Vassaste spelaren i kriget

DeletedUser

Guest
V4 delen är riktigt död. Tänkte därför att jag kunde sätta igång den lite genom att utnämna den vassaste medspelare och motspelare, dvs båda sakerna, för att få igång v4 forumet lite så att inte lika mycket sköts i de delade forumen IG. Motivering måste vara med, gärna stats om man har.

Detta gäller kriget som rasar mellan Ecalos vs Chaos och ~NoD~. De av Ecalos lirarna som krigar mot de mindre stammarna är det synd om. Endast Ecalos två största motståndare räknas.

Finns ett par duktiga motståndare. Men den vassaste är utan tvekan Mawerick, som på senare tid fått utstå en hel del. Är 100 gånger svårare att ta en by av Mawerick än av en vanlig fiende.

Man måste även betrakta Wimmel som en av de vassaste motståndarna, även om han ligger vid ett ställe där Ecalos haft problem med inaktivitet.
Senaste tre månaderna:
Wimmel: 44
Ecalos: 0
Skillnad: 44


Enda som jag kan se som är fel på Wimmel är att han endast noblar byarna, de blir oftast (av vad jag hört) rensade av allierade.

Den mest effektiva/bästa Ecalos liraren är antingen No-Alias eller Hellraiser:

Chaos/NoD: 3
H II: 122
Skillnad: 119

Chaos/NoD: 2
No-Alias: 120
Skillnad: 118
 

DeletedUser

Guest
No-alias o hell kanske är effektivast...men jag e bäst ;)
 

DeletedUser

Guest
Vill bara påpeka att Wimmel är en tjej mina söta Ecalospågar.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara påpeka att Wimmel är en tjej mina söta Ecalospågar.

vi bryr oss inte, vi ska spöa henne som en man ändå ;)

Men vassaste spelaren?? hur fan ska man kunna avgöra nått sånt när dom inte rör på sig längre... men ja isf Chiggen, han är iaf inte rädd för att skicka off.
 

DeletedUser

Guest
vi bryr oss inte, vi ska spöa henne som en man ändå ;)

Men vassaste spelaren?? hur fan ska man kunna avgöra nått sånt när dom inte rör på sig längre... men ja isf Chiggen, han är iaf inte rädd för att skicka off.

Har du riktigt tur kanske nån fler skickar off på dig
 

DeletedUser

Guest
Inte så svårt att adla byar av inaktiva spelare?

Eller vad säger du No-Alias?
 

DeletedUser

Guest
Men jag har säkert fel som vanligt, beror nog på nåt annat än Ecalos, tex att dom har tappat lusten pga simcityspel :cool:


Author sa:
Har flertalet gånger bett om kö ... men då ingen kan läsa, eller rättare sagt har ork.. så har det varje gång slutat med att ecalos fått ett par nya byar.. och varje gång man kollar kontot har man tappat.. då det ändå inte går långa stunder utan.. Känns totalt hopplöst, och meningslöst att försöka behålla byarna då man ändå tappar dom så fort man lämnar datorn.

Så nu ligger det på er, antingen får de fortsätta plocka det dom vill ha, eller så får det lösas.. Mig kvittar det....


Author sa:
har tappat 1,2 mille...

och tappar ständigt.. men vi har ev en lösning på ett av problemet.. problemet är i stor del att alla byar är tomma.. och har eca precis brevid, så man hinner ofta inte lämna burken förrän det är adel iväg.. och sånt är omöjligt att fixa om man inte spelar tw på toa t.ex. :S



Känns bara hopplöst emellanåt.
 

DeletedUser

Guest
Inte så svårt att adla byar av inaktiva spelare?

Eller vad säger du No-Alias?

Skulle tro att det är så för er med.

Både Chaos och NoD körde över en inaktiv liten L-Sync som inte alls lirade innan en av oss ringde upp honom och bad han sätta kö. Då började vi köra det. Och resultatet blev att ca 120 adelståg/försök till att ta byar (då vissa byar hade 1-20 i loj och ni endast skickade en adelsman för att ta den, men de flesta var tåg) gick in i muren på några dagar. Dagarna innan tog ni byar hej vilt, men när kön kom tog ni inte mycket mer. Skall tilläggas att det var ganska svårt för vår kö med inget omdöpt, 600-700 attacker som anlände från allt mellan några sekunder till 50h och 90% av byarna helt tomma på trupper och ingen mur i någon by.

L-Sync är endast ett av många exempel.

En skillnad mellan våra stammar är att ni endast kan ta av våra inaktiva lirare, medan vi tar av alla. En annan skillnad mellan stammarna är att ni bestämmer er för att ta våra inaktiva och nobla dem när ni ser att kontot inte ökat i poäng på flera dagar/veckor eller i ob, för att ni inte klarar av det hos våra aktiva. Detta medan era inaktiva blir inaktiva just pga oss vilket Hellraiser har bevisat lite med de två citaten ovan. Vi har fler än bara dessa citaten ;)

Edit: Hur som helst så skulle jag vilja se att fler la ut den vassaste spelaren istället för att göra det ni gör just nu :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vassaste spelaren hos oss är Hellraiser, 2:a ARS-CAR eller Remmington.
Den bästa hos NoD är utan tvekan Mawerick.
Har ingen koll på Chaos.
 

DeletedUser

Guest
Inte så svårt att adla byar av inaktiva spelare?

Eller vad säger du No-Alias?

Spelaren var inte inaktiv före jag började anfalla, men ni offrar spelaren i kriget så spelaren slutade att spela då när stammen inte skickar def trupper. Ser att detta händer med flera av era spelare vi attackerar.
 

kugelfest

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle säga att h2, söderåsen och ars är bland dom vassaste i ecalos!

Edit: Vet inga vassa i andra stammar

Edit 2: Smurf"nånting" i chaos är nog den vassaste utanför ecalos! Han är den enda jag stötte på som duckade litegrann
 

DeletedUser

Guest
Skulle tro att det är så för er med.

Både Chaos och NoD körde över en inaktiv liten L-Sync som inte alls lirade innan en av oss ringde upp honom och bad han sätta kö. Då började vi köra det. Och resultatet blev att ca 120 adelståg/försök till att ta byar (då vissa byar hade 1-20 i loj och ni endast skickade en adelsman för att ta den, men de flesta var tåg) gick in i muren på några dagar. Dagarna innan tog ni byar hej vilt, men när kön kom tog ni inte mycket mer. Skall tilläggas att det var ganska svårt för vår kö med inget omdöpt, 600-700 attacker som anlände från allt mellan några sekunder till 50h och 90% av byarna helt tomma på trupper och ingen mur i någon by.

L-Sync är endast ett av många exempel.

En skillnad mellan våra stammar är att ni endast kan ta av våra inaktiva lirare, medan vi tar av alla. En annan skillnad mellan stammarna är att ni bestämmer er för att ta våra inaktiva och nobla dem när ni ser att kontot inte ökat i poäng på flera dagar/veckor eller i ob, för att ni inte klarar av det hos våra aktiva. Detta medan era inaktiva blir inaktiva just pga oss vilket Hellraiser har bevisat lite med de två citaten ovan. Vi har fler än bara dessa citaten ;)

Edit: Hur som helst så skulle jag vilja se att fler la ut den vassaste spelaren istället för att göra det ni gör just nu :)

kan inte hålla med här men men....hade ni inte läst i vårat forum genom er spion så hade det iaf vart a fair game dock ser ni var deff o sådant behövs, lätt o då mata på extra...men men jag är inte bitter

vassaste spelarn i ecalos...har ej stött på denna än har dock haft ink från er flesta( en bra bit över 1000off hellraiser2:) seymore har vart vass idag iaf lyckats ta 3byar medans jag var på liseberg grattis;)

vassast i Nod...vi är la ett bra gäng dock så tror jag min glenfiddich känns ganska vass just nu:)

ville bara skriva nåt god kväll...
 

Floonky

Member
Reaktionspoäng
0
Ett stort problem vi har e att alla tenderar att sluta som vi börjar attackera :mad:
verkar inte finnas nån NOD spelare som klarar några tusen off

Woah, Så fel, Så fel.

Undrar om inte t.ex. Mawerick stött på runt 10 000 off från er, troligen betydligt mer.
Finns många fler spelare som inte lägger av efter fler än några tusen off. Dock kan jag hålla med er om, att majoriteten ligger på den andra sidan.
Ju mer tiden går, ju mer ser vi dock vilka som är riktiga krigare. och snart skall vi nog hitta en riktigt härlig samling ;)

Den bästa spelaren i Ecalos?
De flesta är redan nämnda, H2, No-Alias, osv...
Dock tycker jag inte ni skall påstå att "allierade" rensar åt Wimmel. Möjligtvis är det hans stamfränder, och vad är fel med det?

De inaktiva i Ecalos är de som rensar alla byar, eller hur?

Skulle även vilja påpeka att Squelar (stavning) gör det rätt jobbigt för vissa av oss, bla mig. Så h*n vill jag även nämna.
 

DeletedUser

Guest
De inaktiva i Ecalos är de som rensar alla byar, eller hur?

Vilka är dom inaktiva i Ecalos? Om du nu häver ur dig att de är någon inaktiv som rensar åt den stammen så måste väl ändå de vara regelbrott lr något sådant? Så är de inaktiva som rensar och andra sedan adlar så kan de ju vara bra om ni kollar upp de isf.

Men har du fel på den saken och ni kontaktar admis via TICKET systemet så slår de bara värre för er (iaf som jag förstått de tidigare)

Nej jag spelar inte på v4, men alltid skoj att kolla vad ni skriver här.
 
Topp