Vinsterna beräknas dels utifrån hur det ser ut på servern, alltså gällande dominans och dels baserat på tiden, hur länge servern varit öppen.
jaha så ni vet dessa båda faktorer redan innan servern öppnar? Jäkla dumt uttalande när ni sätter vinsterna innan servern öppnar. och kom inte och säg att det är baserat på vad ni tror det kommer att ta! För det vore att säga att om servern skulle bli mastodont stor så skulle det bli större vinster men det skulle det inte bli.
Supernova skriv inte när du inget vet. Självklart beror vinsterna helt på att servrarna nu förtiden är mindre, går snabbare och ni vill tjäna mera pengar.
Jag är säker på att jag har koll på det här, så oroa dig inte för det.
Min post gällde skillnaderna mellan vinsterna på de nya, kontra de riktigt gamla servrarna som stängt. Vi har fortfarande en del servrar kvar att stänga som inte ens har en förutbestämd vinst, och det är på dessa vi tittar på dominans, tid och liknande.
Men mycket riktigt vet vi självklart inte hur många spelare, eller hur lång tid en server kommer få innan den startats. Vad vi däremot vet idag är att den kommer att stängas. Vi vet också nu, med facit i hand att det går fortare och snabbare att komma till stängning än det tidigare gjort.
Sen säger det sig lite självt att Innogames inte kan lägga till pengar för att hålla servrarna öppna, det kostar att ha en personalstab, serverhallar, programmerare osv. Det ska alltså komma in ganska mycket från premförsäljningen för att det ska börja bli inkomst av att öppna en server, kostnaden är ju lika stor om det rör sig om 500 spelare, eller 5 000 spelare.
Alltså blir vinsterna lägre när man nu räknar med en kortare server med färre spelare. Å andra sidan har ju de som spelat de gamla servrarna också förmodligen även haft premium under betydligt längre tid och ska självklart ha lite högre vinster.
Därför går det inte riktigt att jämföra de nyöppnade servrarnas vinster, med de som faller ut på de gamla. Förutsättningarna för stängning har ändrats ordentligt sen den första svenska servern stängde, och idag vet vi att livslängden på en nyöppnad server inte kommer i närheten av de gamla. Och utifrån det har även vinsterna justerats.