Vilka 5 spelare ÄR Värdiga Vinnare av v 29

DeletedUser

Guest
Som Titeln lyder

Vilka 6 spelare tycker du är Värdiga Vinnare av v29. Plocka ut dom spelarna du tycker har gjort mest avtryck(Krigsmässigt) under tiden på v29

Tar inte ut mig själv då man skall se till vad andra har gjort och inte en själv


Här är min Lista




6- Teknikpata

Wallarn var fruktad av alla och hans offtrupper vandrade konstant, Samt hans op planeringar som kattade sönder motståndare så att dom kunde gråta blod


5 - Whitesh

Jenny som var vaken dag och natt, Var nästan helt omöjligt att ta byar från denna spelare samtidigt som hon var en mästare att ta byar från fiender

4- Mimung

Herregud vad denna man höll uppe Sparta. Köade konstant flera konton samtidigt, Dessutom lät han offen och Adlar rulla från alla kontona han satt på hela tiden.

Nyckelspelare i Sparta utan tvekan

3 - MeOnOff

Herrejesus

Denna spelare skickade sin off hela tiden, Man visste aldrig vad som väntade, En av några få som kunde splita hela offbyar i 6 styckna smårens och kattade hej vilt utan att man kunde egentligen läsa av något mönster.

En spelare som verkligen förtjänade en vinst på v29


2 - Metmasken


Saknar ord för denna spelare, Han är den absolut värsta spelare man kan ha som Fiende. När han bestämmer sig för att vara aktiv så finns det nog ingen som klår honom. Vaken dygnet runt och älskar att nattadla.

När man tror man har slagit ut spelaren så reser han sig på 9 och allt arbete man har gjort mot denna spelare är som bortblåst

Sedan får man bara börja om på nytt, du kan aldrig någonsin räkna ut denna spelare. För tror du att du har vunnit över honom så kommer du att förlora


1 - React


Tobbe Tobbe Tobbe

By far den spelaren som har varit mest aktiv på v29..

Ställer alltid upp med offhjälp, Skickar sin deff så fort någon har problem. MVp rakt igenom denna spelare.. Finns inte nog med superlativ för att beskriva honom

Han började V29 som en vanlig spelare. Han kommer lämna denna värld som en Legend



Finns många fler spelar att nämna, Men då får jag skrivkramp ;)


Jag Vill dock utmärka en spelare som har gjort världens resa på v29. Det har varit en fröjd att se honom utvecklas och han är en spelare jag alltid vill ha vid min sida



Vendetta/Hashtag/Kim K aka Victor


Den utvecklingen du har gjort, Går inte o beskriva hur du var från Början till den person du är nu

Fått extremt mycket skit kastat mot sig, Ibland med rätta och ibland bara fått skit för att du är du.

kan bara bocka och lyfta på hatten för ditt enorma självuppoffrande spel. Hur du hela tiden sätter andra framför dig själv.. Du är helt fantastisk och du kommer alltid att vara på förstasidan i min bok
 

DeletedUser

Guest
Det finns ju ett konto som frontat tre av dessa och gått segrande.....samtidigt.
på dina ord verkar det omöjligt...

Men aa jag vet inte...........................
 
Reaktionspoäng
0
Det finns ju ett konto som frontat tre av dessa och gått segrande.....samtidigt.
på dina ord verkar det omöjligt...

Men aa jag vet inte...........................

Shitbrekears

det är jätte många som förtjänar creed alla har gjort olika jobb.

men att ta inte shitbrekears är dåligt och visar bara man inte har koll. grejen är de fick ett konto som hade 1,1 mille ett konto som var skit byggt, sönder kattad och dålig deffad i fronten. det tog inte så lång tid göra det omöjliga för dem att göra det kontot ett av spartas farligaste frontkonto.

de krigade dag och natt mot torner. de hade press på sig hela tiden, fattar inte hur man kan glömma dem?!..
 

DeletedUser

Guest
Kanske inte avtryck rent krigsmässigt, men jag är flicka, jag får spåra ur...

gsenor1/Shitbreakers - mitt eget konto, men syftar här på Göran. Herrejösses, vilket driv och engagemang (på gränsen till skadligt ;)). Kan inte med ord beskriva vad du betyder för mig <3

Wallarn - oavsett konto/stam; du gör alltid ett grymt jobb! Tänker aldrig mer spela om vi ska spela i motsatt stam igen.

Meonoff - här var inte trupperna hemma länge vill jag säga. Alltid grymt trevlig, snäll och omtänksam, även som fiende.

react - du har imponerat sen dag 1 och fortsätter imponera. Under den där hårda ytan finns världens snällaste person.

Studs - alltid min idol! Jag beundrar dig som spelare, person och vän :*

Victor - Du har dina fel och brister, men vill gärna tro du lärt av dina misstag. Som spelare finns det ingen bättre granne eller stammis, osjälvisk och hjälpsam som få.

V29 har by far varit den konstigaste världen jag någonsin spelat på, det har verkligen varit skitsnackarnas värld och besvikelsen har varit enorm många gånger. Men slumpen ville att vi skulle hitta tillbaka efter att vi gråat gsenor1 och jag ångrar inte en enda minut av den tiden (nej, inte ens när jag förlorade tornbyn). Det har varit fantastiskt att få spela i Sparta och få lära känna folk jag aldrig spelat med innan. Vissa hoppas jag få behålla kontakten med även utanför tw..

Fina bilder du införskaffat dig :)

Ja du och Göran har spelat riktigt grymt under hela v29. Ibland kändes det inte ens lönt att attackera då man inte fick ut något av det :^)

Slumpen va? ;)
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
mm, fått en mabba makeover :)

haha, inte så att vi jagade ett konto, det bara kom till oss ;)
 

DeletedUser

Guest
Fick idag en förfrågan från Tobbe som saknade en Wall of Text alà Jenny på just denna punkten och tänkte avsluta med en god gärning.

Håller mig i dessa listor till de spelare som idag finns i Sparta/Suga. Svårt att göra bra listor overall i världen då många konton har ändrats under tidens gång och långt ifrån alla har orginalen kvar.
Kommer först en top 5, utöver det tänkte jag göra mig lite ovänner med folk ;) vet att de i skrivande stund är mycket snack om hur världen ska avslutas. Vill Suga ge segern till Sparta och finnas kvar som en värdig Rank 2? Kommer de bli krig mellan dem? Kommer en stam att toppas? Många frågor hänger i luften och jag vill passa på att dra ihop en lista om vilka 25 av de totalt 45 spelarna som förtjänar att ta hem vinsten. Mer om det längre ner.


Här kommer min topp 5 värdiga vinnare från Suga/Sparta på v29

5 - Fredgo

Underskattad spelare i mångas ögon och tror att flertal kommer tro jag har med honom enbart för att det är en god vän till mig. Men det finns fler anledningar än så. Som tidigare nämnts så spelar alla efter olika förutsättningar. Richard har under hela världens gång suttit ensam på kontot och dessutom så sitter han 98% från mobil (håller själv på att ta livet av mig av att skicka 5 inks från mobil). Trotts det ligger han idag i hög rank, han har under världens gång hållit sin off ute regelbundet. Ska absolut inte ljuga, de hade kunnat vara väldigt mycket mer, men de va dessutom ett relativt defensivt konto. Ganska dålig på att skicka ut trupper bara för sakens skull, men tar oftast tag i att rensa byarna resterande enbart hoppar över för att de är bra deffade. Så inga problem att skicka offen i väggen, varken för sin eller stammens skull. Ännu en sak som inte ser lika rolig ut i OBA som att träffa nukes som chillar hemma. Dessutom kört mycket på egna initiativ, vilket gjort att flertal sällan sett vad han gjort.
Jag själv har suttit med enbart mobil stundvis då och då, och fattar i ärlighetens namn inte hur man pallar med det. Men ja, alla är vi olika xD
Utöver det så har Fredgo också en hög aktivitet, och har räddat mycket med sin frontdeff och hjälpt till att hålla många byar i fronten. Har dock aldrig fått någon direkt press på sig av anledningen att alla vet att Yinns deff chillar hemma och snabbt och enkelt kan springa till Fredgo om det behövs. Ska medge att jag hade varit nyfiken på hur det hade sett ut ifall det faktiskt hade kommit aningen mer inks på detta konto.


4 - Hengpungen

Enbart originalet på Heng jag snackar om här. Säger inte att resterande som kom in efter har gjort ett dåligt jobb, men här handlar det om att sticka ut, och det var det originalet gjorde.
Har väl ungefär samma sak att säga som medan på Mimung (ändrade ordning på listan när jag skrev in den här).
Heng skulle inte ens in i stammen egentligen, utan för att rekrytera en annan spelare fick vi Heng på köpet (om jag inte minns fel? eller va de Samuel? eller båda?). Oavsett så har de varit en av Spartas aktivaste offspelare och en av dem jag alltid klassat som en fucking pain in the ass att möta. Han har av den anledningen också fått en hel del tryck på sig tillbaka både mot Oense men framförallt Vamp vilket har gjort det kämpigt som nattarbetare och ensam på kontot. Trotts det så har han även under hård press fortsatt att skicka trupperna hela hela hela tiden och vet att flertal i Vamp har varit fruktansvärt irriterad på denne spelaren. Liksom Mimung så finns det otroligt fin utvecklingskurva på denne spelaren från att jag kom i kontakt med han första gången tills idag.


3 - Mimung

Ännu en av Spartas räddare. Samuel kom in på kontot under Oensekriget och hade egentligen inga större erfarenheter på tw att skryta om. Trotts de tog han världen med storm. Ställde upp till 110% för stammen och har imponert som tusan på mig! Visste man att en spelare hade KÖ kunde man med all sannolikhet veta att de va Samuel som satt där och lekte, vilket gjorde att hans egna konto ibland blev lite inaktivare. Bara se Torpeden, konto med bra kapacitet, så fort Samuel kom in som KÖ där så ordagrant sprang kontot upp i öst och flyttade fronten kraftigt.
Både off och deff hölls flitigt ute mot Oense, ställde alltid upp med både off och deff om man frågade honom. När jag och Fredgo dessutom tog vår breake va de Samuel och Heng som tog över ledningen, halvt ofrivilligt. Något de aldrig tidigare pysslat med men ändå skötte väldigt bra i mina ögon efter de förutsättningar de hade.
Även mot Vamp så har kontot gjort lika fint jobb, haft sina svackor när de varit smådött på kontot, men vem har inte det. En spelare jag gladeligen skulle vilja spelar tillsammans med i framtiden.


2 - React

Mitt konto under större delen av Oensekriget och långt innan dess, klart jag måste sprida lite kärlek hit <3 Ska säga att de var med en tår jag släppte kontot, fanns ett gäng spelare i Sparta jag tycker oerhört mycket om, många mycket mindre. Men de som gav mig den där extra spelglädjen på den tiden försvann från stammen. Jag har inga problem att lägga tid och energi på tw, men då ska det också finnas personer i min omgivning som gör det värt det, vilket det inte fanns just då. Jag valde att prioritera IRL och sket en lång tid i kontot, tur för mig så körde aldrig oense då eller märkte det då det kunde gå 2-4 dagar utan att jag ens loggade in. Hade även KÖ en längre tid i hopp om att få upp gnistan, men det hände inte. Så när Tobbe kontaktade mig om att ta över kontot så var det en självklarhet från min sida. Ett rank 1 konto kan inte bara slappa i motgång, utan de måste finnas aktivitet. Ska tilläggas att vid detta tillfälle fanns inga planer på att in i VAMP.
Jag ska medge att jag var väldigt skeptisk till Tobbe dock, hade varit i kontakt med honom ytterst lite på v26 samt v30 och även om han va en OK spelare hade han aldrig visat vad han gick för, och aldrig imponerat på mig utan snarare sett hans sämre sidor. Hade mest fått uppfattningen om tomma skryt och onödigt gnäll overall. Men ja, jag ska medge att jag inte ångrar en dag att jag släppte in honom. Fått se vad Tobbe går för på riktigt nu och ska medge att han gjort ett otroligt bra jobb med kontot. Människa som har aktivitet utan dess like, nästan så man blir mörkrädd ibland. MEN ska dock tillägga att med din brutala aktivitet hade kontot kunnat göra ännu lite mer än vad det gjorde. Och ja, jag vet. De har redan gjort mer nytta än väldigt många andras så inget illa menat. Folk med din aktivitet och inget liv är dessutom guld att ha som grannar, hårt när man vet att grannen kan rädda, om de väl ser det i tid.
Precis i början av Vamp kriget fanns det en anledning att du blev vårt första offer, vilket var att vi förväntade oss att du skulle va en riktigt pain in the ass. Detta avtog dock när vi såg de fanns de som va värre än dig. Dock kommit ett par offensiver titt som tätt på dig, men dessa utan någon större framgång från vår sida. Framförallt ska du ha creed för att triggat igång stammen och legat på dem att hålla inksen ute och gnistan uppe. Sällan jag på en värld med fakegräns sett en stam hålla sig över 1500+ inks/dag i nästan en veckas tid. En gång på 3 veckor som de va under 1000 om jag inte minns fel.


1 - Isa/kåken/göran

Under mina, inte så många år på TW så är just gsenor och shitbreakers ett av de konton som stuckit ut mest. Jag har aldrig tidigare mött samma motstånd som jag gjort mot dessa. Vamp höll under stora delar av kriget en enorm press på Gsenor och det tog lååååång tid innan ens små framsteg syntes. Efter lång tid av press så kunde enstaka byar plockas, men ganska säker på att med en "vanlig" spelare på kontot så hade mer eller mindre hela kontot plockats. Anledningen att kontot slutligen "föll" va ju inte för pga att de saknade kraft, utan ett stambeslut där dessa troget följde resten av stammen.
Tillsammans med att Victor kom in på Kim och ni på Shitbreakers kan jag säga att ni tillsammans står bakom stor del av Sparta/Sugas vinst idag. Kom in på ett litet konto, konstigt uppbyggt och som dessutom fått sig en rejäl slänga med katapulter = inte särskilt bra utgångsläge. Trotts detta, samt att tidigare NG satt på flertal spelare i er front som gladeligen släppte mysiga tornbyar runt era kattade kluster. Mycket inaktiva grannar också, så fanns få spelare att luta sig tillbaka på och förvänta sig deras hjälp. Jag själv som va ett av Vamps aktivaste spelare satt med guldläge runt ert konto som var söndermosat. Trotts de så fanns alltid aktiviteten och trupperna till att hålla byarna. Att man dessutom aldrig hört er egna stam säga ett negativt ord om er utan man vet att mer eller mindre alla älskar och ser upp till er gör er ännu mer värdiga av denna platsen. Det jag varit i kontakt med kontot så dessutom otroligt trevliga även som fiende.

Vet att vissa inte håller med när jag säger det, men personligen så tror jag att utgångsläget hade varit väldigt annorlunda på slutsenariet om inte dessa tre samt Victor hade kommit in. Sparta/suga har flertal duktiga spelare, men jag är väldigt tveksam om ni hade kunnat hålla en front utan dessa utan är ganska säker på att Vamp hade traskat genom hela NG sen vettifasen om ni hade kunnat sätta ett stopp där faktiskt. Jag trodde i ärlighetens namn att Vamp skulle gå segrande ur detta kriget tills dessa tillsammans med flertal andra Oensespelare kom in. Så ni har mycket att tacka dessa för!



The one and only favoriten - Meonoff

Trotts att han inte är med i Sparta/Suga så helt klart värt att nämna. Tror redan de flesta vad vad jag tycker om Meonoff, så vill bara nämna en sak här. Det vore en ära att någon gång i framtiden spela tillsammans med er igen. Herregud, jag är nästan kär i er!


Över till nästa punkt. Om en stam ska vinna världen, vilka skulle det vara?


45 spelare finns, 20 ska bort, 25 får stanna. Vilka blir det?

För de första tycker jag det är en väldigt komisk diskussion. Jag förstår givetvis att alla vill va med i den vinnande stammen. Samtidigt, vad får du för det? Jo 300pp och ditt namn i Hall of Fame. Hade jag varit i någon av dessa stammar hade jag också velat vara i rank 1 så klart, men samtidigt så två stammar som stått vid varandras sida så länge som de faktiskt har så förstår jag inte att det kan bli så stor grej av det. De flesta borde själva veta vilka som lagt sitt liv åt världen, vilka som är anledningen att ni står där ni gör idag. Hur man inte kan anse att visa förtjänar det mer är något jag inte kan förstå. Som jag varit inne på flertal gånger, alla har inte samma förutsättningar. Det finns de som sitter själva på kontot, jobb, barn, fritid m.m. och helt enkelt prioriterar annat framför tw (känn piken göran;) ). Visst ska man kunna få spela trotts om man inte sitter inne hela tiden, men hade jag varit en av de spelarna hade jag inte sett några som helst problem att släppa min plats till en av de som kämpat mycket hårdare än vad jag gjort. 300 prem är ingenting, och mer eller mindre alla i framtiden kommer veta eller få veta hur det faktiskt låg till. Så att de som byggt sina byar, byggt deff och skickat till fronten kan anse sig mer värdiga än de som krigat för sina liv och suttit dygnet runt, det är i mina ögon omöjligt att förstå, även om såna spelare också behövs så no offence. Men skillnaden är att det kan vem som helst göra.
Vad jag ville komma fram till är alltså att jag inte förstår de som vill ha ett krig mellan Suga och Sparta. Fine om man vill det för att det är kul och att alla vill. Men att ha det för att sålla bort de ovärdig, det förstår jag mig inte på, för utan varandra hade ni inte stått där ni står idag. Jag hade hellre stått som en värdig tvåa än att göra mig ovän med de jag stått sida vid sida med en lång tid. men det är jag det.

Ahhja, nu snackar jag bara skit. Såhär ser den värdiga stammen ut i mina ögon. Att tillägga är ju dock att de skett och gjorts saker bakom ridåerna som jag personligen inte har en susning om, så ta de inte på tok för allvarligt. Det är dessutom inte i rankad ordning, utan bara topp 25 vs resten overall.


Spalere - Motivering

1 Shitbreakers - Motivering finns i topp 5.

2 React - Motivering finns i topp 5.

3 Mimung - Motivering finns i topp 5.

4 Hengpungen - Motivering finns i topp 5.

5 Fredgo - Motivering finns i topp 5.

6 Hashtag Förlust - Spelare jag velat fram och tillbaka om jag vill se här eller inte. Oensespelar som sa han skulle gråa, gick emot stammen och gjorde inte det. Hamna i Vamp för att sedan gå till Sparta. Kvittar vad CJ säger, i mina ögon kommer jag fortsätta tro att det är för att välja den enkla vägen. Gjort bra krigsmässigt jobb, även om det varit mycket egoistspel, just den moraliska biten jag har oerhört svårt för här.

7 Murmeldjur - Ännu en Oensespelare som välkomnades till Sparta. Gjorde ett starkt jobb för Oense, inte visat sig lika hårt mot Vamp men fortfarande värdig en plats.

8 Iggyiguana88 - Mer om denne spelare längst ner.

9 Mr sporting - Ganska litet konto, mycket front, mycket tryck. Vissa offensiver ska jag medge att det nästan var pinsamt dåligt från kontots sida, men de flesta så har det hållit bra. Även köttat på bra tillbaka, framförallt kunglig på höja antalet inks.

10 Lovek - Spelare som levt mycket i de tysta, men trupperna vandrar regelbundet. Omöjligt att läsa av dennes nukes/fakes/fangs.

11 Kung balder - Ska väl inte ge orginalet så mycket creed här utan Studs som fick fart på kontot. Själv inte mött spelaren så mycket, utan mestadels hört gott från både fiende samt egna stammen om att spelaren i fråga är en fröjd att spela med.

12 Kim kardashian - Victor, victor, victor. Hade kunnat skriva en novell på denna punkten. Men håller mig till att säga att du gjort ett otroligt bra jobb krigsmässigt och gjort en fantastisk resa. Ännu finns mycket att bevisa för att jag skulle sätta mig i samma stam som dig igen, men du är på god väg när det kommer till att hålla ditt ord till mig.

13 Wolffie - Slacker under större delen av Oensekriget. Först mot Vamp det blev riktig fart där, riktig luring är du! Ännu en spelare som gillar dra iväg en miljon fakes, bara för att de är kul -.-

14 Raxio - Syns inte tydligt på OBAn då mycket går mot stacks, men absolut inte rädd för att vägga offen. En av de spelare som nukeat mest i min front.

15 Permabannade - Aningen gnällig och bitter i sina perioder. Hade fantastiskt fint tornkluster i norr som band onödigt mycket deff och användes pinsamt lite. Trotts det bra att hålla trupper ute och skulle stanna i min topp 25.

16 Willis100 - Spelare jag själv i ärlighetens namn har NOLL KOLL på. Visste knappt han spelade i stammen. Litet och deffensivt konto, men hört mycket gott från flertal i stammen om att spelaren i fråga är aktiv och hjälpsam som få. Stort minus dock med sån front med knappt adla. Även om man själv saknar offen finns det alltid att hämta.

17 Nodus - Otroligt sköna pojkar! Konto som haft sina upp och nedgångar när det kommer till aktiviteten. Men överlag så fanns inks alltid ute, bra OBA med tanke på att kontot under lång tid varit relativt litet.

18 Kattgumma - Min solklara favorit <3 Sötare människa får du leta efter, ibland för söt för en ledningsposition dock. Absolut inget konto som gjort skrytsamt mycket utåt, men hjälper till i alla lägen som går och var framförallt en otrolig moralhöjare under tuffa tider.

19 Edwardolsson - Spelare som i mina ögon har en fin utvecklingskurva. Ju längre världen gått så visar han mer och mer vad han går för. Det fanns absolut inte särskilt mycket kunskap där till en början, men stor vilja och engagemang.

20 Kungenmax - Spelare som aldrig varit i front mot mig, utan utgår mest ifrån vad jag hört från Vamps västliga spelare.

21 Rooskim - Detta enbart för orginalets skull. Otroligt gulliga att ha kontakt med. Dock inget konto som stuckit ut över det vanliga men gjort ett helt klart godkänt jobb.

22 Greve moltke - Samma här, inget som stuckit ut, men bättre än flertal andra.

23 Lord de camp - Lite delade meningar här. Vill minnas kontot hade stora problem mot Oense, mycket kö hjälp, ingen vidare struktur men tog åt sig, och hade en vilja att utvecklas. Ska dock erkänna att jag inte följt den utvecklingen särskilt väl utan denne är lite av ett frågetecken.

24 Best dragon - Saknade länge front, men ändå fin OBA, mycket nukes landat från denna. Jag tror (?) dock att mycket att detta skedde via KÖ så är väl lite tveksam här.

25 Super mario - Även en spelare som är lite oklar för mig. Väldigt mycket bättre spelare än vad hon visat sig på v29 pga andr prioriteringar. Blev aktivare först när världen mer eller mindre var vunnen, vilket är ett starkt minus.

[*]-------------------------------------------------------------------------------

26 Vallymountain - Gjorde en hel del nytta men katapulter, dock ingen särskilt duktig försvarsspelare.

27 Wervin - Spelare som i mina ögon förstört mer genom dumma bytapp än vad de faktiskt gjort nytta.

28 White dragon - Spelare som i mina ögon förstört mer genom dumma bytapp än vad de faktiskt gjort nytta.

29 Kung salomo - Stark spelare i Oense, men anser inte förtjänt av en plats genom att starta med Sparta och IA de som finns över.

30 Johodu - Spelare som i mina ögon förstört mer genom dumma bytapp än vad de faktiskt gjort nytta. IAs för tillfället.

31 Yinn - Ska medge att jag är impad att någon kan adla sig så stor genom enbart barbs, hålla så hög rank men ändå göra så lite i krig. På ett vis imponerande, men absolut ingen spelare jag skulle vilja ha i min stam. Dock hört historier om han psykologiska krigföring. Kan meddela dig en sak; det funkar icke.

32 Lunkis30 - Hade sina perioder mot Oense, vissa dagar hemsk, vissa dagar bättre. Utöver inget som imponerat på mig.

33 *pogi* - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

34 Belgarion71 - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

35 Lord D - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

36 Samak - Väldigt intressant person. Vill inte påstå det finns så mycket skicklighet, konstigt uppbyggda byar osv. MEN ska ge creed. Random nukeadels var och varannan dag. En adel på 15 olika byar,förr eller senare missade man lojen va låg på någon. Enda spelaren som verkade inse hur enkelt de faktiskt vore att nukeadla kattade kluster av mig.

37 DarkQueen - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

38 Solskensnisse3- Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

39 Vildas mamma- Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

40 Den vilda - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

41 Wikingknug - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

42 Rebelmike - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

43 ironMaid3n - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget,
och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

44 Vegehairian - Anser inte spelaren i fråga gjort något imponerande i kriget, och ska i ärlighetens namn säga att jag knappt visste spelaren fanns.

45 Bagarn - Hade varit med i min topp 25 om det inte vore för att spelaren i fråga slutat.



Det finns en anledning att jag som tidigare ville nämna just Iggy lite extra. Jag vet att det bland spelarna som hamna i bottnen kommer komma massa med snack. "Jag är deffspelare", "om du visste hur mycket min deff har hjälpt andra", "ni hade inte klarat er utan min deff" osv. Då mestadels av de som hamnade i bottnen är defensiva spelare. Ja, absolut de behövs också. Det finns dock en stor skillnad på dessa och frontspelare. Spelarna behövs inte, deras trupper behövs. Vem som helst hade kunnat adla byarna, och skicka ut exakt lika mycket deff. Ni kan åka iväg en månad, vem som kan ta kö. Försök hitta någon som vill Köa ett frontkonto en månad? "Nej Samuel, du räknas inte".
Hittar man mot förmodan ingen kö till dessa safekonton så kan min mormor hoppa in där och göra ett lika bra jobb. Att dessutom skylla på att man inte har front, man inte kan rensa osv funkar inte heller. Vet att det finns flertal som gärna hjälper med rens, som kan släppa hoppbyar osv. De flesta som haft de så ligger kvar där för att det är just bekvämt. Hur ska man då kunna spela deffensivt, inte sitta på tokmycket front men ändå anses som värdig och att man gör nytta? Jo, men gör en Iggy! Vet med mig att Iggy mot slutet byggde mer off, men i början var det ett defensivt konto. Det hindrade inte honom, fakes och fangs vandrade regelbundet. Även om man bara äger en nuke så gör den mer nytta att vägga en gång varannan vecka för att sedan byggas upp igen jämfört med att bara vänta hemma med den.
Iggy var ett fantastigt exempel på just detta, även när inte nukesen fanns, så vandrade fakes och fangs, enstaka tillfällen kom någon nuke också för att sedan bli mer och mer. Ska även tilläggas som ex mitt konto som va totalmanglat och fangs va svårt att deffa ut. Enbart fakes på 12 kattas kunde sätta mig 30h bak i prodd. Det är något ALLA kan hjälpa till med, även dessa deffspelarna. Så att skylla att man inte skicka anfall för att man lirar deff, det är det löjligaste jag hört.
Missförstå mig inte, givetvis bidrar man, men anser inte att det gör en värdig till en rank 1 stam när det finns de som gjort otroligt mycket mer.



Men ja, här var kort och gott (höhö) mina åsikter i denna tråden. Hoppas du är nöjd Tobbe och ha en trevlig läsning! :*
 

gsenor1

Member
Reaktionspoäng
28
Väldigt fin Lista, Grymt skrivet och bra formulerat, Hatten av för dig Jenny

Tack för dom fina orden; Blev ju generad av att läsa det :)
 
Topp