Öl tråd-inget offtopic denna gången

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Tacka vet jag vanlig hederlig Coca-Cola, och då helst på flaska eller burk samt riktigt kall så det bara bränner i munnen när man tar första klunken.
 

DeletedUser

Guest
Tacka vet jag vanlig hederlig Coca-Cola, och då helst på flaska eller burk samt riktigt kall så det bara bränner i munnen när man tar första klunken.

Sen ska d vara väldigt mkt kolsyra också, sen med lite twist av citron.
 

DeletedUser

Guest
Cola är det bästa jo, dock har vi gått lite off-topic, Grr alex:D

För att komma tillbka kanske man kan starta en diskution om vilka som får dricka öl?
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar att den ligger på sådär 18 år faktiskt, kanske 16-17 funkat, Egentligen kvittar nästan åldersgränsen då minst lika mkt fjårtisar dricker som vuxna:rolleyes: Dock höjer det spänningen och blir mer tufft att dricka sprit och öl om det inte är regelrätt;)
 

DeletedUser

Guest
Varför ska det vara så tufft att dricka öl egentligen? Alex ohejdade vana att vara nykterist är ju egentligen den bästa vägen att gå, tänk er att inte dricka en öl eller en grogg under hela livet, fan vad bra minnet skulle vara :)

Iaf så drack man själv inte en öl innan man var 18, men nu dricker jag gärna då det är gott och enligt mej nyttigt för själen(absolut inte för kroppen) och att ta ett par bira med polarna en fredagskväll o lyssna på musik samtidigt som man snackar massa skit är ju härligt :)

Letar just nu efter min sista Zlatopramen, its missing!:(
 

DeletedUser

Guest
Varför ska det vara så tufft att dricka öl egentligen? Alex ohejdade vana att vara nykterist är ju egentligen den bästa vägen att gå, tänk er att inte dricka en öl eller en grogg under hela livet, fan vad bra minnet skulle vara :)

Iaf så drack man själv inte en öl innan man var 18, men nu dricker jag gärna då det är gott och enligt mej nyttigt för själen(absolut inte för kroppen) och att ta ett par bira med polarna en fredagskväll o lyssna på musik samtidigt som man snackar massa skit är ju härligt :)

Letar just nu efter min sista Zlatopramen, its missing!:(

Den tuffa biten handlar om att bryta mot regler :)

Sen så tkr många det blir roligare med alkohol.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
För att gå tillbaka on-topic så är jag lite förvånad att ingen har sagt någonting om Wychwood.. Kostar väl någon krona extra men norrlandsguld och dylikt kan fjortisarna få dricka i någon buske bakom ica..

Circle Master
Hobgoblin

wychwood.jpg
 

viikstroem

Member
Reaktionspoäng
0
Jag drack nâgon riktigt god öl frân österike , kommer inte ihâg namnet pâ ölen.. Men kommer ihâg att den var sjukt j*vla god
 

DeletedUser

Guest
Får men dricker inte alkohol då jag är nykterist.

Bland det bästa som skrivits på detta forum, Varför ska man dricka alkohol? Det är okej om det är i lagom intag, men inte fan ska man supa sig full. Vad är det för roligt om nån frågar "Vad gjorde du igår?", "errm, jag minns inte". Inte det minsta häftigt enligt mig iaf. Har själv funderat på att bli nykterist. Jag är 15 atm, dricker inget. Vet ej om jag kommer göra det när jag fyller 18, Man kan ha roligt utan alkohol. Glöm ej det.


Mvh Phamii
 

DeletedUser

Guest
Man behöver inte bli redlöst full bara för att man dricker.

Och man behöver inte supa varje helg heller.

Det kallas alkoholism, sen kan det vara mer eller mindre utvecklad alkoholism, men ändå.
 

DeletedUser

Guest
Varför går ni offtopic för(Speciellt Alex :p)?
Den här tråden handlar om öl och olika ölsorter inte om alkoholism eller nykterism.

Vad tycker ni vilken öl är godast under 12:-?
 

DeletedUser

Guest
Varför går ni offtopic för(Speciellt Alex :p)?
Den här tråden handlar om öl och olika ölsorter inte om alkoholism eller nykterism.

Vad tycker ni vilken öl är godast under 12:-?

nja godast är väl svårt att säga då man oftast inte dricker samma öl hela tiden, beror ju på situationen vilken som är godast :)

Men en som jag faktiskt gillar ibland är Småland Mellanöl(4.5%) funkar när man tar ett par öl med ett par polare o snackar lite skit :)
 
Reaktionspoäng
0
Jag är nog den sämsta att kommentera öl, då jag fullständigt avskyr öl. Utom en sort, men då ska de vara de allra bästa förutsättingarna för att dricka en Öl.
Fint, varm väder. Strålande solsken och man ska vara svettig som fan, och en ISKALL öl. Då är det fan ta mig himmlen på jorden. Kilkenny är jävligt god, har inte druckit så många sorter då jag är en fattig man och köper det billigaste skitet jag kommer åt. Vilket brukar sluta i Dansk Harboe.
 
Reaktionspoäng
0
Bland det bästa som skrivits på detta forum, Varför ska man dricka alkohol? Det är okej om det är i lagom intag, men inte fan ska man supa sig full. Vad är det för roligt om nån frågar "Vad gjorde du igår?", "errm, jag minns inte". Inte det minsta häftigt enligt mig iaf. Har själv funderat på att bli nykterist. Jag är 15 atm, dricker inget. Vet ej om jag kommer göra det när jag fyller 18, Man kan ha roligt utan alkohol. Glöm ej det.


Mvh Phamii

Men man kan samtidigt ha väldigt rolig med alkohol med. Glöm inte det. Man (eller jag) kan prata mycket mer, och göra saker som jag antagligen inte hade gjort utan några öl i blodet. Jag är en jävligt blyg människa när jag är nykter, i alla fall inför folk jag inte känner. Men när jag har druckit är jag motsatsen, och det är ganska roligt. Att kunna gå ut på stan och stöta på en tjej man inte känner och vakna upp dagen efter med nya nummer i sin telefon lista.
Sprit är inte bara negativt även om vissa vill få det till det.

Live and let die. Chilla. Relaxa. Tómelo con calma! :)
 

DeletedUser

Guest
Men man kan samtidigt ha väldigt rolig med alkohol med. Glöm inte det. Man (eller jag) kan prata mycket mer, och göra saker som jag antagligen inte hade gjort utan några öl i blodet. Jag är en jävligt blyg människa när jag är nykter, i alla fall inför folk jag inte känner. Men när jag har druckit är jag motsatsen, och det är ganska roligt. Att kunna gå ut på stan och stöta på en tjej man inte känner och vakna upp dagen efter med nya nummer i sin telefon lista.
Sprit är inte bara negativt även om vissa vill få det till det.

Live and let die. Chilla. Relaxa. Tómelo con calma! :)


tss tss tss tss tss tss

bara nummret:p

själv vaknar man upp med tjejen brevid sig:p
 

DeletedUser

Guest
Seså nu, vill ju ha mer öltips :p inte vad ni gör med era mammor :D

Kan ju säga att Carlsberg är rätt hyffsat och Harboe är inge bra i min mun.
 
Topp