Krav för att vinna V13

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tycker att responsen varit tillräcklig. Alla e nöjda och glada nu så varför ens diskutera detta faktum mera. Satsa er tid på annat istället som att knyta skosnören eller nåt
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker att responsen varit tillräcklig. Alla e nöjda och glada nu så varför ens diskutera detta faktum mera. Satsa er tid på annat istället som att knyta skosnören eller nåt

Det är ju vad du tycker, och det var ju knappast din åsikt jag bad om.
Jag bad om en reaktion från TW-Teamet, och om inte du har slickat dig upp i rang så kanske även du bör se över dina skosnören.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag vill inte ha en reaktion från TW oteamet.
Vi kan röstar om det då ;)

Nej 1
Ja för att hästkungen ska få en e.... reaktion 0, noll, nada
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0

Och
kan du inte svara på min fråga i stälet

Det kanske jag kan göra.

Skillnaden är på en moraliskt diskutabel nivå, och handlar inte så mycket om ifall eller OM Die vinner världen.

Skillnaden är att mattan rycks bort under fötterna på de spelarna som fortfarande har och känner någon form av kämpaglöd och spelglädje på V13.
Hur det än ligger till i övrigt så kan bland annat jag intyga att det kan vara roligt att spela för andra anledningar än att helt inrikta sig på att vinna världen, och detta beslutet amputerade en stor bit av den lem som kallas förtroendet för TW-Teamet.

När man börjar spela på en värld så kan man kanske förvänta sig att målet teamet sätter upp för att vinna är statiskt, och att det kommer att vara målet fram till den dagen världen tvingas stänga pga att målet uppnåtts.
Om det fortfarande finns spelare som känner glädje över att kunna logga in på V13 och slåss mot övermakten så kanske man ska överväga att låta dem göra det istället för att ge övermakten en vinst i förtid genom att slå undan benen på de mindre spelarna.

Det är en annan sak om topp-stammen slår ut alla andra aktiva spelare, och det bara finns barbarer kvar.
Då kan man ju stänga världen oavsett då det inte gör majoriteten av de aktiva spelarna på världen besvikna för att glädja de 60 spelarna som står inför en stundande vinst.

Jag avslutar denna lilla förklaringen med en egen frågeställning.
Ska man kunna lita på att världen är öppen tills utsatta mål är uppfyllda, eller ska man börja spela på en värld med inställningen att den kan stänga när fan som helst? Är det värt att kämpa om målen ändras efter behag för topp-stammarna?
 

supersimpaa

Member
Reaktionspoäng
0
Det kanske jag kan göra.

Skillnaden är på en moraliskt diskutabel nivå, och handlar inte så mycket om ifall eller OM Die vinner världen.

Skillnaden är att mattan rycks bort under fötterna på de spelarna som fortfarande har och känner någon form av kämpaglöd och spelglädje på V13.
Hur det än ligger till i övrigt så kan bland annat jag intyga att det kan vara roligt att spela för andra anledningar än att helt inrikta sig på att vinna världen, och detta beslutet amputerade en stor bit av den lem som kallas förtroendet för TW-Teamet.

När man börjar spela på en värld så kan man kanske förvänta sig att målet teamet sätter upp för att vinna är statiskt, och att det kommer att vara målet fram till den dagen världen tvingas stänga pga att målet uppnåtts.
Om det fortfarande finns spelare som känner glädje över att kunna logga in på V13 och slåss mot övermakten så kanske man ska överväga att låta dem göra det istället för att ge övermakten en vinst i förtid genom att slå undan benen på de mindre spelarna.

Det är en annan sak om topp-stammen slår ut alla andra aktiva spelare, och det bara finns barbarer kvar.
Då kan man ju stänga världen oavsett då det inte gör majoriteten av de aktiva spelarna på världen besvikna för att glädja de 60 spelarna som står inför en stundande vinst.

Jag avslutar denna lilla förklaringen med en egen frågeställning.
Ska man kunna lita på att världen är öppen tills utsatta mål är uppfyllda, eller ska man börja spela på en värld med inställningen att den kan stänga när fan som helst? Är det värt att kämpa om målen ändras efter behag för topp-stammarna?

Du tog orden ur min mun =)
 

DeletedUser

Guest
salamin, Hur mycket kämpaglöd har du egentligen och vad gör du annat än att adla småa barbarbyar samt hur länge tror du att du orkar spela här ?
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
salamin, Hur mycket kämpaglöd har du egentligen och vad gör du annat än att adla småa barbarbyar samt hur länge tror du att du orkar spela här ?

Nu är det ju inte riktigt rätt forum att ifrågasätta min personliga glöd att spela, utan det handlar om principer.

Kan iofs svara på din fråga - Jag har glöd och jag orkar spela till slutet på V13 eller tills jag är bortadlad.
Tänker knappast sluta för att Die. ska få vinsten i förtid och på ett smidigt sätt.
När det gäller barbarerna jag adlat i utkanten så är dem för framtida bruk ;)
 

DeletedUser

Guest
Det kanske jag kan göra.

Skillnaden är på en moraliskt diskutabel nivå, och handlar inte så mycket om ifall eller OM Die vinner världen.

Skillnaden är att mattan rycks bort under fötterna på de spelarna som fortfarande har och känner någon form av kämpaglöd och spelglädje på V13.
Hur det än ligger till i övrigt så kan bland annat jag intyga att det kan vara roligt att spela för andra anledningar än att helt inrikta sig på att vinna världen, och detta beslutet amputerade en stor bit av den lem som kallas förtroendet för TW-Teamet.

När man börjar spela på en värld så kan man kanske förvänta sig att målet teamet sätter upp för att vinna är statiskt, och att det kommer att vara målet fram till den dagen världen tvingas stänga pga att målet uppnåtts.
Om det fortfarande finns spelare som känner glädje över att kunna logga in på V13 och slåss mot övermakten så kanske man ska överväga att låta dem göra det istället för att ge övermakten en vinst i förtid genom att slå undan benen på de mindre spelarna.

Det är en annan sak om topp-stammen slår ut alla andra aktiva spelare, och det bara finns barbarer kvar.
Då kan man ju stänga världen oavsett då det inte gör majoriteten av de aktiva spelarna på världen besvikna för att glädja de 60 spelarna som står inför en stundande vinst.

Jag avslutar denna lilla förklaringen med en egen frågeställning.
Ska man kunna lita på att världen är öppen tills utsatta mål är uppfyllda, eller ska man börja spela på en värld med inställningen att den kan stänga när fan som helst? Är det värt att kämpa om målen ändras efter behag för topp-stammarna?

Har lite dåligt med tid att sitta här och skriva, men salamikungen tog upp det som ungefär menade.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan svara på din fråga.

Målet för vinst på v13 har varit helt orimligt eftersom de startade v14 så snabbt inpå, världen slutade växa då. det finns inte byar så det räcker för 100Mille.
Vad är bäst för tw? Att vi har massa småvärldar som inte kommer någonstans eller att vi kan stänga igen någon så kan vi mötas på nästa som vän eller fiende ihop med så många fler.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Så, med andra ord får vi som fortsatte spela på V13 när V14 startades betala för admins misstag att starta en värld för mycket för tidigt?

Vore mer rättvist att öka resursproduktionen, och köra till den vinnande stammen äger alla aktiva byar i så fall.
Plocka bort barbarerna ur ekvationen helt, så slipper de aktiva spelarna ta skiten under spelets gång.

Hoppas att ni förstår vad jag menar, och att jag inte är allt för luddig.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Jag menar inte att man ska plocka bort barbarbyarna, utan bara plocka bort dem ur ekvationen.
På så vis behöver inte den vinnande stammen sitta och adla barbarbyar när alla aktiva spelare är bortadlade.

Man kan snabba på prosessen utan att sänka målet för vinst.

100 mille eller radera allt aktivt motstånd.
 

DeletedUser

Guest
Inga av hans ord är värda nåt då han säger att han har kämpaglöd fast han adlar skit byar,
sen har han inte ens skickat en rens på die skule jag tro

salami vart är kämpaglöd :confused:

Pratar du om mig? Jag har slutat för flera dagar sedan. Mitt konto borde vara barb nu.
 

DeletedUser

Guest
jävla tjattar det var i tråden, deal with it eller ta det med supporten om ni är arga över att ni inte kan bevisa att ni är motstånd nog att dra ner DIE.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
jävla tjattar det var i tråden, deal with it eller ta det med supporten om ni är arga över att ni inte kan bevisa att ni är motstånd nog att dra ner DIE.

Men, jag gnäller inte över att Die. skulle vinna. Gör dom det så är det ju för att de spelat till sig segern.
Det jag gnäller på är sättet InnoGames behandlar spelarna som inte spelar i den vinnande stammen (för de lär ju inte klaga då de slipper väntan).

Men men... forum är tydligen inte till för att föra diskussioner i, utan ENBART till för att slänga skit och vara spydiga mot varandra, så då skippar jag nog helt enkelt att göra framtida inlägg (jag vet - ingen kommer att gråta över det).


//SK
 

DeletedUser

Guest
Lägg ner skiten säger jag till alla övriga som inte spelar i Die, tw teamet har visat vilken sida de står på och vi bör respektera det då.... Detta blir min sista kommentar jag skriver här i forumet så får tacka för mig.
 

DeletedUser

Guest
Lägg inte ner skiten då får jag inte uppleva det roliga när die spöar skiten ur alla andra....
Bästa som finns e ju att förse dom med info om er andra stackare när ni whiinar :)
 

DeletedUser

Guest
Lägg ner skiten säger jag till alla övriga som inte spelar i Die, tw teamet har visat vilken sida de står på och vi bör respektera det då.... Detta blir min sista kommentar jag skriver här i forumet så får tacka för mig.

Målet är på 50 mile dom flästa spelarna kommer va borta då så va spelar det för roll för dig va målet är ?
Sluta larva dig, tycker det är bra att TW går in och ändrar till rimliga mål även om jag inte hade vart med i Die, då det är tråkit att se att det finns så många död världar som en stam måste adla så mycket skit eller vänta på att världen ska stänga så dom slutar helt med TW,

Dock så vet jag att du bara kan se på saker från ena sidan, Se på saken från båda sidorna, så borde du ha vet till att förstå att det är bra för världen med ett mål på 50 mile då dom flästa spelarna kommer vara borta då.
Hade vart skilnad om det hade funits spelare med 100 mile samanlagd poäng på världen men nu finns inte det,
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp