Utvecklingshastighet?

DeletedUser

Guest
Hejsan,

Jag är en forna tribalwarsspelare som bestämt mig för att återvända. Nu när jag fick nys om att värld 10 öppnat så blev jag genast väldigt intresserad. Jag tänkte höra vad era erfarenheter säger om utvecklingshastigheten på byn. Alltså; vilken strategi ska man använda för att utveckla byn så snabbt som möjligt?

För mig finns det några tänkbara strategier, tex;

- Satsa stenhårt på förråd och resurskällor (lergrop, sågverk och järngruva)
- Satsa ganska hårt på ovanstående men bygga upp en armé som kan plundra närliggande byar med några dagars mellanrum.

Jag skulle vara tacksam om ni ville dela med er av era erfarenheter,
Tack på förhand!
 

DeletedUser

Guest
Men nu är det färre barbarbyar än vanligt och ett längre noobskydd så man får räkna med att "utvecklingshastighet" långsammare. Det gör också att det är mer upp till slumpen. Inte så kul med taskigt läge nu.

Vilken strategi du ska välja beror på hur du vill köra och hur aktiv du kan vara. Säg att du kör den "optimala" strategin men inte är så aktiv, så kandet löna sig att bygga gruvor istället.
 

DeletedUser

Guest
Men nu är det färre barbarbyar än vanligt och ett längre noobskydd så man får räkna med att "utvecklingshastighet" långsammare. Det gör också att det är mer upp till slumpen. Inte så kul med taskigt läge nu.

Vilken strategi du ska välja beror på hur du vill köra och hur aktiv du kan vara. Säg att du kör den "optimala" strategin men inte är så aktiv, så kandet löna sig att bygga gruvor istället.

få och få, tycker det finns massvis liknar v9.

kolla bara in 458|494 t.ex, var ju bara att kolla kartan direkt så ser man guldställen.

starta om konto tills man får ett bra läge är ju standard?

här mest förvånad att ingen sitter med lc nu.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Mina farms:
453|548

Men jag skulle säga att du ska kolla upp hur det är runt omkring dig, om de växer osv.
 
Topp