Vägen till v2 vinst - Mini version.

DeletedUser

Guest
Till v2, vänner,fiender, allierade och annat löst folk.

Jag tänkte göra ett "sista" inlägg här på v2's forum efter lång tid som åskådare.


Jag går tillbaks i tiden, närmare bestämt till den 25/4 2009 - en Fredag. Vi blir attackerade av K¤O¤L. Jag kommer ihåg den kvällen, jag ringde runt och skickade SMS till folk i stammen, några var på krogen andra gjorde annat. Vi fick ändå bra uppslutning, många kom online och de som inte kunde lyckades vi i de flesta fall få KÖ på. Vi stod emot bra mot den mest fruktade stammen på v2.

Sedan gick det ganska fort.. det var en galen diplomatisk aktivitet och smidande av planer tillsammans med SirBrobeck och ledningen i TCO, det slutade med att de bra spelarna från K¤O¤L senare kom över till oss och vi gick ihop med BringT, vi var då den stammen på v2 med absolut högst aktivitet och moral. Moralen var på topp efter ett gäng vunna krig (S3R,Hades,RoS-R och sedan K¤O¤L). "Ihopslagningen" med K¤O¤L och BringT gick riktigt bra, vi hade provat att gå ihop med andra stammar förut men det hade gått åt pipan.
I mina ögon så blev alla välkomnade på ett bra sätt och de nya spelarna klimatiserade sig otroligt väl.

Under den här perioden pratade jag med Krocko & Hoaa om att gå ihop med Solace, planen var att vi skulle starta en stam med nytt namn där vi la de aktiva i en och de mindre aktiva i en annan, de här förhandlingarna pågick ett tag men det föll. Mergen med Solace hade gett oss en klar dominans på v2 men eftersom inte alla medlemmar drog jämt samt att vi inte kom överens om ramarna kring mergen så blev den inte av.

Istället för att gå ihop med Solace gick vi i krig mot dom, jag hade träffat Krocko (ledaren för Solace) ett par gånger öga mot öga för att diskutera hur vi skulle vinna v2 tillsammans för att några dagar senare helt vända på kappan och förklara krig. Anledningen till varför var för att vi nu hade v2's absolut mest aktiva stam, med hög moral och bra självförtroende, valet var egentligen självklart, vi hade ångan uppe och det var lika bra att smida medan järnet var varmt. Solace föll som ett korthus och vi fick med några av Solace få aktiva och bra spelare. Vi var nu absolut störst!

KWN gick med oss.

Vi väntade länge på att se vad DO skulle göra, jag kommer ihåg att både jag och Brobeck pratade med DO för att försäkra dom om att de INTE stod på tur, det funkade länge men tillslut gjorde de det enda rätta valet och attackerade oss - men de hade väntat för länge..
När DO väl attackerade oss så hade de flertalet spelare i sin stam som sympatiserade med TCO, det blev stora hål i den stammen och de drog åt olika håll. DO blev egentligen ingen match för oss, vi hade bra och aktiva spelare i ÖST som satte stop och började äta på DO-mark.

Någonstans här emellan så dödade väll egentligen Bring IT och SirBrobeck TKORT, hela den historien är faktiskt ganska sjuk, det slutade med polisanmälningar och allt möjligt men den historien får Brobeck ta snarare än jag själv. :) Det resulterade i alla fall i ett stort hav av barbarbyar i norr och en storstam var neutraliserad.

Här någonstans så slutade jag, tyvärr. Tiden räcker inte alltid till och att driva två bolag samtidigt som att lira TW funkade helt enkelt inte och eftersom jag inte kan göra något halvdant så bestämde jag mig för att sluta tvärt. Under den här tiden har SuperNova och resterande ledning lett TCO mot v2 vinst.


Ni som blivit offer för mig i diplomatiska rävspel, knivhugg i ryggen eller andra otrevligheter så vill jag passa på att säga att TCO alltid kommit först i alla mina beslut och åtgärder, inget personligt!


Jag tänkte också ta tillfället i akt att passa på att tacka några spelare som betytt mycket för TCO's framgång under tiden jag spelade.

-SirBrobeck. My Man, f*n vad kul vi hade när vi träffades och smidde smarta planer ihop flertalet gånger. Utan dig hade det inte gått. BringIT var ett genidrag.
-GeneralP. Klarsynt, strateg och vis. Dina uppsättningar av attacker var alltid perfekta, det var en ära att få utföra dom tillsammans med dig och övriga i TCO.
-SuperNova. Tack för att du tog över där jag slutade, du har gjort väldigt mycket för TCO och är en stor del av framgången. Bra beslut, duktig spelare och en "görare" utav dess like.
-Ledningen i TCO (8freak,DarkMessenger & C65 främst). 8freak för dina planer, C65 & DM för att ni är jävligt bra personer, både som ledare och som stamkamrater.
-Tack till alla som varit med i TCO och som är med nu, ingen nämnd ingen glömd!
-Tack K¤O¤L spelarna som gick med, ni har bidragit på ett otroligt bra sätt, det kan inte varit helt enkelt till en början men ni är HÖGST delaktiga till segern.


