Varför det skall vara russin i alla bullar...

Russin i bullar?


  • Totalt antal röstare
    10

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det är gott och gör brödet saftigare! Jag kan tänka mig aprikoser eler annan torkad frukt också ;)
Kram
 

DeletedUser

Guest
Russin som varit i ugnen ser ut som förtorkade ögon från nåt litet djur :(
Det luras dessutom eftersom man, när man sätter tändena i bakverket inte direkt räknar med att man ska halka på en slemmig, slibbig fläck russin som dessutom klistrar sig fast på tänderna istället för mjuk, söt och fluffig deg.

Finns bara en besvikelse som är större, och det är när man stänger ögonen och njuter av ögonblicket när man ska sätta tänderna i en fet, sockrig vaniljmunk - man känner degen, det krisipiga sockret, och sen kommer krämen, det göttaste.... så har nån illvillig djävul bytt ut den mot en äppelmunk.
 

DeletedUser

Guest
Har man russin i bullar blir de ju som lussebullar nästan men de är gott o ha russin i brödet vid jul :)
 

DeletedUser

Guest
Nej åh nej! Russin i lussekatter är i klass med bedrägeri, speciellt om de gjort helt fel och blandat russin i degen. Om det bara sitter ett russin i varje hål kan man ju pilla bort dem men folk glor så konstigt när jag dissekrerar lussekatterna för att oskadliggöra de försåtliga små minorna.

Bannlys dem bara, inga russin i bakverk. Eller mat. :woooot:
 

DeletedUser

Guest
Chokladsås är också gott, men inte tusan har jag det till spagetti för det... Russin är gott som de är, men värmer man dem ser det ut som nån rest från en krigsskada...isch!
 
Topp