Vill du har jul-fred?

Vill du ha fred under julen?


  • Totalt antal röstare
    102
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ja! 1958 85.2%

Nej! 340 14.8%


Avlagda Röster: 2298

detta är röstningen som admins startade.

detta talar ett tydligare språkän vad denna tråden gör.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
ja ofol, TW består till 85% sim city fans och 15% warriors.

^^ kan juh bara gissa va ja rösta.

Sen de som har prem och ej får kriga? borde de ej få rösträtt då de förlorar dagar på att leka sim city något de ej vill?/vill

Nej, vafan är detta. Här sitter man och påpekar war i tribalwar, och sen julfred - wut the hell.

Helt seriöst, varför avbryta krigen pga irl? vah, va är detta. Klart att ingen lär starta krig, men låt pågående krig fortsätta.

Nej till Julfred, upp till var och en. Inte sim city fans.
 

DeletedUser

Guest
ja ofol, TW består till 85% sim city fans och 15% warriors.

^^ kan juh bara gissa va ja rösta.

Sen de som har prem och ej får kriga? borde de ej få rösträtt då de förlorar dagar på att leka sim city något de ej vill?/vill

Nej, vafan är detta. Här sitter man och påpekar war i tribalwar, och sen julfred - wut the hell.

Helt seriöst, varför avbryta krigen pga irl? vah, va är detta. Klart att ingen lär starta krig, men låt pågående krig fortsätta.

Nej till Julfred, upp till var och en. Inte sim city fans.

1 Jag anväder PK.

2. jag är inte sim city spelare

3. Jag röstade för förslaget.
 

DeletedUser

Guest
1 Jag anväder PK.

2. jag är inte sim city spelare

3. Jag röstade för förslaget.

detsamma här, kommer inte ha någon möjlighet till en dator under julen och är då glad om inte min PK visar sig vara betald i onödan, genom att mina byar försvinner :(


Dessutom misstänker jag att om jag försökte hitta någon no-lifer eller någon med en annan religion att sitta KÖ så skulle nog den personen redan ha så många konton att man inte kan räkna med något vidare engagemang
 

DeletedUser

Guest
Ifall alla är så rädda för att fienderna ska bygga trupper, förlora dagar av PK, bygga sim-city kan man väl stänga ner TW.se i någon/några dagar istället då, så kan ingen göra något alls och man kan göra något annat än att sitta vid TW för en gångs skull.
 

DeletedUser

Guest
Ifall alla är så rädda för att fienderna ska bygga trupper, förlora dagar av PK, bygga sim-city kan man väl stänga ner TW.se i någon/några dagar istället då, så kan ingen göra något alls och man kan göra något annat än att sitta vid TW för en gångs skull.

Bästa förslaget hittils. Det skulle jag lätt rösta på:)

Jag bryr mig inte om hur mycket liv andra väljer att ha, men att utnyttja julen som attacktid för att man vet att andra inte kommer vara aktiva är så jävla drygt
 

DeletedUser

Guest
Jag röstade självklart JA, tycker att folk ska ha en chans att umgås som normala människor med familjen utan att konstant kasta flyktiga blickar mot datorn.


Fråga: Gäller attackerna även barbarbyarna? Är mest nyfiken :p
 

DeletedUser

Guest
Jag röstade självklart JA, tycker att folk ska ha en chans att umgås som normala människor med familjen utan att konstant kasta flyktiga blickar mot datorn.


Fråga: Gäller attackerna även barbarbyarna? Är mest nyfiken :p

Jupp, attackerar du barbarbyar så blir du bara bjuden på glögg och perpparkakor :p
 

DeletedUser

Guest
Spelar inte roll. Jultomten som nu kommer så kan man ju låna brorsans laptop så länge man har "tomten" på besök :p
 

DeletedUser

Guest
Ja! 1958 85.2%

Nej! 340 14.8%


Avlagda Röster: 2298

detta är röstningen som admins startade.

detta talar ett tydligare språkän vad denna tråden gör.

Har de som röstat ens läst denna tråd?
Siffrorna verkar ligga konstant runt 85 %

Ja! 5178 86.73%
Nej! 792 13.27%

Avlagda Röster: 5970

Jag förstår folk som vill ha fredstider där det bara blir besök men det ska nog införas vid fler högtider/partajtider.

(Jag gnäller inte på resultatet eftersom det var jag som drog igång det hela, nu kommer jag säkert få äta 15k inks den 21:e-22:e bara för det)
 

DeletedUser

Guest
Vaf@n är detta, "julfred", det är ju ett krigsspel!
Är det bara jag som tycker att detta drar ner tribalwars en aning, bör det inte vara valfritt om man vill vara god och skona sina fiender på julen eller om man vill förpesta deras dag/dagar?
Jag tycker att detta är pinsamt, vad blir nästa steg, fred på lussevakan och nyår? kanske påsk och sportlovet, många av de studerande som passar på att resa då ju.... detta är diskriminering mot dom som vill vara aktiva. Visserligen är detta större och omfattar många fler spelare, fast att ha en "julfred" går att jämföra med att ge dom spelarna som i vanliga fall inte är så aktiva speciella förmåner för att jämna ut spelet.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller helt med dig ttg, detta är Diskriminering med stort D. Jag förstår inte hur man tänker, jag menar det står ju "war" i tribalwars och då är det fullständigt oaccetabelt att det blir fred för några dagar. Jag kommer radera alla mina account i protest mot denna rasism och diskriminering.

Jag menar att detta kan leda till ännu mer katastrofer, tänk om man hade fred på posken också? Detta får absolut inte ske. Om man hellre vill vara med sin familj och fira jul får man heöt enkelt skylla sig själv om mna blir rimmad inte mer med det.

allvarligt nu: Jag förstår att man inte vill ha fred på julen, men jag tror folk skulle tröttna på att bli attackerade när de vill fira irl -> lägga av med tw och då tycker jag helt klart att man kan ha fred några dar BIG DEAL
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Har de som röstat ens läst denna tråd?
Siffrorna verkar ligga konstant runt 85 %

Ja! 5178 86.73%
Nej! 792 13.27%

Avlagda Röster: 5970

Jag förstår folk som vill ha fredstider där det bara blir besök men det ska nog införas vid fler högtider/partajtider.

(Jag gnäller inte på resultatet eftersom det var jag som drog igång det hela, nu kommer jag säkert få äta 15k inks den 21:e-22:e bara för det)

dam right, långgående också!

ofol, traitor!
 

DeletedUser

Guest
Nu får jag gå emot dig TTG, för detta är en högtid när familjer samlas..

Ska inte vissa personer kunna slappna av i 3 dagar för att dom ska vara rädda för att bli rimmade på ett SPEL?

Därför: JA klart man ska ha en julfred
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nu får jag gå emot dig TTG, för detta är en högtid när familjer samlas..

Ska inte vissa personer kunna slappna av i 3 dagar för att dom ska vara rädda för att bli rimmade på ett SPEL?

Därför: JA klart man ska ha en julfred

om man tar spelet så seriöst ska man inte spela! öh..dedär säger emot sig självt lite. Men tänk om TTG hellre vill spendera julen framför datorn?

Nino hjälp oss, sätt ett stopp för detta! De ska va krig 365.25 dar om året! Därför man spelar juh. Sen v6 lär ju bli sabbad totalt om man låter farmar skaffa multum med trupper.
 

DeletedUser

Guest
Om TTG hellre vill sitta framför datan på julafton så skulle jag rekommendera harpan eller hjärter för honom, kanske möjligvis MS röj med
 

DeletedUser

Guest
Mer tid till familjen som inte finns

Jag förstår verkligen att majoriteten röstat ja då de flesta spelarna är yngre personer eller har egna barn, för många ev dessa individer är julen en viktig högtid där man bör fokusera på att umgås med släkt och vänner. För mig (och 30% av er andra?) innebär julfreden att ytterligare en normal syssla försvinner under julhelgen vilket lämnar ännu lite mer tid till att göra varken det man normalt sett finner underhållande eller det som många anser vara det viktigaste de har.

Förutom de reella konsekvenserna, vilka givetvis finns både med och utan julefred, innebär det om jag förstått det rätt en snedvridning av konkurrensen i spelet då de som satsat på produktion hämtar in på de som satsat på trupper. En lösning som kanske innebär för mycket jobb för admins skulle vara möjligheten att aktivera ett "tu-fri-läge" under dessa dagar, dvs. att det är upp till varje spelare att välja huruvida de vill ingå i julefreden eller ej. Givetvis skall de som har en familj att fira julen med varken kunna attackera eller bli attackerade.
 

DeletedUser

Guest
TTG du måste softa ner lite nu :rolleyes:
Det är väl mysigt att ta ledigt några dagar och umgås med nära och kära istället för att sitta klistrad vid tribalwars :)
Då kan man ju gå ut och kröka också utan att få ångest dagen efter då man vaknar med 200 röda rapporter ;p
 

DeletedUser

Guest
TTG du måste softa ner lite nu :rolleyes:
Det är väl mysigt att ta ledigt några dagar och umgås med nära och kära istället för att sitta klistrad vid tribalwars :)
Då kan man ju gå ut och kröka också utan att få ångest dagen efter då man vaknar med 200 röda rapporter ;p

Reggade du dig på denna sida, för att du ville ha "ledigt" under julen, lr reggade du dig här för att du ville kriga? Jag hoppas du svarar de andra, annars kan du avsluta ditt konto så slipper du oroa dig för 900 röda dagarna efter jule fridens slut och dina fiender har 4 dagsproduktioner av trupper i dens byar mera att anfalla med...

Tycker detta är så för-**-at olågiskt att de inte e sant, varför finns detta bara på .se servern? Har iaf inte hört något om de på .net...

Vi som inte vill fira jul med familjen, ska vi bli tvingade att sitta ensamma på julen nu när TW kommer att stängas ner (inte gå att skicka anfall) och fundera på hur mycket trupper som kommer att röra sig när fride skyddet släpper natten till den 26/12

Vad motiverar ni eran 4 dygns frid med? Varför från den 22/12 till 25/12? Varför inte starta den 13/12 till den 14/2 lika bra för ni kommer väl snart på att alla hjärtans dag inte ska vara en krigar dag oxå?

Välj nu om ni ska fortsätta med dessa spelförstörande metoder lr om ni tänker låta oss beroende spelare få spela de spelet vi älskar, och låt oss då även få använda ALLA funktioner i spelet ALLA dagar...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp