Var tog förnuftet vägen?

DeletedUser

Guest
Goddagens.

Det har varit en väldigt händelserik vecka för oss alla. För mig själv har det hänt otroligt mycket saker, både i spelet, i jobbet och i det privat livet. Ibland så önskar jag att man hade ännu mer tid till detta fantastiskt roliga - men ack så jobbiga - spel då man säkerligen hade kunnat uträtta så mycket mer om tiden bara hade funnits.

Men som ni alla vet så lever vi ju i verkligheten vare sig vi vill det eller inte. Och Tribal Wars är ett spel och en skön undanflykt från verkligheten för en stund. Det är en fristad för oss alla och vi spelar det helt enkelt för att vi tycker att det är roligt (men också för att det är lite beroendeframkallande!).

Fast ibland går fantasin överstyr. Ibland blir Tribal Wars lite mer och ibland förvandlas det till ett monster som lockar fram det värsta hos många människor. Jag är medveten om att anonymiteten gör att flera av oss kan agera ut lite mer. Det är förståeligt och det är lite tråkigt att det ibland blir så. Det är ett fenomen som alltid kommer att finnas på nätet, antar jag.

När jag spelar ett spel så spelar jag det oftast för att för en kort stund fly verkligheten - precis som jag skrev i början av detta inlägg. Och när jag väl spelar något så vill jag förstås bli bäst på det. Jag vill vinna och jag vill bli bättre än genomsnittet och oftast så låter jag det gå lite överstyr. Det är lätt hänt. Men med Tribal Wars är det lite annorlunda. Det är värre än så. :)

TW är inte bara ett spel. Det är mycket mer. Det blir en sorts förening för alla dem som spelar i en stam. Det blir en gemenskap, en samhörighet och en känsla av att tillhöra något lite mer än bara spelet i sig. Och ibland så kryper spelet in under skinnet på en. Man låter spelet ta över ens förnuft och man låter spelet ta över en själv.

Och ibland så låter man känslor gå före förnuftet. Jag har sett det alltför ofta och jag har sett det alltför många gånger. Jag ser hat och jag ser vrede hos många sidor. Man börjar avsky och man börjar hata de spelare eller stammar som man krigar mot. Jag vill inte peka ut några och jag tänker inte nämna några namn. Men jag har sett spelare som av någon märklig anledning gör krig till personliga angelägenheter och jag har sett dem agera i hat mot sina motspelare.

Detta är ett meddelande och budskap till er alla som spelar detta spel - oavsett värld. När ni spelar. Spela med förnuft och spela med värdighet och respekt. Låt er inte förblindas av vrede och ta era beslut - såväl som diplomatiska och taktiska - med förnuft, rationalitet och långsiktigt tänkande.

Med detta sagt så vill jag önska er alla en fortsatt trevlig spelstund och låt oss nu njuta av vad denna värld har kvar att ge. Låt oss kriga mot varandras byar och låt oss ha kul när vi spelar. Glöm inte att där sitter en livs levande människa bakom varje konto.

Anduran, ledare och grundare för Axis Mundi
 

DeletedUser

Guest
Haha skrev du hela den här texten för lilla mig så tycker jag synd om dig :p
Jag hatar inte AM, ni är ju soeta, ni är bara roliga att reta upp :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Mycket visa ord :p
Men hat är en svår känsla att kontrollera och att börja hata sin motståndare är mycket lättare än att hålla lugnet, respektera hans och dina beslut, och hålla engagemangen till spelet på en resonlig nivå ;)
 

DeletedUser

Guest
Haha skrev du hela den här texten för lilla mig så tycker jag synd om dig :p
Jag hatar inte AM, ni är ju soeta, ni är bara roliga att reta upp :awsm:

Du beter dig som ett barn och klarar inte av att sluta upp med det du håller på med, vilket är väldigt synd.. :(
Sedan om du läste hela texten så är detta till alla Tribalwars spelare. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Du beter dig som ett barn och klarar inte av att sluta upp med det du håller på med, vilket är väldigt synd.. :(
Sedan om du läste hela texten så är detta till alla Tribalwars spelare. :rolleyes:

Haha jo jag har redan slutat, sooo too bad ;)
Och ja jag är ett barn?
Och ja, han nämner inte mig, men nog fattar jag att jag är tilltänkt :rolleyes:
 

Ancalagon

Member
Reaktionspoäng
0
Kunde inte sagt det bättre själv!

Många som helt går upp i limningen ist för att bara skratta åt det hela.
Har lärt mig att det som är effektivast mot folk som vill smutskasta och bedriva annan typ dumförklaring av sin egen person här då forumet är att alldrig svara dom. Är det nån jag tycker bara kommer med skit så skulle det alldrig falla mig in ens att lägga tid på att svara en sån person för det är att sjunka till samma nivå oftast.

Tycker forumet skall vara en plats där man har trevligt och diskuterar visst kan man små retas lite om div erövringar eller dåligt sända adlar det hör ju till men det får ju vara på en nivå som är annständig.

Sen får ju man som sagt komma ihåg att det bara är ett spel.
 
Topp