Vill du har jul-fred?

Vill du ha fred under julen?


  • Totalt antal röstare
    102
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag ser bara 2 rättvisa lösningar på det här.

1.Stäng ner allt, och då menar jag ALLT.


2.Ingen fred.
 

DeletedUser

Guest
Nu jävlar vill jag ha jobbfred också då. Ingen ska då kunna skicka attacker på mig när jag jobbar eller tar hand om mina barn. Döp om spelet till tribalfred istället, där alla har fred. Ska det vara rättvist så ska det vara för alla.

Antingen stäng ner helt och hållet eller inte alls. Ska inte få några varor eller kunna bygga trupper under tiden.
 

DeletedUser

Guest
Tidningar kommer på Julafton, kosorna måste mjölkas på annandag jul. Israel attackerar Palestina på juldagen.

HAllå världen står inte still för att det är jul.
 

DeletedUser

Guest
lite sjukt att alla simcity h*ror på v6 ska få massa res nu, för admins ska lägga sig i våran diplomati.

Borde vara upp till stammarna ifall de vill be varandra om vapenvila, inte upp till admins.
 

DeletedUser

Guest
lite sjukt att alla simcity h*ror på v6 ska få massa res nu, för admins ska lägga sig i våran diplomati.

Borde vara upp till stammarna ifall de vill be varandra om vapenvila, inte upp till admins.

jo men i fjor var det två etablerade stammar.

Som hade jul fred(mellan den 22 och till den 2 jan)

detta var båda sider med om.

men läste sen 2 timmar innan nyår (tror jag)

att den enna stammen hade börjat kriget redan.

om man skulle få plannera julfreden och bestämma om det ska gälla eller inte så kommer folk ljuga.
 

DeletedUser

Guest
jo men i fjor var det två etablerade stammar.

Som hade jul fred(mellan den 22 och till den 2 jan)

detta var båda sider med om.

men läste sen 2 timmar innan nyår (tror jag)

att den enna stammen hade börjat kriget redan.

om man skulle få plannera julfreden och bestämma om det ska gälla eller inte så kommer folk ljuga.

aha?
finns inga regler i spelet om att ljuga, och stammar får bryta avtal hur de helst vill, för SPELARNA styr diplomatin.

Hur fan skulle det vara ifall admins gick in och avbröt ifall en stam anföll en annan utan att först varna, så deras IAP/Allians kan lösas upp officiellt?

Bullshit imo.


Power to the people!
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte bestämt mej om jag tycker det är till fördel eller til nackdel med julfriden än...

Dock måste jag ju säga, sluta klaga, de finn en omröstning ifall vi vill ha julfrid eller inte, och tyvärr verkar det som att Ja-sidan har liiiiite fler anhängare än Nej-sidan..
Så då finns det inget annat å klaga på än våra kära medlemmar, eftersom det är vi som röstat fram (om det nu slutar på Ja) att vi vill ha julfrid...
 

Bright

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har inte bestämt mej om jag tycker det är till fördel eller til nackdel med julfriden än...

Dock måste jag ju säga, sluta klaga, de finn en omröstning ifall vi vill ha julfrid eller inte, och tyvärr verkar det som att Ja-sidan har liiiiite fler anhängare än Nej-sidan..
Så då finns det inget annat å klaga på än våra kära medlemmar, eftersom det är vi som röstat fram (om det nu slutar på Ja) att vi vill ha julfrid...

folkomröstningar är bara ledande av god anledning, majoriteten har nästan alltid rätt, då vem som helst får vara med i den ;)

att säga emot är svårare än att hålla med, plus till dom som står på sig.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Ja! 6692
Nej! 972

Tycker det säger det mesta. De är ju inte direkt så att de skulle vara första gången med julfred. VI hade det förra året och alla klarade sig galant.
 

DeletedUser

Guest
Ja! 6692
Nej! 972

Tycker det säger det mesta. De är ju inte direkt så att de skulle vara första gången med julfred. VI hade det förra året och alla klarade sig galant.

kan du kanske stänga ner servrarna helt då?

Lite orättvist om alla sim-city spelare på v6 som inte har några trupper men höga resurser ska kunna växa under 5 dagars tid, medans vi andra bara ska sitta där och titta på.

snälla, stäng ner HELA tw isf.
 

DeletedUser

Guest
kan du kanske stänga ner servrarna helt då?

Lite orättvist om alla sim-city spelare på v6 som inte har några trupper men höga resurser ska kunna växa under 5 dagars tid, medans vi andra bara ska sitta där och titta på.

snälla, stäng ner HELA tw isf.

men samtidigt kommer de aktiva spelarna på v6 ha 3-10 byar så de lär inte förlora så jävla mycket och kan ta in resuser i sina nya förre detta sim city byar.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Någon frågade tidigare om detta finns någon annanstans. Ja, .net har också julfred. .de har också julfred.

Men de är så det ligger till. Inga anfall kan bli utförda. Ni kan fortsätta jobba som vanligt och återbygga era trupper. Se till att ni inte har anfall som ligger i den 23 december bara. Sen blir de ju bara spännande för alla krigare igen. Mer trupper att döda. De borde man ju inte klaga över. =)

Supporten tar ju lov dessa 3 dagar också. =)
 

DeletedUser

Guest
Någon frågade tidigare om detta finns någon annanstans. Ja, .net har också julfred. .de har också julfred.

Men de är så det ligger till. Inga anfall kan bli utförda. Ni kan fortsätta jobba som vanligt och återbygga era trupper. Se till att ni inte har anfall som ligger i den 23 december bara. Sen blir de ju bara spännande för alla krigare igen. Mer trupper att döda. De borde man ju inte klaga över. =)

Supporten tar ju lov dessa 3 dagar också. =)

kan man anfalla barbar byar.

och om det blir problem på serverna ta tyskarna hand om det?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Någon frågade tidigare om detta finns någon annanstans. Ja, .net har också julfred. .de har också julfred.

Men de är så det ligger till. Inga anfall kan bli utförda. Ni kan fortsätta jobba som vanligt och återbygga era trupper. Se till att ni inte har anfall som ligger i den 23 december bara. Sen blir de ju bara spännande för alla krigare igen. Mer trupper att döda. De borde man ju inte klaga över. =)

Supporten tar ju lov dessa 3 dagar också. =)

Men ninó, kan du inte låta v6 va igång för de som spelar? De kanske vill farma newbs?
 

DeletedUser

Guest
Men ninó, kan du inte låta v6 va igång för de som spelar? De kanske vill farma newbs?

ja men då får man ju slåss för det :D

och med eller utan jul fred.

så kännar man på att vara här 24/7
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om ingen har skrivitdet här. Det gäller väll inte fred på speed? Inte för at jag tror jag lirar då men det fins ju andra och aknsek är det en speed runda. Dock aknske inte övervakningne är så stor btw IRL går före.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp