Virus på TW tillbaks?

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Skulle rekommendera dig som hör klickljudet att ladda ner Spybot och söka igenom med istället för adaware, Om inte du hittar nåt så kolla dessa:

Kolla om din webbläsare har någon ovanlig/ovälkommen add-on. Vet inte med Firefox men med Internet så:
Vertyg-> Program/Programs -> och sen Add-on knappen längre ner.


scanna med programmet Ewido eller ad adware och se om du hittar något infekterat. rensa sedan de infekterade filerna du hittar och fungerar det fortfarande inte så kör med systemåterställning. det bör fungera utmärkt =)

tack för mig
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
går ju även rensa alla coockies du har. det är där de flesta virus kan sätta sig =)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle rekommendera dig som hör klickljudet att ladda ner Spybot och söka igenom med istället för adaware, Om inte du hittar nåt så kolla dessa:

Kolla om din webbläsare har någon ovanlig/ovälkommen add-on. Vet inte med Firefox men med Internet så:
Vertyg-> Program/Programs -> och sen Add-on knappen längre ner.


scanna med programmet Ewido eller ad adware och se om du hittar något infekterat. rensa sedan de infekterade filerna du hittar och fungerar det fortfarande inte så kör med systemåterställning. det bör fungera utmärkt =)

tack för mig

Jag sökte igenom datorn med alla möjliga typer av program (anti-spyware, antivirus och ad-aware) och inget program hittade något fel alls, sen har jag chrome och Opera som webb-läsare =)

Får väll göra en systemåterställning då helt enkelt :p
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
systemåterställningen kan jag garantera dig att det funkar.. lycka till
 

DeletedUser

Guest
Nu fick jag också det här "viruset", ska rensa mina cookies...

Angående print-screen fick jag hjärnsläpp och printade bara den sista sidan som dök upp! Jag använder Chrome också ifall det gav någon en idé...
 

DeletedUser

Guest
hej


har ni råkat ur för det här nån gång när ni slår twstats? samt vet nå vad som pågår?!?!?!


1. jag slår in hemsidan, har vanligt explorer.
2. jag får upp en förfrågan om jag ska godkänna en filhämtning från twstasts innan sidan har dykt upp
3. klickar avbryt, fliken stängs och inget mer händer
 

DeletedUser

Guest
hej


har ni råkat ur för det här nån gång när ni slår twstats? samt vet nå vad som pågår?!?!?!


1. jag slår in hemsidan, har vanligt explorer.
2. jag får upp en förfrågan om jag ska godkänna en filhämtning från twstasts innan sidan har dykt upp
3. klickar avbryt, fliken stängs och inget mer händer

Du får skylla dig själv om du får virus... ;)
 

DeletedUser

Guest
Ni kan enkelt rensa era datorer från virus med Linux. Bästa anti-virus programmet på markanden..:)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Linux operativsystem kör man väl med via kommandon.. om jag inte fattat helt fel ;)

Kan ju bli phail om man glömmer programmets namn isf
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Testade Wubi alltså Linux Ubuntu utan att byta OS helt. Du installerar det som ett spel och när du startar datorn väljer du vilket OS du vill använda. Det funkade bra, krångligt att förstå till en början men helt okej. Dock blev det endast en kort sejour innan jag bytte dator och har inte hunnit/orkat ladda ner det igen.

Men för er som vill testa kan jag rekomendera det starkt.

Download
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer inte ihåg faktiskt. Inte på något sätt överdrivet mycket och det är absolut värt att testa :)
 
Topp