Vakttorn och fakes

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Ja ni läsare, jag vet ni är färre nu än vad ni varit förr men nu skriver jag detta ihopp om att folk visar att de känner samma sak som mig. För det måste ni, diktatur och allt ni vet.

Men efter att ha testat spela på v36,37 med vakttorn så har jag kommit fram till en sak, som diskuterats ett flertal gånger i alla chattar.

Vad är egentligen meningen med vakttorn när man har en fakegräns som knappt tillåter en spelare att gå ut med fakes?


*2% fejkgräns är det på v37.
*1% fejkgräns på v36.

Vakttornet är till för att underlätta och hjälpa spelare att kontrollera alla inkommande anfall på ett simplare sätt än någonsin tidigare.
Men vart är alla inks att kontrollera? :confused:

Jag tycker att fakegränsen skall bojkottas på världar med vakttorn!

Spelet har blivit så nybörjar vändligt att det mer och mer ser ut som ett sim city än som ett strategi krigsspel, och har vi på .se fått fler spelare pga detta? Tyvärr tror jag inte det. Ist ser de nya spelarna ingen utmaning i spelet och varför stanna när man inte blir tillfredsställd?

Tycker ni som jag? :troll:

Det vi spelare kan påverka är ju inställningarna till viss del. TW teamet på .se får inte heller göra hur dem vill men tillsammans kan vi nog lösa detta.
 
Senast ändrad:

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
1% är ju standard och enligt mig en bra inställning. Det är vakttornet jag ogillar.
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Heja Ww, jag kan bara hålla med till 100% och jag har också provat Vakttorn nu på v.36-v.37 och det är väl bland det sämsta de har kommit på av alla nybörjarvänliga/idiotiska påfund, just med tanke på fejks, men också att TW börjar likna apskit aka Sim City, tror många med oss som håller med, tjusningen av detta förut så roliga strategiska krigsspel börjar avta, vet inte om jag kommer fortsätta spela mer om inte vakttorn försvinner men också flera detaljer som t.ex prema sig till vinst/fördelar med köpeadlar gör också spelet mycket tråkigare, om ni nu ska satsa på unga nybörjare så kan ni ju lista ut med bakdelen att dom kommer aldrig ha råd o hänga med tempot som blir ännu mer snabbare att skaffa akademi o adel,

förut fick man tokfarma åtminstone men det hjälper ju knappt nu då vissa kan köpa alla resurser som läggs ut, nej börja o tänk o va realistiska...jag fattar att Innogames vill tjäna pengar, men det får ju inte gå ut över spelet, eller vad ska dom tjäna på om de tappar alla medlemmar, jag slutar om inte TW jobbar tillbaks tjusningen och får alla gamla trogna att bli sugna igen, annars kan ni göra som Finland, lägga ner TW helt. :(:mad::confused::(
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Jag håller med dig hogans, lite fördelar finns det med vakktorn men lite överdrivet är det nu? Det räcker med alla fördelar man har, det är ju inte ens längre jobbigt att kriga när man kan se alla skarp som kommer dummaste jag har sett.

det finns sjukt många fördelar ändå som att köpa adlar och ress. Vi behöver verkligen inte ha vakktorn, de som bestämmer över detta jag fattar inte varför de gör det utan höra med oss? Det är ju vi som håller tw vid liv. Hoppas ni kan ta bort vakktornet..
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Vakttorn i samband fejksgräns och köpadlar. Perfekt kombo ifall man vill döda servern, och allt nöje i att spela TW

Å andra sidan ska man väl tacka Innogames för att de befriar så många TW-torskar från sitt hemska öde
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Insåg nyss att hela denna tråden låg i fel forumsdel. Sånt misstag bör inte accepteras o_O
 
Topp