Vänner blir fiender

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Kära vänner, fiender och åskådare!

Historia:
Det var nu strax över två månader sedan som våran kära allians blev krigsförklarade utav de 3 stormakterna #TT, F M & TCO, (SVULLO´s stamcluster fick helt plötsligt 3/4 front emot den nya fienden).
Vi i Gss valde att inte titta, vi slipade våra yxor och vi sadlade våra hästar och gick med kriget emot fienden. Efter en månad valde SOA att sätta sin lojalitet hos motståndarna.

#TT hade sedan tidigare hamnat i kläm med T.N.T & DGH, som har stark allians med varandra, men detta skötte deras norra spelare bra igenom att lägga fokus på den nordöstra fienden som inte kunde hålla tillbaka #TT.

DGH & T.N.T kom överens om en IAP med Gss då vi siktade emot samma mål, att radera #TT från K45. Vi planerade in offensiver som DGH samt T.N.T fick delta i och samarbetet rullade på bra och vi valde att dela adelsplanerare så vi slapp krocka med varandra, ett steg i taget gick vi närmare en starkare relation som hade kunnat bli en allians..

Dagsläget:
DGH hade dock valt att inte anfalla fienden på samma sätt under en viss tid och det märktes på stammens OBA, sedan kom en uppsägning av IAP som varade i 24h vilket DGH och Gss respekterade. Efter 24 timmar började det rulla in anfall emot Gss byar utan vidare anledning, vi tog det lugnt i början och tänkte väl att de bara var några spelare som var sugna på lite nya byar, men de senaste timmarna har det rullat in allt för många skarpa anfall och adelståg och detta är inget Gss accepterar!

Vi väljer alltså att ställa både DGH och T.N.T på fiendesidan för detta.

Lycka till och ge lite motstånd nu, för det var länge sen...

Med vänliga hälsningar från Gss
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Men vafan? Vår krigsförklaring var ju mycket finare, kunde ni inte väntat lite? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Håller med Insider, hoppas på lite motstånd här, har varit väldigt dåligt av det på senaste.

Men ska bli kul att se hur DGH hanterar vårat sätt att kriga ;)

Må bäste stam vinna!

/Balaklava
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Man kanske kunde förväntat sig den i samband med att ni började anfalla...lite lam kommentar sådär ett dygn senare...

jag vet jag vet, det är bara det att man inte alltid har tid att skriva grejer en vardag. Anfalla är ju mycket enklare :)

jag håll precis på att skicka den till er men när jag tryckte på skicka så upptäckte jag att ni redan hade gjort det :crybaby:
 
Senast ändrad:

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Men vafan? Vår krigsförklaring var ju mycket finare, kunde ni inte väntat lite? :eek:

Störst går först!

Jag tycker jag fick med all info sen första gången våra stammar talades vid tills nu, så både spelare utanför stammarna och spelare utanför v24 kan hänga med på vad som hänt/händer.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
DGH jag ser direkt att detta krig var ett dåligt beslut av er. Ert sätt att attackera och era offar är riktigt dåliga!. Tror inte äns 50% av er kommer fortsätta göra någon seriös OP mot GSS om 2 veckor.
 

DeletedUser

Guest
DGH jag ser direkt att detta krig var ett dåligt beslut av er. Ert sätt att attackera och era offar är riktigt dåliga!. Tror inte äns 50% av er kommer fortsätta göra någon seriös OP mot GSS om 2 veckor.

För det hade varit så mycket bättre att att vänta tills FM var borta för att GSS sedan skulle kunna bryta IAP:n och adla ner oss i lugn och ro?
 

DeletedUser

Guest
För det hade varit så mycket bättre att att vänta tills FM var borta för att GSS sedan skulle kunna bryta IAP:n och adla ner oss i lugn och ro?

Du kan väl ändå inte säga att det skulle varit ett sämre beslut att stärka era band till en allians med gss?
 

DeletedUser

Guest
Du kan väl ändå inte säga att det skulle varit ett sämre beslut att stärka era band till en allians med gss?

Oavsett allians så tror jag den skulle brutits när alla andra hot var borta. Det andra alternativet skulle ju varit att vi försökt få in spelare i GSS, men även fått lämna vissa utanför. Var väl lite av en moralisk fråga men det fanns även en del krigslust. Men iaf, säger inte att du har fel, man kan aldrig veta. :)
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Man måste ju tänka på konsekvenserna av en allians med Gss. Vårt folk hade ju blivit galna fundamentalister. De hade bergis tvingat på oss att dyrka appollon, vilket vi inte kan tolerera.
 

Moorgarth

Member
Reaktionspoäng
0
Man måste ju tänka på konsekvenserna av en allians med Gss. Vårt folk hade ju blivit galna fundamentalister. De hade bergis tvingat på oss att dyrka appollon, vilket vi inte kan tolerera.

Hehe, det du beskriver är ju ett krig med oss...nu kommer vi tvinga er att dyrka Apollon! Tempel till Apollons ära skall byggas i alla era (fd) byar! :)
 

RoyalNobility

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår ju dom helt och hållet inte så att Gss och DGH hade förblivit allierade eller något eftersom Gss hade förr eller senare med hjälp av Svullo gått emot DGH ;)

Och till själva kriget kommer bli roligt att få kriga med DGH stammen, har ju tidigare krigat emot dom när jag var med i TT

(Är Pate enda ägare)

Så yes :D
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Jag förstår ju dom helt och hållet inte så att Gss och DGH hade förblivit allierade eller något eftersom Gss hade förr eller senare med hjälp av Svullo gått emot DGH ;)

Och till själva kriget kommer bli roligt att få kriga med DGH stammen, har ju tidigare krigat emot dom när jag var med i TT

(Är Pate enda ägare)

Så yes :D

Allierade kan vinna världen tillsammans.

Jadu, du gömmer dig så norr upp som möjligt, så lite svårt för dig att få kontakt med oss, men du är välkommen ner så vi kan få lite kontakt.

Bara du inte gör ett re-take försök med 4 adlar som du gjorde sist emot mig... Haha! ;)
 
Topp