V16s inverkan på prestigen och spelet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Min historia om V16

Reflektionerna här speglar enkom min uppfattning om hur spelare fungerar ingame.


det var efter en knepig start så kom vi till stammen OH, i denna stam var Dr watson och superbrosman ledare, duktiga twspelare. Efter lite intialt alla mot alla krigande, så var det dax. Alla pratade gangbang mot stammen OH, detta måste tas bort, vi ville kriga mot Inbred, vi förstärkte gangbangryktet inom stammen och började med propaganda via olika konton på forumet:) Detta störde Inbread så kraftigt att en admin slarvade med moralen så kraftigt att vid ett besök av en inbredspelare tog sin denna rätten att springa in och använda admin rättigheter för att ta reda på vem som låg bakom konto på stora forum som var främst användes i propagandasyfte. OH försökte balansera och spela juste med att alltid hålla avtal, SuperBrosMan/Dr. Watson skall ha all cred för att han verkligen ansträngde sig att hitta balansen mellan att spela juste och inte bli utnyttjade . Därför blev det många förhandlingar kring saker och ting, dessa löste sig sällan då de flesta stammar kände att de ville ha skyddet av relation med Oh utan motprestation. Då en vis man ser till hålla sig väl informerad kring händelserna på världen, var många samtal rena informationssamtal och Ohs spionproblematik var känt så spriddes mycket disinformation och de äkta planerna hölls till 3 personer
undertecknad samt de ovannämnda ledningspersonerna. Viljan till att inte smyga in överraskningsmoment var stor, så allt gjordes korrekt, pm lades ut kl 12.00 om exakt tidpunkt och mål för varje spelare. Krigförklaring lades under Em, i mitt minne kl 16.00.
Attackerna kom under kvällen, alla tyckte det var dåliga prestationer från Ohs sida pga adlingsstatestiken uteblev, detta var aldrig Ohs mål att adla Inbred, katapultmål låg i varje enskild order och Inbreds spelare skulle hindras i sin utveckling. Eftersom Thoilkontot under en tid ställt diverse märkliga frågor kring detaljer om spelares mur, farm och trupper, samt kontots historia
var detta givetvis under stark misstanke för spioneri, dessutom gjorde de sig lustiga över vissa Ohkontons misstag via en gemensam Skypechatt med fienden.

I en förhandling med K45 avslöjades deras samröre med Inbred genom analys av olika källor. Spelaren Limpona hade deffat upp spelaren Raymane, dessa spelare hade enligt senare uppgifter slutit samarbetesavtal med varann, men när sistnämnda spelare rekryterades av Oh anföll spelaren Limpona, vilket fick undertecknad att gå i taket, skitspel kan man hålla sig till i stammar som lirar så....
Märkligt är att det enda konto som jag haft äran att dryfta sådana här saker med och haft råg nog i ryggen att stå för sin åsikt är Thoilkontot, detta konto trots vi har helt olika syn är det konto jag fått störst respekt för. Gillar att man har sin ståndpunkt och har tillräckligt med heder att stå för sin ståndpunkt utan att slingra sig som ett kryp med dödsångest.

Kriget mot Inbred fick 2 resultat, Inbred la ner verksamheten, trots till forumets negativa kommentarer om uteblivna framgångar. Stammen KoH visade styrka och moral i kriget att Ohs ledning var rörande överens om att detta samarbete skulle vara så länge V16 är aktiv som värld.

Motsättningar i Stammen Ipren, kände till en hel del nick i den stammen, resulterade i att rekrytering av ett antal spelare från denna stam rekryterades. Vi trodde att dessa spelare hamnat i fel stammiljö, vilket senare visats sig vara en felanalys. Oh ville ha goda Twspelare som var lojala. Resultatet blev att det adlades upp grannbyar och tidigare vänner vilket kan sättas i kategorin tvivelaktigt moraliskt beteende, men är en del av min slutgiltiga analys av en kategori "elitspelare", adla lättast möjliga och skryt över prestationen.

Inbreds utslussade spelare rekryterades till Oh då ledningen i Oh hade tagits över av de spelare som tidigare varit allierade med Inbred, genom vackra löften att ta hand om stammen och dess medlemmar. Vet att vid flera tillfällen har spelare sålts ut av de konton som tog över ledningen i Oh. Dessa konton har tidigare haft gott rykte som justa spelare på Tw, men i ledning av BoKo så har moralsynen på dessa kontot förfallit och spelare i sin enfald tagit samma väg som ledningspersonen, dvs skaffa lätta byar på viket sätt som helst och besvara inte pm eller ifrågasättande. Det skall dock framhållas att många kontons allmänna försvar är "jag följde strömmen", "jag visste inte" osv. Det är alltid så att deltar man i en grupp så är man som grupp ansvarig för händelserna. Iochmed erkännandet av Sir Hero att han var hjärnan bakom kan denna spelaren definitivt sälla sig till de spelare som ägnar sig åt backstabbs, gangbangs och i övrigt skitspel. Denna spelaren kallar sig ärlig och vill framstå som en förkämpe för hederliga värderingar. Ord som lojalitet, lång och trogen tjänst, trovärdighet genom hållna avtal och ord och krig tills den andra kan utmanövereras existerar existerar iaf inte i dennes vokabulär. Mergen märktes tidigt genom ett tyst forum och en intetsägande ledning, hahahaha Rejäl NooBvarning på både HMC och Ohs ledningar som inte ens haft anständigheten att göra upp villkor för sina diplomatiska åtagande, skulle tro att detta var en smokescreen för det fulspel som kom.

Värsta delarna av de sätt Ohs ledning skötte stammen:

* Harry S Trumans nervärderande av Superbrosman efter denna slutat, en spelare som gett det kontot en möjlighet i V16.
* BoKo´s tankar att plocka ut KoH som varit allierade med oss i princip sen start, Lojalitet är tydligen värderat som färskvara, hoppas sverige aldrig
kommer i krig då kommer vi ha många överlöpare.
* Internadlingarna fördelades i form av vilka konton som favoriserades, så tjusigt med internadlingskonton måste göra er stolta.
* Ständiga ihopslagningar av konton där spelare "slutade" officiellt, vilka krigare wow....

Mina specifika iakttageser kring olika konton på V16:

Hissar:

1/ Xray: Sannolikt det mest kompletta kontot på denna världen i spelförståelse och spelteknik. Spelaren har förståelse för det psykologiska spelet,
strategiska dispositioner, förtroendeingivande aktioner och språk. Organisatoriskt och ledarskapskapaciteten gör att jag hittills under mina år inte
stött på någon som ens är i närheten, vare sig som vän eller fiende.

2/Limpona: En spelare vars integritet är untouchable, har stora insikter i analys av kontots händelser, spelar lojalt och förtroendeingivande, en teamplayer
som klarar balansera ett kontos egoistiska behov med en solidarisk stampolicy.

3/Thoil: Kanske det kontot som hanterar de små speldetaljerna bäst, dock alldeles för litet solidariskt tänkande, men detta vägs upp av en öppenhet för denna
syn på spelet.

4/Taipan9: Mest lojala spelare jag haft äran att träffa på spelare som ger allt eller inget.

5/Farlig tomte: En av de spelare som jag haft ögonen på länge, verkar vara en lojal spelare, med mycket stora insikter vad som krävs för att få till det på .se.


Dissar:

Harry S. Truman: Ett kontot som säger olika saker till olika konton för att få så stora fördelar till sig själv som möjligt, en av de spelare jag fick mycket stor respekt för av dennes ord, men ju mer kontot snärjde in sig i sina egna lögner ju mindre svar fick man. Axplock hur denna spelare agerar är: "När Error kör över Taipan9 så retakear jag och Arne K, då internadlar vi honom utan förluster". Stilfullt Harry!!!, så agerar en ledare på ett ansvarsfullt sätt gentemot den grupp spelare man ansvarar över, ett av de konton jag stött på under alla mina år på Tw som har störst nivåskillnad mellan det dom säger och det dom gör. Går från all respekt till ingen respekt enbart förakt. Det ständiga utkastandet av co-spelare så fort de fyllt sin funktion, antingen genom överambitiöst farmande eller han fått dess byar. Hade en enorm respekt för denna spelaren innan jag förstod att han enbart sa till olika personer vad de ville höra och att han själv fick fördelar.

BoKo: Enormt duktig spelare som definitivt inte ska ha ledarfunktioner. Ledarfunktionsjobbet sköttes med tystnad och devisen sköt dig själv och skit i alla (utom egna favoriter).

Jarc: En spelare med sockersöt tunga som kallar ljuga ett strategiskt spelande, synd bara att dumheten bedrar visheten, för ska man ljuga och backstabba och ha kvar ett uns av sin heder bör man åtminstone inte bli avslöjad.

Start: Anstränger sig att vara trovärdig, men klarar man inte av att sätta ihop ord med sanning så kanske man ska låta fingrarna vila avslöjad i lögnens spår 2 ggr på samma värld, lär sig inte ens av samma misstag.

Bengt Larsson: Klarar ingenting på egen hand, "vad har hänt, jag har haft kö" ett klassiskt svar från en spelare utan någon form av ryggrad, lägger standardsvar som andra tycker hela tiden, en av de mest viljelösa spelare som varit på V16, har ingen åsikt för sig själv om någonting.

Teutonic terror: Bara munväder, ingen heder överhuvudtaget. Gangbanger och backstabber och försöker vrida på saker för att skydda sin person. Litar på sina "sanningar" hur felaktiga dom än är, hävdar bla att BaD är en helt annan stam än den OH slutade med. Gangbang och backstabb igen så säger bara det en åsna kan man klä till tiger men den är fortfarande bara en åsna.

Dessa är de värsta av en lång lista:

Spelet om 16 går vidare, men tror inte jag under alla år på Tw råkat ut för så många dåliga karaktärer på en och samma värld. Nostalgitrippen går bakåt då det skulle vara kul att spela Tw, när inloggningen var en social samvaro med lite krigande. Numera har "eliten" målet vinna världen så snabbt som möjligt till vilket pris som hellst dvs snabba lätta byar (hellst internadling, hopslagning av konto etc) eller backstabbs, det andra saker som är direkt spelförstörande men underlättar en enkel seger är legoknecktarna, dvs kontona som tas över som en stafettpinne, sätt en gräns för hur många IPadresser ett konto får ha då minimeras detta. Sen om vinsten ger segerns sötma eller är en öppnad burk surströmming det struntar spelare i, jag följde ju skocken. Alla har alltid ett val hur man vill lägga sitt spelande och du som spelare är kollektivt ansvarig för hur du spelar under stammens färger.
Att säga jag gjorde som alla andra håller inte, då väljer man vara med i fårskocken ist för att vara sin egen herde. Hade det varit ungdomar och barn som stod för dessa saker hade det varit sin sak, men alldeles för många vuxna är på tok för dåliga föredömen. Vidare kan sägas att BaD (aka ABBA, OH) har sina arvtagare i KoH samma spelande.

Vi möts igen....

/BigChiefBenke
 
Senast redigerad av en moderator:

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
du har rätt i myckt av deet du säger måste jag påstå. men vetifan vart du fått att jag inte är trovvärdig.

bara för att jaga inte accepterar det jag hört från mina medspelare och personer jag litar av vad din lojala spelare taipan gjort och sagt.
så den skiten jag hörde, accepterar jag inte, och en sådan människa är värd skit och inget meer. det är min personliga åsikt som du itne kan ändra på. Taipanen är en väldigt duktig spelare men jag anser inte att han hör hemma i KOH efter det som har sagts och gjorts.

acceptera det eller inte. det är inte mitt problem. Men att ringa och hota folk är så jävla patetiskt. även att hota med att skicka en kö's trupper på BaD och starta krig är inte moraliskt någonstans.

jag ska kolla upp bevisen om detta och ska sedan maila dig dom så kanske du ändrar uppfattning.

Vet att när jag ledde K45 så hade jag och du en del disskutioner och kom fram till e del bra saker. Sen när jag försvann under 2 veckor pg a irl saker så förvärrades allt och när jag km tillbaka var allt kaos. Folk hade lämnat K45 och gått till KOH osv pg a att norrmannen Umbreallaman förstörde allt i K45 under tiden jag var borta. hade jag varit kvar hade det nu varit K45 istället för KOH på rank 2.

att du nu snackar skit om KOH och vad vi gjort mot din käre taipan byr jag mig inte om..
det jag gör nu är att försöka få dig och förstå att KOH inte accepterar sådana handlingar av en medspelare och bör därför kickas och adlas.

edit: Hoppade in på detta konto för 5 dagar sen så du kan inte heller säga att jag gör samma misstag igen. då du inte har en aning om vad mitt förra misstag var heller. Jag har haft en bra inblick om vad som skett under tiden jag varit borta.

med vänliga hälsningar
start
 

DeletedUser

Guest
Vet att när jag ledde K45 så hade jag och du en del disskutioner och kom fram till e del bra saker. Sen när jag försvann under 2 veckor pg a irl saker så förvärrades allt och när jag km tillbaka var allt kaos. Folk hade lämnat K45 och gått till KOH osv pg a att norrmannen Umbreallaman förstörde allt i K45 under tiden jag var borta. hade jag varit kvar hade det nu varit K45 istället för KOH på rank 2.

att du nu snackar skit om KOH och vad vi gjort mot din käre taipan byr jag mig inte om..
det jag gör nu är att försöka få dig och förstå att KOH inte accepterar sådana handlingar av en medspelare och bör därför kickas och adlas.

En samordnad attack direkt efter kicken på över 400 anfall var en slump och en tillfällighet då???? Tyvärr går inte sådant att snacka bort min käre start, då är det bara bita i det sura äpplet och vara man för sina skor, men går man andra vägen och förnekar då lägger man bara lök på laxen och smutsar ner sig ytterligare, därav min lilla reflektion kring ditt konto, men gör som Oliver North och förneka kännedom vetja:D
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
En samordnad attack direkt efter kicken på över 400 anfall var en slump och en tillfällighet då???? Tyvärr går inte sådant att snacka bort min käre start, då är det bara bita i det sura äpplet och vara man för sina skor, men går man andra vägen och förnekar då lägger man bara lök på laxen och smutsar ner sig ytterligare, därav min lilla reflektion kring ditt konto, men gör som Oliver North och förneka kännedom vetja:D

jag förnekar det inte. inte mer än rätt att det är så =) han förtjänar inte och vara kvar kära du.

hade jag varit i taipanens sits, då hade jag bitit i det sura äpplet och insett att jag gjort fel och accepterat mitt öde att lämna v16.
bett om ursäkt och därav fått en gnutta respekt kvar.

jag står för det jag gjort och det ledningen i KOH kommit fram till.
inte mer än rätt.
 

DeletedUser

Guest
:D:D:D:D:D:D Nu ändrar du version till den det ska vara, du lät det låta som att ni kicka Taipanen och denna får klara sig själv. Nä avtala om backstabb och gangbang bakom ryggen kunde ni i KoH gått ut med direkt, trovärdighet käre start trovärdighet, gäller ha rätt version direkt för detta:cool:
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
:D:D:D:D:D:D Nu ändrar du version till den det ska vara, du lät det låta som att ni kicka Taipanen och denna får klara sig själv. Nä avtala om backstabb och gangbang bakom ryggen kunde ni i KoH gått ut med direkt, trovärdighet käre start trovärdighet, gäller ha rätt version direkt för detta:cool:

handlar egentligen inte om en gangbang, utan att taipanen gjort fel enligt mig och många andra och förtjänar att lämna KOH och V16 samt be om ursäkt till alla inblandade. Sen att hans byar lämnas åt slumpen är självklart. Kickas han har han inget med oss och göra och då får vem som helst skicka attacker mot hans byar, inte mitt problem.

Och det är klart att BaD vet om situationen och självklart så får dom också ta en del av kakan när vi kickat han då taipanen heller inte varit helt överrens med dom heller. Så misstaget ligger hos han, inte oss.

jag själv har ingen attack alls mot han.

tror du missförsstått mig hela tiden?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
:D:D:D:D:D:D Nu ändrar du version till den det ska vara, du lät det låta som att ni kicka Taipanen och denna får klara sig själv. Nä avtala om backstabb och gangbang bakom ryggen kunde ni i KoH gått ut med direkt, trovärdighet käre start trovärdighet, gäller ha rätt version direkt för detta:cool:

Som Taipan bäddar får han ligga.
 

DeletedUser

Guest
Som Taipan bäddar får han ligga.

Ja så är det, oxå så att som spelare i BaD och KoHs ledningar så får dom skörda frukterna av sitt spelande i framtida världar. Harry S. Truman (YY) tiggde om hjälp i 19 vilket historiskt spelande han inte gjort sig förtjänt av och då fick nobben:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Ja så är det, oxå så att som spelare i BaD och KoHs ledningar så får dom skörda frukterna av sitt spelande i framtida världar. Harry S. Truman (YY) tiggde om hjälp i 19 vilket historiskt spelande han inte gjort sig förtjänt av och då fick nobben:awsm:

Är det inte så att man inte får hämnas för en gammal värld? Du erkände precis att "någon" gjort ett regelbrott.
 

DeletedUser

Guest
Är det inte så att man inte får hämnas för en gammal värld? Du erkände precis att "någon" gjort ett regelbrott.

Ingen hämnd överhuvudtaget för det första en spelare som backstabbar och gangbangar vill du inte lita på igen, sen gäller inte den regeln längre, men hade kontot spelat juste här så hade han haft bättre utgångspunkt för förhandlingar.....
 

DeletedUser

Guest
Ingen hämnd överhuvudtaget för det första en spelare som backstabbar och gangbangar vill du inte lita på igen, sen gäller inte den regeln längre, men hade kontot spelat juste här så hade han haft bättre utgångspunkt för förhandlingar.....

Hittar dessvärre inte bevisen då det är lite för gammalt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
handlar egentligen inte om en gangbang, utan att taipanen gjort fel enligt mig och många andra och förtjänar att lämna KOH och V16 samt be om ursäkt till alla inblandade. Sen att hans byar lämnas åt slumpen är självklart. Kickas han har han inget med oss och göra och då får vem som helst skicka attacker mot hans byar, inte mitt problem.

Och det är klart att BaD vet om situationen och självklart så får dom också ta en del av kakan när vi kickat han då taipanen heller inte varit helt överrens med dom heller. Så misstaget ligger hos han, inte oss.

jag själv har ingen attack alls mot han.

tror du missförsstått mig hela tiden?

8 större konton mot ett litet Gangbang i min bok käre start, snackat med BaD = backstabb så du och ledningen i KoH är backstabbers och gangbangers, end of story. "Tack för ni stod upp för KoH alliansen när de skulle adlas ut" Otack är världens lön, men fick reda på många spelares sätt att lira och det är bra information;) skenhelighet är det värsta som finns:)
 

DeletedUser

Guest
Hittar dessvärre inte bevisen då det är lite för gammalt.

Posta på skicka vad där skulle stått, e föe fasen ingen domstol som behöver bevis:D snedsteg kan alla göra viktigt att bli medveten om dom och kör så hedervärt jag kan men ibland blir utfallet tvärtemot texten i pm utan egen påverkan, ibland tar man bort sig från ledningspos. för att markera.....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Taipan

Taipan9 har grävt sin egen grav och fick hjälp att ramla i den så att säga. Och kommunikation mellan 2 stammar som söker samarbete är ingen backstab om en spelare hotar hela samarbetet.

Backstabben i det här fallet var försöket att förstöra samarbetet för sina egna kamrater i stammen.

BaD hade ett "krav" för samarbete med KoH just för det sätt som han uppför sig på. Bort med Taipan9. KoH vägrade länge för att värna om sin stammis men till slut så brast även deras eget tålamod.

Visa glömmer att det här är ett spel... Lägg ner hot m.m. Visar enbart på den låga intelligens som man besitter när man kör det racet. Spelar ingen roll vilken stam man spelar i...

/Q
 

DeletedUser

Guest
Det är både backstabb och gangbang annars avlägsnar man enbart, känns skönt att ni bekräftar sanningshalten i saker hela tiden, en stammis är man lojal mot oavsett i min bok. Bara reda ut saker men den berömda sociala kompetensen du refererade till är det man måste använda, men lättare med fulspel (som du och många andra tycker är social kompetens)..... Backstabber och gangbangerstammar stå till ert nyvunna rykte ist:D
 

DeletedUser

Guest
Det är både backstabb och gangbang annars avlägsnar man enbart, känns skönt att ni bekräftar sanningshalten i saker hela tiden, en stammis är man lojal mot oavsett i min bok. Bara reda ut saker men den berömda sociala kompetensen du refererade till är det man måste använda, men lättare med fulspel (som du och många andra tycker är social kompetens)..... Backstabber och gangbangerstammar stå till ert nyvunna rykte ist:D

Även en som pajjar för sin egna stam?
 

DeletedUser

Guest
Det är både backstabb och gangbang annars avlägsnar man enbart, känns skönt att ni bekräftar sanningshalten i saker hela tiden, en stammis är man lojal mot oavsett i min bok. Bara reda ut saker men den berömda sociala kompetensen du refererade till är det man måste använda, men lättare med fulspel (som du och många andra tycker är social kompetens)..... Backstabber och gangbangerstammar stå till ert nyvunna rykte ist:D

Det som fick honom kickad var illojalitet. Ska KoH riskera sin stam för en medlem? Nope.

Vart står det nåt om att det var en planerad attack med BaD och KoH? ALLA i BaD har väntat på att se Taipan9 stamlös eller utanför KoH så vi tog chansen när den kom. Tycker det hela tiden förekommer attacker mot spelare som lämnar stammar. Men det är sant vissa är det alltid synd om av olika orsaker...

Så kort sagt BaD var lojal mot KoH och anföll inte Taipan9 när han var i KoH.

Talesätt: There is NO I in Team.

Återkom när du fattat den. Så då säger jag adjö.
 

DeletedUser

Guest
Det som fick honom kickad var illojalitet. Ska KoH riskera sin stam för en medlem? Nope.

Vart står det nåt om att det var en planerad attack med BaD och KoH? ALLA i BaD har väntat på att se Taipan9 stamlös eller utanför KoH så vi tog chansen när den kom. Tycker det hela tiden förekommer attacker mot spelare som lämnar stammar. Men det är sant vissa är det alltid synd om av olika orsaker...

Så kort sagt BaD var lojal mot KoH och anföll inte Taipan9 när han var i KoH.

Talesätt: There is NO I in Team.

Återkom när du fattat den. Så då säger jag adjö.

Du har inte läst igenom texten, Lojaliteten historiskt mot varann bestod i BaD(OH) skulle adla ut KoH och vissa "värdiga" konton skulle plockas över, Lojalitet hahahahaha ta inte ord i munnen som ni inte står till.... man har inte 400 incs på 2 timmar om det inte är förberett
 

DeletedUser

Guest
Är väl intressant och läsa dina tankar och funderingar kring världen.

Dock känner du inte mig, du har aldrig pratat med mig, spelat med mig, spelat mot mig m.m., tycker därför det är tråkigt att jag får de "hårda" ord mot mig. Lägg inte skulden på snubben som sitter bakom kontot - lägg skulden på den som faktist gjorde det du talar om - om det ens stämmer i huvudtaget.

Tror vi alla kan ta detta med en nypa salt då jag vet att en hel del av denna informationen baseras på egna åsikter och "rykten".
Spelade nämligen själv i inbread, så mig lurar du inte...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp