Ej kunna demolera byggnader - Vad tycker ni?

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Äsch, om man ska va ärlig så är det en pissig inställning. Ja menar, de finns inget jobbigare än att ha olika poäng på byarna. MEN du kan ju katta ner dem, så vad är poängen med denhär inställningen? Om du skulle kunna förklara för oss varför den finns samtidigt som det är katapulter på världen så skulle det vara fint :)
 

Lilly

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag är inte förtjust - nu kan man inte demolera ex. ett akademi innan en by blir adlat, det gör försvarsspelet mera plumpt.
 

RBUU

Member
Reaktionspoäng
0
Finns både för - nackdelar, bara gött att möta dem som bygger upp 12k byar och får mindre farmplatser :)
 

DeletedUser

Guest
På nåt sätt känns det som den här inställningen bara spelar roll i starten av världen. Det är typ de första 4-500 byarna man orkar ändra så "alla har samma poäng" eller så det förhatliga gömstället försvinner. Nånstans där spelar det ändå ingen roll med ett par farmplatser hit eller dit, och det är bara om man är nitiskt petig man orkar justera byar när man adlat. Nu tvivlar jag på att v21 kommer hamna i ett läge där majoriteten av spelarna har det antalet byar, och när världen nu varit igång ett tag håller jag nog med henrik338.. Det var en intressant inställning i teorin, men i praktiken känns den ganska meningslös.
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Frågan är vad tanken med borttagandet av denna inställning är? Alltså varför vill TW-teamet ta bort möjligheten att demolera byggnader?
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
På nåt sätt känns det som den här inställningen bara spelar roll i starten av världen. Det är typ de första 4-500 byarna man orkar ändra så "alla har samma poäng" eller så det förhatliga gömstället försvinner. Nånstans där spelar det ändå ingen roll med ett par farmplatser hit eller dit, och det är bara om man är nitiskt petig man orkar justera byar när man adlat. Nu tvivlar jag på att v21 kommer hamna i ett läge där majoriteten av spelarna har det antalet byar, och när världen nu varit igång ett tag håller jag nog med henrik338.. Det var en intressant inställning i teorin, men i praktiken känns den ganska meningslös.

Kontohanterare finns alltid, då behöver man inte demolera för hand =) Så då byggs byarna så fint på samma poäng ;)
 

DeletedUser

Guest
Ogillar inställningen. Ingen känsla i de nya byarna. Jag skulle gärna rollspela mer, men när byn ej är personlig för fem öre så är det inte lika skoj.
 

DeletedUser

Guest
As tråkigt, men det är bara att köra på. Man får väl bygga gottan till 10 och bomba ner dom andra byggnaderna om man vill bygga alla byarna lika då man inte kan sikta på grottan. Grottan tar så lite platser så det är inte så farligt, det jobbiga är att hålla på att bomba bort dom andra byggnaderna som är större än man tänkt sig.
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
bryr mig inte ett skit egentligen. Men vill reda ut lite saker som folk sagt.

Gömstället är viktigt att ha tar så lite farmplatser å när du ligger i krig å det bara vräker in inks så är det bra å ha dom där 2k med res om nu en skarp skulle träffa byn föra tt kunna få in mur prod snabbt å minimera förluster av trupper för nästa vända.
Den som orkar sitta å kata byar för å få samma poäng eller demolera annars för å få samma poäng har antingen enormt med fritidl eller nån med helt fel prioriteringar för att kunna få fart på kontot ist :)

Så mig kvittar det fullständigt då det inte finns så många längre som bygger byar med marknad 25 å hq 30
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Och så hoppar vi tillbaks till vad tråden verkligen handlar om, tack.

Verkar som det är väldigt lika när det gäller vad folk tycker om inställningen, kan vi några mer motiveringar och åsikter om ämnet tro?

Jag tycker det e helt okay för då är det lönlöst att maxa HK för att sedan demolera, kriga o låt någon annan katta sönder byn;))


/Tobaco
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Tråkigt att TW-teamet verkar intresserade av vad spelarna tycker genom att ställa en fråga, sedan tar de och försvinner.

Hur som helst så tycker jag att det borde gå att ställa att man inte kan demolera byn första 3-4 veckorna för att slippa troll i starten av en värld.
 

DeletedUser

Guest
Tråkigt att TW-teamet verkar intresserade av vad spelarna tycker genom att ställa en fråga, sedan tar de och försvinner.

Hur som helst så tycker jag att det borde gå att ställa att man inte kan demolera byn första 3-4 veckorna för att slippa troll i starten av en värld.

Det var ju spelarnas synpunkter vi efterlyste här, vad vi tycker vet vi redan ;) Som TC skrev för ett tag sedan, det råder ingen tvekan om att den här inställningen inte blev särskilt populär. Jag kan inte garantera något, men jag tror inte den kommer dyka upp på fler världar eftersom den inte verkar vara annat än ett irritationsmoment, och det var inte riktigt syftet.
 

DeletedUser

Guest
Nja jag har faktiskt inget emot den, nu gäller de ju att bygga smart osv. Vi gjorde tabben att använda de inbyggda mallarna i KH vilket lett att byarna flygit iväg över 10k/by men de är fasen roligare än att man ska demolera osv.
 

DeletedUser

Guest
Dåliga inställningar, jag vill kunna bygga mina byar så som jag vill. Jag tycker det är för omständligt att man måste attackera sig själv för att bli av med några nivåer på HQ och detta är en inställning som enligt mig gör det svårare för nya spelare att bygga bra byar. När jag började spela TW så trodde jag att de byar med flest poäng var de "starkaste". Jag lärde mig snart hur det fungerade och började istället demolera mitt HQ, något jag nu inte tillåts göra.

Detsamma gäller adling av stammedlemmar. Om jag hjälper någon med adelsmän på en by, långt från min egen och sedan råkar adla den (istället för att bara sänka lojaliteten) så blir jag stående med en by jag inte vill ha, långt från mina egna byar, medan någon annan i min stam mer eller mindre "behöver" byn. Varför ska det vara så krångligt att man först måste avlägsna personen från stammen, utsätta denne för en risk och först när byn är adlad bjuda in personen i fråga?
 

Dark Halo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag fick ett pm om att det kommit upp en ny tråd här idag angånde röstningen för den här meningslösa inställningen.
Men jag hittar ingen ny, så ja kan ju säga här direkt att den varken gör till eller ifrån.

Det är ungefär som att tillsätta en ny bonusby där man kan ha gömställe upp till nivå 11.

Mvh// Dark
 

DeletedUser

Guest
Gå in på inställningar sen till undersökningar så ser du där :)
 
Topp