara aktiv på V1 för att kunna fälla ett avgörande med sin röst, jag tycker detta angår enbart de spelare som påverkas av resultatet i omröstningen, inte de som råkar vara flitiga forumsläsare och kanske inte ens spelar på V1. SÅVIDA vi inte pratar om en halvering av myntpriset på .SE totalt, men då kan väl knappast en privat omröstning på V1 avgöra den frågan??

//Humble
 

DeletedUser

Guest
Har inte röstat här och kommer inte att rösta här. Detta är en poll skapad av en spelare i ett forum som troligen inte alla 4000 aktiva på V1 läser. Därför tänkte jag lägga min röst på den in game-poll jag räknade med skulle föregå ett sådant beslut. En poll som ingen som spelar kan undvika eller missa. Svarar man inte DÄR så är man rökt och får acceptera utgången.

Forumsdeltagande är inte obligatoriskt för att spela TW och jag vet flera som (rätt eller fel) inte bryr sig om det allmänna forumet utan fokuserar på stamforumet.

Säger som synes vare sig bu eller bä till myntpriser men vill gärna se en omröstning gå ut till alla som SPELAR, inte alla som läser det fristående forumet. Här behöver man inte ens vara aktiv på V1 för att kunna fälla ett avgörande med sin röst, jag tycker detta angår enbart de spelare som påverkas av resultatet i omröstningen, inte de som råkar vara flitiga forumsläsare och kanske inte ens spelar på V1. SÅVIDA vi inte pratar om en halvering av myntpriset på .SE totalt, men då kan väl knappast en privat omröstning på V1 avgöra den frågan??

//Humble

Bra sagt humlan ^^
Om en sån här förändring mot förmodan skulle genomföras hoppas jag verkligen att den föregås av en omröstning in game.
 

DeletedUser

Guest
Efter flera kommentarer och PM/Mail/m.m...


Jag kommer göra följande:

1. Sätta ett datum för en in-game omröstning på Värld 1.
2. Annonsera detta på forumet(Värld 1 sektion).
3. Låta omröstningen vara öppen i en vecka.
4. Resultatet kommer avgöra beslutet.

(Preliminärt)
Datum för omröstning: 6e April (Tisdag)
_______________________________________________

Det är nämligen som Humlan säger. Alla spelare på Värld 1 läser inte forumet, men in-game omröstning får de i alla fall en chans.
 

DeletedUser

Guest
ÄNTLIGEN!!!! Jag kom just hem ifrån träningen, förlorade en rond idag efter att ha haft 5 dagars träning i rad i benen, vilket som sög. en 1-1 fight blir man så sur över, MEN!! Då kommer jag hem till ett glädje besked som detta :O Hade jag kunnat stå på benen hade jag dansat nu :D
 

DeletedUser

Guest
Återigen har Gaffel visat varför han är rätt man på rätt plats. :)
 

DeletedUser

Guest
Gaffel, jag tackar dig oerhört mycket. Med denna chans till förändring är det nästan värt att betala de extra pengarna för Premium.


En omröstning var allt jag ville få ut av den här tråden och alla argument jag lagt fram och diskuterat flitigt många gånger!

Vi får se vad spelarna säger, hoppas på ett ja! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp