Vascos Spira på v10

DeletedUser

Guest
Ja, tyvärr blir det så här ibland. På värld 8 kan spejarna alltid se vilka trupper som finns utanför byn, vilket gör Kalidis Teleskop värdelöst. Det är antingen att det blir så här, eller så får man ta bort paladinvapnena helt, tyvärr.
 

DeletedUser

Guest
Pffr..

Ta bort spiran då? Varför ha en värdelös pinne med i spelet om inte för att jävlas med dom som hittar den?
 

DeletedUser

Guest
ah sluta klaga nu jag fick den som första vapen och jag bryr mig inte ens så mycket :)

dom kan ju inte byta ut paladinvapnen bara för en värld som Jenny nyss förklara... u win some u loose some gäller o gilla läget och sen när man har 50+byar så blir alla paladin vapen nästan värdelösa :)
 

DeletedUser

Guest
den är ju inte helt värdelös som jennifer säger.

NI borde titta på hur man kan använda den innan ni säger att allt är skit ´det finns användnings områden för den.

som att nobla tillbaka byar eller att använda den som rens.
 

DeletedUser

Guest
den är ju inte helt värdelös som jennifer säger.

NI borde titta på hur man kan använda den innan ni säger att allt är skit ´det finns användnings områden för den.

som att nobla tillbaka byar eller att använda den som rens.

hur menar du med att använda det som rens? :p jag menar är det bättre att skicka spiran på en rens? :S

men att tillbaka adla stämmer bra
 

DeletedUser

Guest
Nu fick jag spiran ändå, fan.

Men "Adelsmannen sänker lojaliteten med minst 30" (direkt kopierat från rapporten) stämmer det? och högst vad isf?
 

DeletedUser

Guest
Hej allihopa =)

Jag har fått in ganska många frågor angående Vascos Spira här på v10, så jag tar det här så kanske en del slipper skicka in till supporten och fråga.
Jo det är så att på v10 kan adelsmännen sänka lojaliteten mellan 20 och 25. Det gör att när paladinen är utrustad med Vascos Spira (och är med i attacken så klart) sänker adelsmannen alltid lojaliten med 25.

Alltså fungerar den även på v10, fast på ett annat sätt än det står i beskrivningen. Att vi inte ändrar beskrivningen är för att det i dagsläget inte går att ändra den på endast en värld.

Hälsningar Jennifer

;) (10 Tecken)
 

DeletedUser

Guest
Edit: jag misstänker att dom gav mig spiran med flit bara för att jag klagade :<
 

DeletedUser

Guest
Vascos spira är helt värdelös för tillfället men man skulle kunna göra så mycket mera med den genom några små ändringar.

Jag skulle vilja att när man använder spiran så ska varje adel man skickar från den byn gå ner med 25 på så sätt skulle man nu utnytta den mera för nu behöver man ju skicak 5 adlar för att adla en by men med hjälp av spiran skulle man kunna ta byn på 4 st. Men skickar du adlar från flera olika byar så är det bara så att den byn du har spiran i som adlar går ner med 25. Och om man nu skickar 4 adlar med spiran så måste du ha fått så att spiran är med i första adeln annars går lojaliteten inte ner med 25 i varje adel eftersom den inte hamnar i första attacken. Det tror jag alla skulle tycka var en ganska bra lösning på spiran problemet eller vad tycker ni andra.
 

Abel Elev 012

Member
Reaktionspoäng
0
Vascos spira är helt värdelös för tillfället men man skulle kunna göra så mycket mera med den genom några små ändringar.

Jag skulle vilja att när man använder spiran så ska varje adel man skickar från den byn gå ner med 25 på så sätt skulle man nu utnytta den mera för nu behöver man ju skicak 5 adlar för att adla en by men med hjälp av spiran skulle man kunna ta byn på 4 st. Men skickar du adlar från flera olika byar så är det bara så att den byn du har spiran i som adlar går ner med 25. Och om man nu skickar 4 adlar med spiran så måste du ha fått så att spiran är med i första adeln annars går lojaliteten inte ner med 25 i varje adel eftersom den inte hamnar i första attacken. Det tror jag alla skulle tycka var en ganska bra lösning på spiran problemet eller vad tycker ni andra.

konstigt men bra skrivet


bra ide
 

DeletedUser

Guest
te totalt värdelös förutom de med sänkningen finns de med procentsatserna som att han ökar off styrkan kvar så e den ju värd nåt
 

DeletedUser

Guest
Vascos spira är helt värdelös för tillfället men man skulle kunna göra så mycket mera med den genom några små ändringar.

Jag skulle vilja att när man använder spiran så ska varje adel man skickar från den byn gå ner med 25 på så sätt skulle man nu utnytta den mera för nu behöver man ju skicak 5 adlar för att adla en by men med hjälp av spiran skulle man kunna ta byn på 4 st. Men skickar du adlar från flera olika byar så är det bara så att den byn du har spiran i som adlar går ner med 25. Och om man nu skickar 4 adlar med spiran så måste du ha fått så att spiran är med i första adeln annars går lojaliteten inte ner med 25 i varje adel eftersom den inte hamnar i första attacken. Det tror jag alla skulle tycka var en ganska bra lösning på spiran problemet eller vad tycker ni andra.

Helt korrekt. Jag har bara lyckats lista ut ett sätt att använda den på (Har den inte, men man har ju funderat lite på det ändå).
Det handlar ju såklart om att ta över byar som kommer bli övertagna. Om du ser att du har 5 solklara adlar på en by, du vet att du inte har en chans att få dit deff i tid. Däremot har du en adel i en offby i närheten, samt paladinen. Då drar du iväg dessa, träffar en sekund efter sista adeln och tar över byn, eftersom lojaliteten är på 25. Hade du inte haft Spiran hade du enbart haft 20% chans att ta byn, och vi vet alla hur sådana procentsatser brukar luta :)
 

DeletedUser

Guest
Tycker spiran helt enkelt ska vara som på alla andra världar.. dra ner 30-35 i lojalitet.
Då ger den åtminstonde lite mer bonus.
 

DeletedUser

Guest
går det att ändra den här intsällningen så den tar 30 åtminstone? så man kan stå ut med att det är lagring på denna värld ;)
 
Topp