Varför runda 2 suger

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag tycker det är alldeles fantastiskt hur man kan bestämma sig för att köra runda två under hela fem månader, efter att ha sett resultatet av runda ett. Jag antar att man helt enkelt vill att spelarna ska betala premium under en längre period än vad som egentligen är nödvändigt, eller finns det någon mindre konspiratorisk förklaring? Är ni under tvång ifrån arga_tyskar?

Jag kan givetvis inte tala för alla som spelade HP, men jag tyckte att mönstret var direkt jättetydligt. De allra flesta av relevans var borta inom en månad. Antingen för att man spelade i Kung, och tröttnade efter slakten av tyskarna, eller för att man helt enkelt blev slaktad av Kung. De relevanta spelarna syftar främst på de som spelade i Kung eller MaP, det fanns säkert några andra, men jag kommer inte ihåg er isåfall.

Efter den perioden var det bara att nöta barbs/sopor i ytterligare två månader, så hade man vunnit. Tyvärr var det inga toppspelare som orkade fortsätta i ett ordentligt tempo. Förmodligen för att de helt enkelt inte behövde hålla ett ordentligt tempo för att vinna. Vi var sex spelare på kontona i topp tre (innan padddde98 blev barb) och vad jag har hört så slutade fyra av oss (holmens la väl i princip ner?). De andra i toppen verkade inte superaktiva heller. Jag tycker att det säger en hel del om hur kul det var efter att MaP blev besegrade. Min poäng är barnsligt enkel: Det finns ingen som helst anledning att ha världar rullande längre än nödvändigt. Om det visar sig att världen blir tråkig så behöver den i alla fall inte dras ut ofantligt länge. En kortare tidsram innebär bara att man sätter press på toppstammarna. Vill man vinna får man kanske ta lite svåra beslut och det är så det ska vara.

Med tanke på storleken av .se-communityt finns det ingen anledning att köra HPn längre än två, max tre månader. Det finns helt enkelt inte tillräckligt mycket spelare på hög nivå för att göra världen intressant. Visst, det kanske finns någon tapper (läs: galning) som verkligen inte har något som ens kan efterlikna ett liv. En person som känner att priserna är så fruktansvärt glamorösa att det är värt att lägga nästan ett halvårs dygnet runt-jobb för att nå målet, men jag är rätt tveksam. I ärlighetens namn tycker jag inte det bevisar att man är bäst, bara att man är segast.

Jag var under uppfattningen att HP skulle vara ett mellanting till Speed och de vanliga världarna. Istället blev det exakt som de vanliga världarna. Folk tröttnade och all spänning försvann. På grund av det kommer i alla fall jag att avstå från runda två. Hade säkert kunna klämma fram ett par månaders aktivt spelade, men fem månader? Nej tack. Det är helt enkelt inte värt mödan.

Se inte detta som en fruktansvärt arg twspelare, utan snarare ett försök till konstruktiv kritik. Teamet består ju av skärpta människor (bortsett från Mudnor, som är en ligist). Förslagsvis slår ni era kloka huvuden ihop och gör runda tre intressantare, så kanske man rent av orkar spela.

Det var mina sista 50 öre.
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med! Hade inte sett att den håller på i hela 5 månader förens nu :S Runda ett var ju avgjord efter 1 månad ungefär? På 5 månader hinner ju 1 spelare ta över alla byarna utan större problem...
 

DeletedUser

Guest
Det är lite synd att du kommer med din kritik så pass sent som nu gjort, men så blir det ibland. Inget man kan göra åt.

Har inte direkt någon piska från högre makt om hur långa rundorna ska vara. Jag hoppades att en längre runda skulle resultera i längre njutbar speltid...

Har läst och förhoppningsvis förstått vart du vill komma, så jag kan ge dig ett löfte på att Runda 3 kommer att gå i 3 månader och att jag kommer att variera korta och lagom långa framöver. Smärtgränsen för en HP-värld tycks ligga runt 4 månader som max, så det kan jag väl leva med eftersom jag inte ställer in inställningar för att djävlas eller "mjölka" denna produkt.

Hoppas med det sagt bringa lite ljus med att vi faktiskt lyssnar på våra spelare så mycket som vi bara kan.
 

DeletedUser

Guest
Se inte detta som en fruktansvärt arg twspelare, utan snarare ett försök till konstruktiv kritik. Teamet består ju av skärpta människor (bortsett från Mudnor, som är en ligist). Förslagsvis slår ni era kloka huvuden ihop och gör runda tre intressantare, så kanske man rent av orkar spela.

Hahhhahah fan du gjorde min dag komplett med den :D

Men ska vi ha kortare rundor borde iallafall världen va snabbare
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Det är lite synd att du kommer med din kritik så pass sent som nu gjort, men så blir det ibland. Inget man kan göra åt.

Har inte direkt någon piska från högre makt om hur långa rundorna ska vara. Jag hoppades att en längre runda skulle resultera i längre njutbar speltid...

Har läst och förhoppningsvis förstått vart du vill komma, så jag kan ge dig ett löfte på att Runda 3 kommer att gå i 3 månader och att jag kommer att variera korta och lagom långa framöver. Smärtgränsen för en HP-värld tycks ligga runt 4 månader som max, så det kan jag väl leva med eftersom jag inte ställer in inställningar för att djävlas eller "mjölka" denna produkt.

Hoppas med det sagt bringa lite ljus med att vi faktiskt lyssnar på våra spelare så mycket som vi bara kan.

Okidoki, det kan jag köpa. Trevligt att chefen läser gnället ;)
 
Topp