Ny värld Värld 40 är här - 2017-08-10

Diskussion i 'Tillkännagivande' startad av SuperNova, 4. aug 2017.

Dela sidan

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SuperNova

    SuperNova

    Blev medlem:
    10. maj 2008
    Inlägg:
    2.792
    Antal gilla mottaget:
    212
    [​IMG]

    Kära spelare!


    Det är dags för värld 40 på Tribal Wars.se!

    Du kan förregistrera dig redan nu!

    Startdatum: Torsdagen den 10:e augusti mellan kl 09:30 - 13:30

    I flera månader hade vi spånat och fiffelurat för att kunna göra vår jubileumsserver V40 till något alldeles speciellt! Ett antiklimax uppstod när vi får beskedet att för samtliga versioner ska nästa server få ett sprillans nytt end game scenario och måste därför startas med samma inställningar för att kunna utvärderas. Första impulsen var att plocka fram pappersnäsdukarna. Men istället visar det sig att vi faktiskt kan presentera något nytt och spännande, med lite ovanliga settings även om kanske inte var i just den ordning vi planerat.

    V40 har fått hög världshastighet med en lägre trupphastighet vilket bäddar för en ganska snabb server med potential att bli riktigt kul, och vi ser framemot att få testa det nya end game scenariot med Runbyar! Våra ursprungliga planer för V40 kommer överflyttas till V41, vilket i sig är positivt med hänsyn till årstiden för serverstarten.

    Vi hoppas ni ska gilla inställningarna, som de standarsettings de trots allt är och finna nöje i att försöka hålla Runbyarna när de dyker upp!


    Värld 40


    Hastighet:1.6
    Enhetshastighet:0.625
    Paladin:Ja, flera
    Bågar:Ja
    Kyrka:Nej
    Vakttorn:Ja
    Adelssystem:Mynt
    Moral:Ja, poängbaserad
    Bonusbyar:Ja
    Barbarbyar:Växer till 1500 poäng
    Smedja:Enkel smedja
    Nybörjarskydd:5 dagar
    Nattbonus:Ja, kl 23:00-07:00
    Stamgräns:20
    Maximalt adlingsavstånd:70
    Milis:Ja upp till två byar
    Kontohanterare:Aktivt från 5 byar
    Premiumfunktioner:Samtliga
    Slutscenario:RunKrig
    Stamkrig:Aktivt
    Övrig Info:*Spelare kan välja startposition. OBS! Förregistrering
    *Möjligt att assistera utanför stam.
    *Möjligt att anfalla stammedlemmar.
    *Anfalls- och assistansblockad på 200 ms.
    *Fejkgräns 1%
    *Flaggor aktiverade.
    *Bara möjligt att skicka resurser inom stammen.

    Länk till diskussionstråd
     
  2. SuperNova

    SuperNova

    Blev medlem:
    10. maj 2008
    Inlägg:
    2.792
    Antal gilla mottaget:
    212
    RunKrig!

    I århundraden var legenden bortglömd. Begravd djupt i dammiga kryptor och tunga böcker. Endast ihågkommen at de äldsta, runt eldarna, för att hålla hjärtat varmt under den kalla vinternätterna. En saga om prövningar, trots och förräderi: berättelser om platser med stor makt. I centrum för legenden; magiska runstenar ristade i forna tider. Med kraften att förstöra; mäktiga men farliga. Av sina skapare ansedda att vara för farliga för dödliga händer, gömdes de undan: bara för att åter upptäckas i tider av strid och när behovet var som störst. Att hitta en kraftfull härskare; Att avsluta kampen och säkerställa evig fred.


    [​IMG]


    Kära Tribal Krigare,

    idag vill vi presentera vårt nya endgame scenario för dig; Runkrig! Denna nya typ av värld går ut på att adla specifika platser på kartan och försvara dem för att uppnå seger.

    Världarna själva liknar andra världar du redan känner till, så din erfarenhet och strategier kommer vara användbara. Men som redan nämnts har dessa världar en lite spännande knorr.

    Vid någon tidpunkt kommer mystiska Runbyar att dyka upp över kartan, i väntan på att bli erövrade. Att kontrollera dessa byar blir nyckeln till att vinna världen. Men, det är inte fllt så enkelt som det låter! Det finns ett antal utmaningar du måste klara av.

    Den första utmaningen blir att besegra krigarna som försvarar dessa byar, en forntida kult svuren att försvara runornas hemlighet!

    Den andra utmaningen blir att hålla, försvara byn. Eftersom runorna försvagar alla soldater i sin närhet, kommer det bli svårt att försvara byarna och mäktiga allierade kommer att krävas för att lyckas.

    Den tredje utmaningen blir att erövra och hålla tillräckligt många byar för att bevisa att du är värdig! Stammarna kommer få i uppdrag att inte bara erövra tillräckligt många Runbyar utan 60% av dem i varje kontinent.

    Stammen som klarar av dessa utmaningar och håller 60% av Runbyarna i varje kontinent under 14 dagar kommer belönas med runornas makt och vinna världen!

    För att ge dig en bättre bild av hur spelet blir förändrat har vi skapat en kort översikt för att förklara hur en Runvärld fungerar. Generellt är en Runkrigs värld uppdelad i tre faser:

    Förberedelsefas
    Det tidiga spelet är väldigt likt det gamla Tribal Wars du redan känner till och älskar. Du bygger upp dina byar, rekryterar mäktiga arméer och expanderar ditt territorium. Men sen kommer Runbyarna dyka upp!

    Erövringsfas
    När Runbyarna dyker upp kommer spelet förändras. Nu måste stammar erövra Runbyar i alla kontinenter. Kloka ledare har givetvis tagit med detta i beräkningen och anpassat sin strategi redan under förberedelsefasen. Mindre stammar kommer ha fördel av nya möjligheter att slå till vid rätt tillfälle och stjäla de värdefulla Runbyarna från större stammar som slåss mot byarnas försvarare.

    Medan fokus under förberedelsefasen ligger på att besegra de fientliga trupperna och erövra Runbyarna, kommer nu stammarna få byta till att fokusera på att försvara dessa byar. Tack vare en försvarsmalus* (-50% försvarskraft) kommer det vara svårare att hålla Runbyarna efterhand som fler blir erövrade. Det blir nödvändigt att ha koll på fiendens truppförflyttningar och flytta defensiva trupper efter dessa. Ett stadigt flöde av defensiva enheter kommer krävas för att erövra och klara av att behålla mängden Runbyar som krävs.

    Kontrollfasen
    När en stam har erövrat alla de Runbyar som krävs för vinst kommer en nedräkning starta. När denna nedräkning är klar, är världen vunnen! I denna fas måste den dominerande stammen avgöra om de vill fokusera på att behålla kontrollen över Runbyarna de redan har, eller kanske göra ett våghalsigt drag och försöka expandera ytterligare? Men övriga stammar måste också ha någon ny strategi att ta till. Den mest uppenbara är så klart att adla Runbyarna från den dominerande stammen, men även andra strategier är tänkbara, till exempel attackera stammens rekryteringsbyar för att se till att inga mer defensiva trupper kan skickas till Runbyarna - beslutet är ditt!


    Att gå med på vår nya Runvärld är enkelt! Värld 40 kommer släppas 170810 och förregistrering är redan öppen! Gå med nu!


    Vi ser fram emot din feedback i denna tråd
    Länk till diskussionstråd

    Lycka till och ha det så roligt!


    Ditt Tribal Wars team

    *Malus är motsatsen till Bonus
     
    pias gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.