Tack igen mina vänner (och fiender) för en rolig resa och stort grattis till segern!
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Tack själv Bävern.. ;)

Jag som ledare i FENIX ,som uppstod efter att K#O#L föll samman, funderade allt ett tag på om vi verkligen skulle alliera oss med vår forna fiende. Men efter att ha kollat med ledningen bestämde vi till slut att gå samman med TCO..något som vi inte ångrade.
Vi har haft det grymt kul med allt tjôt i forum och annat..många sena nätter och utmattade fingrar efter klickande då vi skickat rens, fejk och adlar.

Tack alla vänner!!
 

Stuffman

Member
Reaktionspoäng
0
Bringt var länge erat såkallade "skyddsnät". Man skulle väl kunna säga att BringT utförde era krig i början. Iaf ett flertal. Offensivt placerade. Otroligt aktiva!(genom hjälp av medlemmar i TCO?), bra samspelade ... gjorde Bringt ostoppbart.

Grattar ännu en gång till seger, genom alla smarta drag ni drog vann ni.
 

DeletedUser

Guest
Tack Beaver..;)

Kommer mycket väl ihåg den fredagskvällen, bara o lämna ölen på krogen o sticka hem. Vart en hel del konstiga saker man gjort typ sovit nån timme för att sen ducka anfall, sova igen o sen vakna för att ducka..

DontBlameMe som lyckades övertala mig att börja igen efter man blivit adlad och fixade in mig i drömstammen TCO tack

Övriga spelare i TCO gamla som nya tack för några helt fantastiskt tokiga år, och jag hoppas segerfestern va nått över det normala..;)
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Samma här Alpha, jag var hemma hos en Solace spelare och gick in på IRC runt 21 och då får jag pm från aspen
"Har du varit inne på v2 än?"
- Nej? Jag är inte hemma atm.
"LOGGA IN!"
- k, wait...
- 700 incs, wat?
"K¤O¤L har förklarat krig"
- K, tar första bussen hem, hemma om 20 min"


Sen var det bara att döpa incs, ducka och planera motanfall. :D
 

DeletedUser

Guest
jag vill säga grattis till alla TCO spelare! själv var man i rank 3 eller 4 stammen:p överlevde med ca 230k:)
 

Stuffman

Member
Reaktionspoäng
0
Samma här Alpha, jag var hemma hos en Solace spelare och gick in på IRC runt 21 och då får jag pm från aspen
"Har du varit inne på v2 än?"
- Nej? Jag är inte hemma atm.
"LOGGA IN!"
- k, wait...
- 700 incs, wat?
"K¤O¤L har förklarat krig"
- K, tar första bussen hem, hemma om 20 min"


Sen var det bara att döpa incs, ducka och planera motanfall. :D

Jag fattade aldrig vad som hände med kriget sen?? Tror jag missade något viktigt i kriget, för det tog la slut rätt snabbt har jag för mig?
 

sterna

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag tänkte också ta tillfället i akt att passa på att tacka några spelare som betytt mycket för TCO's framgång under tiden jag spelade.

-SirBrobeck. My Man, f*n vad kul vi hade när vi träffades och smidde smarta planer ihop flertalet gånger. Utan dig hade det inte gått. BringIT var ett genidrag.
-GeneralP. Klarsynt, strateg och vis. Dina uppsättningar av attacker var alltid perfekta, det var en ära att få utföra dom tillsammans med dig och övriga i TCO.
-SuperNova. Tack för att du tog över där jag slutade, du har gjort väldigt mycket för TCO och är en stor del av framgången. Bra beslut, duktig spelare och en "görare" utav dess like.
-Ledningen i TCO (8freak,DarkMessenger & C65 främst). 8freak för dina planer, C65 & DM för att ni är jävligt bra personer, både som ledare och som stamkamrater.
-Tack till alla som varit med i TCO och som är med nu, ingen nämnd ingen glömd!
-Tack K¤O¤L spelarna som gick med, ni har bidragit på ett otroligt bra sätt, det kan inte varit helt enkelt till en början men ni är HÖGST delaktiga till segern.


Tack igen mina vänner (och fiender) för en rolig resa och stort grattis till segern!

Måste faktiskt hålla med om att Bocken (SirBrobeck) är en av dom bästa man någonsin sätt på svenska TW. Trots mitt envist hänvisande till K¤O¤L:s övermakt ;)
Även BB (ByggareBobb) ska ha sin del av kakan, riktigt skön kille. Synd att din syn på fiender inte var lika klockren som dina offensiver...

//Born
 

DeletedUser

Guest
Hej
och gratulerar till segern får jag väl säga :) Inte helt oväntat tror jag vaa?!
Det finns ju en massa goa människor på v2 och har någon av er xfire och spelar
lite cod 4 så får ni gärna adda mig där. Sök goeburk i xfire så hittar ni mig.


Vänligen

ZYX
Fd. Diplomat DO (v6 goeburk Horden)
 
Topp