Tävling Vilket föremål är bäst - och varför?

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Det känns som det är dags för en liten enkel tävling så här i värmeböljan (nog måste det heta värmeslag i ett krigsspel)?

Som alla vet finns det numera föremål - för i princip allt utom möjligen 10% ökad hastighet för toalettbesök.

Vi har attackboosts i olika former, som möts av motsvarande deffboosts. Men vi har också en hel del andra, ökad produktion i olika former, permanenta by boosters, sigill, adelsboosters, förflyttingsföremål, resurspaket och så vidare...

Vi vill veta vilket som är just DITT favoritföremål och varför just detta är din favorit!

Du får välja mer än ett föremål, huvudsaken är att du motiverar alla dina val med vad du ser som positivt med just detta framför andra.

Motivationen behöver inte vara varken lång eller krånglig, men gärna något som man kanske inte spontant kommer att tänka på; t.ex. att attackboost är bra för attackerna blir boostade är ju nästan självklart men att det blir billigare att vara offensiv är inte lika självklart..


Tävlingen avslutas på fredag, den 3:e augusti då de 3 "bästa" förklaringarna kommer väljas ut och författarna belönas med vardera 300 premiumpoäng!
 

hulkjohnsson

New Member
Reaktionspoäng
1
yxboosterflaggan
Ja, den ökar attackvärdet men det är inte det jag kollar på... Ingen förväntar sig [den spanska inkvisationen], ett par yxnukes som står som vägg ;-)
(Speciellt om några vita hästar är med i anfallet så de får se vad tusan slog ut deras offensiv)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sigill för nödläge - Det mest effektiva föremålet för och rädda sina byar nära fronten. Stambuff på 20% + 10-30% extra i paladin deffar så kan du ha hela din uppsamling deff i fronten på några få timmar.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Defensiv spejboost eftersom man kan bygga ett offensivt luftslott och bara låtsas att man har deff.
 

jakten 100

Member
Reaktionspoäng
14
Förflyttingsföremålet är min favorit, varför?

Jo, för att du kan flytta din by till önskat väderstreck! Vem vill inte kunna göra det liksom! Du börjar på en värld, hamnar mitt i en klunga med aktiva, klipska, söta, oberoende och beroende spelare som SuperNova, Tjäder och Abel. Du känner att du inte besitter de kaliber som krävs för att avväpna dessa spelare i ett tidigt skede och behöver fly ut i rimmen för lite andrum. Då är förflyttningsföremålet en frälsning i lagret och gör att du inte bara har större chans att få fler barbarbyar för dig själv i ett mindre aktivt område, du slipper den där farliga militanta ligan av spelare och hamnar istället bredvid ocharmande, dryga, opartiska och oaktiva lirare som du gärna vill adla.. oO
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
TK boost - För att det finns inget annat som ger dig bonusar för TK och vi alla vet hur viktigt det är med +20% för TK när alla hinner först med tunga som assistans.
 

Sh4w

New Member
Reaktionspoäng
2
På krigsfot
-10% resursproduktion
Alla rekryteringstider är 25% snabbare!
Varaktighet: 48:00:00
Gäller för: Alla byar

Varför? För trupper är det viktiga.
 

sebbe16

Member
Reaktionspoäng
9
Hej jag skulle säga jag gillar verkligen kombon utav TK boosten och katta boosten vilken skada man kan göra med det i kriget när man drar ut sina fangs mot FI byar bakom front.
 

suomi simon

New Member
Reaktionspoäng
1
Själv gillar jag byarna som är boostade med 30 % av varje resurstyp. Väldigt bra första by att adla, början av alla spel är det segt med resurser om man inte preemar och slösar en hel del på det, där kommer 30 % resurserna in och är till stor nytta senare in i spelet när man skickar runt resurserna till dem mindre byarna och även ska prägla. Sparar ju även en del PP på det :)
Som andra by gillar jag 33% barrack hastighet. Har man tiden till det är det alltid roligare att vara off spelare, tar man då sin tredje by med 33 % hastighet och använder den som deff så går det lite snabbare att få fram trupperna och en bra grund till senare in i spelet. Det är väl dem två boostarna jag gillar mest och uppskattar mest :D
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Busenkelt, 168h dubbel myntflagga. Gärna i kombination med adlig kungörelse (-10%). Då blir det mycket resurser över till krigsmaskineriet ;)
 

Nolis

New Member
Reaktionspoäng
20
Förutom Sigill för nödläge som är det användbara föremålet för att kunna hjälpa stamvänner i nöd så gillar jag Krigsbefälhavaren, det gör det möjligt att fokusera på trupper men även få resurser över till att lägga på byggnader i högkvarteret.
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Helt beroende på situation och värld.
Men i ett krig är ju "På krigsfot" de mest logiska, lyssna bara på namnet så förstår ni ju att nukesen är klara inom kort ;)

I övrigt är ju 168h myntflagga räligt galen, hört att man isåfall redan kan sitta på 500 mynt på v45 om inte mer! (o jag fick inte den satan på eventet..)
Attack Boostern med 15% yx/lc är dock min absoluta favorit, en paladin nuke med 10% farm o rätt flagga samt 15% boostern, Come at meh...
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Vi har nu valt tre poster här som känns en smula mer... personliga, annorlunda eller bara avvikande - men det här var verklgen inte något enkelt val eftersom alla bidrag på sitt sätt var bra. Men eftersom vi måste välja ut tre, föll valen på dessa:

yxboosterflaggan
Ja, den ökar attackvärdet men det är inte det jag kollar på... Ingen förväntar sig [den spanska inkvisationen], ett par yxnukes som står som vägg ;-)
(Speciellt om några vita hästar är med i anfallet så de får se vad tusan slog ut deras offensiv)
  • För det är kreativt/förvirrande/oväntat att använda en offensiv boost för att boosta försvaret!
Hej jag skulle säga jag gillar verkligen kombon utav TK boosten och katta boosten vilken skada man kan göra med det i kriget när man drar ut sina fangs mot FI byar bakom front.
  • För möjligheten att få ut något mer än OBD från sina deffbyar i krig!
I övrigt är ju 168h myntflagga räligt galen, hört att man isåfall redan kan sitta på 500 mynt på v45 om inte mer! (o jag fick inte den satan på eventet..)
  • För något som är "räligt galet" måste vara bra - och för alla borde ha minst 500 mynt att sitta på!

Vi tackar alla deltagare för deltagandet, och kommer snart lägga ut en ny tävling!

Under tiden passa på att slå ett slag för den nya, fantastiska avdelningen i vår Wiki med vad som är tänkt att bli en komplett lista över de olika föremålen. (Den är fortfarande till viss del under konstruktion) - Föremål

För att få era vinster insatta på rätt konto, skriv ett pm här i forumet till HyperNova
 
Topp