Vinna en värld

DeletedUser

Guest
Nino sa:
Världen stängs också för nyregistreringar då den uppnår 300.000 byar.

Ett antal frågor på detta tema har ställts de senaste veckorna. Nino förärade oss med detta svar för några dagar sedan. Detta svar var inte helt solklart det heller. Det är framför allt ordet också regeln som gör svaret svårtolkat. Är svaret ovan det enda sättet på vilken en värld kan stängas för nyrekrytering eller finns det andra? Ordet också gör att jag misstänker att det finns andra sätt på vilka världen stängs.

Någon från spelledningen som har lust att utveckla detta?

Kan man måhända få veta vilka regler som gäller eller är reglerna för spelet en liten "hemlis" för den innersta kretsen?
 

DeletedUser

Guest
När en stam äger 60% så stängs världen för nyrekrytering...


Eller är jag ute och cyklar på en trehjuling ?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Men kom igen?! Kriga på och så märker du den dagen världen stänger, kan faktiskt inte förstå att det skall vara så hett samtals ämne. v6,v8 är de enda världarna jag vet som är på gränsen till att stänga rekryteringen på. :)
 

DeletedUser

Guest
Men kom igen?! Kriga på och så märker du den dagen världen stänger, kan faktiskt inte förstå att det skall vara så hett samtals ämne. v6,v8 är de enda världarna jag vet som är på gränsen till att stänga rekryteringen på. :)

V4 ligger väl ganska bra till oxå :D
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
En värld stängs då den inte anses dra någon nytta längre. När en stam har så pass mycket poäng eller arv av en värld att det inte längre är lönt som annan spelare at spela emot denna stam.

Var 60% härkommer ifrån har jag ingen aning om. Men om 3 stammar delar, en 60% de andra två 20% var, så kan det fortfarande hända mycket spännande. Alltså, världen vinns inte, utan stängs möjligtvis för registreringar.

En värld kan (notera) också stängas då den når 300.000 byar, för det får helt enkelt inte plats mer. Detta händer ofta, men på servrar som .net, .de, .br, .pl. Alltså de större versionenerna. På andra versioner så tar det lite längre tid.

När en värld på .se skall stängas är det ingen här i Teamet som kan säga. Inte ens jag som säger till när en värld stänger kan det säga just nu, för jag anser fortfarande alla världar spelbara.

Alltså, slutsummering. Världen vinns, när den är så pass dominerad att det inte längre är lönt att ha den öppen. En värld stängs för nyregistreringar när den antingen når 300k byar eller börjar komma mot en slutspurt, då det längre inte är lönt att släppa in nya spelare.
 

DeletedUser

Guest
Borde egentligen inte spelarna på världen ha något att säga till om, om världen fortfarande anses "spelbar", om man kollar till hur stora stammarna är, byar osv.
 

DeletedUser

Guest
Kan ni inte lägga detta svar på tillkännagivande? Så folk kan sluta tjata om den här eviga fråga nån gång..
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Inte ens jag som säger till när en värld stänger kan det säga just nu, för jag anser fortfarande alla världar spelbara.

Feel the power of god! :) sry för Of-T.

Tycker som trashcan73 att ni gott kan lägga det svaret i tillkännagivanden så slipper den frågan komma upp x antal gånger i veckan :)
 

DeletedUser

Guest
Äntligen ett svar! Kanske inte det svar jag ville ha, men ett svar var det i alla fall. Håller med om att det borde läggas upp officiellt någonstans.
 

DeletedUser

Guest
Är väl svårt eftersom att innogames först stänger en värld när dem inte längre tjänar pengar på den. Om dem skulle säga något bestämt så skulle dem kanske inte tjäna riktigt lika mycket pengar..
 
Topp