Välj startposition - föremålet förflytta by

DeletedUser

Guest
relocate.png


Numera hittar man valet för att välja startposition som ett föremål i sitt Lager inne i spelet.

Detta är ett nytt föremål som ännu inte funnits på så många världar. Föremålet ger dig möjligheten att flytta med dig byn du har, komplett med byggnader och trupper till en annan plats på kartan. Allt i byn förblir intakt, det enda som ändras är var byn ligger. Det skapas heller ingen barbarby eftersom du flyttar byn med dig.

Nybörjarskyddet fortsätter (du får alltså inte ett nytt).
Uppdragen fortsätter som vanligt.
Resurser fortsätter som vanligt.
Byggnader i kö förblir som vanligt.
Trupper stationerade i andra byar kommer stanna kvar där, trupper på väg ut kommer återvända med samma restid.
Resurser på väg till byn kommer avbrytas.

Föremålet finns dock bara tillgängligt under de första (för det mesta) 48 timmarna efter att du har startat, därefter försvinner det. Du kan däremot använda funktionen för att starta om, utöver att använda föremålet.

Du får detta föremål när du registrerar dig på världen, dock inte om du för-registrerar eller registrerar dig tillsammans med andra spelare via inbjudan.
 

Charlieeeee

New Member
Reaktionspoäng
0
Så om jag gjorde en föranmälan, utan att bjuda in någon vän så kommer jag ändå inte få föremålet?

Eller är föranmälan och för-registrering två olika saker?
 

DeletedUser

Guest
Om informationen i systemet stämmer så får ingen som förregistrerat sig eller startat via en "nära" eller "i närheten av" någon sån här. Det finns tyvärr extremt lite information och ju mer man hittar desto mindre gillar jag funktonen med för-registrering eller för-anmälan.

Till exempel så startar kontot när världen startar, med allt det innebär - t.ex. börjar nybörjarskyddet räkna ner vare sig man faktiskt loggar in och spelare eller inte.
 
Topp