Vad är tllåtet gällande namn

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nej det är sant,men den kommer ju från någonstans, för annars hade väl polisen inte rätt till att beslagta din alkohol om du är under 18?

ja det gör den, men enda anledningen att den e laglig är för att staten tjänar pengar på det :) de beslagtar den ifall den dricks av minderårig på allmän plats, den minderåriga kan fortfarande inte straffas, och får dricka sin dricka hemma utan att de kan göra något.

Så all namn gällande, droger, i alla dess former lagligt eller olagligt borde vara förbjudet att använda på TW.

Det är det enda rätta att göra.

annars så låter man ha vilket namn man fan vill.. Det är ju trots allt dessa minderåriga som väljer att ha namn som K u k och f i t t a osv.

de mer äldre anser detta som omoget och skulle själva (tror jag) inte använda sig av sådant nick.

Så jag står fast vid denna punkt.. att denna regel är en pissregel.
 

DeletedUser

Guest
ja det gör den, men enda anledningen att den e laglig är för att staten tjänar pengar på det :) de beslagtar den ifall den dricks av minderårig på allmän plats, den minderåriga kan fortfarande inte straffas, och får dricka sin dricka hemma utan att de kan göra något.

Så all namn gällande, droger, i alla dess former lagligt eller olagligt borde vara förbjudet att använda på TW.

Det är det enda rätta att göra.

annars så låter man ha vilket namn man fan vill.. Det är ju trots allt dessa minderåriga som väljer att ha namn som K u k och f i t t a osv.

de mer äldre anser detta som omoget och skulle själva (tror jag) inte använda sig av sådant nick.

Så jag står fast vid denna punkt.. att denna regel är en pissregel.

Ja men om du bara har det i väskor så beslagtar dem det ändå.
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ja men om du bara har det i väskor så beslagtar dem det ändå.

nej, inte om du itne håller någon dricka i handen samtidigt som du bär det. Tyvärr. de får inte kolla igenom din ryggsäck om du itne håller i ngn dricka. Men självklart gör dom det ändå.. men detta är inte det vi disskuterar, utan att reglerna bör ändras så allt blir den lika oavsett laglig eller olaglig drog.
 

DeletedUser

Guest
nej, inte om du itne håller någon dricka i handen samtidigt som du bär det. Tyvärr. de får inte kolla igenom din ryggsäck om du itne håller i ngn dricka. Men självklart gör dom det ändå.. men detta är inte det vi disskuterar, utan att reglerna bör ändras så allt blir den lika oavsett laglig eller olaglig drog.

Sant. ber om ursäkt,back to topic.
 

DeletedUser

Guest
Till Steph.

"Vi accepterar inte att profiler, spelarnamn, bynamn eller andra möjligheter innehåller olagliga, förolämpande, hotfulla, missbrukande, IRL aggressiva, politiskt inkorrekta, sexuella, extrempolitiska, religiöst fanatiska, rasistiska eller på annat sätt olämplig texter." - Citat SuperNova

Det jag undrar är helt enkelt vart gränsen går i vad som är olagligt, då ni kör med "det associeras med något som är olagligt". För jag vill veta VART denna gräns går, inte något vidare att hoppas på att man råkar ha just den adminen som hade en trevlig dag och inte är sur och därför kan banna en för något som någon annan inte bannar för osv.

"Som ditt exempel här, dessa löv som du pratar om var marijuana löv = droger = olagligt.
Cigaretten som du pratade om var inte en vanlig cigarett, utan en joint = droger = olagligt, så svårt var det med dessa.
Tycker vi har väldigt tydliga regler gällande detta, vi vill inte associeras med droger, vill du då ha ett löv på signaturen tänk dig för, för liknar det något drogrelaterat så kommer vi ta bort den." - Citat Steph

Just här som problemet ligger, det blir inte objektivt, utan subjektivt. Alla tänker vi olika, finns massvis med saker som associerar till droger, men allt beror på hur man tolkar saker och ting och hur utdragna slutsatser man drar. Det jag tycker är självklart, kanske ni tycker är töntigt och orealistisk och vice versa. Tänk om någon kanske av någon anledning älskar ormbunkar. Ormbunkar är en växt som levt sedan dinosauriernas tid. Kruxet? Det liknar hasch (tror det är det, nåt slags knark iaf) -plantor. Blir lite fel tycker jag då

Så om man sammanfattar det hela så är det så att det hela är subjektivt? Allt beror på vad personen anser, inte vad som är rätt/fel utan det beror på vad den enskilde personen (adminen) anser som fäller avgörandet? Tack för svar åtminstone
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Så om man sammanfattar det hela så är det så att det hela är subjektivt? Allt beror på vad personen anser, inte vad som är rätt/fel utan det beror på vad den enskilde personen (adminen) anser som fäller avgörandet? Tack för svar åtminstone

Snabbt svar här bara innan jag springer - det är aldrig en enskild person i teamet som fäller ett sånt avgörande. Är det tveksamma fall i gråzonen är det alltid en diskussion före ett beslut, som regel brukar den landa hos spelledningen om fallen är riktigt svåra att fatta ett beslut om. Men ingen i teamet gör en sådan tolkning på egen hand.
 

DeletedUser

Guest
Jag vart ju bannad på v15 för att jag hette g.a.n.j.a. men jag såg att på V1 är det tillåtet att heta ladyganja. innebär det att jag kan heta ganja på nästa värld om jag bara sätter dit ett "herr" eller "mr" före?
 

DeletedUser

Guest
Det är givetvis inte tillåtet, och jag kan inte hitta någon spelare med det namnet på v1 eller för den delen någon annan server. Vilket efter efterforskning visar sig beror på just att det namnet inte är tillåtet ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag ber om ursäkt Supernova, jag var inne och tittade på "hårdkodade" namn, och som du säger så är hennes namn ändrat till det yttre och det är bara när man tittar på "adlingar" man ser det, på samma sätt som g.a.n.j.a fortfarande syns på V15.
 

DeletedUser

Guest
så om jag fattar det rätt får inte nicket (mm) kopplas till porr, droger (även alkohol), hotelser eller kända massmördare?
 

DeletedUser

Guest
Det står ganska tydligt i reglerna vad som är tillåtet i fråga om namn och liknande.

"Vi accepterar inte att profiler, spelarnamn, bynamn eller andra möjligheter innehåller olagliga, förolämpande, hotfulla, missbrukande, IRL aggressiva, politiskt inkorrekta, sexuella, extrempolitiska, religiöst fanatiska, rasistiska eller på annat sätt olämplig texter."

Möjligen är det "på annat sätt olämpliga" som kan vara lite av ett frågetecken, men som rättesnöre skulle man kunna säga att om det känns tveksamt, eller om man behöver fundera på om det är lämpligt, så är det förmodligen inte lämpligt. Jag skulle ju personligen hellre välja ett nick jag var säker på var godkänt, än ett som skulle kunna vara i gråzonen.
 
Topp