DeletedUser
Guest
Fel, en hög nivå på barbsen är nyckeln till en bra värld, både för de rutinerade spelarna och nybörjare.
Nu är du ute och cyklar
Fel, en hög nivå på barbsen är nyckeln till en bra värld, både för de rutinerade spelarna och nybörjare.
Nu är du ute och cyklar
Jag tror faktiskt inte att din inkomst resursmässigt minskar när någon tar en barbar by, inte när de är större och ger mer resurser i timmen. En 4k by motsvarar väl i runda svängar minst 10 st 200 poängs byar, eller?
En annan av de argument som gör att jag är för en högre gräns är att tw-teamet har en förkärlek till denna kyrka, där spelare som mig, och dig missgynnas nått så oerhört i starten då vi i princip är den enda spelaren över 200 poäng vid första adlingen, och man blir då tvungen att adla något utanför kyrkan.
Inställningar
Spelhastighet 1,5
Enhetshastighet 1
Demolera byggnader Aktiverat
Moral Inaktiverat
Farmregel Inaktiverat
Grundläggande försvar 20
Millisekunder Aktiverat
Fejkgräns Inaktiverat
Forskningssystem Förenklad forskning
Kyrka Inaktivt
Utmärkelser Aktiverat
Självutbyggande barbarbyar Aktiverat (till 4000 poäng)
Bonusbyar Förstärkta bonusbyar
Tidsgräns för att avbryta attacker 10 Minuter
Tidsgräns för att avbryta handel 5 Minuter
Nattbonus Inaktiverat
Attackskydd för nybörjare 3 dagar
Max. förhållande Anfallare : Försvarare Inaktiverat
Enheter
Bågskyttar Inaktiverat
Spejarsystem Spejare kan spana på trupper, byggnader, resurser
och utomstående enheter
Paladin Aktiverat, utan vapen
Adelsman
Stigande priser för adelsmän Aktiverat
Maximal räckvidd för adelsmän Obegränsad
Minskad lojalitet per adelsmanattack 25-25
Ökad lojalitet per timme 1.5
Konfiguration
Medlemsgräns per stam 20
Rankinglista över besegrade motståndares aktiv, går efter poäng
Kontoövervakare Aktiverat
Begränsad övervakning vid permanent kontoövervakare Begränsad KÖ-åtkomst efter att ett konto har övervakats i 60 dagar dagar inom de senaste 120 dagar.
Frihandel endast möjligt inom den egna stammen
Väderstrecksval Aktiverat
Övrigt -
*Kan inte assistera utanför stammen (!!!!!!)
*Inga halveringar
*Ingen milis
Gief
Att sedan sitta och säga att en nybörjade "ändå kommer tappa den senare" är väl ett rätt kasst argument, du menar alltså att tw-teamet ska strunta i dessa nybörjade för att de ändå inte kommer klara av det? Ska de sitta och plocka 200 poängs byar tar det däremot en evighet för dem att uppnå en poäng/trupp mängd som ens är i närheten av att utmana en bra starter/spelare.
Till slut vill jag bara påpeka att jag faktiskt har en aning om vad jag pratar om, däremot verkar du tydligen inte ha det.
VisstFörklara gärna varför jag är ute och cyklar..
Visst
Med en hög nivå på barbsen kommer man kunna farma in större summor till en mindre ansträngning, alternativt farma in gigantiska summor med en hög ansträngning. De inte heller för små för att adla och sedan bygga upp, strategiskt med andra ord. Samtidigt får nybörjare en chans att bygga upp några byar från start istället för att försöka sig på att adla en 200 poängs barbar eller gå in i muren hos en rutinerat spelare.
Till slut kommer det inte finnas några barbarer och då blir alla lik förbaskat tvungna att kriga mot varandra, kluster mot kluster, skills mot skills.
Att spelare inte vill ha en hög nivå på barbarerna ligger bara i någon oskriven "elite-regel" som någon med respekt framförde någon gång under stenåldern, och alla som påstår annat nuförtiden blir direkt nertryckta av wannabes som tror sig vara bra på spelet bara för att man uttalar sig om något man egentligen inte har grund för.