Topp 10 stammar

Penna

Member
Reaktionspoäng
0
Alldelles utmärkt lista!

Det var ett nöje att läsa igenom den, verkligen!

Väntar ivrigt på nästa :)!
 

DeletedUser

Guest
7 - JEDI

En feg stam som väljer som de flesta tw.se stammar gör: Stå på den stora stygga vargens sida!

Thooht verkar ha missat att ledarskap är nåt man även ska förtjäna av sina medlemmar och representera sin stam. Tror denna stam blir uppadlad efter att #TT blivit överkörda eller så blir de överkörda av #TT när dom har vunnit sitt krig mot Exc ;) Hur många bevis på stammar som gjort som er ska krävas för att inse att ni bara blir tillfälligt utnyttjade?

Kommer försvinna eller merga med nån för att lyckas!

Feg för att vi står bakom våra allierade? :p

Ingen annan i stammen vill ta steget fram och ta över taktpinnen. Stammen gjorde jag enbart för att ta ut FEED, vilket vi i slutändan lyckades. Tillsammans med våra söta grannar i #TT. Blir vi uppadlade så blir vi det som en stam, inte som enskilda spelare. Och vi kommer inte ge upp utan en fight.
 

DeletedUser

Guest
Feg för att vi står bakom våra allierade? :p

Ingen annan i stammen vill ta steget fram och ta över taktpinnen. Stammen gjorde jag enbart för att ta ut FEED, vilket vi i slutändan lyckades. Tillsammans med våra söta grannar i #TT. Blir vi uppadlade så blir vi det som en stam, inte som enskilda spelare. Och vi kommer inte ge upp utan en fight.

Som jag skrev innan listan så är det jag skriver inte sanningen utan enbart mina egna tankar som är baserade på rykten och mina egna slutledningar :) Om jag sätter huvudet på spiken får väl den stora massan avgöra ;)

Att du dock måste påpeka hur fel jag har får mig att tänka att det är ganska nära sanningen ändå ;)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Uppdaterat

1 #TT
2 SVULLO
3 Gss
4 F M
5 ATH
6 Exc
7 LOTR
8 KFR
9 BMF
10 JEDI

Någon som orkar göra lista? :p
 

DeletedUser

Guest
1 #TT
Med spelare som Nocturne och Looka san de tror jag tyvärr inte ni har en framtid på V.24. Många viljor och en hel del kaxighet och attityd gör att era skills hamnar i andra hand på nått sätt. Ni kommer vinna fighetn i forumen men förlora på slagfältet då ni ej klarar sammarbeta.

2 SVULLO
Känns i nuläget som stammen som sitter med trumf. En del bra spelare bakom namnen och håller dom bara aktiviteten uppe och klarar av att smyga på som nu utan att dra för mycket uppmärksamhet på sig kan dom bli en kandidat till slutsegern.

3 Gss
Vet för lite om er för att ge en rättvis bedömning men vid en snabb titt ser ni ut att ha vissa skills och med sådana kommer man en bit. Läget är också Ok så länge ni håller er vänner med Svullo.

4 F M
Fortfarande lite av en Dark Horse. Vilka är dom? Var kom dom ifrån? Spela kan dom ju det syns. Med tanke på att ni har ATH som grannar tror jag ni kan gå långt då ni utan för stor annsträngning adlar bort dessa på en kväll.

5 ATH
Finns med så länge F M tillåter det. Kollar man i det två stamarna så finns kanske 3 spelare som skulle kunna ge sina grannar en fight. Ledsen men ni kommer snart vara historia.

6 Exc
Irebel=Sir Hero om man tror profilen vilket betyder kvalitet. Men ni verkar inte riktigt ha den aktivitet som behövs för att stå emot dom tunga stammarna. Känns som ni är på väg ut från topp 10.

7 LOTR
Spontant andast denna stam fail om man kollar profilen och spelarmaterialet. Har dock ett utmärkt läge mot ATH och jag tror dessa kan ta den fighten ganska bekvämt och skulle då kunna bli en landmina för F M.

8 KFR
Söker desperat efter vänner och lyckas sämre med det. Snart upplösta och spridda med vinden.

9 BMF
Överlevt sig själva och kommer dö när dom möter riktigt motstånd. Ledningen i denna stamen är tyvärr av C-lags klass och kommer i sedvanlig ordning leda sin stam mot en säker död. Detta trots att spelarmaterialet ser bättre ut än på länge.

10 JEDI
Med Thooht i ledningen kan det ju bara gå utför och det gör det också. Ingen kommer sakna er dessvärre.
 

DeletedUser

Guest
1 #TT
Efter att man såg det fega draget efter det sk. "Kriget" så försvann allt hopp för er i mitt perspektiv, jag trodde att ni hade mer stake att klättra er upp än att vara tvungna att merga.
Ni har några namn i stammen som man kan känna igen, som man kan dyrka och som man inte kan göra annat än att ogilla skarpt.
Som ovan sa, ni klarar er i forumet men på slagsfältet så är ni snart ett minne blott.

2 SVULLO
Även här känner man igen namn det sägs även att ni har börjat planera för något stort, något som skulle kunna förändra topp 10 listan men det tror jag på när jag ser det.
Har varken något negativt eller positivt att säga om er, fortsätt att kämpa på så håller ni er ett tag till.

3 Gss
Vart kom ni ifrån?
Jag besitter tyvärr ingen information om er så jag kan inte uttrycka mig så mycket.

4 F M
Vilka är ni egentligen, kan ni spela och vart i hela friden kom ni från när ni en morgon låg på topp 10?
Ni är tysta som små möss, har inga namn som jag kan relatera något till och ni klättrar sakta men säkert.
Jag satt för ett tag sen och diskuterade om vilka ni var och det finns endast spekulationer om er men den mest chockerade händelsen var när det helt plötsligt kom in en lågpoängare i en topp 10 stam, var det ett smart drag eller ett dumt drag eller vad är haken?
Ni har några många äss i rockärmen, jag tror på er.

5 ATH
Ni ligger bra till geografiskt sätt, ni har några bra spelare i stammen och en fågel i mitt öra säger att ni planerar något som kan vara dödsförödande eller vinstdrivande, det återstår att se.
Ni verkar ha ett bra samarbete men felet ni gjorde från början var att skapa dessa familjestammar för att senare dra ut en vinst av det till att gå ihop, ni hade definitivt klarat er lika bra utan familjen som med.
Ni ligger nog på 10-listan ett bra tag till framöver.

6 Exc
Jag spelade med några av er på tidigare världar, jag vet att när ni gör ett första drag så går det inte så vidare bra men när det andra draget kommer så smäller det.
Något mer behöver jag inte säga, jag tror på er!

7 LOTR
Ska ni inåt eller utåt?
Går ni inåt så smäller det med de större, går ni utåt så smäller det med ATH eller F M och vilka är värst är då frågan?
Ni måste ta fram ritningarna och tänka ut en plan och det vet jag att särskilt en spelare i den stammen är duktig på.
Men jag har aldrig varit i tycke med familjestammar så skippa det, en ärofylld fight är en ensam fight.

8 KFR
Har tyvärr inte så mycket information om er, så PASS.

9 BMF
Jag kan inte göra annat än att hålla med ovanstående, h*n tog orden ur munnen på mig.

10 JEDI
Efter det Thooht gjorde så finns det absolut ingenting att säga om er längre.
Ett rykte på .se håller sig tills man byter användarnamn eller tills man slutar spela och jag hoppas för guds skull att du avgår.
Gör er av med honom och diverse fulspelare så kommer ni att klättra.
 

DeletedUser

Guest
1 #TT
Duktiga pojkar. Många tror ni ska falla på att ni har för många egon, men jag vet inte riktigt. Så länge det går bra kanske det bara är en fördel. Ni ligger ganska utspritt, vilket kan vara en fördel senare i spelet, men just nu kan det bli lite problem om någon skulle börja bråka.
2 SVULLO
Mjäääääääsåååå!?
3 F M
Är detta en premade? Nån som vet? Känns iaf som att dom kommer bli farliga lategame, även om dom inte haft den bästa starten :)
Har mycket fina grannar att adla och kommer nog ta fart snart.
4 Mys
Fattar inte varför alla hatar på jj, han är söt. Han har sina trogna följare i denna stam, som man inte vill ha på motståndarsidan.
Ligger hyfsat på kartan och väljer ni rätt sida i kommande krig kan ni nog komma en bit.
5 Gss
Sköna lirare som nog kommer växa bra ostörda på rimmen. Känns lite som Tyrant på v.22 ;)
6 BMF
Er ledare Ubica kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta <3 (no homo). Måste dock tyvärr säga att ni troligen kommer bli adlade av någon större och mer erfaren stam. Lirare med hjärtat på rätta stället men inte riktigt tillräckligt med skillzz :(
7 Exc
Deffmonster! Har dock hört att ni kan vara lite sega på att skicka assistans.. Om detta förbättras så kan det nog vara svårt och kosta #TT & co att få bort er.
8 LOTR
Ingen aning, verkar inte allt för duktiga eftersom ni får pisk av BMF :(
EDIT: Detta var fel, har ingen koll på LOTR
9 KFR
På Exc sida i (världs)kriget, har ett par guldkorn men verkar inte vara på samma nivå som Exc, är det ledningens eller spelarnas fel?
Kommer nog iallafall få det tufft framöver.
10 Väring
Vad ska man säga... Ni är ju inget vidare men .se skulle inte vara detsamma utan Atno :D
Hoppas på många långa krigsförklaringar/diplomatiska brev från er, älskar seriösiteten. (är detta ett ord?!)
Kanske det som saknas nuförtiden när folk klagar på backstabbs och fulspel? :)

Detta är mitt försök till en lista, puss
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra lista!

Jag håller nog med i allt.

Jag tror att FM är en premade, kollar man på twstats så verkar det onekligen så. Fantastiskt väl planerad utplacering av byar i så fall. Dessa är mitt tips till vinsten om de orkar fortsätta hela rundan.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
1 #TT

Bra stam med många duktiga lirare, kriget verkar dock stå rätt still i erövringar trots att OBn fortfarande går snabbt uppåt. Ni har ändå klarat er väldigt bra, trots ert extremt utsatta läge med Exc, KFR o V.L.A i söder samt BMF i öster. Om ni lyckas vinna kriget, talar nog även mycket för att ni ganska lätt kommer kunna ta hem hela världen... Stammar kommer ju dock och går, men #TT verkar än så länge som ett lyckat koncept! Min favoritspelare (Målward) lirar här så jag kommer alltid heja lite extra på er! Visa nu vad ni går för - Det här ska ni fan klara asså.

2 SVULLO

Lyckad stam kan man ju ganska lätt konstatera, ni har alltid varit få medlemmar med mycket kvalitet i varje spelare. När jag själv startade på världen hade ni en ganska halvkass rank, men ni har ju redan ökat den avsevärt. Med de spelarna som finns här talar allt för att ni ska nå långt. Frågan är hur långt? :confused: Svårt att svara på - men om ni fortsätter som ni gör just nu så lär det här bli #TTs framtida stora utmaning. Ni har redan nu lyckats erövra er till överlägset starkast i K54 samt börjat få ett grepp om k55.. Trots Acerbitas backstabb o Erno Rubriks mystiga byte från #TT till er så verkar det vara ett schysst gäng, överlag. Keep up the good work!

3 F M

Många hävdar att ni är den bästa stammen på hela topp 10, fast jag är osäker på den saken.. Visst har ni några fina lirare och dessutom kommit in bra i världen, men att slå ut ATH-familjen är inget speciellt att vara särskilt stolt över. Vi får se hur det går när ni ska börja slåss mot Svullo/#TT för i mina ögon har ni fortfarande en del att bevisa ;) Men jag menar, ni kan absolut vinna V24 om allt faller på rätt plats osv, ni är ännu långt ifrån uträknade. Lycka till!

4 Mys

Detta är alltså Jimmys nya edition av gamla Mys med högre genomsnittspoäng än #TT.. Av de jag känner i den här stammen så verkar detta som ett skönt gäng med många spenderade premiumpoäng :awsm: Hur som helst så tror jag ni kommer få många utmaningar framöver, ni ligger geografiskt intryckta mellan topp 3-stammarna som säkert kommer vilja ha sin del av kakan.. Men med rätt diplomati och bra rekryteringar så lär även detta bli bra!


5 Gss

Eftersom detta är min egen stam så kommer jag inte orka skriva så mycket men om något ska sägas så är det väl att vi gjort ett relativt kasst krig mot Exc o Co. Vi har fortfarande mycket kvar att bevisa, men med vårt läge så kommer detta nog bli bra så småningom :)

6 BMF

Passade ju på att stabba JEDI samtidigt som de låg i krig och hade en bannad ledare.. Hur som helst tror jag ni kommer försvinna snart, det va ett ganska dumt drag att gå med i kriget om jag ska vara ärlig, hela #TTs norra delar som inte varit aktiva i kriget får nu ett eget ställe att expandera på o detta kommer självklart utnyttjas! Men vi får se - upp till bevis ;)

7 Exc

Rutinerat gäng som kommer slåss tills en av sidorna har vunnit, jag gillar många av er skarpt pga strukturen ni har i kriget. Ni deffar upp era frontbyar snabbt när de befinner sig under attack och har även lyckats bra med många av era egna offensiver. Ledarstaben har än så länge gjort ett lysande jobb med både diplomatin och sättet att hantera kriget. Även fast jag själv krigar mot er så tycker jag absolut ni förtjänar en eloge för det ni än så länge åstadkommit!

8 KFR

Den här stammen hör man sällan något ifrån... Ni kanske börjat tröttna på kriget?:thinking: Vet inte vad som gjort er så tysta.. Men konstigt är det iallafall, om jag bara får dra en vild gissning så skulle jag säga att det är Exc som gör det mesta åt er, ni följer bara efter och gör som ni blir tillsagda. Vi får se vad som händer med er om låt oss säga Exc vinner kriget, förmodligen lär ju även ert krig komma så småningom.

9 Väring

Vet inte vilka ni är, var ni kom ifrån, om detta är någon stam som bytt namn eller dylikt.. Hjälp mig - har ingen koll tyvärr.:( Känner endast igen Lordnitram samt Jeb Stuart av medlemmarna..

10 DTTS

Detta verkar vara de seriösa delarna av gamla LOTR, tror ni säkert kan vara duktiga men även här precis som med Mys ligger ni intryckta mellan de största stammarna (i det här fallet #TT o F M) Efter att ha studerat kartan lite tycker jag det verkar som att ni tillsammans med Mys o Väring skulle kunna göra ganska mycket skada :p Ska bli intressant att följa er iallafall!

Oj, blev längre än tänkt.. //Felix
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
9 Väring

Vet inte vilka ni är, var ni kom ifrån, om detta är någon stam som bytt namn eller dylikt.. Hjälp mig - har ingen koll tyvärr. Känner endast igen Lordnitram samt Jeb Stuart av medlemmarna..

Är väl resterna av ATH
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
9 Väring

Vet inte vilka ni är, var ni kom ifrån, om detta är någon stam som bytt namn eller dylikt.. Hjälp mig - har ingen koll tyvärr. Känner endast igen Lordnitram samt Jeb Stuart av medlemmarna..

Är väl resterna av ATH

Jaha, perfekt då vet jag! :D
 
Reaktionspoäng
0
Väldigt fin lista, en av dem bästa jag har läst. Anledningen är väl att du bedömer stammarna så pass neutralt trots att du är med i kriget. More of this please :)
 

DeletedUser

Guest
6 BMF

Passade ju på att stabba JEDI samtidigt som de låg i krig och hade en bannad ledare.. Hur som helst tror jag ni kommer försvinna snart, det va ett ganska dumt drag att gå med i kriget om jag ska vara ärlig, hela #TTs norra delar som inte varit aktiva i kriget får nu ett eget ställe att expandera på o detta kommer självklart utnyttjas! Men vi får se - upp till bevis ;)

Hellre att vi går på JEDI som agerade knähund, än att vi får dem på oss om #TT vinner mot Exc/KFR. Att Thooht blev bannad kan knappast vi belastas för, dock var det ett oerhört passande moment i vår plan. #TTs norra delar har än sålänge väggat 10 off-byar samt två adelståg. Lyckades ta över en by, men den är nu tillbaka i vår ägo.

Och jag själv har inte ens fått skicka anfall :)
 
Topp