Diskussion Vakttornet

DeletedUser

Guest
Detta kan vara en av de sämsta inställningarna någonsin under min tid på TW.

Att vakttornet hjälper att tagga, det kan jag acceptera även om jag personligen inte kommer att föredrar det. De flesta lägger ner för att det bli för tidskrävande och det krävs dygnet runt övervakning av flertal konton under en värld, vilket alla inte har möjligheten till även med hjälp från stammen. Så att dra ner kravet för aktivitet och alarm under natten kanske till och med jag kommer gilla med tiden.

Att man däremot kommer att kunna se storleken på anfallen är en helt annat femma. I denna funktionen är de inte aktivitet ni plockar bort från spelare, de är skicklighet och strategi, vilket är vad spelet faktiskt går ut på. Att kunna läsa av dina motståndare, lära dig hur de skicka och försöka läsa av anfallen. Lika så som anfallare, det är skicklighet att kunna maskera dina anfall för att försvararen inte ska veta vad som kommer. Nu kommer det till dem serverat på silverfat. Istället för att ha 10 inks på 10 frontbyar och själv försöka läsa av vad som är skarpt kommer du veta det direkt utan att behöva fundera. Du kommer veta vilket adel du ska snipa, vart du ska vägga och vad du ska ducka. Visst, de sänker lite aktivitetskrav också, men som sagt det plockar bort charmen och vad spelet faktiskt går ut på. Visst ligger de säkert lite strategi hur du ska placera ditt vakttorn osv, men principen blir nästintill att ha delade kommandon med fiende. Sätt de som inställning någon värld och se hur spelare hade reagerat.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan bara säga att alla synpunkter kommer lämnas vidare när jag ska lämna feedback på Vakttornet. Och ju mer konstruktiva synpunkterna är, desto lättare blir det för mig att sammanställa. Och givetvis - ju fler som har synpunkter desto bättre är det, så en liten ansträning bland spelarna här för att säga sin mening är värt sin vikt i guld. Jag kan liksom inte lämna feedback vidare, om jag inte får någon av er!
 

Spezzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Okej nu har jag testat och spelat med vakttornet på v36 under en längre tid och jag kan bara hålla med woopwoop att det är bland det sämsta ni har lagt in i TW..

Vakttornet har gjort det alldeles för lätt att försvara sig då man ser flera timmar, ibland uppåt ett dygn innan attackerna landar om det är skarpt eller inte beroende på hur man har vakttornen placerade.
Personligen så brukar jag bara ignorera alla gröna anfall när jag får en massa anfall emot mig å kvar blir ett fåtal röda som blir hur enkelt som helst att deffa bort när man nu ser vart dom landar.

Hela grejen som har varit med TW att man själv ska få lista ut vart dom skarpa anfallen landar har försvunnit och det har gjort spelet väldigt tråkigt och alldeles för lätt.

Jag hade kunnat köpa om vakttornen bara taggade anfallen (spej, yxa, ram, adel hastighet osv) men inte visade storleken på anfallen.
Detta hade ändå gjort det enklare för dom som inte kan sitta å spela dygnet runt, för då skulle dom ändå få anfallen taggade å kunna se om det är adel som kommer etc men samtidigt så ser man inte vart dom skarpa ram anfallen landar, på så sätt är det inte lika lätt å veta vilka byar man behöver deffa å vilka man bara kan ignorera, det för tillbaka det här med att man själv får lista ut vart dom skarpa landar! :)

Personligen så kommer jag inte köra seriöst på någon mer värld med vakttornet som det är nu, det var helt enkelt inte kul å har bara förstört spelet tycker jag!!

Vet att det är många som tycker samma som mig! Ska bara få dom å skriva här också :p
 

DeletedUser

Guest
Okej nu har jag testat och spelat med vakttornet på v36 under en längre tid och jag kan bara hålla med woopwoop att det är bland det sämsta ni har lagt in i TW..

Vakttornet har gjort det alldeles för lätt att försvara sig då man ser flera timmar, ibland uppåt ett dygn innan attackerna landar om det är skarpt eller inte beroende på hur man har vakttornen placerade.
Personligen så brukar jag bara ignorera alla gröna anfall när jag får en massa anfall emot mig å kvar blir ett fåtal röda som blir hur enkelt som helst att deffa bort när man nu ser vart dom landar.

Hela grejen som har varit med TW att man själv ska få lista ut vart dom skarpa anfallen landar har försvunnit och det har gjort spelet väldigt tråkigt och alldeles för lätt.

Jag hade kunnat köpa om vakttornen bara taggade anfallen (spej, yxa, ram, adel hastighet osv) men inte visade storleken på anfallen.
Detta hade ändå gjort det enklare för dom som inte kan sitta å spela dygnet runt, för då skulle dom ändå få anfallen taggade å kunna se om det är adel som kommer etc men samtidigt så ser man inte vart dom skarpa ram anfallen landar, på så sätt är det inte lika lätt å veta vilka byar man behöver deffa å vilka man bara kan ignorera, det för tillbaka det här med att man själv får lista ut vart dom skarpa landar! :)

Personligen så kommer jag inte köra seriöst på någon mer värld med vakttornet som det är nu, det var helt enkelt inte kul å har bara förstört spelet tycker jag!!

Vet att det är många som tycker samma som mig! Ska bara få dom å skriva här också :p



1+ :)
 

Mdmc99

New Member
Reaktionspoäng
1
Gav forumet en glans och såg att ni hade funderingar över vakttornet, här kommer mina två cent på hela situationen.
Jag måste hålla med många andra om att jag tycker vakttornet är en väldigt usel del av Tribal Wars, sju månader sent, jag vet. Jag tänker inte repetera alla andras underbart bra synpunkter på det hela utan jag kommer försöka komma med mina egna.
Först och främst Vakt tornet är alldelles för dyrt med för lite effekt.
- Har sätt folk säga att ett Vakt torn är en bra buff till deff byar, deff byarna som har presterat sämre över tid på grund av hur tidigt man kan skaffa en fin Nuke med yxmen och LK. Problemet är just det att skaffa deffbyar tar tid men att skaffa en offensiv by kan man göra kort efter ens nybörjarskydd har gått ut. Jag tror inte att jag kommer att behöva förklara något som redan är uppenbart till många personer här, men ser ni vad jag menar? På vilket sätt är ett vakttorn som kostar ~45k resurser en buff till en by med en spelstil som potentielt redan har fått dom utslagna för länge sedan. Även om dom skulle få ett vakt torn skulle det i början inte ha mer än 1.1 i radie, och när en arme är så nära finns det inget man kan kontra med om man inte har en närliggande by.
Vilket tar mig till min nästa punkt. Det värkar som att vakttorn är riktat mot dom som redan har mer än en by, endå kan man få det så tidigt som en Barack i nivå fem om jag inte mins fel.
- Jag kom ihåg när jag började spela igen och såg att det fanns en ny byggnad ville jag skaffa den så snabbt som möjligt vilket upenbarligen var ett misstag som i slutändan resulterade att jag blev adlad, inte världens smartaste men nu när jag vet bättre så får det en att sympatisera för alla nya spelare som ser en dyr ny byggnad och tror att den är superbra?
Min tredje och sissta punkt Är att den väldigt lilla radien, kombinerat med kyrkor, värkar väldigt limiterande?
- Om är i den punkten av spelet att man presis skaffat en adelsman och letar efter sitt nästa offer, så börjar det kännas lite trångt. Man kan inte attackera utanför sitt "första kyrkan" område utan att riskera att förlora en hel Nuke, utöver det har man ett sjukt dyrt vakttorn man kanske redan uppgraderat en eller två gånger eller helt enkelt inte vill skapa en till? Du ser vad jag menar, alla dessa radier får en att känna sig som att man inte längre har några val av vad man ska adla utan man måste adla den mest strategiskt rätta utav framtida skäl. Säg att det finns en by i din närhet med 2k+ poäng du har spejat, och den har väldens sämsta försvar, du kan inta adla den för att den är lite utanför ett level 5 vakt torn och du inte vill spendera 60k resurser igen. Synd! Du måste adla någon by i din närhet med kanske så lite som 400-1000 poäng!

Jag måste ärkänna den tredje punkten kanske inte alla kan relatera till, men det är i alla fall något som jag kände inte satt rätt för mig personligen när man spelar ett strategi spel. Hoppas ni ser dom andra två punkterna och håller med, har ni synpunkter så fråga på.
Vill säga igen att alla som jag sätt posta om vakttornet innan mig har redan gjort ett underbart bra jobb att fånga vad jag tror alla redan känner, så det var inte nödvändigt för mig att repetera det.
//Max
 

solo queue

New Member
Reaktionspoäng
7
Som några andra tryckt på tar det bort den strategiska biten av spelet när du nu vet nästan exakt vad som kommer i varje attack. Det gör spelet för simpelt och de känns helt fel att det numera går att veta vad en attack innehåller. Inte bara som försvarare men speciellt i anfall där du inte längre kan göra det tufft för de försvarande. Det känns tråkigt och hopplöst att sitta o skicka iväg attacker när du vet att fienden kommer ha full koll på vad som landar var.

Att tornet ska få finnas på vissa världar är en sak men att det ska räknas som en ''standard byggnad'' gillar jag inte alls. Snälla, ge oss en värld utan vakttornet nu när vi fått spela med tornet tre världar i rad.
Det finns väldigt, väldigt många som inte gillar hur tornet fungerar som de gör nu. Tills det sker någon slags förändring föreslår jag att ni plockar bort tornet som en standard byggnad i spelet. Vill se världar utan tornet igen.
 

DeletedUser

Guest
Ifall vad vi skriver här spelar någon roll:
Jag tycker illa om vakttornet av samma anledningar skrivna ovan.
 

Scrubban

New Member
Reaktionspoäng
1
Vakttorn i samband med hög fejkgräns + att man kan deffa utanför stammen eller v.37 som vi kallar det är ett skämt :)

Nej tack till vakttornet.

// Skägget
 

Aleeeeeexxx

Member
Reaktionspoäng
0
Blir på tok för lätt att spela defensivt med vakttornet, när de dessutom är fejkgräns så blir de ju inte svårare.
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Ja ni läsare, jag vet ni är färre nu än vad ni varit förr men nu skriver jag detta ihopp om att folk visar att de känner samma sak som mig. För det måste ni, diktatur och allt ni vet.

Men efter att ha testat spela på v36,37 med vakttorn så har jag kommit fram till en sak, som diskuterats ett flertal gånger i alla chattar.

Vad är egentligen meningen med vakttorn när man har en fakegräns som knappt tillåter en spelare att gå ut med fakes?


*2% fejkgräns är det på v37.
*1% fejkgräns på v36.

Vakttornet är till för att underlätta och hjälpa spelare att kontrollera alla inkommande anfall på ett simplare sätt än någonsin tidigare.
Men vart är alla inks att kontrollera? :confused:

Jag tycker att fakegränsen skall bojkottas på världar med vakttorn!

Spelet har blivit så nybörjar vändligt att det mer och mer ser ut som ett sim city än som ett strategi krigsspel, och har vi på .se fått fler spelare pga detta? Tyvärr tror jag inte det. Ist ser de nya spelarna ingen utmaning i spelet och varför stanna när man inte blir tillfredsställd?

Tycker ni som jag? :troll:

Det vi spelare kan påverka är ju inställningarna till viss del. TW teamet på .se får inte heller göra hur dem vill men tillsammans kan vi nog lösa detta.

Tänkte bara att jag kopierar in det här med så det syns på fler ställen då jag fått höra tidigare att man ska samla allt i samma tråd!
 

monkeyface

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår inte meningen med vakttornet? Är man aktiv så kan man ju nästintill reäkna ut vad som är fejks och inte. Vakttornet är dyrt och fyller ingen "ny" funktion i spelet
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag förstår inte meningen med vakttornet? Är man aktiv så kan man ju nästintill reäkna ut vad som är fejks och inte. Vakttornet är dyrt och fyller ingen "ny" funktion i spelet

Haha, om du tror det har du aldrig haft mycket incs över tid. Jättekul att sitta o ducka hela dagarna med 5k incs under ett par veckors tid. Även jättelätt att räkna ut vad som är fejk...

Vakttornet är som det mesta annat som är nytt: skräp. Kombinerat med diverse appar (och mail-utskick, haha!) kan man ju se till så att man får input av spelet varje gång någon skjuter iväg en ny attack. En av svårigheterna med spelet, så som det var förr, som nu totalt försvunnit, var när man hade långväga incs som landade varje minut och fiender som hade möjlighet att lägga korta tåg. Då var man tvungen att sitta o kolla på inc-listan i princip hela tiden, för att se till så att man inte missade något. Nu är det ju bara att be om att få ett meddelande, och låta vakttornet berätta vad som är i attacken.
 

DeletedUser

Guest
Tydligen kan man döpa om sina byar till adel och vaktornet visar dom som adelsattacker och när man sedan döper om dom till något annan namn så försvinner dom från din inkommande lista, kul spel
 

DeletedUser

Guest
Tydligen kan man döpa om sina byar till adel och vaktornet visar dom som adelsattacker och när man sedan döper om dom till något annan namn så försvinner dom från din inkommande lista, kul spel

Det här låter så klart inte ok, är det någon som kan bekräfta detta?
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Det här låter så klart inte ok, är det någon som kan bekräfta detta?
Jag kan bekräfta att om man döper byarna till något som innehåller "adel" taggas det med adelsikon. Huruvida det försvinner sen eller inte har jag ingen aning om

Edit: Verkar dock bara funka ibland.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Bekräftar ovanstående men lägger till att det inte funkar varje gång, på något sätt verkar vakttornet helt klart bugga.

Idag fick jag till exempel se att ett anfall var stort, av fienden, trots att jag inte hade aktivt vakttorn
 

Victorinox

New Member
Reaktionspoäng
3
Nästan lite imponerande hur man lyckas förstöra hela spelet med endast ett litet vakttorn.
 

DeletedUser

Guest
Sry för att jag tar upp gammal tråd, fick reda på att det här fanns idag. Tog för givet att man bara kunde sen anfallen mot byn som tornet var i, då hade jag nästan kunnat acceptera detta. Men så är visst inte fallet, man kan alltså se storleken ALLA anfall inom tornets redie? Har inte spelat sedan tornet kom till spelet, men det låter ju onekligen fruktansvärt! Vad är syftet?
 
Topp