v23 när kommer du

MultiZnK

Member
Reaktionspoäng
4
Brukar de inte släppa något form av datum när tidigare världar börjar dra sig ihop? V22 har ju precis börjat och jag tror det är ett tag kvar på den.
 

DeletedUser

Guest

Du som hängt här så pass länge vet nog redan svaret ;)

I vanlig ordning så vet ingen, inte ens vi i spelledningen. Som det ser ut just nu idag så är det ännu inte påbörjat någon diskussion ens om eventuella inställningar. Vi håller inte på infon när vi väl har den, vi vet att spelarna väntar.
 

Peeter

Member
Reaktionspoäng
0
Brukar de inte släppa något form av datum när tidigare världar börjar dra sig ihop? V22 har ju precis börjat och jag tror det är ett tag kvar på den.

Sant så, men dock så är det tråkigt att det bara finns tre världar uppe, och lirar man inte i topp stammarna finns det typ inget att göra här på .se
 

GunillaPersson

New Member
Reaktionspoäng
0
tycker det är lagom som det är. folk slutar kämpa så fort dom blir adlade och hoppar in på en nyare server bara när det kommit upp nya världar direkt efter varandra.
 

Der Herzog

Member
Reaktionspoäng
0
Det finns 2 världar pa .se, v21 och v22..

v21 är "avgjord" inom 2 monader..

v22 samma där..

Detta beror pa .se sma världar.. När jag började spela för 2-4 ar sedan var spelet mycket större.. Vill ni pa tribalwars.se öka antalet spelare starta 2 nya världar pronto..

Sandra
 

DeletedUser

Guest
Det är lite svårt för mig som inte är insatt på spelarnivå i de olika världarna att säga emot här, det kan se lite olika ut beroende hur man ser på det.
Men att v21 är avgjord vet jag inte om jag kan hålla med på - den servern har Maktens Hemligheter som kriterier för vinst, och hemligheterna är inte ens släppt än.
V22 i sin tur, har de gamla endgame kriterierna - den kommer alltså vinnas på dominans. Dominansprocenten är satt till 85% för stängning, alternativt minst 70% för två allierade stammar för att kunna få en omröstning om stängning. De två ledande stammarna idag, har 15%. Innan vissa ändringar blir aktuella, ska servern dessutom varit i gång i ett år eller ligga under 1 000 spelare. Det är idag över 4 100 spelare, och servern har varit igång 80 dagar. Det är alltså en bit kvar....
 

Der Herzog

Member
Reaktionspoäng
0
Det är lite svårt för mig som inte är insatt på spelarnivå i de olika världarna att säga emot här, det kan se lite olika ut beroende hur man ser på det.
Men att v21 är avgjord vet jag inte om jag kan hålla med på - den servern har Maktens Hemligheter som kriterier för vinst, och hemligheterna är inte ens släppt än.
V22 i sin tur, har de gamla endgame kriterierna - den kommer alltså vinnas på dominans. Dominansprocenten är satt till 85% för stängning, alternativt minst 70% för två allierade stammar för att kunna få en omröstning om stängning. De två ledande stammarna idag, har 15%. Innan vissa ändringar blir aktuella, ska servern dessutom varit i gång i ett år eller ligga under 1 000 spelare. Det är idag över 4 100 spelare, och servern har varit igång 80 dagar. Det är alltså en bit kvar....

Men man vill ju inte börja när största spelaren har mer en 500k?
 

DeletedUser

Guest
Men man vill ju inte börja när största spelaren har mer en 500k?

Det är väl på grund av det världarna numera blir så pass små, går det inte bra på en värld, struntar man bara i det och väntar på nästa. Det är en enorm skillnad nu från hur det varit förr, 500k var ingenting då. Och starter var bara jobbiga, midgame var lamt och det var ett endgame med minst 500 byar som var själva spelet. Idag blir det endgame innan de flesta hunnit få så många byar ens...

Om jag inte minns fel kommer det en ny värld pa .net varannan manad..

Tyvärr är .net en helt annan marknad, med helt andra förutsättningar både när det gäller antal spelare, och de möjligheter de har när det gäller att välja settings till sina servrar. Det finns helt enkelt för lite spelare på .se för att vi ska få lika fria tyglar när det gäller att starta nya servrar och när det gäller inställningarna. Det kostar att ha servrarna uppe, det måste finnas ett kundunderlag som når upp till den kostnaden.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Men man vill ju inte börja när största spelaren har mer en 500k?

Pff rank 1 (JockDeRock) hade flera miljoner när jag började på v17. Inte alls svårt om man vill. Bara mer utmaning ;)

Jag tycker ni kan vänta med en ny värld. Att ha ett större utbud kommer inte öka spelarmängden, snarare spä ut den och därmed göra fler världar "avgjorda" långt innan slutet.
 
Topp