Vad i helvete

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Kan nån förklara hur detta gick till?


Jag förlorade en hel jävla off tåg och för vadå? pga 500 yxor och några hästar som tillhörde mig också -.-

Detta är den mest efterblivna grej jag nånsin har sett..
 

DeletedUser

Guest
Det som påverkar mest här är att den försvarande byn inte är religiös, bara det sänker försvaret för offtrupperna i den attackerade byn med hälften rakt av.
Men även utan den negativa efftekten, utan anfallsbonusen för dina yxor och lk hade ungefär 3/4 av det off som agerade försvar strukit med. Dom har helt enkelt väldigt dåliga stats på försvarsdelen, och dör som flugor..
 
Senast redigerad av en moderator:

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Rens trupperna som du ser skulle rensa en barbarby, inte försvara. det står inget om att byn har adlas byn heller. så jag förstår inte vad som gick fel.
 

DeletedUser

Guest
Du har rapporter om att du har adlat byn mer än en gång, de trupper som varit med adelsmannen när du adlat den första gången står kvar som försvar i byn när du adlar den andra gången.

Första adlingen har gjorts kl 08:02:18:628 - du tog alltså byn med den adelsmannen
Andra attacken, den här ovan som dött, landade kl 08:02:18:728 - då stod trupperna från renset alltså kvar i byn och försvarade den.

Eftersom alla trupper som då stod som försvar i byn strök med i det anfallet, har nästa adelsman i tåget landat kl 08:02:18:828 och då har du adlat byn för andra gången.
 

DeletedUser

Guest
Ja, det är otur.. men man kan motarbetade den oturen till viss del genom att skicka mindre och mindre mängd trupp med de adlar som kommer efter renset. Vilket å andra sidan markant ökar risken att en eventuell snipe med deff lyckas, men det där är ett avvägande man får göra. Att adla sig själv är jättelätt liksom, vare sig man vill eller ej :D
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Ja, det är otur.. men man kan motarbetade den oturen till viss del genom att skicka mindre och mindre mängd trupp med de adlar som kommer efter renset. Vilket å andra sidan markant ökar risken att en eventuell snipe med deff lyckas, men det där är ett avvägande man får göra. Att adla sig själv är jättelätt liksom, vare sig man vill eller ej :D

Ja men man vill ju gärna ha en rens med adel ifall nån tar barbar byn förre och inte hinner fixa fram innan
 
Topp