Värld 47!

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
banner47.png

Kära spelare!

Nu kommer värld 47 på Tribal Wars.se!

Du kan förregistrera dig redan nu!

Startdatum: Torsdagen den 25:e oktober mellan kl 10:00 - 14:00

Det är höst på riktigt nu, och vad passar då bättre än en ny värld på Tribal Wars!

Värld 47 kommer med ett förutbestämt endgame, närmare bestämt RunKrig. Detta endgame är nu omarbetat för att fungera på mindre världar, och bör därför fungera mer som det var tänkt (vilket det inte gjorde på föregående värld, V40).

OBS! Endgame på Värld 47 kommer bli dominans istället för RunKrig! OBS!

I övrigt är inställningarna valda för att passa mer erfarna spelare, med högre hastigheter, utan Kyrka, Vakttorn, Bågar och Bonusbyar. För att ytterligare späda på känslan av offensiv Old School är även fejkgräns och nattbonus inaktiverad, och vi hoppas detta ska kunna skapa riktigt maffiga krig utan alltför mycket diplomati och strategitänk.


Vi hoppas att alla gamla rävar och nytillkomna ullbollar ska tycka det är spännande att köra ett lite tuffare spel och givetvis att krigen ska avlösa varandra!

Värld 47

Hastighet:2.0
Enhetshastighet:0.6
Paladin:Ja, flera
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Vakttorn:Nej
Adelssystem:Mynt
Moral:Poängbaserad
Bonusbyar:Nej
Barbarbyar:Växer till 1000 poäng
Smedja:Enkel smedja
Nybörjarskydd:5 dagar
Fejkgräns:Nej
Nattbonus:Nej
Stamgräns:20
Maximalt adlingsavstånd:-
Insamling:Aktivt
Kontohanterare:Aktivt från 5 byar
Premiumfunktioner:Samtliga
Slutscenario:Dominans 70%
Stamkrig:Aktivt
Övrig Info:*Spelare kan välja startposition. OBS! Förregistrering*
*Möjligt att assistera utanför stam.
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Flaggor aktiverade.
*Bara möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar.

  • *Förregistrering innebär att du väljer startposition så centrerat på världen som möjligt. Startar servern medan du är utan stam, kommer du placeras slumpmässigt så nära kartans centrum som möjligt. Startar servern medan du är medlem i en stam, kommer alla spelare i stammen få sina byar utplacerade "tillsammans". Tillsammans innebär inte att byarna kommer ligga grannar utan på ett avstånd som betraktas som fördelaktigt för tillväxten (man ska alltså kunna adla utan att man kommer in på stammedlemmars område).
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer din by placeras ut automatiskt när servern startar och byarna placeras ut. Det innebär att du kommer starta på världen vare sig du loggar in eller ej, och ditt nybörjar skydd påbörjar nedräkningen.
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer du alltså inte få något mer val för att välja väderstreck, då du redan valt att börja så nära kartans mitt som möjligt. Du får alltså inte föremålet Förflytta.
  • Om du förregistrerat dig och av något skäl ångrar dig, kontakta supporten innan servern startar så försöker vi hjälpa dig.

Lämna gärna feedback och låt oss veta vad du tycker!

tribalwarsteamSWE1.png
 
Senast ändrad:

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Jag fick i går kväll veta att det blir så pass många världar med RunKrig att vi får välja ett annat endgame scenario, t.ex. dominans eftersom det passar betydligt bättre ihop med resten av inställningarna här.

Jag anser personligen att denna värld borde ha dominans som endgame, eftersom den praktiskt taget är perfekt för detta men jag vill gärna ha in synpunkter från er spelare innan beslut fattas om vi ska byta från RunKrig till Dominans?
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Hm tyckte den såg kul ut tills jag såg samtliga prem, även om köpa adlar ej är aktiv så vinner ändå den som köper mest resurser. Jag har inte lust att kasta tusentals kronor på att spela tribalwars
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Hm tyckte den såg kul ut tills jag såg samtliga prem, även om köpa adlar ej är aktiv så vinner ändå den som köper mest resurser. Jag har inte lust att kasta tusentals kronor på att spela tribalwars

Det där är tyvärr vådan med att vi är en så liten version, vi måste ha alla premiumfunktioner aktiverade. Antagligen hänger det ihop med att det är ett krympande underlag av spelare, det blir helt enkelt inte lönsamt att köra världar utan dessa. Det är bara de riktigt stora versionerna som har väldigt mycket mer spelare som kan köra världar utan premiumfunktionerna.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Dominans tack. Tror ingen tyckte runkrig var speciellt kul. Enda man gjorde var att rensa billiga trupper när världen redan var vunnen.
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Kan ju vara roligt att variera sig lite också. Egentligen kanske man borde testa världar med mer än ett sätt att vinna, men jag vet inte.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Kan ju vara roligt att variera sig lite också. Egentligen kanske man borde testa världar med mer än ett sätt att vinna, men jag vet inte.

Du har så klart helt rätt i att det blir lite variation med de olika varianterna av endgame. Men rent krasst får man bara inse att de variationer som fungerar bra på större världar med fler spelare inte funkar lika bra på våra små världar som sällan ens fyller ut de fyra kontinenterna i mitten längre. Vi har en aktiv värld med Hemligheter som egentligen är både gammalt och beprövat, som failar extremt eftersom hemligheterna spawnat käpprätt åt skogen - just för världen helt enkelt inte är stor nog att ha ett vettigt underlag för att den slumpmässiga placeringen ska fungera. Det nyaste endgamet med Belägringen är det lite för tidigt att kunna avgöra, men det har blivit anpassat för att kunna användas på små världar (men det som funkar i teorin kan ändå fallera i praktiken).

Förra (och enda) gången vi hade endgamet RunKrig, spawnade Runbyarna katastrofalt illa. Den gången var en test, alla versioner fick en ny värld med identiska inställningar och detta då nya endgame. En del versioner fick justeras, men för vår del var det försent att styra upp det när det kom en lösning.

Nog för att jag gillar nytänkande och utveckling av spelet, men ärligt talat är jag inte tillfreds med att vi ska ge endgamet Runkrig en ny chans under tiden vi fortfarande dras med V44 och de hopplösa hemligheterna där. Absolut ska vi ge det en ny chans, men det vore trevligt om jag kan vara mer säker på att det inte ska bli ännu en värld som känns som en skamfläck. Om det nu, med denna test omgång visar sig att det fungerar bra på andra versioner så ser jag inga problem med att försöka igen, men det gör inte ett dugg ont om vi kan få tryggheten i att det faktiskt fungerar innan vi använder det.


Med det sagt, kommer V47 få Dominans som endgame.

En stor majoritet har röstat för detta av de som förregistrerat och det samma gäller synpunkter via andra kanaler. Även om jag skulle önskat att jag slapp göra ändringar i redan annonserade inställningar, känner jag att vi både fått ut budskapet i tid och att övriga inställningar på detta som skulle bli en ny "test" värld helt enkelt är för bra för att schabblas bort på experiment.
 
Senast ändrad:
Topp