Slå ihop alla skandinaviska världar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Har suttit och tänkt på hur små .se's världar är om man jämnför med tex .net's världar. Visst har allt att göra med att vi är mindre personer reggade men ett rätt lätt sätt för framtida världar vore ju att man slog ihop världar; dvs alla varje .se/.no/.fi/.dk sida länkade till samma värld.

Problemet som skulle uppstå är ju det med språket men dom plus(mer spelare, nya fiender) skulle ju göra det otroligt mer skoj. Då kan man ju köra scandinavian wars fast på en vanlig värld eller kanske rent utav hitta en stam med nya spelare.

Vad tycker ni om detta? Jag ser bara plus med detta faktiskt; mer spelare att kriga emot skadar väll aldrig? :)
 

DeletedUser

Guest
Dom kan väll komma hit och vi kan väll sticka dit.
Inget som hindrar oss/dem.
Tycker det verkar vara massa extrajobb och språkproblem.
 

DeletedUser

Guest
Jag har lekt med den tanken!

Om det är genomförbart tycker jag att man borde skapa en skandinavisk värld, testa hur det funkar. Men tycker inte att det är nödvändigt att alla framtida världar är av den typen.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Bra ide.. Men skippa finnarna typ.. För språkproblemet uppstår med dem, danska/norska kan man iaf förstå, finska är svårare:)
 

DeletedUser

Guest
man skulle väl kunna starta EN skandinavisk server på test (alltså på .se/.dk/whatever) och se om det fungerar
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Eller Skånska, men de får ju spela.


Jag röstar för (om man får rösta).
 

DeletedUser

Guest
Är även jag positiv!
Det är ju jobbigt att byta ut .se mot något annat! :p

Känns som om den världen skulle bli enorm :)
 

DeletedUser

Guest
"Vad vore en värld för skandinavien?
Den skulle ju kunna vara förskräklig, förfälig, trist och alldeles.. alldeles.. underbar!"


*Citerar Askungen
 

DeletedUser

Guest
man skulle väl kunna starta EN skandinavisk server på test (alltså på .se/.dk/whatever) och se om det fungerar

Mjo, men det är lättare om det dyker upp t.ex. värld 9 här på .se, och detsamma på .no och .dk

Saken är den att alla dessa då ligger på samma server, dvs att det är samma värld. Så istället för en ny, skandinavisk sida så länkar bara knappen till samma server
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp