vojne vojne, att folk aldrig lär sig......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tänkte bara tack för mig, och önska alla lycka till på v2 i fortsättningen...

Till så väl alla gamla vänner som gamla fiender...

För de som inte vet vem jag är så är jag det ursprungliga MoRi:s enda Devil of Peace.... en titel som sitter djupt rotat i mig än idag och fortfarande gett mest intryck på mig... även om man varit och spelat i stammar som RoS och K¤O¤L under tidens gång på v2...

Jag tänker bara en sista gång försöka göra mitt ämbete här på TW innan jag kommer att sluta helt....

Så till alla nu som träter på varandra så väl som spelare och admins/moderatorer, tänk er för innan ni öppnar käften i fortsättningen för det behövs inte mycket för att från någon sida i dagsläget innan hela spelet kan kollapsa om inget görs från båda sidor.... japp ni läste inte fel!!

Jag kan förstå den situation som lett fram till Alex väljer att "LÅSA" var och varannan tråd som diskuterar detta med att Admins och Moderatorerna (A & M) är korrupta, falska och förfördelade, men samtidigt så förstår jag att spelare väljer att provocera A & M för detta...
då jag personligen bara kan se att A & M är långt i från smidiga nog i sitt sätt att kunna hantera dessa situation helt emellanåt och att det för den delen bara späder på provocerarnas bekräftelse, av vilka "korkskallar" A & M är i provocerarnas ögon... å andra sidan så gör inte alltid spelarna det så lätt för A & M heller, då det alltid kommer att finnas rötägg som vill ha det sin väg och ingen annans gäller...

visst så har A & M vissa uppgifter som de ska sköta och måste sköta för annars så vore det ju ren anarki på de olika världarna, och ja, regler är till för att följas oavsett man är spelare och A & M... men samtidigt så skötts inte alltid konflikterna mellan Spelarna och A & M alltid så bra, det kan jag lugnt erkänna av egen erfarenhet...

Så se nu till att bryta den onda cirkel som redan är påbörjad.... för som det är nu kommer Spelare och A & M gemensamt att DÖDA glädjen och lusten för många fler än ni båda tror.... för precis som krusningar efter en sten som faller i vattnet bara sprider sig över vattenytan så är stenen redan nedfallen i vattnet och krusningarna har redan börjat sprida sig inom TW, så om ingen sätter stopp för detta snarast, så kommer spelare och A & M tillsammans att helt ta bort den sista glädjen och lusten från TW:s världar...

tro mig när jag säger detta för det är ingen skillnad mellan TW och verkliga livet på den punkten....
vad som behövs just nu är lite mer harmoni och ödmjukhet från så väl spelare och A & M för annars så kommer ni att gräva er egen grav tillsammans, för första spadtaget är redan taget så som jag ser på saken och vill ni fortsätta vara korkade från båda håll så kommer ni bara gräva klart graven snabbare än ni tror...



Wudang
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Vi har en princip som är fastställd av InnoGames (ägarna till alla tribalwars) som säger att vi inte ska diskutera enskilda ärenden av respekt för de enskilda spelarna. Detta gör att dessa spelare kan i många fall ge en direkt felaktig bild varför de är bannade.

Vi har också en princip att i första hand ska diskussion om agerande för enskilda admin och moderatorer tas via supportsystemet (eller PM), detta är välkänt men ändå väljer spelare att gång efter annan att medvetet ignorera detta.

Men att som KOL har gjort beskylla mig för att förstöra spelglädjen när jag bannade en spelare för ett regelbrott som han också erkände men han valde att inte ta det straff han fick för det är bara löjligt. Fakta är dessutom att flera av dem oavsett detta avsåg att sluta till sommaren.

Begår en spelare ett regelbrott så måste jag beivra det vilket jag gör oavsett vem det gäller. Vill inte den spelare som begår överträdelsen då inte ta sitt straff utan bara går ut på forumet och sprider lögn om vad som hänt så kan även jag efter en månad av detta bli något irriterad.

Jag kan säga att jag är totalt less på den smörja som KOL eller numera fd KOL sprider på detta forum och den tolerans jag normalt brukar ha och som normalt brukar vara ganska hög är totalt borta efter den månad av smutskastning mot mig, mot teamet och mot detta spel som de medvetet har bedrivit. Detta gör att jag kommer att hålla på reglerna till 100% och inte tillåta något svängrum för diskussion om ban eller kritik av A&M.


Men kort kan jag säga som avslutning att reglerna ska följas och ifall vissa spelare inte anser att reglerna gäller för dem så behöver de få tänka om och det omedelbart. Vidare kommer jag inte att acceptera smutskastning mot mig eller mot andra medlemmar i teamet, de som gör det kommer att från och med nu att stängas av från forumet.
 

teddus

Member
Reaktionspoäng
0
Är inte direkt insatt i vad som hänt, men det jag reagerar på är att det inte på ett demokratiskt sätt kan argumenteras öppet. Det är självklart att ett missnöje och framför allt misstankar bildas när trådar låses direkt när kritik riktas mot moderatorer och beslut. Det känns precis som Hitlers slutna samhälle där politiker tystades ned så fort de argumenterade emot Hitlers NSDAP. Jag har ingen aning om vem som har rätt, men det här är i min mening löjligt.

Nu har ett nytt forum bildats där man kan diskutera om allt som har med V2 (och även resten av TW) att göra, till följd av att trådar låses på stört och att inga beslut besvaras/försvaras. Det kommer väl troligtvis sluta med att detta forumet överges, vilket är ett stort nederlag för tw.se. Det är dags för reform/ändring och framför allt skärpning.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Lessen Wudang men jag tänker inte acceptera att jämnföras med Nazister. Hade tänkt låta denna tråd vara öppen men inte nu.

Detta forum ägs av InnoGames och det är de som via teamet bestämmer vad som tillåts skrivas här. Och påhopp på temaet är inte okej.

Geschlossen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp