Tävling Vi har vår i luften!

DeletedUser

Guest
spring.png


Det spritter i kroppen, solen börjar visa sig och till och med fåglarna kvittrar!
Det börjar bli dags att damma av grillen, leta fram flip-flopsen och raka benen.

Men först - är det inte på tiden att uppmärksamma de där speciella, fantastiska eller rent av odrägliga människorna som dag ut och dag in förgyller ditt spel?

En kompis, en fiende, kanske en person som var en främling tills första attacken skickades. En stammedlem som gjorde det omöjliga, eller bara den där kufen som alltid kommer med korkade kommentarer.
Den här tävligen går ut på att du ska nominera en person som sätter knorr på dina stunder på Tribal Wars, som gör att spelet blir roligare, chatterna intressantare och kort sagt sätter guldkant på ditt spelande.
Du får bara nominera en person, och vi kommer välja ut den nominering vi tycker är bäst.

Personen som nomineras i det vinnande bidraget kommer att belönas med 1000 premiumpoäng! Men inte nog med det - personen som skriver den vinnande nomineringen kommer själv vinna 500 premiumpoäng!
  • Man får inte nominera sig själv
  • Man får inte lägga ut privat information
Tävlingen pågår till den 31:e mars, kl 00:00 så alla bidrag måste postas före detta klockslag.

Nomineringar ska skrivas som ett svar i denna tråd.​
 

The Burglar

New Member
Reaktionspoäng
10
Kul tävling som ger lite mer liv i forumet också! Måste ta mig en funderare och bestämma mig vem jag ska nominera, finns några stycken på listan!

En fråga dock. Om man väljer att nominera en person som inte spelar längre, och förmodligen aldrig kommer att börja igen, har man sämre vinstchans då eftersom premiumpoängen den personen vinner bara kommer "försvinna" och inte komma till någon nytta? :)
 

DeletedUser

Guest
Kul tävling som ger lite mer liv i forumet också! Måste ta mig en funderare och bestämma mig vem jag ska nominera, finns några stycken på listan!

En fråga dock. Om man väljer att nominera en person som inte spelar längre, och förmodligen aldrig kommer att börja igen, har man sämre vinstchans då eftersom premiumpoängen den personen vinner bara kommer "försvinna" och inte komma till någon nytta? :)

Vinstchansen ska inte hänga ihop med vem man nominerar. Däremot är det en lurig fråga hur vi gör med en eventuell vinst som inte hämtas ut, men det ska vi nog kunna hitta en gångbar lösning till i så fall.
 

The Burglar

New Member
Reaktionspoäng
10
Då har jag kommit fram till vem jag vill lyfta fram och nominera. Det blev (tyvärr) en spelare som inte spelar detta underbara spel än idag, och kommer förmodligen aldrig göra det igen heller.

Den jag nominerar är Danneboy.

Han var under tiden han spelade en av dom absolut bästa spelarna här på .se. Han var även den person som verkligen fick mig att falla för TW. Det började på v.7 när jag hade gjort min första adling. Han skrev till mig och vi hade en lång och trevlig konversation över flera dagar. Jag var fortfarande väldigt ny på spelet, och kunde knappt något alls. Visste inte hur en offby såg ut, visste inte vad snipa va, visste inte att man skulle farma osv.

Danneboy var den person som inte bara lärde mig grunderna i spelet, utan han såg någon slags potential i mig och lärde mig verkligen allt man behövde kunna om tw på den tiden. Han tog in mig i hans lilla stam TTT, med hälften så många medlemmar som alla andra stora stammar, och oj va jag kände mig "liten" i stammen. Han hade nämligen tagit in mig i gänget med många av tws absoluta elit på tw. Kommer aldrig glömma den världen som jag senare även fick vara med att vinna.

Jag och Daniel lirade flera världar efter det, och jag fortsatte att lära mig från han. Kommer ihåg den dagen på v.12 när jag äntligen gick förbi han i rankingen och hoppade upp på en andraplats. Aldrig varit så nöjd inom tw som då.

Jag lyfter fram Daniel/Danneboy för att han är den som gjort det möjligt för mig att vinna dom världarna jag vunnit idag. Han är den som såg till att min resa inte slutade på v7. Nu sitter jag här, 30 världar senare (med lite avbrott såklart) och har fortfarande lika kul. Synd bara att inte han kan vara med.

Jag hoppas vi fortfarande har kvar några här på .se som kommer ihåg vår alldeles egna Danneboy! :)

Blev lite längre än jag tänkte, med det va allt från mig! :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker på riktigt Danneyboy är ett bra val och drog mig först för att svara i tråden av just den anledningen. Detta fram till jag kom på en person som förtjänar dessa prem ännu mer.

Personen jag har i åtanke är en av de få spelare som kan räkna in sig till toppen av de stora toppspelarna under tiderna. Få har påverkat spelet på så hög grad som denna spelare har gjort. Få har motiverat vänner som fiender att ge det lilla extra i spelet så som han. Få har funnits med så länge som han har funnits med, på så många världar och på så många toppkonton. Få har bidragit så mycket till tw som community så som han har gjort under alla år han har spelat.

För egen del har ingen annan motiverat mig så mycket att spela tw på en hög nivå. Utan honom hade jag inte försökt utbilda nya spelare på samma nivå. Utan honom hade tw för mig varit mycket gråare och tristare under de åren jag spelade. Utan honom hade tw.se sett helt annorlunda ut idag.

Kanske kommer ni tycka att det är sjukt att detta förslaget, mot alla odds, kommer ifrån mig. Men det borde bara bidra till hur seriös jag är med min nominering. Alla har vi hatat honom, men alla har vi respekterat honom. Min motpol, tws egna antagonist- Henrik338.
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Min nominering är solklart Tinglo med den enkla anledningen att hon alltid kommit långt på alla världar hon ställt upp i och
har varit en ypperlig ledare, älskad av många , men också hatad av många mest pga avundsjuka då många killar har svårt att ta
stryk av en tjej, hon är mkt bra offspelare, men också bra försvarsspelare, bra teoritker, bra på strategi som spelet går ut på.
Helt enkelt är hon en komplett spelare, Hon har växt som spelare och på slutet och blev den bäste av dem
 

The Burglar

New Member
Reaktionspoäng
10
När utses vinnaren här?

Tråkigt att det inte va fler som tog sig den lilla tiden som krävs att göra en nominering. Hade varit väldigt kul att få läsa några fler :)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det kommer när vi är överens ni är duktiga på att skriva nomineringar.
 

DeletedUser

Guest
Det kom få svar, men de var så pass bra allihopa att vi bestämt oss för att utse en vinnare, men dela ut tröstpriser till de båda andra. Jag kommer presentera vinnare och tröstpriser i morgon, för det här var verkligen inte enkelt!
 

DeletedUser

Guest
Vi har slutligen enats om en vinnare - Abel, mannen med det smorda munlädret, som när han väl skriver något alltid levererar! Grattis och grattis även till Henrik338 som helt utan egen förskyllan lyckats vinna 1000 premiumpoäng!

Men det här var faktiskt på håret och tack vare det har vi kommit fram till att The Burglar och hogans kommer belönas med varsitt 30 dagars premiumföremål, som för att fortsätta på trådens syfte kommer vara möjligt att ge bort!

Skriv till supporten så fixar vi vinsterna!
 
Topp