Topp 10 Spelare

definitive fail

New Member
Reaktionspoäng
0
Kanske lite tidigt, men här kör vi iallafall även att jag inte spelar så kanske vi kan försöka få igång forumet lite :D


1: GGPEW
Antar att detta är ett fejknick du verkar ju ha startar bra men frågan är om det är pengarna som talar här och mycket resshorande? Ska bli intressant och se om du kan hålla topplaceringen

2: Eusa
Känns som en liten copy paste på rank 1, en liten deffspelande noob som förmodligen kommer bli av med en massa pengar och sin by när skyddet släpper!

3: Jarl jockerino
Cs spelare är alltid uppskattat (hans profilbild) men tror inte så mkt på denna spelaren heller, ser ut som en lite mer inaktiv resshora, alternativt en som faktiskt börjar bygga trupper redan nu svårt att få ihop till dina dagliga resurser?


4: jaktenx2000
En som fejknickar jakten kan inte ha höga förhoppningar om sig själv
Borta från toppen snart!

5: wervin
första ""kända"" nicket på topplistan, du verkar inte ha något jätte motstånd så kan bli en värld där du faktiskt klarar dig förbi 100k

6: Akhenaton
En nyare spelare som faktiskt visat att han kan starta hyfsat på bland annat v28 ska bli kul att se hur du klarar dig här

7: Hampus204
En rutinerad spelare här som jag tror ligger i toppen efter skyddet släpper, inte så många andra "duktiga" spelare som visat sina riktiga nicks iallafall

8: johodu
Borta väldigt snart

9: dupond
Kanske går bättre för dig nu när det inte är farmvärld, du lirade med OnC v.28 men slutade av nån anledning?

10: Drugge
Var först till 100 farmade byar? Och ändå så långt ner i rank? Tyder det på inaktivitet efter första dagen? Eller bara fel prioriteringar i bygget av byn? Det återstår att se!


Hoppas folk håller denna uppdaterad!
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
1 visitorsz Panda 6.724 2 3362
2 EUSA NMS 6.404 2 3202
3 Drugge MPL 5.381 1 5381
4 hampus204 Poke4L 5.362 1 5362
5 Jarl jockerino M88 5.354 1 5354
6 GGPEW AN 5.136 1 5136
7 teh gow Sparta 4.702 1 4702
8 wervin AN 4.555 1 4555
9 jesperl95 Sparta 4.264 1 4264
10 Flubber Sparta 4.221 1 4221
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Rank Namn Stam Poäng Byar Poäng per by
1 visitorsz Panda 7.489 2 3745
2 EUSA NMS 6.826 2 3413
3 Drugge MPL 6.580 1 6580
4 hampus204 Poke4L 6.024 1 6024
5 Jarl jockerino M88 5.866 1 5866
6 GGPEW AN 5.489 1 5489
7 teh gow Sparta 5.474 1 5474
8 jesperl95 Sparta 5.454 1 5454
9 Flubber Sparta 5.428 1 5428
10 Krizzlock Sparta 5.274 1 5274

Så nu va alla noobs med :D
 

DeletedUser

Guest
Rank Namn Stam Poäng Byar Poäng per by
1 visitorsz Panda 7.489 2 3745
2 EUSA NMS 6.826 2 3413
3 Drugge MPL 6.580 1 6580
4 hampus204 Poke4L 6.024 1 6024
5 Jarl jockerino M88 5.866 1 5866
6 GGPEW AN 5.489 1 5489
7 teh gow Sparta 5.474 1 5474
8 jesperl95 Sparta 5.454 1 5454
9 Flubber Sparta 5.428 1 5428
10 Krizzlock Sparta 5.274 1 5274

Så nu va alla noobs med :D

Själva meningen med tråden är att lägga en kommentar bakom varje spelare :thinking:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Okej da, gör väl en lista

1 Drugge MPL 22.412 6 3735

Verkar ha ett äkta hat för DRH lol ^^ Adlar dem rätt fint. Tveksamt om han har så mycket trupper dock, kan bli giftigt ifall DRH inser detta. Har aldrig hört talas om snubben förr faktiskt. Ytterst tveksam på att han behåller rank 1, inte för han är dålig - utan för de finns så mycket bra spelare på världen.

2 hampus204 Poke4L 16.419 3 5473

Fina adlingar här i början, fint område - Perfekt läge imo. Lär fortsätta adla på fina byar ^^

3 Krizzlock Poke4L 15.377 4 3844

Sparta 4 life

4 Flubber Poke4L 15.304 3 5101

Sparta 4 life

5 EUSA NMS 15.301 3 5100

Hehe, snajpade på hans tredje by. Han hade tur kan ja säga ^^ En adel död, stor del av sin off mördad. Mer än så vet ja inte om snubben.

6 teh gow Poke4L 15.255 4 3814

Sparta 4 life

7 Jarl jockerino M88 14.695 3 4898

Faktiskt ingen aning, verkar kötta mycket. Misslyckad adling kan hända?

8 visitorsz Poke4L 14.422 3 4807

Hoppade stam, verkar vara något vanligt förekommande ^^

9 tourigaemil Poke4L 14.087 3 4696

På samma sida denna värld, kan du andas ut ;) Nejdå, gjort en ok adling och de lär nog bli fler i framtiden.

10 jesperl95 Poke4L 13.586 4 3397

Spara 4 life
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Nu var det två dagar sedan någon skrev här, listan har dock inte ändrats allt för mycket...




1. teh gow... teh gow... teh gow... Nu är du då här igen och ska röja! Det är alltid roligt att se din framfart. I förhoppningar att du inte blir gangad då :D. Dock är det med relativt kul att se speciellt på forumet efteråt:awsm:.
Ännu har du inte stött på några bekymmer på denna världen utan du verkar ha fått fånga dem alla ganska så enkelt. Stammen du hoppade in i tror jag absolut kommer kunna ha en fin framtid!
tumblr_m1gvelTrZo1qzhvg4o1_500.gif


2. Här sitter en person som jag icke har så bra koll på. Ingen aning vem denna EUSA är eller om det helt enkelt är en ny spelare som är van vid strategi och har en frisk vinnarskalle som blivit smittad utav TW's charm! D:

3. Ännu en spartan här på toppen... Jag vet inte vad detta kan betyda men är alla 300 påväg:confused:.
I så fall är det nog bäst att hela världen stannar upp och tar en titt neråt västra kanten för om de hittar varandra först kommer det bli svårt att stoppa dem! Denna spartan har såklart gått med de andra in i Pokemon gänget!

4. På profilen står det sista världen. Men det har jag väldigt svårt att tro.. Man slutar inte med Tribalwars, man tar bara en paus. Tredje Pokemon spelaren på topplistan men inte den sista!

5. Nu får ni ta och sluta, jag har slut på fantasi om dessa spartaner som sitter framför datorn rippade och i bar överkropp. Vad går ni på? Hur laddar ni upp? Vem utav er spartaner är den starkaste krigaren?:confused: Det vill jag veta och det kommer vi få se i denna världen. Halka inte bakom era vänner för mycket då blir det glapp i sköldarna vilket kan leda till ett hårt fall... :thinking:

6. Detta namnet fick mig att behöva tänka efter:confused:.. Jag hade sett det förr men jag visste inte vart. Men det hjälpte såklart tw stats mig med. En veteran har vi här! Riktigt roligt att se vad som sker med detta konto! Har du spelat vidare på andra konton eller har du tagit en sådan dära paus vi talade om tidigare? :thinking: Den andra Nemesis spelaren på toppen. (förra var EUSA)

7. Här har vi ännu en spartan. Jag kan citera honom " Kunde också hitta en cool bild på google image :) "
Då undrar ni.. Vad kan detta vara för fantastisk bild han pratar om:confused: jo det ska jag visa er!
5955_large
Nå vad tyckte ni? Var den så cool som ni hoppades på? nej precis jag blev med lite besviken:(

8. Här har vi den föredetta rank 1 spelaren som tappade sin första by. Det måste gjort väldans ont.. såg han inte anfallen komma? hann ej ropa på hjälp? Eller var det så pass många inkommande anfall att de pröjde sig igenom?:thinking: Du har trotsallt fått ca 30,000 i OBF (jag vet inte om det är sedan tidigare) ni får upplysa mig om detta! :awsm:
Stambyte blev det här med, vad hände med den förra?

9. Här har vi ett konto som är intressant, kontot har tidigare inte visat sig så mycket(det är ju relativt nytt) men verkar gå in för det mer på denna världen. Trevlig person på kontot och har fått lära sig snabbt! Men det är väll det som är det roligaste.

10. Här har vi ett till konto jag har väldigt lite koll på. Helt nytt men jag tror inte spelaren/na som sitter här är lika nya. Rullar på och har fått en hög OBA. Jag vet inte vad jag ska säga... Jag är trött nu.:(


Vem kommer med nästa lista? :thinking:
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Nu var det två dagar sedan någon skrev här, listan har dock inte ändrats allt för mycket...




1. teh gow... teh gow... teh gow... Nu är du då här igen och ska röja! Det är alltid roligt att se din framfart. I förhoppningar att du inte blir gangad då :D. Dock är det med relativt kul att se speciellt på forumet efteråt:awsm:.
Ännu har du inte stött på några bekymmer på denna världen utan du verkar ha fått fånga dem alla ganska så enkelt. Stammen du hoppade in i tror jag absolut kommer kunna ha en fin framtid!
tumblr_m1gvelTrZo1qzhvg4o1_500.gif


2. Här sitter en person som jag icke har så bra koll på. Ingen aning vem denna EUSA är eller om det helt enkelt är en ny spelare som är van vid strategi och har en frisk vinnarskalle som blivit smittad utav TW's charm! D:

3. Ännu en spartan här på toppen... Jag vet inte vad detta kan betyda men är alla 300 påväg:confused:.
I så fall är det nog bäst att hela världen stannar upp och tar en titt neråt västra kanten för om de hittar varandra först kommer det bli svårt att stoppa dem! Denna spartan har såklart gått med de andra in i Pokemon gänget!

4. På profilen står det sista världen. Men det har jag väldigt svårt att tro.. Man slutar inte med Tribalwars, man tar bara en paus. Tredje Pokemon spelaren på topplistan men inte den sista!

5. Nu får ni ta och sluta, jag har slut på fantasi om dessa spartaner som sitter framför datorn rippade och i bar överkropp. Vad går ni på? Hur laddar ni upp? Vem utav er spartaner är den starkaste krigaren?:confused: Det vill jag veta och det kommer vi få se i denna världen. Halka inte bakom era vänner för mycket då blir det glapp i sköldarna vilket kan leda till ett hårt fall... :thinking:

6. Detta namnet fick mig att behöva tänka efter:confused:.. Jag hade sett det förr men jag visste inte vart. Men det hjälpte såklart tw stats mig med. En veteran har vi här! Riktigt roligt att se vad som sker med detta konto! Har du spelat vidare på andra konton eller har du tagit en sådan dära paus vi talade om tidigare? :thinking: Den andra Nemesis spelaren på toppen. (förra var EUSA)

7. Här har vi ännu en spartan. Jag kan citera honom " Kunde också hitta en cool bild på google image :) "
Då undrar ni.. Vad kan detta vara för fantastisk bild han pratar om:confused: jo det ska jag visa er!
5955_large
Nå vad tyckte ni? Var den så cool som ni hoppades på? nej precis jag blev med lite besviken:(

8. Här har vi den föredetta rank 1 spelaren som tappade sin första by. Det måste gjort väldans ont.. såg han inte anfallen komma? hann ej ropa på hjälp? Eller var det så pass många inkommande anfall att de pröjde sig igenom?:thinking: Du har trotsallt fått ca 30,000 i OBF (jag vet inte om det är sedan tidigare) ni får upplysa mig om detta! :awsm:
Stambyte blev det här med, vad hände med den förra?

9. Här har vi ett konto som är intressant, kontot har tidigare inte visat sig så mycket(det är ju relativt nytt) men verkar gå in för det mer på denna världen. Trevlig person på kontot och har fått lära sig snabbt! Men det är väll det som är det roligaste.

10. Här har vi ett till konto jag har väldigt lite koll på. Helt nytt men jag tror inte spelaren/na som sitter här är lika nya. Rullar på och har fått en hög OBA. Jag vet inte vad jag ska säga... Jag är trött nu.:(


Vem kommer med nästa lista? :thinking:

Nu fick du mig att ändra bild, är du nöjd nu? :crybaby: :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
1 EUSA

Skällde till på EUSA vid första kontakt. Har sedan dess stigit upp lite och skall bli riktigt kul och se vad det här kan sluta :) Kan nog hålla sig kvar.

2 teh gow

Redan på top 10, förmodligen en av de som fixar både start-mellan-late game. Skall teh gow ramla ner på den här listan måste kontot kastas ner, annars tror jag personligen det kommer vara kvar. Kan äta sig tjock på fina byar från MVMT byar ett bra tag till, om dessa snart inte reagerar och säger emot?

3 Krizzlock

Ledsen men känner inte till dig och har därför lite att säga, kan bara utgå ifrån läget du ligger i. Säkert ligger du, som en spjutspets ovanför din stam. Kan absolut bli en spelare som ligger och trycker nord uppåt medan stammen nedanför håller kontot deffat. Intressant att följa.

4 visitorsz

Morr.

5 Abel

Förtjänar inte top 5. dåliga expansionsmöjligheter och behöver förflytta mig något så jävulskt för att hitta expansionsyta. Annars kommer jag behöva fortsätta plocka bonusbyar vilket som iofs är ett framtidsval men kommer då hamna efter. Men men, lycka till att gangbanga mig här uppe ;)
6 hampus204

Hmm, minns jag rätt så är detta alltid en bra starter. Jag vet inte vad som händer sen men i starten pangar det i varje fall till. 3 fina feta byar ska väl ha all möjlighet att kunna plocka fler och i värsta fall ta mindre byar och boosta upp dem,.

7 jesperl95

4 byar, alla i kluster. Någon ligger riktigt tight ihop och tänker inte släppa in andra i klustret. Fortsätter det så kan det bli ett av v30s mest lättförsvarade konton i framtiden. Tips från abel: fortsätt så.

8 Flubber

Bland de spelare som ligger mest norrut i poke. Har goda möjligheter att fortsätta norrut men frågan är hur långt norrut det är värt att fortsätta.

9 Jarl jockerino

Enda spelaren på top 10 som ligger i den kontinenten, med de för och nackdelar det medför. Så vida ni inte allierat er med allt i närheten så har du fantastiska möjligheter till expansion utan att något verkligt hot hinner lägga sig i. Ett mycket lovande konto om du kan ta hand om den situationen. Spela diplomatiken smart och du är högre upp inom kort. Byta läge du och jag? Kom igen du får en glass?

10 tourigaemil

Till skillnad från många andra i poke så ligger kontot ganska ensamt i sin kontinent. Det medför lite farligare situation men om stammen hjälper till och ingen ger sig på kontot så finns det istället mycket fina ytor för utveckling, men om någon bestämmer sig för att ge sig på poke blir det istället ett konto med hård press. Skulle jag tänka mig.

Abel over and out, kyssar<3
 

-meowth-

Member
Reaktionspoäng
1
1 Abel - Om du är lika vass som i de gamla tiderna så kan folk se upp, du har mycket att jobba upp med din stam ser jag kommer inte va lätt jobb men det är säkert något du klarar av. Om det är någon som kan stoppa Teh gow så är det du för du är den enda ledaren som har bra strategier.

2 hampus204 - du har alltid varit en starter & halv midgamer. Men det är upp till nu du kan motbevisa jag har fel. En bra spelare och det finns säkert massa sätt stoppa dig men jag vet bara ett från W71 hehe. Abel se upp du måste lägga på lite extra kraft om du ska behålla rank ett om du fattar vad jag menar.


3 teh gow - Guden, legenden & skrytaren dock är han gud & legend enligt honom. Jaja, du är bra ska inte ta det från dig men glöm inte det finns spelare som är lite bättre än dig. Och du vet säkert vilka jag menar också. Den här gången kommer va riktig farligt om han kör seriöst och får en bra motståndare hm inte svårt veta vem hans farligaste motståndare kommer vara snart grr då blire spännande se om han klarar mot hen.

4 jesperl95 - Jag vet inte vem du är men av din stats käkar du upp Sen du leker sönder med dem helt enkelt. Det är något med dig jag har koll på dig du har några ess säkert så av dig kommer man se lite mer.

5 Krizzlock - Samma sak som ovan har aldrig sett dig spela innan och när du är en av teh gows spartaner så blir det spännande vad din limited är.

6 visitorsz - Trevlig snubbe och du slaktar ju på som faen perfekt läge att kunna växa. vet ju inte mer vad jag ska säga haha.

7 tourigaemil - sett dig ba lite innan när du va teh gows motståndare den här gången står ni på samma sida du kan sova gott om nätterna det är det enda jag kan säga. och du har ju adlat sjukt bra byar varje gång.

8 EUSA - Vet inte vem du är och du kan inte vara en nybörjare det är något jag är säker på. om inte du en som har levt på pp återstår se när du får kriga på riktigt.

9 Flubber - En till spartan samma sak om dem andra jag vet inte vem du är men du har något bra säkert när teh gow väljer skriva ditt namn på sin profilbild.

10 The Löööve Expert 2.0 - 4 muppar på den här konton en av dem mobbar mig för mycket :/ Men ni brukar alltid va lata oavsett vilket jävla lägen ni brukar ha sluta ha den latheten och KÖTTA ALLT.
 

Krizzlock

Member
Reaktionspoäng
0
1 teh gow - Var på semester, kom tillbaka och inom 24h så gick han från 5:e till en 1:a plats, visar bara på hur strategisk duktig Henke är då det gäller att plocka byar och att växa, kommer vara toppspelare hela vägen ut, kommer han och Abel att drabbas samman måntro? I en generalens kamp så kan det bli tight i toppen då man hört gott om Abel men Henke är kanske snäppet vassare? Vem vet, jag har inte sett motståndaren in action tidigare så ska bli intressant att se! Duktig spelare ut i fingerspetsarna!

2 hampus204 - Kass spelare, så himla värdelös, men älskar han ändå <3 ;) Ska IA älskade Hampus då han väljer att sluta spela :) Ne men duktig spelare och verkar veta vad han gör då han tar sina byar och är förtjänt utav 2:a platsen.

3 Abel - En av de erfarna generalerna på TW av vad jag hört, ej sett dig innan så kan inte säga så mycket om dig men vad jag hört så ska du vara en duktig spelare som har respekt inom TW.

4 visitorsz - Växer duktigt men snaart så är du omsprungen av en jagande Krizz ;) Två duktiga spelare på kontot som varit med i topp 10 sedan starten och växer på starkt i Poke4L's kontintent!

5 Flubber - Jenny <3 Jag ville gärna komma ner i din källare men fick tyvärr nobben på den :( Henke och WW har blivit bosatta hos henne, duktig spelare som är en stolt spartan <3 Finns inget bättre, keep going!

6 jesperl95 - Jeppe! Växer i mina ögon hela tiden och varit stolt spartan ett tag! Sedan att vi spelar tillsammans efter v27 där du Adlade upp mig gör ju saken bara bättre, kan alltid ge en liten knuff och gliring rörande hämnden för v27 ;)

7 Krizzlock - Tror ej det ser bra ut om jag kommenterar mig själv ;)

8 rosafan - PParnas mästare! Växt som en tok sedan du senstartade på världen! En ölälskare av dess rang och ska bli intressant att se hur det går för dig! Dina meriter talade för sig själva och kommer bli en toppspelare på v30 ett riktigt bra tag!

9 EUSA - Hört att det spelar två bra spelare på detta kontot som man ska se upp för, tappat väldigt mycket på sistone, få byar att adla? Då EUSA låg topp 3 ett riktigt bra tag men nu blivit omsprungen av väldigt många spelare!

10 The Löööve Expert 2.0 - Vem älskar inte Mehmet? <3 The Lööööve liksom, har tjatat om att han ska IA Krizz, Jenny med flera men vet om att det blir tvärtom <3 Men vi älskar honom och kommer finnas där den dagen han väljer att sluta spela :) Men växer på duktigt efter att ha varit utanför topp 10 ett bra tag på under 100k poäng men nu påväg upp!
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Ett bra tag sen någon gjorde en sån här. Gillar själv att läsa dem, så får väl steppa upp och skriva en så kanske fler hänger på :awsm:

1 Cowlad Visste nog inte riktigt vilken kapacitet det här kontot hade när det startades upp på rimmen, tänkte att han kanske utnyttjade de sänkta pp-priserna för att prema sig in i leken. Som sagt, visste nog inte riktigt hur långt det här kontot var beredd att gå (pengamässigt) för att växa sig stor. Tycka vad man vill, men det har på ett sätt gjort världen mer intressant. Många av oss som inte tycker om att lägga pengar på spel har inte behövt lägga en krona på TW p.g.a. just denna spelare. Stort cred till dig :). Skickligheten måste också finnas, krigsstatistiken talar för det tillsammans med kontots position. Skulle kunna tona ner skrytandet och stöddigheten på en av er. Kunde varit en ljusare framtid, om du stannat på rätt sida ;) ^_^

2 Teh gow Inte kul att bli kattad 100k poäng, men även det är en del av spelet och Teh gow tar mer än gärna smällarna istället för någon annan. Att du kommer bli rank 1 igen tvivlar jag inte på, präglat som en gud ju. En väldigt bra start, med smart användande av trupper och enkla o bra adlingar, samt en hel del IA har gett dig värld 30's förmodligen fetaste konto. Sen vet jag att det finns folk som argumenterar för att det blivit för mycket IA för en spelare, men jag håller inte med, för jag vet vad Henke kan göra med ett stort konto när han har viljan. Det smäller ofta och det smäller bra. Sen att han agerar mentor/guru/handledare åt många i Poke gör det bara bättre. Och den som säger att Henke inte vet hur man spelar, har inte sett Henke spela :cool:

3 jesperl95 Kommenterar såklart inte mig själv

4 Lexi007 Duktiga spelare på det här kontot, ger ett väldigt stabilt intryck och jag är glad att ni är på vår sida :). Ni redde ut pressen ni hade på er utmärkt, och har nu återhämtat kontot helt och är fullt redo att kötta igen :cool:. Spår en ljus framtid för er :)

5 Abel Det är långt ifrån alla ledare som lyckas med det Abel lyckas med och det är total respekt från sina medspelare och motståndare. Har ända från början uppfattat han som en stabil ledare. Han har ett logiskt tänk som gör honom till en farlig motståndare både diplomatiskt (när han ger sig in i det) och på slagfältet. Hur tog han sig till rank 5? Lite PP i början, barbarer, och sen rätt in i Pokes västra front D:. Tror f.ö du har en hel del adlar över, så kapaciteten för högre rank finns såklart. Att han har skickligheten för att ta sig dit är väl knappast någon som tvivlar på ;).

6 EUSA Är inte helt säker på er ännu, inte sett så mycket sen ni totalt mosade Flubber med dina skräckinjagande fangs. Som tur var (och Flubbers starka insats) tog du dig inte igenom, men det var en resa :D. Har iallafall uppfattat er som ett offensivt duktigt konto, missar att ducka ibland. Men vafan vem gör inte det :p. En av nyckelspelarna i KBK helt enkelt.

7 Krizzlock Du har helt klart växt sen Abel köade Lord och plockade de där byarna för dig. Skulle vilja säga att det här är din första riktiga värld, och du har skött dig utmärkt. Har axlat mer och mer ansvar, som jag vet du fixar enkelt. Oerhört trevlig spelare, så länge man inte hamnar på hans dåliga sida ;). Blir duktigare för varje dag som går, och jag personligen blir riktigt imponerad var och varannan dag :)

8 Erich Rudorffer Starkt konto som håller Cowlad i schack, utan dig så vette fan hur det hade sett ut där nere :). Trevlig lirare, oerhört stabil. Mycket bra position om du frågar mig, inte alldeles för långt till båda fronterna och bra läge för att mangla. Kommer gå bra, mycket möjligt att du klättrar top 5 på rankningen inom en snar framtid.

9 Halster Kanske bara är jag som bakom flötet och inte vet vilka ni är än. Men ni köttar på bra mot DBD/IA stammarna och har växt väldigt snabbt nu på senare tid, vilket tyder på något gott. Men än så länge kan jag inte göra någon riktig bedömning, har inte sett tillräckligt :p. Ska bli kul att följa i vilket fall som :)

10 Flubber Kände på mig från början att detta skulle bli Jennys värld, men exakt hur mycket det skulle bli Jennys värld hade jag nog inte riktigt kunnat föreställa mig. KBK insåg nog detta mer än mig, och körde stenhårt i början av kriget tills de insåg att det inte var lönt längre. Detta samtidigt som denna spelare körde rank 1 kontot i princip själv på v29 och drog en del tunga lass i form av ledning och k.ö. Jag var sjukt imponerad, minst sagt, och jag var inte den enda. Bra start, blev lite nedslöad av all kattning som pågick i några veckor. Men har nu återhämtat sig enormt. Riktigt bra ledaregenskaper, enligt mig bästa diplomaten på .se, bra spelförståelse och ett logiskt tänk. Allt som behövs i en riktigt duktig TW-spelare i ett paket. Behöver jag ens spå någon framtid? Känns rätt uppenbart att det kommer gå bra :D



Jag är så stolt över er :crybaby:
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
Kul att denna tråden väcktes till liv, kan inte tillräckligt om de flesta spelarna på listan för att våga mig på en egen lista ännu men jag ska försöka ändra på det!
 

DeletedUser

Guest
1 Cowlad

2 spelare på detta kontot som är varandras motsatser. Den ena hetsig, kaxig och snabb. Den andre sitter ned med sin whiskey och smider mästerplaner på kvällarna. Den ena känner jag sedan innan och jag har alltid varit glad att han är på min sida och inte motståndarnas. Även om mycket prem används för att rodda kontot så är det inget snack om att den gamla -sk- liraren fortfarande håller toppklass även bland dagens spelare. Förmodligen det mest hatade kontot bland våra fiender men ingen kan förneka- de gör det bra. Vårt one-man army konto nere i syd som ligger 1a obt. Det går inte att köpas trots allt. Tippar att cowlad håller rank1 min nästa update.

2 Teh gow

Kontot som internadlat mest på hela v30 och fick en rolig tråd angående detta. Men att kontot är det som tagit flest pokemonbyar är väl egentligen någonting vi i kbk snarare får skämmas för. Hade han inte tagit byarna så hade många fallit i våra händer så vad är valet där?
Förmodligen den som myntat mest på v30 och har en riktigt potential att spurta iväg när byarna är uppe, med 1.8 i hastighet kommer det gå relativt fort. Kommer bli mycket intressant att se vilken av de många fronter henkeboy bestämmer sig för att satsa hårdast på när han bestämmer sig för att börja dra iväg adlar. Bakom kontot sitter en av de på v30 med mest tw i blodet av oss alla. Med en djup kunskap i spelet är spelaren bakom kontot farligare än kontot i sig, även om kontot har (just nu) ganska överlägset flest byar. Rentav riktigt trevligt att kunna sitta och diskutera tw "på hög nivå" med någon som förstår det. tippar att teh gow håller top 3 till nästa update.

3 jesperl95

Växt till sig mot slutet genom att frossa i sig AoP byar. Vart riktigt aktiv med anfallen i kriget, förmodligen en av de aktivare att skicka anfall. Hur många byggnader har du förstört totalt i kriget?
Inte haft möjligheten att möta på dig själv särskilt mycket, var någon backtrack på lord de camp samt en och annan katapult på senseidanne som landade men ännu inte mer än så. Kommer bli intressant att se hur du löser situationen med att få front i kriget efter att AoP är uppätna och vilken front väljer du? tippar att jesper håller top 5 till nästa update.

4 Lexi007

När GGPEW föll så kallades storebror in. Det kändes verkligen som storebror på flera sätt, större konto med fler byar. Duktigt skickade attacker och en aktivitet som varade nästan 24/7. Även om många i kbk undrade vad som "lexi håller på med" så har jag alltid sagt att "lexi gör det bra". Det var välplanerade anfall, det snipades och det bombades verkligen hårt. De flesta hade nog flytt åt andra hållet vid frontläge emot detta konto. Jag fick tyvärr aldrig tillfälle att möta kontot "på riktigt" dock men det hade varit kul att möta med mitt eget konto, eller i varje fall ett konto som jag sitter på 100%. Skall även här bli intressant att se om det helt enkelt bara frontas norrut eller om det kommer ske en flytt snart. Tippar att lexi är utanför top 10 till nästa update.

5 Abel

Sämst på v30. Jag adlar barbs och köar andra in princip. Hade jag fått BARA lira på kontot så kanske det skulle vart lite stort också, men nu är det som det är. Tippar att jag är nollad nästa update.

6 EUSA


varit ett toppkonto sedan start och går stadigt fram just nu. Ligger och frontar på ganska många sidor och behöver snart bestämma vilken sida som det skall gå in 100% på. Senast jag kollade hade du snott min rank1 i oba (grrr!) och det visar ju bara att vad som än sker på kontot så dör det fiendetrupper någonstans, för att inte tala om byggnader. Var först i kbk med att ha äckelstora fangs som pokemon snabbt fick smaka på och skapade en katapultfrossa i kbk. Tror starkt på att kontot kommer fortsätta gå framåt! tippar fortsatt top 10 till nästa update.

7 Krizzlock

Mötte snabbt på lord de camp och det var väl kanske inte din starkaste insats på v30. Det var dock allt för hastigt för att det egentligen skall betyda något, alla gör misstag ibland. Du har fortsatt växa sedan dess så någonting rätt händer här! Har just nu ingen egentelig stark front emot kbk och kommer i så fall behöva göra en flytt, om du inte går in för att spela mer support och nuka/deffa åt andra. Vid det valet kommer vi i så fall se kontot falla ned lite i rank närmaste dagar/veckorna. Men om en front väljs och stärks upp så kommer vi förmodligen se fortsatt tillväxt här beroende på vem i kbk du väljer att fronta. Tippar ifrånväxt från top 10 till nästa update, om inte förflytt av kontot sker.

8 Erich Rudorffer


Enligt mig själv, ett av de farligare kontona i poke. 2 spelare varav den ena har jag varit lite mer i kontakt med än den andra och har fått respekt för spelaren. En äldre spelare som tänker åtminstone en gång innan den agerar vilket som verkar vara väldigt ovanligt bland de olika spelarna på v30. Frontar emot cowlad och är både identisk med den ena spelaren och motsats till den andra spelaren på kontot, efter vad jag själv har förstått. Det kommer att bli intressant vem av erich och cow som först spräcker den andres front. Just nu verkar de mest kasta bananer på högdeffade byar. Tippar att Erich tar top 5 innan nästa update.

9 Halster Är själv ganska förvånad att se halster på top 10 då åtminstone en av spelarna är relativt grön. Men det är mycket stamkänsla i det här kontot. Det hjälpts till väldigt mycket och det verkar som att det finns trupper och adlar över till varje uppdrag. Bidrar otroligt mycket till kbk och jag är glad att ha halster i stammen! Ett framtidskonto att se upp med helt klart och gör ett bra jobb emot IA+DBD. Kommer bli intressant att se hur kontot löser den lite tuffare fronten emot poke om det kommer till det. Själv tror jag det kommer gå utmärkt om stamandan finns kvar. Tippar dock på att halster faller ut ur top 10 till nästa update, mest pga hur starka konton som jagar bakom.

10 Flubber

Fick en fokus av kbk med katapulter, egentligen var anledningen mest "jag pekade där". Hade ingen aning om vem spelaren var innan v30 och visste inte ens att det var (eller skulle bli) en av de ledande krafterna i poke4L. Halkade därmed efter ett tag men kunde ta många byar av inaktiva AoP spelare från tornet och få fäste även i öst. Har själv inte sett ens en offensiv rapport tror jag så kan personligen inte uttala mig mycket kring hur det spelas här. Aktiviteten finns helt klart vilket som är en grundpelare för att lyckas på tw. Spelar på hög nivå på andra aktiva världar vilket som betyder att det antingen finns väldigt mycket tw bakom pannbenet eller att det finns väldigt stor chans till att utvecklas vidare. Jag har tidigare snackat med flubber om hur trevligt det vore att ha henne som min "fixare" då det känns som en spelare jag skulle vågat deligera uppgifter till. Min diplomatiska motpart som verkar göra ett aktivare diplomatiskt jobb än mig vilket som tjänat pokemon bra i slutändan. Jag tror på fortsatt tillväxt här och kanske till och med advangemang mot rank 7-8 till nästa update.

/Abel over and out.
 

DeletedUser

Guest
Dags för uppdatering här. Listan påbörjades redan igår men har ändrat lite i ranken men jag är på tok för lat för att ändra det här så det får ni leva med. Samma spelare i toppen oavsett.




1. Erich Rudorffer Har personligen länge klassat detta som ett av de mest respekterade kontorna på v30 i mina ögon. Inte på grund av deras krigande, utan på grund av personerna som sitter där. Sköna snubbar som ställer upp när de krisar och framförallt för deras uppriktighet och ärlighet. Min andra värld tillsammans med ena, och han växer hela tiden i mina ögon. Andra är en spelare jag aldrig varit i kontakt med innan med hört en hel del gott om. Ligger mest i rimmet och krigar med småskit och har fina möjligheter att växa även om jag hellre hade sett er i KBK fronten, men detta måste också göras. Dessvärre lite moralproblem men borde ändå kunna köra över rimmet snabbare än ni faktiskt gjort. Lever ett väldigt lugnt och fridfullt liv där nere och har väl efter Cowlad mer eller mindre inte haft något motstånd om jag ska vara ärlig. Har lite inks då och då, men inget särskilt skrämmande. Spelare jag kan garantera att stanna på top 5 väldigt länge.

2. JesperL95. Ännu en av mina personliga favoriter. Han har också haft det väldigt lugnt och haft möjlighet att härja ganska fritt. En av de få spelare där trupperna faktiskt vandrar ordagrant hela jävla tiden. Tror sällan en nuke står hemma särskilt länge där. Gör ett fruktansvärt fint jobb offensivt med tanke på hans rank 2 OBA och han flera fronter där han får busa. Ska erkännas att utan denne spelare hade Poke aldrig stått där de faktiskt är idag. Kommer stanna på top 5.

3. Teh Gow. Många dagar vet jag inte om jag hatar eller älskar honom. Har flertal gånger beskrivit honom som den drygaste människan i ett par skor. Min tredje värld tillsammans med honom och det ska ju medges att mitt hat var ganska stort på första världen men har fått mig att ändra åsikt allt mer och mer ju mer man lär känna honom. Fått ta väldigt mycket stryk senaste tiden men sliter på ändå på bra och har själv gett vissa i KBK ett riktigt helvete. Hans mål va att spelaren skulle somna gråtandes om nätterna, och tror faktiskt nästan han lyckades. När han väl bestämmer sig för att få något gjort, då jävla blir det gjort också. Kommer eventuellt stanna på topp 10.

4. Krizzlock. Vår egna lilla supernoob! Nej men han imponerar faktiskt mer och mer. Finns mycket kvar att lära men ganska roligt att få följa din utveckling sedan jag stötte på dig första gången på v28. Har också fått leka ganska fritt utan på tok för mycket motstånd men har nu hittat bort till fronten mot KBK och gör so far fina framsteg ska ju medges. Sitter i dagens läge i fronten med minst motstånd vilket gjort att han fått en riktigt push nu och börjar få väldigt fin front mot KBK. Kommer högst troligen stanna på topp 10.

5. Flubber. Min idol, önskar jag också vore som henne! Behöver inte säga mer <3

6. Plasmodium. Som jag har förstått det är det spelarens första seriösa värld så kan ju omöjligt klaga på detta. Köttar på väldigt bra offensivt även om motståndet på vissa fronter absolut inte är så mycket att skryta om från mina ögon. Deffensivt har han väl fått ha det ganska lugnt, time for some change :* ska bli spännande att se hur han hanterar det. suttit lite kö och sett lite adlingsförsök och dyligt, och som sagt. Finns inte mycket att klaga på. Finns en liten risk att halka ur topp 10, tror det kommer avgöras väldigt snart.

7. Seto Kaiba. Varit i kontakt med spelaren förr, men inte direkt sett honom in action. Har väl mest rullat tummarna i rimmen och ligger där han ligger pga IA, nästan i takt med Henke. Är på G upp till fronten nu och väntar spänt på vad du faktiskt kan tillföra där när han faktiskt kommer få möta riktigt motstånd. Kommer högst troligen avta lite i tillväxt så småningom men chansen att hålla sig kvar på topp 10 finns.

8. Halster. För mig en helt okänd spelare. Har lite byar nära mig, men över lag ligger hans mainkluster en bra bit bort så har inte sett så mycket av denne spelaren so far men gör uppenbarligen ett bra jobb. Har en underbart härlig front i öst där han kan skapa väldigt mycket kaos och har riktigt fina möjligheter att expandera vidare. Tror på goda möjligheter att klättra i rank.

9. Lovers in Japan. Var med och plöjde igenom DBD väldigt snabbt och enkelt och har en fortsatt fin front att växa på. Många fina byar att adla från men samtidigt ett ganska nära men säkert kluster vilket gör att trupperna kan vandra snabbt fram och tillbaka. Lika så här, de flesta ligger inte i mina områden och har växt till större delen på spelare jag absolut inte skulle klassa som Pokes starkaste kort så har inte så mycket åsikter att trycka in här då jag inte sett så mycket av dig, men vad du än gör så funkar det uppenbarligen.

10. Antish. Ett av Pokes wild card som kom in från öst ur AoP. Aldrig hört talas om eller sett någon av dessa innan. Detta var en chansning även för dem och det första jag gjorde klart för dem just då var att vi sitter redan på front överallt. Ni kan få komma hit, men vi kommer inte kunna hjälpa er, ni kommer få klara er själva. Detta accepterade ni till fullo och ska jag vara ärlig trodde jag att den sekunden ni gick med Poke skrev ni på er död på världen. Trodde absolut inte att ni skulle överleva. Men det gjorde ni, men tillägg att det kanske inte var de vassaste knivarna i lådan ni hade runt om er. Nu sitter du i front och möter lite riktigt motstånd vilket blir en helt annan utmaning. Har haft en del otur med spelarna i området som tappat fruktansvärt onödiga byar som satt dig och andra i en jobbig sits, men gör ett helt okej jobb ändå. Trupperna används flitigt och katapulterna går på högvarv. Efter att fått någon dygn med kontot någon gång då och då för att leka lite med KBK ska jag ju medge att det kan vara ett av de roligare kontorna jag suttit på. Utnytja det väl! Ser goda chanser att klättra i rank, lite beroende på hur omgivningen i stammen spelar sina kort och sköter sig.
 
Topp