Vidarebefodring av fler rapporter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Skulle vilja ha en funktion som gör det möjligt att vidarebefodra flera rapporter på en gång, lite småjobbigt att hålla på o skicka t ex 20 rapporter till nån en i taget.
 

DeletedUser

Guest
jo ungefär som när man markerar vilka man ska ta bort. Så markerar man de raporter man vill vidarbefodra. :)
 

DeletedUser

Guest
Nån admin som kan ge en kommentar om detta är möjligt? borde ju inte vara alltför svårt anser jag.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte precis samma sak när jag loggade in i morse när jag fått en massa rapporter från nattens korståg

Och precis som nämts ovan skulle det vara perfekt att ha Vidarebefordra bredvid Ta bort och Flytta vid rapport-översikten
 

DeletedUser

Guest
jo ungefär som när man markerar vilka man ska ta bort. Så markerar man de raporter man vill vidarbefodra. :)

Precis så tänkte jag också :) Grymmt bra idé. Har tänkt på detta men inte tänkt på att lägga upp det som en idé :)
 

DeletedUser

Guest
Om detta ska införas så borde det införas att man enbart kan vidrabefodra till spelare inom stammen såna fall, eller regeler som gör det förbjudet att vidarebefordra till fiende stammar.


annars kan ju man sätta sig och vidarebefordra 20-40 rapporter konstant till fienden för att störa så mycket som möjligt.
 

DeletedUser

Guest
Om detta ska införas så borde det införas att man enbart kan vidrabefodra till spelare inom stammen såna fall, eller regeler som gör det förbjudet att vidarebefordra till fiende stammar.


annars kan ju man sätta sig och vidarebefordra 20-40 rapporter konstant till fienden för att störa så mycket som möjligt.

En blockfunktion hade nog varit lättare. T.ex en sån vi redan har på PM, fast blocken skulle då gälla rapporter.
 

DeletedUser

Guest
En blockfunktion hade nog varit lättare. T.ex en sån vi redan har på PM, fast blocken skulle då gälla rapporter.

block funktion, funkar inte.

även om det finns för pm.

följande har hänt.

1. stam A och stam B ligger i krig.

2. stam A bestämmer sig för att spamma stam B med pms.

3. stam A blir varnad för regelbrott.

nu är inte pms lika farligt som rapporter är.

fy fan om en stam bestämmer sig för att vidrabefodra massvis med rapporter samtidigt som de fakar och försöker rensa än. Kommar vara omöljigt att håla en överblick.

denna funktion är för lätt att missbruka och krossa spelare genom att skicka så mycket rapporter så de förlorar överblicken om vad som änder inom sina egna byar. detta kommer vara ett problem för alla över 1 milj poäng om de inte inför väldigt stränga regler eller inför så det bara går inom stammen.
 

DeletedUser

Guest
du då kan välja att sortera bort vidarebefordrade rapporter så går de väldigt snabbat att radera stora antal vidarebefordrat..

lr så kan du ju filtrera ut dina egna rapporter i smågrupper (allt detta e ju bara om de har PK)

men de e klart att många skulle missbruka och det tycker jag e tråkigt då denna funktion skulle vara efterlängtad..
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
du då kan välja att sortera bort vidarebefordrade rapporter så går de väldigt snabbat att radera stora antal vidarebefordrat..

lr så kan du ju filtrera ut dina egna rapporter i smågrupper (allt detta e ju bara om de har PK)

men de e klart att många skulle missbruka och det tycker jag e tråkigt då denna funktion skulle vara efterlängtad..

Inte vet jag, men när jag är med i krig så brukar det vara väldigt viktigt att man kan läsa dom rapporter som ens kamrater skickar åt en så att man vet var deffen/offen står hos fienden och om ens vänner ligger pyrt till..
 

DeletedUser

Guest
Inte vet jag, men när jag är med i krig så brukar det vara väldigt viktigt att man kan läsa dom rapporter som ens kamrater skickar åt en så att man vet var deffen/offen står hos fienden och om ens vänner ligger pyrt till..

klart det är ett stort störningsmoment att få in flera rapporter som fienden spammar med så man inte kan se stammens egna..

men ska någon sorts mängd-skickning införas bör då ett filter kunna läggas till där man kan välja att bara få från stam-medlemmar?
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Det skulle inte funka heller. Om man har en allierad man samarbetar med så skulle det bli grymt opraktiskt att måsta blocka av den dör rutan varenda gång man ska visa en rapport för att kunna koordinera på allra bästa sätt..

Då skulle det abar bättre att helt enkelt inför att man enbart kan masskicka till den egna stammen och att man kan skicka rapporter son singel som tidigare..

Edit: Stava var tydligen något jag glömde lära mig i skolan-.-
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
du vinner nixu ;)

den sista ideen du hade här håller jag med om! den lät bra å kan komma att funka
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp