Zooming på kartan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vore det inte trevligt om man kunde zooma in och ut på kartorna? Både världskartan och den vanliga?

mvh

Nya LepraLars
 

DeletedUser

Guest
Hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte komma på något positivt med det?

Kanske att man skulle se ett större område på världskartan, men allt skulle bli så smått.(Och den premiumfunktion som gör att man ser en större del av kartan skulle väl kanske bli lidande?)
 

DeletedUser

Guest
Det är väl skitskönt att kunna zooma ut och se en by/punkt i förhållande till mera familjära trakter. Visst blir det klurigt att se sitt eget, men man zoomar ju tillbaka igen.

strategispel som har zooming på kartan är ju helt avgörande i vissa fall och jag skulle vekrligen vilja ha det.
 

DeletedUser

Guest
Det är väl skitskönt att kunna zooma ut och se en by/punkt i förhållande till mera familjära trakter. Visst blir det klurigt att se sitt eget, men man zoomar ju tillbaka igen.

strategispel som har zooming på kartan är ju helt avgörande i vissa fall och jag skulle vekrligen vilja ha det.

Ah, jämföra Tribalwars med ett RTS(och andra sorters med för den delen.) är verkligen klockrent. (ironi)

Visst skulle det vara bra att kunna zooma, men jag tror inte det skulle funka för just tribalwars.
 

DeletedUser

Guest
Varför skulle det inte funka?

Det kan ju vara stegvis zooming. T.ex. 100% 75% 50% o.s.v.
 

DeletedUser

Guest
Just primärsyftet är att kunna zooma ut i spelet utan att behöva ta till tex Twstats eller andra verktyg för att få någon sorts översikt utan att klicka ihjäl sig.

Zooma ut, se mer hur allt ligger runtom. Sedan zooma in igen för att få vanlig vy...
 

DeletedUser

Guest
Sedan zooma in igen för att få vanlig vy...

...och för att se till att du har en fin hy ? (Det rimmar, för er som inte fattar)

Nej, men On-T . Skaffa er en direktlänk till TW-stats ist, funkar det med. Dubbelt så många fönster(iaf om du har ett sen innan) ger dubbel effekt ? ;)
 

DeletedUser

Guest
Just primärsyftet är att kunna zooma ut i spelet utan att behöva ta till tex Twstats eller andra verktyg för att få någon sorts översikt utan att klicka ihjäl sig.

Zooma ut, se mer hur allt ligger runtom. Sedan zooma in igen för att få vanlig vy...

Precis. Jag ser stora fördelar med det.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara skönt och kunna zooma ut, fine att TW stats hjälper men fejkar man t.ex. 100 byar så är det inte fel och kunna se på kartan ifall man missat någon by ^^ Men det skulle självklart endast vara för prem (15x15 kartan finns)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp