Det är nog en ren slump om världen är lik V28, jag har ett dokument där jag listar de 6 senaste världarna för att vi ska lätt se vad det var för settings. Jag tyckte det blev lite V34 över det själv.
När det gäller Vakttornet så har Lundav helt rätt, vakttornet är en standard numera och vad det gäller kritiken mot det så har det absolut kommit kritik, men inte överhuvudtaget i den utsträckning man skulle väntat sig. Tyvärr snackas det mycket i chatter och inom stammar och spelare, men merparten av det kommer aldrig fram - det är skälet till att vi alltid ber om synpunkter. Även när det gäller Vakttornet har vi efterlyst synpunkter, och de kan hittas i den här
tråden. Det finns fyra poster i denna, varav två är mina. Att se det som 7 månaders negativ feedback är lite svårt, och dessutom får man komma ihåg att vår svenska version bara är en av många versioner med synpunkter. Vi har en tradition av ganska massiv återrapportering från spelarna, men jag kan bara rapportera det som faktiskt kommer in när jag skickar in vår feedback. Det är därför vi alltid tjatar om det, och har speciella trådar som ska vara lätta att hitta även när det gått ett tag.
Jag hoppas och tror vi genom att ta bort fejkgränsen ska kunna avgöra hur bra eller dåligt det fungerar. Att köra ett vakttorn och samtidigt markant minsta antalet fejks är lite som att testa hur bra vinterdäcken är i sommarväglag. Det finns en del spelare som prisar vakttornet och tycker det är det bästa som hänt TW på länge, medan andra, jag inkluderat, känner att det blir en skum knorr på spelet som jag inte riktigt kan ta till mig. Tilläggas ska ju att jag i ärlighetens namn inte testat vakttornet och vad det går för under riktiga spelförhållanden, men jag kan inte låta bli att känna att med fejkgräns också, så blir det här knas.
När det gäller köpadlar så har vi en pågående diskussion om detta, dock på en nivå som är över huvudet på både mig och min chef just nu. Men jag vill det ska vara klart att vi inte glömt bort det, utan vi försöker hitta både svar och en lösning.