V18 inställningar

tortuga

New Member
Reaktionspoäng
0
Nu är du ute och cyklar

Förklara gärna varför jag är ute och cyklar..

Med en hög nivå på barbsen kommer man kunna farma in större summor till en mindre ansträngning, alternativt farma in gigantiska summor med en hög ansträngning. De inte heller för små för att adla och sedan bygga upp, strategiskt med andra ord. Samtidigt får nybörjare en chans att bygga upp några byar från start istället för att försöka sig på att adla en 200 poängs barbar eller gå in i muren hos en rutinerat spelare.

Till slut kommer det inte finnas några barbarer och då blir alla lik förbaskat tvungna att kriga mot varandra, kluster mot kluster, skills mot skills.

Att spelare inte vill ha en hög nivå på barbarerna ligger bara i någon oskriven "elite-regel" som någon med respekt framförde någon gång under stenåldern, och alla som påstår annat nuförtiden blir direkt nertryckta av wannabes som tror sig vara bra på spelet bara för att man uttalar sig om något man egentligen inte har grund för.
 

DeletedUser

Guest
Alltså, som en "s.k. wannabe" så måste jag säga att jag är för låga barbarer, utav fleratalet orsaker. Den främsta är att jag älskar att ha barbarerna i försvarssyfte, således är en låg poäng bättre då de inte blir riktigt fullt så attraktiva som du, min kära tortuga, vill. Att adla barbarer är varken positivt eller negativt rent generellt, eftersom situationen in-game och inte statistiken är det som avgör vad man ska adla eller när man ska adla. Dock är jag en som i allra största möjliga mån försöker undvika att plocka en barbarby, eftersom det kommer kapa mina inkomster av farmningen. Således alltså något negativt och tabubelagt, i största möjliga mån. Självfallet kan det hända att spelare startar om innan ens adelsmän träffar, det är fortfarande en spelarby men adlat men statistiken säger barbar. :/

För att återgå till diskussionen kring barbarer så förstår jag din synpunkt tortuga och i en värld där vi alla spelat på lika villkor, skicklighet o.s.v så vore det ett helt klart tänkvärt scenario men med denna varierade grad utav skicklighet blir det inte ens en uns till fair. Eftersom sämre spelare rent generellt inte har en chans emot en duktig spelare, utom när det är väldigt högt och intensivt tryck emot den duktiga spelaren, utav flera andra duktiga spelare. Att du förespråkar och predikar om att det ska vara en hög poänggräns på barbarer med hänsyn till att man ska adla dem äcklar mig, ta detta med en nypa salt då det enbart är dina argument, inte du som person. Att sitta och hävda att spelare får en chans att starta med färdiga byar istället för att adla smått är visserligen ett, i sig, korrekt argument. Men argumentationen håller ändå inte, eftersom den mindre erfarna spelaren antagligen kommer tappa sina byar direkt då han adlat, till en spelare som har mer skills, eftersom lojaliteten är låg och defftrupperna rent generellt inte räcker till. Således är det bättre med en låg gräns, då mer erfarna spelare ytterst sällan plockar en spelares 200 poängare. Det finns undantag, som bekräftar regeln men generellt har jag rätt i min argumentation.

Kort sagt, kom inte och uttala dig om saker du inte har en aning om och framförallt, klanka inte ner på andra och uttala dig om bristande grund för argument då du just fått dina egna argument totalt dissikerade och förvisade till soptunnan där de hör hemma.

//En av de du väljer att kalla wannabe
 

tortuga

New Member
Reaktionspoäng
0
Det är för att du är en wannabe, adam ;)

Jag tror faktiskt inte att din inkomst resursmässigt minskar när någon tar en barbar by, inte när de är större och ger mer resurser i timmen. En 4k by motsvarar väl i runda svängar minst 10 st 200 poängs byar, eller?

En annan av de argument som gör att jag är för en högre gräns är att tw-teamet har en förkärlek till denna kyrka, där spelare som mig, och dig missgynnas nått så oerhört i starten då vi i princip är den enda spelaren över 200 poäng vid första adlingen, och man blir då tvungen att adla något utanför kyrkan.

Att sedan sitta och säga att en nybörjade "ändå kommer tappa den senare" är väl ett rätt kasst argument, du menar alltså att tw-teamet ska strunta i dessa nybörjade för att de ändå inte kommer klara av det? Ska de sitta och plocka 200 poängs byar tar det däremot en evighet för dem att uppnå en poäng/trupp mängd som ens är i närheten av att utmana en bra starter/spelare.

Till slut vill jag bara påpeka att jag faktiskt har en aning om vad jag pratar om, däremot verkar du tydligen inte ha det.

// Still a wannabe
 
Reaktionspoäng
0
I en värld med kyrka skulle jag själv föredra en högra nivå på barbarbyar, men då du i ditt förslag valde att inaktivera kyrkorna så ser jag inte varför du drar upp det argumentet här.

Av egen erfarenhet kan jag säga att så fort en barbarby's grafik ändras till den för 3000 poäng så blir den genast ett mål för alla som är intresserade av att ta en lätt by i just det området, vare sig det är fiendespelare som vill få en utpost eller närliggande spelare som helt enkelt vill expandera. Vid extensiv farmning av ens närområde tror jag att du kan hålla med om att man inte vill "förlora" en by till andra spelare. En by ägd av spelare är inte lika riskfritt att farma som en barbarby, oavsett ägare och i alla fall kan man eller vill man inte undvara adelsmän till byar av såpass låg prioritet. Jag har heller aldrig varit med om att en ny spelare lärt sig något av att adla en barbarby nära en större, mer erfaren spelare. Det slutar oftast med att han får sina byar adlade eller katapulterade och slutvis ger upp.

Vid farmning räcker det med 2000 poäng på barbarbyarna om man då och då formar dem samtidigt som man löper mindre risk för att bli av med lätta farmmål. Jag ser inte heller hur ditt argument om nybörjare håller, en spelare blir inte bättre av att adla barbarer utan det bästa är om de hittar någon spelare av samma erfarenhet eller rent utav mindre erfarenhet och försöker sig på att adla den.

Detta är såklart synvinkeln från en som bara spelar i starten och i vissa fall till mitten av en värld. Vid senare spel är det visserligen en annan spelstil som krävs men då jag själv aldrig varit kvar så länge på en värld har jag inget att säga till om.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag tror faktiskt inte att din inkomst resursmässigt minskar när någon tar en barbar by, inte när de är större och ger mer resurser i timmen. En 4k by motsvarar väl i runda svängar minst 10 st 200 poängs byar, eller?

Klart den gör, eftersom det är en by mindre att farma in resurser från. Sedan så kan en 4k by innehålla nivå trettio av varje gruva/resursbyggnad, således är det avsevärt mycket mer per dygn att farma i den jämfört med tio stycken 200 poängare, hur var matten min kära watson? Allt handlar om att ge dem lite hjälp på traven. Så fixar de sig själva till optimala farmbyar - återigen något du inte tänkt på? Ponera att du tappar 1 farmby, det spelar inte jättestor roll men om det blir en vana och du på ett par dagar tappar, säg, 6-7 farmbyar? Då är det helt plötsligt avsevärt mycket mer - återigen, ett scenario du inte betänkt. Snälla, fortsätt inte argumentera med ofullständiga argument - du gör dig själv till åtlöje på det viset.

En annan av de argument som gör att jag är för en högre gräns är att tw-teamet har en förkärlek till denna kyrka, där spelare som mig, och dig missgynnas nått så oerhört i starten då vi i princip är den enda spelaren över 200 poäng vid första adlingen, och man blir då tvungen att adla något utanför kyrkan.

Kyrkan belyser du inte i ditt första inlägg, således är det inte ett relevant argument här. Så skippa försöken att få dig att framstå som begåvad, när du greppar efter halmstrån som inte existerar. Håll dig till ämnet istället om du ska försöka föra en duglig argumentation, herr wannabe. Ska citera inlägget åt dig i spoilern nedan, så du kan få en liten funderare.

Inställningar
Spelhastighet 1,5
Enhetshastighet 1
Demolera byggnader Aktiverat
Moral Inaktiverat
Farmregel Inaktiverat
Grundläggande försvar 20
Millisekunder Aktiverat
Fejkgräns Inaktiverat
Forskningssystem Förenklad forskning

Kyrka Inaktivt
Utmärkelser Aktiverat
Självutbyggande barbarbyar Aktiverat (till 4000 poäng)
Bonusbyar Förstärkta bonusbyar
Tidsgräns för att avbryta attacker 10 Minuter
Tidsgräns för att avbryta handel 5 Minuter
Nattbonus Inaktiverat
Attackskydd för nybörjare 3 dagar
Max. förhållande Anfallare : Försvarare Inaktiverat
Enheter
Bågskyttar Inaktiverat
Spejarsystem Spejare kan spana på trupper, byggnader, resurser
och utomstående enheter

Paladin Aktiverat, utan vapen
Adelsman
Stigande priser för adelsmän Aktiverat
Maximal räckvidd för adelsmän Obegränsad
Minskad lojalitet per adelsmanattack 25-25
Ökad lojalitet per timme 1.5
Konfiguration
Medlemsgräns per stam 20
Rankinglista över besegrade motståndares aktiv, går efter poäng
Kontoövervakare Aktiverat
Begränsad övervakning vid permanent kontoövervakare Begränsad KÖ-åtkomst efter att ett konto har övervakats i 60 dagar dagar inom de senaste 120 dagar.
Frihandel endast möjligt inom den egna stammen
Väderstrecksval Aktiverat

Övrigt -
*Kan inte assistera utanför stammen (!!!!!!)
*Inga halveringar
*Ingen milis

Gief

Sedan anser jag inte att man missgynnas på kyrkvärldar, det är bara vänta tills någon adlar barbarerna inom kyrkan och då plocka dem från spelare - vips har du lik förbaskat ett bra och stabilt kluster tids nog och större områden att klustra upp i senare i spelet, eftersom du troligen har många kyrkor p.g.a. din policy att inte plocka barbarer. Återigen går din logik inte ihop.

Att sedan sitta och säga att en nybörjade "ändå kommer tappa den senare" är väl ett rätt kasst argument, du menar alltså att tw-teamet ska strunta i dessa nybörjade för att de ändå inte kommer klara av det? Ska de sitta och plocka 200 poängs byar tar det däremot en evighet för dem att uppnå en poäng/trupp mängd som ens är i närheten av att utmana en bra starter/spelare.

Det är ett kasst argument, vid första anblicken. Men innerst inne vet du likväl som jag att jag har helt rätt i det jag skriver. Så du kan skippa försöken att idiotförklara mig. Hur många spelare tror du, på fullaste allvar, skulle få behålla byar tidigt i spelet om de fick 9k byar? Hur många utav dem skulle inte få se rimmen som sin nästa boplats, när någon fått upp ögonen för koordinaten de råkat bosätta sig på? På fullaste allvar, hur stor procent kommer lyckas hålla byn om t.ex. en duktig starter bestämmer sig för att plocka bort dem? Om du tror att tw-teamet ska skita i nybörjare så har du fel, det var inte det jag åsyftade - snarare du med ditt förslag på att ha höga barbarer. Eftersom det gör att nybörjarna blir mer attraktiva på köttmarknaden, innan de ens fått en rimlig chans att bygga någon form utav försvarsstyrka.

Till slut vill jag bara påpeka att jag faktiskt har en aning om vad jag pratar om, däremot verkar du tydligen inte ha det.

Som sagt, hur stor aning har du om saker och ting? Måhända att du i din disillusionerade värld har det, men du är värdelös på att förmedla den så kallade kunskapen.
 

DeletedUser

Guest
www har rätt i allt han säger, tortuga har fel.

Late beror det på om du ligger i krig eller inte när det gäller farmningen. Ligger du inte krig gör du något fel, och då är 4k barbs att föredra om du ska farma, lite beroende på hur dina byar ligger. Men oftast ligger du i krig, och då farmar du din motståndare medan du nukar honom och då vill du ha 2k barbs så att du slipper barbadlande motståndare som tar byar du duckar på.
 

DeletedUser

Guest
Förklara gärna varför jag är ute och cyklar..

Visst
Visst

Med en hög nivå på barbsen kommer man kunna farma in större summor till en mindre ansträngning, alternativt farma in gigantiska summor med en hög ansträngning. De inte heller för små för att adla och sedan bygga upp, strategiskt med andra ord. Samtidigt får nybörjare en chans att bygga upp några byar från start istället för att försöka sig på att adla en 200 poängs barbar eller gå in i muren hos en rutinerat spelare.

Skule räka med 4k byar för att farma in gigantiska summor, bara att katta ner allt förutom resuserna och förådet, men tycker det är för mycket det med, vill inte ha nå spelare som siter och adlar upp alla BB byar som jag farmar eller kommer att farma, sen det med 9k byar så vill jag inte adla spelare som kan växa i samma fart som jag adlar genom att dom ska adla finna gratis byar,

Till slut kommer det inte finnas några barbarer och då blir alla lik förbaskat tvungna att kriga mot varandra, kluster mot kluster, skills mot skills.

Tråkit att inte kuna farma när man vill ha mycket adlar, sen varför ska världen bög spelas tills det inte finns nå BB byar kvar :confused:
Bätre att bara köra över allt så snapt som möjligt,

Att spelare inte vill ha en hög nivå på barbarerna ligger bara i någon oskriven "elite-regel" som någon med respekt framförde någon gång under stenåldern, och alla som påstår annat nuförtiden blir direkt nertryckta av wannabes som tror sig vara bra på spelet bara för att man uttalar sig om något man egentligen inte har grund för.


Nenene det är ingen oskriven regel alla tycker olika men 9k byar suger värkligen tycker jag och flera och även många som tycker tvärt om, tror dom flästa som inte vill ha stora BB byar har en bra grund för det,




Är du nöjd skule kuna slriva mer men det blir så kludigt med min stavning och är sliten.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker allt ser bra ut men 3k ska barbbyarna ha som v14. Där finns det många kvar.

Tycker det ska vara 35-40 medlemmar per stam för annars har vi lite sämre spelare ingen chans som är för dåliga för en bra premade. Och då vinner premaden lätt. Kolla bara alla jämna världar. Hur många spelare per stam kan man ha där? Tycker v14 lyckades riktigt bra i att få en spännande värld. Visst beror det på ssaker o ting men ni fattar grejen tror jag..
 
Topp