Vinnarna i våra jubileumstävlingar är....

DeletedUser

Guest
Här följer vinnarna i de olika tävlingarna i samband med Tribalwars.se's 6års jubileum!

Det har varit svårt att välja bland bidragen, men till slut har vi enats om dessa vinnare!


Tävling 1

Plats 1 - FaZe-LuSEr
En dag i min by

Ja, jag hade precis blivit paladin för en stor by. Jag gick ett varv runt för att kolla hur mina arbetare jobbade


Först gick ner till min lergrop och pratade med min kära arbetare. När jag frågade hur det gick sa han ''min spade och jag jobbar på dygnet runt. mr Aladin det funkar som det ska tack!''

Nöjd och belåten gick jag vidare till mitt sågverk. Herr lans stod och sågade trä i sin bod. Även här frågade jag hur det gick. Han bugade inför mig och svarade: jag sågar på för fullt, och får in ganska mycket trä från skogen här. Men ack, jag skulle gärna vilja ha en ny såg om det inte är för mycket besvär. Jag svarade ''självklart'' och vandrade till marknaden,. Sedan bytte jag några lerklupmar mot en ny såg. Herr Lans blev överlycklig när jag kom tillbaka så jag log och gick vidare till min järngruva

I gruvan såg jag direkt 8 män. Den hackade och grävde och jag frågade dem: '' hur går det för er här då?''
Till mitt svar fick jag att dem, ville ha fler vagnar att lasta allt järn på. Så jag antecknade det på mitt block med min penna.

Sedan besökte jag smedjan. Där jobbar mr Collins och hans son. Dem verkade ha det ganska lugnt för tillfället, eftersom mina män redan kunde göra dem flesta av alla vapen.

Sedan gick jag vidare till mitt stall. Där hästarna utbildas med trogna ryttare som rider på dem. Dem tyckte att deras spioner inte funkade så bra. När dem spionerade i byar så var inte fiendens män hemma, så dem fick ingen information. För att lösa problemet så gav jag dom mitte teleskop . Nu kan dem se på mils avstånd.

Härnsäst skulle jag gå till verkstaden, men där ar inte herr och fru Martins hemma så jag gick vidare till baracken istället.


Där verkade dem ha problem. När dem gjorde yxorna gick det långsamt, så deras önskemål var fler arbetare så jag var tvungen att skriva det på min lista också.

Sen tog jag en promenad till bonden Åke. Han hade en fin åker som gav alla mina arbetare mat. Han sade till mig'' Herr Aladin, min åker är väldigt liten, om det skulle gå begär jag om att utöka den så att alla byborna får mat.'' Så även det fick jag skriva upp på min lista



Slutligen gick jag till byns högkvarter, där mina bästa män satt vid ett bord och diskuterade krig. Där sätt min diplomat, krigsplanerare och adelsmännen. Jag gick förbi bordet igenom en lång gång . Sen kollade jag på mitt block. Jag läste och bad alla i högkvarteret att bonden, järnarbetarna pch baracken behövde uppgraderingar. Dem började genast jobba på att uppgradera farm till 24, barack till 17 och även järngruva till 20.

Jag kände att mitt jobb var klart, så jag gick tillbaka till min vapenkammare på jakt efter min lykta
Plats 2 - qwerzzer
ah! jag känner mig svag det är kalt och blöt i det mörka dystra gräset. Jag ser ljuset det lyser starkt där borta på andra sidan skogen. jag hör musiken av dom segrande som firar och förstår att vi gåt under och att jag är ensam. jag fatar att vi borde varit mer defensiva! vad tänkte dom med? eller var det vi som inte tänkte?
jag vet inte jag bryr mig inte men jag har lovat att aldrig ge upp. Vad som en händer.
dom plundrade och dödade alla. Alla! ö föresten inte mig jag den enda den minsta svagaste och fulaste vad ska jag göra? jag måste ha en plan för att överleva. jag kolar på himlen det börjar bli ljust snart. jag måste förbereda mig för krig jag ska göra det jag alltid velat göra visa att jag den korta svaga också kan slås! jag kommer att vänta på att dom sjickar ut första farmen 6:00 då öppnar dom muren kommer jag bara in kan jag klara det.
jag börjar packa nu på med rustningen av min fader och fram med svärdet! ingen ska döda mina vänner ostraffat!!!

nu är det dags! jag rusar in och dödar snabbt mur vakterna nu tar jag och krossar baracken pang! boom! det var easy! dags för lite svårare här står dom redo minst 100 st står och väntar på mig men dom e fulla från igår! 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,20,30,40,50,70,90,100. som sagt träning ger färdighet!

Tävling 2

Plats 1 - Sweca95
Isabelle, det var en kväll
Du var vred, vi låg i sked

På kartan det vill säga, inget annat jag skulle greja
Men när du, en stamfrände, bokade en hel kontinent för att på mig få stopp
förstod jag att du skulle få betala, därför ska jag dig adla opp.

Även om jag hatade dig på 17 åt jag upp ilskan som ett bär,
för trots allt det var ju i dig jag var kär.

Jag trånade med fruktan och fängslan,
jag var alltid genomfrusen i ängslan.

Att du en dag slutligen skulle få nog,
och adla mig samtidigt som du slog,
mitt hjärta i bitar och blod,
för att göra mig till en ynka klenod.

Men när jag häromdan klev ut från en bio,
förstod jag plötsligt betydelsen av vår trio.

Du, jag och kåken - alltid uppsåt till nån av bråken.
För dina känslor för mig var ekvivalenta, med dem hos en sablans värmlandsjänta.

Vår kärlek var en ros och blev en kvist - fördömd att förmultna till sist.
En pion utav ilska och hat, krossad och sprucken på ett fat.
Dömd att vissna i glömska, att aldrig få chansen att grönska.

Det här var allt jag ville säga,
jag hoppas du addar min fejja.
Om inte annat har vi ju skype,
men nu kan vi väl undvika en fajt?
(läses helst med grov östgötska)

Plats 2 - FagAlot
Dikten:

Det var planerat att jag skulle spela med academy of BMF i värld 21
Något gick fel, ja något gick inte rätt

Jag blev lurad och ni mig började farma
Det är alltid trevligt att se folk drabbas av karma

Ni hälsade mig att jag var körd
It was the best story i ever heard

Eran huvudstam beslutade sig för att ge er sparken.
det var roligt att se er jämnas med marken

Jag deltog även på ett litet hörn
Karma strikes back, you better learn.

Plats 3 - FaZe-LuSEr
Erik är den värsta fienden jag mött, han snipar han adlar, han är aldrig trött.
Så fort kriget startar och offbyar väcks, han deffar och adlar och våra poäng sänks.


Jag minns en natt när jag skicka ett tåg, med fyra små adlar mot Eriks by 2. Han lyckade döda dem en efter en , så att bara rensen kom ensam hem.


Jag tänkte jag har ändå offen kvar, men ack, då blev backtracken uppenbar

Detta var bara en liten historia, och all cred jag skickar till Erik den stora.

Plats 4 - GranberG
Det var en kall våreftermiddag år tvåtusenelva.
Vi var starka, vi själva.

ICA-lagret med vänner slogs
mot stackarna WAAWALs gods

Ledaren där hette grafcrew.
och han stod ej en chans mot ICA-Stigs crew.

Stackaren hade inget ont gjort
Förutom att hans byar låg där som en lort

Området erövrades med bravur
Och Grafcrew blev då sur

Tävling 3

Plats 1 - mrsbigmama2003
"Ett spel som en människa fäster sig vid,

kan verka i oberäknelig tid.


Det kan framkalla glädje i nöd och lust.

Det kan uppväcka obehag som i en pust.


Ja det kan påverka livet på jorden.

Så slarva inte med orden.


Någon som inte med orden slarvade

och garanterat inte satt och larvade


det var min kompanjon

vars svärd alltid lydde tron


probablymaybe min gamle vän

visst hade vi kul med avslutningen


att tillsammans visa ensam är stark

att med envishet och erfarenhet vinna mark


tillsammans med vår tredje kompanjon

patrik11 utan tvekan tog plats på sin tron."


Denna dikt handlar om probablymaybe/mintcream/patrik11/mfl en spelare som jag ofta spelade med i samma premade. (v13,v14,v15,HP4,v7) Som absolut sista grej innan jag la ner tw spelade jag HP med honom och en till person (Sir Ludde) i runda 5. Vi ville visa att det inte var någon vidare prestation av tidigare vinnare att vinna en sån liten värld med så många som 19 konton (varav många hade cospelare (HP4, Bishey)), samt att vi ville visa hur bra man KAN spela om det är flera på ett konto. Sagt och gjort, och utan att skryta så hade nog tvåan (i vår stam) , 80k när vi hade 600k. Och det efter att våra fd "vänner" bestämde sig för att anfalla oss mitt i natten, vilket slutade med att vi adlade bort dem helt och hållet. Dessutom roade vi oss lite med att kalla oss "patrik11", för att anspela på att vi var 11 år och ledde till att många ibörjan kom med hot om att starta om osv, tji fick de :).

Plats 2 - lootrux
Den byxlöse japanen hallonsoda skickar sina trupper i strider som svider,

Han tappar byxan varje gång trupperna slår i muren, likt lemuren så kommer han sova bort största delen av turen

Han slåss för sitt namn han slåss för sin stam enbart för att komma hem i min famn

dennis the mennis, han köttar din by medans du inte ens orkar bygga mur! (dexter morgan got pwned by a lemur)

detta är en hyllning till hallonet som står kö för en hel stam, han är vår stora man!

Plats 3 - Sweca95
(Dikttyp: Limerick)

En dag klev på världen in Seren
Hon stånkade, stönade och nuksen bara ven
ty hennes mål var att alla förvandla
till en rykande hög på vilken hon dansa mamba
Ack, se upp så du inte blir flammans första gren.

(Rim:)

En gren förkolnad av en tvist
grå eller adlad till sist
avhuggen av yxmän till denna best
som alltid kommer erövra mest
ty hennes adlar, de kommer till häst.

Så avskräcks nu av dessa ord
och ge henne dina byar som klenod
det är ingen mening att slåss
för Seren är en hög levlad boss
Ack ingen kommer skonas - utom jag, förståss

Notera att parenteserna endast är där för att förtydliga vilken typ av lyrik det är i vilket stycke. Det är en och samma dikt.

Plats 4 - FaZe-LuSEr
Om jag fick välja en spelare att ha i min stam, skulle det nog ändå vara Adam. Han kämpar för stammen och hjälper dem små , han snipar och retakar då och då

Jag tror nog aldrig han förlorar i start, när andra har spjutmän har han stall 3 såklart.

Det bästa med Adam är han att han hjälper andra , deffen han har får va ute och vandra .

Men sen tar han också alltid ut dem bästa, när 1an är borta tar hannars ut nästa

Ja, han är även en bra diplomat, all cred till Adam min kära soldat <3


Vi ber att få gratulera alla vinnarna, och som vanligt kontaktar man supporten med en ticket för att få ut sin vinst!
 
Topp