---VARNING utfärdas---

DeletedUser

Guest
Det gör inget om ni är lite vänligare i tonen mot varandra.
Jag gillade den mörklila färgen bättre än den blå. Det var lättare att läsa texten.

Vänligare? Pfft sånt är överskattat till max! :)
Efter så många år så borde du veta, tycker man!
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Och vidrigheterna fortsätter. Mer och vidareutvecklade. Nya intriger och fulspel. Det finns ingen hejd på vad somliga gör för att vinna världar, och TW-teamet verkar inte göra ett skvatt för att få stopp på eländet.
En kille (namnges ej) hade ett inlägg (vet inte vart) där han lade fram bevis på det sk. VPN-fusket - som mig veterligen funnits sedan v21 - men numera verkar han dock vara en del av det. Tragiskt.
Jag föredrar att tänka att det är en ganska liten men elakartad tumör av "hippa grabbar" som tycker det är sååå roligt att förstöra servern med sin skit. De nästlar sig in och är "polare" för att sedan så totalt hänsynslöst mangla dig och din stam.
Tyvärr, måste jag säga, är vissa av dem gamla stamfränder till mig men som anammat nya influenser - vilket gör det hela än mer tråkigt.

Tw-teamet gled tidigare undan med att säga att VPN-fusket är ogenomförbart, TROTS bevis, men sen blev det förbjudet. Varför förbjuda något som inte går att genomföra? Verkar inte logiskt. Numera det finns andra bevis i form av IP-adresser, Skype-chatter och PM, men inget godkänns av teamet. Kan inte mer än undra om de inte vill få stopp på fulspelet. Under tiden krymper antalet spelare på .se konstant p g a stabbandet. Vari ligger vinsten med det tro?

//H
 

DeletedUser

Guest
Och vidrigheterna fortsätter. Mer och vidareutvecklade. Nya intriger och fulspel. Det finns ingen hejd på vad somliga gör för att vinna världar, och TW-teamet verkar inte göra ett skvatt för att få stopp på eländet.
En kille (namnges ej) hade ett inlägg (vet inte vart) där han lade fram bevis på det sk. VPN-fusket - som mig veterligen funnits sedan v21 - men numera verkar han dock vara en del av det. Tragiskt.
Jag föredrar att tänka att det är en ganska liten men elakartad tumör av "hippa grabbar" som tycker det är sååå roligt att förstöra servern med sin skit. De nästlar sig in och är "polare" för att sedan så totalt hänsynslöst mangla dig och din stam.
Tyvärr, måste jag säga, är vissa av dem gamla stamfränder till mig men som anammat nya influenser - vilket gör det hela än mer tråkigt.

Tw-teamet gled tidigare undan med att säga att VPN-fusket är ogenomförbart, TROTS bevis, men sen blev det förbjudet. Varför förbjuda något som inte går att genomföra? Verkar inte logiskt. Numera det finns andra bevis i form av IP-adresser, Skype-chatter och PM, men inget godkänns av teamet. Kan inte mer än undra om de inte vill få stopp på fulspelet. Under tiden krymper antalet spelare på .se konstant p g a stabbandet. Vari ligger vinsten med det tro?

//H

Jag kan tyvärr inte minnas något om att ett VPN fusk varit ogenomförbart någonsin, dock är det omöjligt att generallisera på det sättet. Det finns krasst sett inte mycket som inte är möjligt, med rätt mängd tid, rätt verktyg och hängivenhet. Jag minns faktiskt inte heller när det skulle blivit förbjudet, men jag kan givetvis missat detta.

Som stort fan av logik, är det helt rimligt att det inte fyller något som helst syfte att förbjuda något som inte går att genomföra - därför funderar jag på om det kan varit någon av regeländringarna som skett när vi bytt ut de gamla reglerna mot de från .net?

Skypechatter är, tyvärr inget vi kan använda som bevis - vi har inga möjligheter att se loggar, IPadresser, eller för den delen avgöra vem som sitter på vilken skype. I spelet har vi tillgång till detta, och framförallt ett användarvillkor spelaren har godkänt vilket gör att vi har rättigheter att använda verktygen.

