Världskriget.... SuSa vs OnC

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Runt 30 byar ifrån vardera sida har blivit tagna/retake på ett krig som har existerat 40 dagar plus. Knappast det mest aktiva fronten ifrån båda sidor.
Sida 1:
Stammar: Lagrad
Sida 2:
Stammar: SuSa

Timeframe: Senaste 3 månaderna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,690
Sida 2: 2,701
Skillnad: 1,011

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 29
Sida 2: 32
Skillnad: 3

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 10,306,122
Sida 2: 17,114,268
Skillnad: 6,808,146

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 194,738
Sida 2: 252,573
Skillnad: 57,835

chart

Här kan du bland annat se var Lagrad har lagt tid/trupper.

Sida 1:
Stammar: Lagrad
Sida 2:
Stammar: TOO2

Timeframe: Senaste 3 månaderna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,692
Sida 2: 789
Skillnad: 903

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 185
Sida 2: 33
Skillnad: 152

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 10,316,859
Sida 2: 3,977,765
Skillnad: 6,339,094

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,383,325
Sida 2: 258,284
Skillnad: 1,125,041

chart

Här kan du ju också se hur Lagrad har lagt ner tid/trupper

Sida 1:
Stammar: Lagrad
Sida 2:
Stammar: DT

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 719
Sida 2: 199
Skillnad: 520

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 221
Sida 2: 9
Skillnad: 212

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 4,307,999
Sida 2: 743,042
Skillnad: 3,564,957

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,235,188
Sida 2: 59,789
Skillnad: 1,175,399

chart

Detta är knappast någon statistik för ett "bra motstånd" enligt mig. Om nu det var era "bakre spelare" som anföll de så borde det ju har blivit mer byar erövrade för Exc iallafall med retake siffror...
Sida 1:
Stammar: Exc
Sida 2:
Stammar: SuSa

Timeframe: Senaste 3 månaderna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 480
Sida 2: 2,704
Skillnad: 2,224

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 22
Sida 2: 209
Skillnad: 187

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,295,180
Sida 2: 17,141,325
Skillnad: 14,846,145

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 189,128
Sida 2: 1,703,383
Skillnad: 1,514,255

chart

Och när det gäller FAN muren så kan du ju inte förneka att det ökade motstånden för båda sidor. Båda sidor har ju längre tid på sig att deffa upp etc. Ganska simpel logik.

Är detta nog med underlag för att bevisa mitt tidigare yttrande?





vilket konto sitter du på på V.21?:)

så kan jag slänga iväg 150 nuke rapporter till dig från Lagrads håll :)

de nukar mig och malz...
och vi låter dom gå in med sina nukes bakom vår front, och landa i tomma byar där de kattar byarna

sedan kommer de med tåg och vi dödar tågen?
är det så svårt att förstå? :)


jag tänker inte fortsätta föra den här disskussionen då du borde veta att du har fel :)
som sagt, konto på V.21 så ska du få rapps


over an out
 

DeletedUser

Guest
Tänkte starta en ny tråd efter SuperNova's vänliga förfrågan :)

I denna tråd skulle jag gärna vilja se mycket statistik om krigen som pågår.
Förklaringar till (*) finns i botten, Detta är ingenting som är hugget i sten, Utan min uppfattning. Kan mer än gärna ändra detta ifall annat bevisas.

Susa´s allierade är: TOO, TOO2, Tova, FAN*.

OnC´s allierade är: Lagrad, Exc*.


Så som jag uppfattar detta krig och allierande stammar beror på ifall man är emot Onc eller emot SuSa.

Skitsnack kommer antagligen ske, Fast alla håll får försöka hålla sig till en vuxen nivå, samt följa forumets regler.


*FAN-- Dessa har anfallit och tagit samt förlorat byar mot Onc. Vet inte ifall något sammarbete pågår mellan SuSa och FAN. FAN kan ju självklart bara se detta som en chans för nya byar.

*Exc-- Denna stam försvann väldigt snabbt ifrån kriget, Vet inte till vilken omfattning samarbetet med OnC hade.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte starta en ny tråd efter SuperNova's vänliga förfrågan :)

I denna tråd skulle jag gärna vilja se mycket statistik om krigen som pågår.
Förklaringar till (*) finns i botten, Detta är ingenting som är hugget i sten, Utan min uppfattning. Kan mer än gärna ändra detta ifall annat bevisas.

Susa´s allierade är: TOO, TOO2, Tova, FAN*.

OnC´s allierade är: Lagrad, Exc*.


Så som jag uppfattar detta krig och allierande stammar beror på ifall man är emot Onc eller emot SuSa.

Skitsnack kommer antagligen ske, Fast alla håll får försöka hålla sig till en vuxen nivå, samt följa forumets regler.


*FAN-- Dessa har anfallit och tagit samt förlorat byar mot Onc. Vet inte ifall något sammarbete pågår mellan SuSa och FAN. FAN kan ju självklart bara se detta som en chans för nya byar.

*Exc-- Denna stam försvann väldigt snabbt ifrån kriget, Vet inte till vilken omfattning samarbetet med OnC hade.

Tycker det är ett jätteskoj initiativ! Keep upp the good work man!
 

DeletedUser

Guest
nu är det ju så att SuSa legat i 3 frontskrig 1 månad nu:)
och vi har bara legat lite minus hela tiden,

sedan så fort FAN går in i kriget så vänder vi och nu ligger vi + senaste veckan ungefär:)

så ska du ta med FAN i statsen ska du även ta med Lagrad och EXC som är på oss :)

Varför ska jag ta med stammar som ditt inlägg inte berör?
Du säger att vi inte klarar av den front vi har. Och jag visar endast den statistiken. Så vad snackar du om Padox? :p

Iofs så glömde jag att ta med TOO och hela deras familj om du nu ville veta hur vi i OnC klarar oss, för det var väl det du tryckte på med ditt inlägg? ;)

Vad har hänt OnC?

la ni i helt fel växel eller?,

SuSa stod ut i 1 månad 3 stammar mot 1 :)
OnC höll i några timmar innan det gick käpprakt utför?

ska bli intressant att ser fortsättningen av kriget:)
speciellt nu när OnC också har en lite större front att föhålla sig till^^


ryktas det
 

DeletedUser

Guest
Okej, Till och börja med så började kriget olika tider beroende på vilka krigsförklaringar man går efter.

Jag skulle gärna vilja att alla kommer överens om tider när alla dessa krig startade. Så all statistik stämmer överens. Mina datum kommer från varje stamfil

Ska man gå efter Krigförklaringstråden i forumet. Så förklarade SuSa krig på Onc vid 16.04.13, 01:09.
Innan den officiella krigsförklaringen på forumet den 16.04.13, 01:09 så hade OnC adlat 18 byar från och med 2013-04-11 08:05:53 fram till 16.04.13, 01:09.
Kan detta har varit Onc som skickade en tyst med stark krigsförklaring?. Enligt min åsikt så var detta inte fallet. Till största del beslutar jag detta på grund av det fåtal medlemmar ifrån OnC som tog byar. Vet inte hur det såg ut med attacker.

SuSa började adla OnC den 2013-04-11 08:16:04 de hann också ta 18 byar innan den officella krigsförklaringen på forumet kom upp 16.04.13, 01:09. Vet inte om dessa byerövringar var svar på aggressionen eller om det var retakes. Ni som har personlig erfarenhet ifrån detta får gärna informera hur situationen var. Gärna med underlag så det inte endast blir ord mot ord.

Ifall det är något som uppskattas ska jag försöka leta vidare och skaffa statistik för allianser etc.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Stämmer nogorlunda bra.

Att tillägga är att Saint kickades från OnC för IA. Tömde alla sina byar på Nocturne. Vilket var en krigsförklaring i sig.

Eftersom det fortfarande var OnC-spelare som hade makten över kontot bör denna händelse ses som startskottet till kriget som vi i SuSa svarade upp till.

Inte nog med att kontot tömts mot oss så gick det även in i stammen Obey som SuSa låg i krig med. Med det sagt två anledningar till att SuSa hade all rätt till att attackera detta kontot. Detta håller dock flera OnC spelare inte med om då de anser att vi gjorde fel i att attackera ett konto som de internadlar TROTS de två ovanstående orsakerna.

(Vi på Noc adlar Saint byar- OnC börjar skicka nukes, retakes och fakes.)

Mjo... det säger ju sig självt. OnC startade kriget inofficiellt.
SuSa valde däremot att göra det officiellt. Alltså kom en krigsförklaring upp på det allmänna forumet och man svarade upp den öppna elden som var riktad mot oss.

OnCs medvetande om att tömma Saint mot oss är bekräftat av bland annat Sandén på skype.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Vi startade kriget som sagt, inofficielt. Men när de var, kan jag inte svara på haha. Saints tömmning av kontot gjorde han på eget behåg, men de blir ju vi som får "skulden" om man nu ska kalla det de ! :)

som sagt, när de startade är jäkligt svårt o säga !
 

DeletedUser

Guest
På begäran har jag flyttat över en del poster som kom efter mitt påpekande i Ryktestråden, till denna tråden istället - kronologiskt kan det se lite halvskumt ut tack vara detta.
 
Topp