Värld 46 & Den Stora Belägringen!

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
218
bannerw46.png

Kära spelare!

Nu kommer värld 46 på Tribal Wars.se!

Du kan förregistrera dig redan nu!

Startdatum: Onsdagen den 22:a augusti mellan kl 9:00 - 13:00

Som första version i världen kommer vi öppna en värld med vårt nya endgame, Den Stora Belägringen! (Vi ligger faktiskt överst i listan, även om ytterligare en version öppnar samtidigt.) Du hittar mer information om detta helt nya endgame scenario lite längre ner här.

Tack vare att inställningarna första omgången detta endgame testas live kommer vara identiska på alla versioner, är det ganska enkla inställningar utan krusiduller.


Vi hoppas att ni ska tycka det är intressant och spännande att testa något helt nytt, och att krigen ska avlösa varandra - det är inte på särskilt många ställen det känns korrekt att uppmuntra till våld och slakt, men i ett krigsspel är det en förutsättning!

Värld 46

Hastighet:1.0
Enhetshastighet:1.0
Paladin:Ja, flera
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Vakttorn:Ja
Adelssystem:Mynt
Moral:Poängbaserad
Bonusbyar:Ja
Barbarbyar:Växer till 2000 poäng
Smedja:Enkel smedja
Nybörjarskydd:5 dagar
Nattbonus:Ja, kl 00:00-08:00
Stamgräns:20
Maximalt adlingsavstånd:-
Insamling:Aktivt
Kontohanterare:Aktivt från 5 byar
Premiumfunktioner:Samtliga
Slutscenario:Den Stora Belägringen! 4x4 och 72 000 influenspoäng
Stamkrig:Aktivt
Övrig Info:*Spelare kan välja startposition. OBS! Förregistrering*
*Möjligt att assistera utanför stam.
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Anfalls- och assistansblockad på 200 ms.
*Fejkgräns 1%
*Flaggor aktiverade.
*Bara möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar.

  • *Förregistrering innebär att du väljer startposition så centrerat på världen som möjligt. Startar servern medan du är utan stam, kommer du placeras slumpmässigt så nära kartans centrum som möjligt. Startar servern medan du är medlem i en stam, kommer alla spelare i stammen få sina byar utplacerade "tillsammans". Tillsammans innebär inte att byarna kommer ligga grannar utan på ett avstånd som betraktas som fördelaktigt för tillväxten (man ska alltså kunna adla utan att man kommer in på stammedlemmars område).
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer din by placeras ut automatiskt när servern startar och byarna placeras ut. Det innebär att du kommer starta på världen vare sig du loggar in eller ej, och ditt nybörjar skydd påbörjar nedräkningen.
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer du alltså inte få något mer val för att välja väderstreck, då du redan valt att börja så nära kartans mitt som möjligt. Du får alltså inte föremålet Förflytta.
  • Om du förregistrerat dig och av något skäl ångrar dig, kontakta supporten innan servern startar så försöker vi hjälpa dig.

Lämna gärna feedback och låt oss veta vad du tycker!

tribalwarsteamSWE1.png


 
Senast ändrad:

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
218
forumSE.png

Kära spelare,

idag vill vi lyfta på föhänget och avslöja en ny funktion för Tribal Wars: Den Stora Belägringen!

För att kunna erbjuda dig något helt nytt för vårt 15årsjubileum, utan att ändra spelet du känner och älskar - har vi skapat ett helt nytt endgame scenario!

I detta scenario måste stammarna slåss om kontrollern över en massiv stad. För att vinna måste du vara finurlig och kvicktänkt i din strategi.
Stormar du staden med så många trupper som det bara går? Försöker du ta ifrån fienderna strategiska delar av staden? Eller attackerar du deras byar, medan deras trupper försöker ta över staden? Beslutet är ditt!


gs_map_city_400300.jpg

... av Distrikt
På alla världar som startar med detta endgame kommer du hitta staden i mitten av kartan. Staden kan variera i storlek och består av flera olika distrikt. Distrikten fungerar som normala byar, bortsett från att de inte kan byta namn, de har alltid en lojalitet på 1 och restiden till dem är alltid lika lång oavsett hur nära eller långt ifrån du skickar trupper. Även mellan de olika distrikten.

Dessutom har distrikten en deffensiv malus (motsats till bonus) som gör dem svårare att försvara. Detta värde varierar mellan de olika distrikten, men distrikt med ett högre värde kommer också generera mer influenspoäng och det är det som krävs för att faktiskt vinna världen.


gs_ranking_overview_400300.jpg


... och Kvarter

Influenspoäng är det stammar blir belönade med för varje distrikt de håller, beroende på vilket kvarter de tillhör. Medan mängden distrikt kan variera mellan olika världar, kommer staden alltid bestå av fyra kvarter. Varje kvarter delar ut belöningen vid olika tidpunkter på dagen. Det är 10:00 för Torget, 14:00 för Finanskvarteret, 18:00 för Hantverkskvarteret och 22:00 för Hamnen (nej, det finns fortfarande inte båtar i Tribal Wars. Förlåt!). För att få influenspoäng måste din stam hålla distrikent på dessa exakta klockslag. Det är det enda sättet att få influenspoäng, så stammen måste se till att den kan hålla sina distrikt när timern på kvarteret når noll och återställs.

shields.png

Så, se till att ditt försvar är gediget, eller se till att få iväg dina trupper mot distriktet så de tar det i sista sekunden. För att spetsa till det lite ytterligare har vi lagt till en liten knorr; När en stam når tröskeln 40% av de nödvändiga influenspoängen reduceras kostnaden för guldmynt automatiskt med 10% för alla på världen. Detta fortsätter med varje ytterligare 10% upp till 90% av de nödvändiga influenspoängen uppnås och guldmynt är nere på 40% av sin ursprungskostnad.


gs_influence.jpg


Låt krigen starta!


Vi hppas du ska gilla vårt nya endgame. Även om det inte i sig är så komplicerat, så kommer det bli svårt att hålla distrikten! Så se till att du har en riktigt bra stridsplan och välj dina mål klokt!

Vi vill också gärna höra av dig! Om du har feedback eller frågor så går det bra att posta det här i denna tråden!


Med vänliga hälsningar,

tribalwarsteamSWE1.png






shields.png
 
Topp