Jag är beredd att satsa en rätt stor slant på att det finns få som brinner mer än jag för att få stopp på fusket - men jag har aldrig, och tänker aldrig döma någon utan gedigna bevis. Att hellre fria än fälla, hur gärna jag än personligen skulle vilja fälla svider kan jag säga. Däremot kan jag säga att bortfallet av spelare är generellt globalt, det har inget med tw.se att göra specifikt och vi är inte unika.
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Tack för ditt svar. :)
Tidigare fanns en tråd där det förklarades hur VPN-fusket gick till och där den utsatta stammen hånades å det grövsta. I samma tråd förklarades att det knappast var genomförbart. Detta är nu så längesen och jag hittar den inte.
Jag kan förstå att hörsägen och skriftliga konversationer ogillas som bevis, och det är gott och väl, men hur ska vi då komma tillrätta med problemet? Det enda som ev. skulle kunna användas är ett erkännande in persona. Att en av dessa killar kliver fram och visar upp sig IRL, utrustad med leg, men inte ens då går det vara 100% säker. Antar att det alltså är omöjligt att få bukt på det hela.
Tur är kanske att det inte är jag som sitter med makten, för jag hade skickat ut varenda en som på något vis är inblandad - med början vid de som sitter och försvarar fulspelandet i externa. ;)
 

DeletedUser

Guest
BTW; Jag hittade tråden nu. :)

http://https://forum.tribalwars.se/showthread.php?30382-SuSas-ledning-sk%C3%A4mmer-ut-sig!

OOPS! Det är visst SuperNova som sagt att det inte är genomförbart i praktiken. :D

Du har helt rätt, men mitt svar att det inte är genomförbart gäller ett specifikt scenario. Det specifika scenariot är inte, eller var i alla fall inte då genomförbart - jag har bara skummat igenom tråden. Sannolikt är det inte genomförbart idag heller. (Vilket var skälet till att jag inledde mitt svar i den här tråden med "Jag kan tyvärr inte minnas något om att ett VPN fusk varit ogenomförbart någonsin, dock är det omöjligt att generallisera på det sättet.")

Är det genomförbart o göra så som det påstås här o admins kan inte checka det? Förekommer detta nu i andra stammar o på andra världar?
EN annan aspekt är ju att kanske Susa själv testat detta, då de tydligen kan göra ganska säkra konstaterande att det funkar?
Vad kan då admins göra åt detta OM det är möjligt att gå till väga på detta spelsätt?

Nej, det är inte genomförbart i praktiken. Dels eftersom de svenska mobila nätverken inte fungerar på ett sätt som gör det möjligt, men även eftersom det hade synts i systemet om det nu hade fungerat.


Ledsamt. Mycket ledsamt.
Klart detta är fullt möjligt och vansinnigt svårt för TW-teamet att få bukt på. Som gammal SuSa-spelare så vet jag att ledningen ALDRIG skulle komma med ett dylikt uttalande om det inte finns grund för det. Sen kan du kalla dem dåliga förlorare eller vad du vill.

Klart? Möjligen på ett teoretiskt plan. I praktiken fungerar det inte, vilket många som använder mobila nät redan känner till. Särskilt svårt att få bukt med vore det heller inte om det hade fungerat, det är ganska enkelt att hitta i systemen.

För att denna sk. teknik skulle haft en möjlighet att fungera förutsätter det dessutom så pass mycket precision, tur och jobb att det även faller på det. Att lyckas mer än en gång med de variablerna är inte ens sannolikt.

Rent krasst är VPN och mobila nätverk (vilket tråden/mitt svar handlade om) inte samma sak. Samma sak som gällde då gällande mobila nätverk gäller idag - det är teoretiskt möjligt att köra flera olika konton på flera olika mobila nätverk. Men praktiskt är det svårare. Omöjligt är det däremot inte, men det skulle krävas så pass mycket planering och pengar att jag har svårt att se det som rimligt någon ens skulle orka, i synnerhet inte när det räcker med ett par felklick för att det ska vara kört.

Jag personligen skulle aldrig välja det sättet om jag ville ha flera konton, eftersom jag vet vad som syns och inte syns. Sen är det självklart en fråga om vem som tolkar informationen, jag har lätt för att följa IP nummer och inloggningar och repetativa mönster i loggarna. Det gör att de flesta ärenden där det råder tveksamhet, eller är flera som rapporterar samma har hamnat på mitt bord i ett par år. Finns det bevis när något rapporteras är sannolikheten väldigt liten att det missas av flera personer i teamet. Det finns en del spelare (som idag (fått hjälp att) lämna oss), som påstått jag är rabiat när det gäller att hitta dem - och det har dom nog rätt i.
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Men det var och är genomförbart. Det finns skriftliga erkännanden, men de räknas ju inte som bevis.
Vi lämnar det nu. :)


Det finns en del spelare (som idag (fått hjälp att) lämna oss), som påstått jag är rabiat när det gäller att hitta dem - och det har dom nog rätt i.

Fram för fler rabiata kvinnor!! :D:D:D
 
Topp