KILT vs Crow

DeletedUser

Guest
Detta är förmodligen ett av mina få inlägg på värld 5.
Jag sitter mig och retar på diverse små grejer i tråden.

Natizen en fråga är, om Crow var så "dumma" att de tvingade dig attackera Blerot? Var inte KILT då lika dumma som Crow då? Eftersom du var redo att ge allt för din vän, som jag förövrigt är riktigt vackert gjort, och han inte var redo att göra detsamma för dig. Skulle det då vara värt det?
Anledningen till att du stack, enligt vad du skrev i forumet var inte att du kände dig tvingad att attacker Blerot utan att Blerot inte kunde tillbaka de vilda skottarna för att massakera dig?

Detta är inte för att jag har något emot dig, utan för att få alla svar.
Sen att det inte är särskilt moraliskt att skriva, att man lovar att man aldrig ska gå på någon som har gjort så mycket för en, och sedan göra tvärsemot?


Sen ett svar till Carlsson1, Om man inte tycker att stammen tillför en något, så är anledningen att man inte tillför stammen något.

Du bör inte heller klaga på ledningen de var totalt underbara.
Sen att vi fick falska vänner i början var en helt annan sak.

// Johhn

Nej jag tillför inte något.
Lycka till
 

DeletedUser

Guest
Det är lite tröttsamt med skitsnacket från Crow faktiskt. Har ni inte insett det ännu så är det nu hög tid att inse att ni inte är bäst. Ni har heller aldrig varit det, men en gång hade ni en jäkla massa poäng!

Johhn vill hissa Crows ledning till skyarna, men som representant för en "falsk vän" kan jag meddela att situationen kunde sett helt annorlunda ut om den nämnda ledningen spelat sina kort rätt från början! Det är dock förståeligt att folk utan insyn i snacket mellan stammarna inte har det klart för sig..


Tack,
Varsågod!
 

DeletedUser

Guest
Jag säger bara en sak: KILT är de som drar nytta av devisen "Söndra och härska" i det här kriget.
 

DeletedUser

Guest
För att förtydliga det jag sade: KILT har enligt min mening, inte gjort något fel här.
 

DeletedUser

Guest
Att jag skulle ha lovat Crow att inte attackera var väl kanske inte riktigt rätt, snarare att min avsikt inte var att bli osams med er. Men sen har vissa spelare från Crow förbrukat mitt förtroende för er. Sån jävla smutskastning på mail tänker inte jag bara tacka och ta emot. Men som sagt, mina vänner i Crow attackerar jag inte. Dom är ju fortfarande mina vänner, även om de är få kvar. Moraliskt rätt eller fel, ja de är frågan. Men å andra sidan, är det moraliskt rätt att skriva skällsord gång efter gång till folk?

For å være helt ærlig føler jeg meg litt trokket i gjørmen, natiz.. :(

Det är lite tröttsamt med skitsnacket från Crow faktiskt. Har ni inte insett det ännu så är det nu hög tid att inse att ni inte är bäst. Ni har heller aldrig varit det, men en gång hade ni en jäkla massa poäng!

Johhn vill hissa Crows ledning till skyarna, men som representant för en "falsk vän" kan jag meddela att situationen kunde sett helt annorlunda ut om den nämnda ledningen spelat sina kort rätt från början! Det är dock förståeligt att folk utan insyn i snacket mellan stammarna inte har det klart för sig..


Tack,
Varsågod!

AndroX, for å være helt ærlig har jeg ikke syntes så mye om deg.. Nesten ikke bryd meg om deg.. Men etter dette mailet gikk du nok hakket for langt.. For du har ingen anelse om hva Crow var engang.. Jeg vil bare si deg det, at hvis det ikke var for litt urent spill (bare litt altså.. jeg klandrer dere absolut ikke for å ha brutt flere regler, men noen har dere brutt), og for at vi nettopp hadde vært i krig mot stammen DUS (den gang kalt RWS).. Så hadde det jammen ikke vært særlig stor forskjell på statsen akuratt nå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
-=MÅNSSON=- ...när du attackerade mina byar i Söder och förlorade 15 off byar berodde detta på att jag flyttade runt trupper i den ordning som dina attacker trilla in...Det var inte lätt tidsmässigt att hinna med och den sista attacken som landa trodde jag jag skulle missa, men jag hann den med och dina trupper föll...Detta berodde alltså inte på att jag skulle ha blivit deffad...

Den deff jag fick igår från 1 spelare! har jag skickat hem eller så drar han själv hem den efterhand som den landar...Vi är gamla vänner och detta berör inte Wonderbarkens stam

Jag har krigat mot Er som singel...det gick...trots de 1000-tal attacker som NI skickade på mig...

Smutskastning är jag inte för...Därför kommenterar jag ej heller vissa spelare här....

AZQ2

Tja, det är inte så jäkla enkelt att adla byar med fejkanfall, må de vara tjugofem eller tusen till antalet.

Din tid kommer, men när du känner dig besegrad hävdar du säkert att du redan har slutat. Måste kännas skönt att sitta på en helgardering? ;)

Väääntaa, väntaa, ah nu är det läge att plocka fram den! Puss. :)

(Apropå hennes profil på v5)
 

DeletedUser

Guest
AndroX, for å være helt ærlig har jeg ikke syntes så mye om deg.. Nesten ikke bryd meg om deg.. Men etter dette mailet gikk du nok hakket for langt.. For du har ingen anelse om hva Crow var engang.. Jeg vil bare si deg det, at hvis det ikke var for litt urent spill (bare litt altså.. jeg klandrer dere absolut ikke for å ha brutt flere regler, men noen har dere brutt), og for at vi nettopp hadde vært i krig mot stammen DUS (den gang kalt RWS).. Så hadde det jammen ikke vært særlig stor forskjell på statsen akuratt nå.

Men tjenare!

1. Crow var en gång en stam med en massa poäng, och ni har hyfsad OB för att ni är många. Jag kan ju inte riktigt säga att ni är bra på att kriga..

2. Vilken regel bröt vi? Det som tidigare har hävdats har jag ju faktiskt överbevisat i den här tråden.

3. Får jag bara fråga, vilka var det som anföll Raven först, och fick de att splittras? I den första vågen brukar det förbrukas mest trupper..


'Om det ena och om det andra så hade Crow varit bäst!'
Men tänk på att Crow inte är bäst också för att det ena och det andra inte inträffade. Hört talas om strategi?
 

DeletedUser

Guest
Men tjenare!

1. Crow var en gång en stam med en massa poäng, och ni har hyfsad OB för att ni är många. Jag kan ju inte riktigt säga att ni är bra på att kriga..

2. Vilken regel bröt vi? Det som tidigare har hävdats har jag ju faktiskt överbevisat i den här tråden.

3. Får jag bara fråga, vilka var det som anföll Raven först, och fick de att splittras? I den första vågen brukar det förbrukas mest trupper..


'Om det ena och om det andra så hade Crow varit bäst!'
Men tänk på att Crow inte är bäst också för att det ena och det andra inte inträffade. Hört talas om strategi?

Jeg vurderte lenge om jeg skulle sende den siste "editen" der.. :s Jeg vet at du tar ting for.. personlig..

Så om du setter deg ned og teller til 100, og tenker litt over dette.. Vil jeg høre om du kan si noe som ikke bare er tenkt for at folk skal tro at dere er best. For i dette øyebliket er det slik, og da må lederne ta ansvaret for å være litt mere nøytral og overveiende.. Nå er du bare standhaftig.. :p
 

DeletedUser

Guest
Jag håller mig till sanningen så som jag känner till den, om ni har annan fakta kan ni ju lägga fram den, men jag har inte sett något vettigt än.

För mig förefaller det lika mycket, om inte mer, som att ni talar "for at folk skal tro at dere er best", som att vi gör det. Den bistra sanningen talar ju trots allt i vår favör.
 

DeletedUser

Guest
Nej, det är faktiskt värre med skällsord. Så det har du i och för sig rätt att attackera på.

Angående Crows historia... Okej, vi kanske inte hade 100 % kvalitet, men vi hade i alla fall kul, och det är väl huvudsaken med detta spel? Eller spelar ni endast för att vara i topp?

Skitsnack, jovars kalla det för skitsnack om du vill. Liksom 80 % av detta forum är. Det var helt underbart att få skriva av sig.

Tack till Natizen som gav bra svar.
 

DeletedUser

Guest
Säger du att han tar det för personligt? Det där var väl ganska personligt, eller?

hmmph.. omg.. Jeg mente at jeg egentlig ikke la merke til ham før dette med krigen startet.. Bortsett fra alle mailene om at "kick ditt og kick datt fordi de adlet ditt og adlet datt osv.." vell.. egetlig gjør han det som han har holdt oss unna i gjenom V5. :eek: :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ni hade alltså kontakt med Natizen innan kriget, refererar till "Jag har till och med för mig att hon ville lämna tidigare men att ni genom hot höll henne kvar."

Tänkte bara replikera som snabbast och säga att detta skedde under en tid när vi i gamla NN hade en förfrågan till Natizen. Dvs långt, långt innan kriget mellan Kilt/Crow.

Just bringing my 2cents.
 

DeletedUser

Guest
Skit va mycket bullskit som skrivits idag :p....

Tog de verkligen så hårt att 2 fd CROW spelare som lämnade er redan i början av kriget har fått gå över till oss?

De som natizen & carlsson säger, de säger alla andra crow spelare med som jag pratat med, kanske inte öppet men ändå.

Vi har efter övervägan och samtal valt att ta in dessa, vad ni än tycker om detta crow så är dem välkommna till oss.

Carlsson blev dessutom attackerad av oss i början med, men detta slutade i sammanband med samtal med oss inledes med honom...så jo vi jagar flyktingar ;-)

Ang vad Natizen & Blerot så var de samtal mellan dem två om hur de skulle göra, vi i KILT tvingar aldrig någon att gå på sin vän, däremot måste man vara villig att gå på vännens vänner/stamvänner. Dvs Blerot behövde aldrig gå på Natizen men kan aldrig säg att vi inte får gå på henne så länge hon är med i en fiende stam. Om jag förståt rätt var Natizen villig att gå på andra spelaren än Blerot men tvingades till att gå på just han, detta trots han var en vän. Där av tror jag hon då valde att gå ut för att slippa attackera någon vän och med hennes val kunde blerot se till att hans vän även slapp få attacker.

Att de blev ett krig beror enbart på CROWs ledning, jag har förståt att CROWs ledning inte delat med sig all info till sina medlemmar, tex om att vår relation aldrig va riktigt bra även om vi försökte. De var strul hela tiden vid adelskrockar osv, till slut rinner bägaren över.

För att citera er egen ledning så vad det just detta som hände:
Vi kommer göra ett hav av den där sjön sen också om det blir mer tjafs... ;P

Så kriga nu istället för att tjafsa :p
 

DeletedUser

Guest
Om de vill in, så är det klart att de ska in! Men att vi klagar på dessa spelare är väl inte konstigt. Hade inte ni klagat på spelarna om (Kanske dåligt exempel men..) SS och Blerot gått över till oss nu? :)

(Behöver inget svar)
 

DeletedUser

Guest
hmmph.. omg.. Jeg mente at jeg egentlig ikke la merke til ham før dette med krigen startet.. Bortsett fra alle mailene om at "kick ditt og kick datt fordi de adlet ditt og adlet datt osv.." vell.. egetlig gjør han det som han har holdt oss unna i gjenom V5. :eek: :rolleyes:

Tjillevippen igen. (Jag har inte direkt lagt märke till dig i spelet ännu, bortsett från den fina kommentaren på twstats, så har vi det sagt)

En gång, back in the days när vi var allierade och hade bra förhoppningar om samarbete, meddelade jag din stamledare att vi skulle kriga mot en annan stam, och han hälsade tillbaka att ni inte var intresserade av att hjälpa till, så vi gick istället in i det lilla kriget ensamma.

När ni sedan, utan att ha yppat ett ord, rekryterar en spelare ur den stammen så borde man ha viss rätt att reagera. Men näe, det slutar inte där heller. Din käre stamledare vägrar släppa killen, och det tog oss minst tre personers argumenterande i en vecka att få honom kickad (och vi var alltså allierade!).

Stamledaren jag pratar om vägrade inse att han hade tagit ett idiotiskt beslut, och lade istället allt fokus på att jag hade hotat med att säga upp alliansen, vilket ni vanliga medlemmar säkert fick höra tre-fyra-fem gånger om.


Det beslutet var enligt mig det mest korkade han har tagit på v5. But hey, that's me!



Har du någon mer händelse du vill klara ut innan vi kan lägga det här åt sidan?:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Om de vill in, så är det klart att de ska in! Men att vi klagar på dessa spelare är väl inte konstigt. Hade inte ni klagat på spelarna om (Kanske dåligt exempel men..) SS och Blerot gått över till oss nu? :)

(Behöver inget svar)

Vi hade nog börjat undra vad vi gjorde för fel som fick våra spelare att vilja gå över till fiende. och vad jag vet så består/bestod Crow av flera gamla KILT spelare som ni tog över, klagade vi på dem en enda gång?
Nej de vi klagade på va hur ni som allierade kunde ta in allierades medlemmar utan samtal, därefter sattes regler upp hur de skulle hanteras.

Dessutom varför skulle vi vilja ha tillbaka en spelare som inte är lojal mot oss?
En bra stam är en stam vars medlemmar inte känner sig tvingade att vara kvar utan är lojala mot en.

Lär av sina misstag....

RazR va en sån spelare som valde att lämna oss, han valde precis innan BMX började kriga mot oss, att gå dit, var vi en enda gång på honom, hotade honom osv? NIXPIX, Om jag inte minns fel lät vi honom till och med var utanför kriget, dvs vi attackerade inte honom och han inte oss.
Däremot har jag inte sagt att han inte är lojal mot sina nya stam.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
RazR va en sån spelare som valde att lämna oss, han valde precis innan BMX började kriga mot oss, att gå dit, var vi en enda gång på honom, hotade honom osv? NIXPIX, Om jag inte minns fel lät vi honom till och med var utanför kriget, dvs vi attackerade inte honom och han inte oss.
Däremot har jag inte sagt att han inte är lojal mot sina nya stam.


Jag skulle inte säga att han inte var lojal mot oss utan det var väl mer att han hade fler vänner i en annan stam(precis som Klonak och Swedan) dvs att han kände fler där.
 
Topp