Diskussion Värld 38

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Bort med vakktorn, lägg till 1 % fejkgräns, lägg till bonusbyar, barbs ska växa till 3k sakta, stamgräs 20, ingen tre nivå smedja.

Då hade det varit mycket bättre, venne nu man fick inte yttra sig så mycket?
Folk har sagt nej till vakktorn men känns som man pratar med en vägg om detta ändå för vi verkar se folks åsikter är inte relevanta tydligen o_O
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Bort med vakktorn, lägg till 1 % fejkgräns, lägg till bonusbyar, barbs ska växa till 3k sakta, stamgräs 20, ingen tre nivå smedja.

Då hade det varit mycket bättre, venne nu man fick inte yttra sig så mycket?
Folk har sagt nej till vakktorn men känns som man pratar med en vägg om detta ändå för vi verkar se folks åsikter är inte relevanta tydligen o_O

Är inte helt hundra, men tror vakttornet är precis som vilken annan byggnad som helst, en standard som numera alltid är där och inte plockas bort varannan värld. Gissar på att man kör med den fullt ut i ett par världar för att ge möjligheten till spelarna att vänja sig och lära sig. Sen beroende på feedbacken de får så plockas den bort helt eller bara dyker upp på samtliga världar, likt kyrkan. (I mina drömmar försvinner den helt tillsammans med köpeadlarna)
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Ser ut att vara rätt lik v28, är det slump månntro? :p

Kan ju känna att 7 månaders negativ feedback borde vara tillräcklig Lundav, men tydligen inte.
 

DeletedUser

Guest
Det är nog en ren slump om världen är lik V28, jag har ett dokument där jag listar de 6 senaste världarna för att vi ska lätt se vad det var för settings. Jag tyckte det blev lite V34 över det själv.

När det gäller Vakttornet så har Lundav helt rätt, vakttornet är en standard numera och vad det gäller kritiken mot det så har det absolut kommit kritik, men inte överhuvudtaget i den utsträckning man skulle väntat sig. Tyvärr snackas det mycket i chatter och inom stammar och spelare, men merparten av det kommer aldrig fram - det är skälet till att vi alltid ber om synpunkter. Även när det gäller Vakttornet har vi efterlyst synpunkter, och de kan hittas i den här tråden. Det finns fyra poster i denna, varav två är mina. Att se det som 7 månaders negativ feedback är lite svårt, och dessutom får man komma ihåg att vår svenska version bara är en av många versioner med synpunkter. Vi har en tradition av ganska massiv återrapportering från spelarna, men jag kan bara rapportera det som faktiskt kommer in när jag skickar in vår feedback. Det är därför vi alltid tjatar om det, och har speciella trådar som ska vara lätta att hitta även när det gått ett tag.

Jag hoppas och tror vi genom att ta bort fejkgränsen ska kunna avgöra hur bra eller dåligt det fungerar. Att köra ett vakttorn och samtidigt markant minsta antalet fejks är lite som att testa hur bra vinterdäcken är i sommarväglag. Det finns en del spelare som prisar vakttornet och tycker det är det bästa som hänt TW på länge, medan andra, jag inkluderat, känner att det blir en skum knorr på spelet som jag inte riktigt kan ta till mig. Tilläggas ska ju att jag i ärlighetens namn inte testat vakttornet och vad det går för under riktiga spelförhållanden, men jag kan inte låta bli att känna att med fejkgräns också, så blir det här knas.

När det gäller köpadlar så har vi en pågående diskussion om detta, dock på en nivå som är över huvudet på både mig och min chef just nu. Men jag vill det ska vara klart att vi inte glömt bort det, utan vi försöker hitta både svar och en lösning.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Jag syftade såklart inte på specifikt bara feedbacken från .se, kanske skulle varit tydligare där. Hur mycket feedback kan man förvänta sig av ett dött forum?

Sen är det väl allmänt känt att Tyskarna på Innogames skiter fullständigt i kritik från sin erfarna spelarbas. Att det fortfarande finns köpadlar är ett prima exempel på det. För dem har de väl inte heller fått någon negativ kritik för anar jag? Men skönt att ni får ha diskussionen nu efter sådär 2 år :D
 

Erag

Member
Reaktionspoäng
8
Alltså förutom millis,vakttorn, 3 stegs smedja och assistera utanför stammen va det helt okej inställningar
 
Topp